Gönderen Konu: NOHAB dizel lokomotifin 1955 yılında tanıtım amaçlı Türkiye ziyareti  (Okunma sayısı 7463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

İşveç  NOHAB lokomotif fabrikası, 1950 yılı başlarında ABD General Motors Fabrikası’nın yan kuruluşu EMD ‘nin F tipi dizel lokomotiflerini lisans altında üretmeye başlamıştır.

NOHAB “aa16” sınıfı lokomotifler,  Belçika,  Danimarka, Norveç, Avusturya  ve Macaristan’da da kullanılmıştır.

1955 yılında ise İstanbul’a tanıtım amaçlı gelen lokomotifinin Türkiye’deki programı hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır.

24 Nisan-15 Mayıs 1955 tarihleri arasında ise Krauss Maffei üretimi çift kabinli DB V200 sınıfı 005 numaralı dizel lokomotif de Türkiye’de tanıtım amaçlı bulunmuş, TCDD yetkililerinin merkezi  kabin tercihi nedeniyle TCDD DH 27001-03 lokomotifleri satın alınmıştı.

Sözü edilen NOHAB lokomotifin de çift kabinli olması nedeniyle tercih edilmediği, değerlendirilmektedir.


NOHAB tanıtım broşürü.




NOHAB dizel lokomotif Haydarpaşa Garı’nda.




 İstanbul Boğazı’ndan Haydarpaşa’ya geçişi sırasında yanında TCDD yük vagonu ile.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458



Alp Bey, araştırmalarınızla bu güne kadar pek çok kişinin bilmediği, TCDD' nin kullanmayı düşündüğü fakat gerçekleşmeyen
lokomotif siparişlerinin ülkemizdeki tanıtımlarını içeren belgelerini yayınlıyorsunuz.

Bu konuyla ilgili özverili çalışmalarınıza ve paylaşımlarınıza çok teşekkürler.

NOHAB üretimi bu lokomotifin birçok modeli de bulunmaktadır. Bu modelleri de içeren paylaşımlarda bulunursanız seviniriz.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

Teoman Bey, içten görüş ve düşünceleriniz için ben de teşekkür ederim. Bizler de yıllardır sizin paylaşımlarınızdan çok şey öğreniyoruz. Ülkemizdeki model trenciliğe katkılarınızı her zaman takdirle izliyorum.

NOHAB üretimi dizel lokomotifin modellerini paylaşıyorum.

Sevgi  ve saygılarımla.


NMJ










Roco






Marklin



Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355


NMJ’nin yeni çıkarttığı modeli




Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 267
O dönemde çift kafa lokoları neden uygun bulmamışlar acaba?

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

NOHAB  Türkiye’ye gelmeden evvel  1954 yılında İsveç’te





Yolda






1955 yılında Danimarka’da




1955 yılında Ankara Garı’nda




Çizimleri



Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355


Fabrika çıkışı



Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

Marklin modeli






Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355


Makinist kabini







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458




Alp Bey, merhaba.

NOHAB aa 16sınıfı çift kabinli  dizel lokomotifin bilgilendirmenize çok teşekkürler.

TCD'nin  Türkiye'ye getirtip, Ankara Gar'a kadar getirtip, deneme amaçlı kullanması çok ilginç.

O dönemin yetkilileri NOHAB firması ile herhalde uzlaşma sağlayamayınca alımı gerçekleşmemiş bir durum olmuş.

Paylaşımınızla geçmişte yaşanmış bu olayı gün ışığına çıkardığınız iççin emeklerinize sağlık.

Sevgiler, saygılar.

Teoman Kardaşlar



Konuya katkımın olacağını düşünerek aşağıdaki linklerde bulunan bu lokomotifin gerçeği ve modelleri ile ilgili
görselleri paylaşmak istedim.


https://www.google.com.tr/search?hl=tr&tbm=isch&source=hp&biw=1243&bih=884&ei=hK1NXND8BoOia7XojNAL&q=Nohab+aa16&oq=Nohab+aa16&gs_l=img.3..0i19.2826.8554..9116...0.0..0.100.947.8j2......0....1..gws-wiz-img.....0..0j0i10j0i30j0i30i19.R9O3vsNFxoY


http://www.lolkebijlsma.com/nohabmodel.html






Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
Teoman Bey merhaba.

Düşünceleriniz, görüşleriniz, ilginiz ve paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

Kim bilir, o tarihteki TCDD yetkilileri ne düşündüler. Benim bulabildiğim, merkezi kabin olması tercih nedeni idi. Bilemediğimiz başka faktörlerde etkili olmuş olabilir.

Bazı ülkelerde "buldog burun/bulldog nose"  olarak da anılan bu heybetli lokomotifin paylaştığınız görüntüleri ve modelleri ise birbirinden güzel ve şık.

Ayrıca, yeni derleyebildiğim bilgi ve fotoğrafları da ayrıca paylaşacağım.

Sevgi ve saygılarımla.


Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355

Konusunu ettiğimiz İsveç NOHAB  üretimi lokomotif, 2246 fabrika numarası ile 15 Eylül 1954 tarihinde faaliyete geçmiş,  13 Ekim 1954 tarihinde kış şartları da dahil  test edilmek üzere Norveç Demiryolları (NSB)’na  yedi ay süreyle gönderilmiştir.

01 Mayıs-17 Ağustos 1955 tarihleri arasında Avrupa ve Türkiye’ye tanıtım/pazarlama turuna çıkan NOHAB  2246, tekrar İsveç'e dönmüş,  1957 yılında Norveç Demiryolları’na satılmış, 11 Ekim 1995 tarihine kadar  NSB  Di3a sınıf 602 plaket numarası ile kullanılmıştır.

Fabrika çıkışından, hizmetten ayrılışına kadar 7.000.000 kilometre yapan bu lokomotif, hizmetten ayrıldıktan sonra orijinal fabrika rengi de dahil olmak üzere restorasyona tabi tutulmuş, Norveç Demiryolları’nın 150.Yılı anısına Eylül 2004 tarihinde Ängelholm’daki  Demiryolu Müzesi’nde yerini almıştır.


Norveç Demiryolları’nda










Ängelholm’daki  Demiryolu Müzesi’nde










Müzeden bir görüntü


« Son Düzenleme: Ocak 28, 2019, 00:39:35 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 355
1955 yılında Türkiye’ye tanıtım amaçlı gelen NOHAB aa16 ve DB V200 sınıfı lokomotiflerin kardeşleri yan yana.

Solda NOHAB MY1155 (Altmark Rail) ve V200 077 Almanya Ruhr’da (18.03.2018)





NOHAB MY1155'in 1/87 ölçekli modelleri


NMJ




B Model