İsveç NoHAB (Nydqvist & Holm AB) Fabrikası ile TCDD arasında 1927 yılında 100 adet buharlı lokomotif ile 1500 adet yük ve yolcu vagonu sipariş ve alımı konusunda yaklaşık 55 milyon dolar tutarında sözleşme yapılmıştır.
1927 yılındaki siparişler iki farklı tipte TCDD’nin 45001 (62 adet) ve 3311 (15 adet) sınıfı lokomotifleri kapsamaktadır.
Ayrıca 1930 yılı itibariyle, 10 adet aynı fabrika üretimi TCDD 34051 sınıf lokomotifler satın alınmıştır.
Konumuza değinilen NoHAB üretimi TCDD 45001 sınıfı lokomotiflerimiz 1927-1935 yılları arasında TCDD’ye 62 adet teslim edilmiştir.
Prusya Demiryolları (KPEV) G8.2 tipi lokomotif temel alınarak, TCDD’nin ülkedeki coğrafi şartlarına uygun olarak daha fazla güç elde etmek amacıyla kazan boyu uzatılarak üretilmiştir.
45001-45062 arasındaki lokomotiflerden 45017-45024 plaket numaralı lokomotifler anlaşma altında Belçika Tubize Fabrikası’nda üretilmiştir.
KPEV G8.2 1/87 ölçekli model lokomotifin, TCDD 45001 sınıfına dönüştürme çalışmasını Sn. Teoman KARDAŞLAR aslına uygun olarak ve büyük emekler vererek geçmişte forumda paylaşmış, bu konuda her iki lokomotifin benzerliklerine rağmen farklılıklarını da ortaya koymuştu.
45001 Fabrika çıkışı;
45005 plaketli lokomotifin bulunan tek fotoğrafı, 01 Kasım 1928 tarihinde gerçekleşen Harf Devrimi’nden bir kaç ay evvelki görünümü.
Bono;