Merhaba,
Size başımdan geçen bir olayı anlatayım. Yaklaşık iki sene önce AJM railways (İngiltere) isimli, daha önce hiç tanımadığım bir şirketten internet üzerinden model trencilikle ilgili bir elektronik devre sipariş ettim, ödemeyide kredi kartımla yaptım. Siparişimin ve ödememin alındığına dair teyit geldi. Genelde tanınmadık sitelerden alışveriş yapmam ama bu devreyi başka yerden temin etmeme olanak yoktu.
Sitenin sahibi Amanda Jane Montage isimli bir hanım ve site girişindede trencilikle alakasız bir resmi var. (Hoş bir hatun diyebilirim)
Uzatmayayım, aradan iki aya yakın bir zaman geçti, bir ses çıkmadı. Yaklaşık 35 sterlin tutarında bir siparişdi. Üzerine gitmedim, vazgeçtim.
Yaklaşık ikibuçuk ay sonra bu hanımefendi bana uzun bir özür mesajı yolladı. Kendisi yurtdışında iken web sitesinin hacklandığını, bu işi düzeltip, müşteri bilgilerine ve hesaplara ancak ulaşarak bana dönebildiğini, iyiniyet belirtisi olarakda posta bedeli olan 8 sterlini kredi kartı hesabıma iade ettiğini söyledi. Hakikaten 10 gün sonra siparişim elime ulaştı ve söylediği meblağ kredi kartıma iade edildi.
Bundan 10 sene evvel Amerikada bir şirketle buna benzer bir sorun yaşadım. Şirketin sekreteri (belki inanmayacaksınız) iki saate yakın bir süre Messenger üzerinden benimle kesintisiz konuşarak sorunumu halletti.
Demek istediğim, bu gibi küçük şahıs şirketleri sağlık, hastalık, iletişim v.b. sorunlar yaşayabiliyorlar. Almanyada internet üzerinden satış yapan, ve hele E-bay hesabı olan şirketler kredibilitelerini kaybetmemek için yasal olmayan davranışlarda bulunmuyorlar.
Bir örnek daha vereyim. Birkaç ay önce gene hiç tanımadığım bir Alman sitesinden, E-bay üzerinden BR 185 aydınlatma modifiye kiti almak istedim. Satıcı, malzemeyi heryere ve Türkiyeye posta masrafı almadan yolluyor ancak, PayPal dışında ödeme kabul etmiyordu. Kendisine E-bay üzerinden mesaj attım, kredi kartı ödememi kabul edermi diye. Cevap bile vermeye tenezzül etmedi. Bende Kanadada ikamet eden bir arkadaşıma rica ettim, kendi PayPal hesabından satın alması için. E-bay üzerinden yapılan siparişden ve ödemeden sonra, satıcı posta masrafı ödenmeden bu malı Kanadaya göndermeyeceğini söyledi. Hemen E-bay e mesaj yollayarak siparişle ilgili sorunumuzu aktardık. Daha bir hafta geçmeden mal elimize ulaşdı.
Özür dilerim, konuyu uzattım. Gayem yaşadığım deneyimleri sizle ve diğer üyelerimizle paylaşmak, bilgi aktarmak nedeni ileydi. Umarım faydalı olmuşdur.
Saygı ve sevgilerimle,
Can