Özcan Bey, merhaba.
Roco S-160 DC modelin AC dönüşümü ile ilgili çözüme kavuşmanıza sevindim.
S-160 TCDD modelinin modifiye çalışmasında bazı çekincelerinizi bir önceki mesajınızda belirtmiştiniz.
Buna dayalı olarak size ve diğer modeltrenci arkadaşlarımıza da benzer modifiye çalışmalarında hem biraz cesaret vermek
hem de modelin söküm parçalarında örnekleme olması bakımından aşağıdaki çalışmaları sizler ile paylaşmayı düşündüm.
Umarım yararlı olabilir.
Fotoğraftaki bebek benim torunum. Hafta sonu Cmt.ve Pazar günleri İstanbul’a oğlumu ziyarete gittim. Torunum 7 Kasım
2016 doğumlu olup, 7 Mayıs 2017 tarihi itibari ile 6 aylık oldu.
Sizin de belirttiğiniz gibi ailemizin neşesi, hepimize kattı. Görüşleriniz için çok teşekkürler.
Şimdiden modeltrenci olmaya aday. En büyük hayalim modeltren sevdasını ona da aktarmak.
Saygıdeğer modeltrenciler,
İkinci yapacağımız Roco 1/87 ölçek S-160 modifiye çalışmasındaki modelimiz, TCDD 45181 plaketli buharlı makine olacaktır.
S-160 ‘ların TCDD çalıştığı son dönemlerdeki görüntüsünü yansıtılacak şekilde model bir hayli eskitilip, kirletilecektir.
TCDD 45181 plaketli S-160’ın faal olduğu dönemlerdeki görüntüsünü yansıtan bir fotoğraf.
Yapacağımız çalışma, lokomotifin bu görüntüsünden daha fazla yıpranmış bir görüntü verecek şekilde olacaktır.
Modelimizi öncelikle güvenli olacak şekilde bir kutu içine alıyoruz. Buradaki amacımız söküm çalışmalarında her hangi bir
parçanın kaybolmasını önlemektir.
Tenderi kazan ve markizin olduğu bölümden ayırarak söküm çalışmalarımıza başlıyoruz. Kutunun içinde beyaz bir zemin
olmasına dikkat ediyoruz. Kutumuz eğer beyaz değil ise benim yaptığım gibi beyaz kağıt yapıştırarak böyle bir zemin
hazırlıyoruz.
Model siyah olduğundan dolayı parçaların rahat görülebilmesinde beyaz zeminin olmasında çok yarar vardır.
Tenderin bir bölümünü söktükten sonra kazan kapağını ele alıp buradaki parçaları söküyoruz. Kutu içinde yine ayrı bir küçük
kaba vida ve modelin küçük parçalarını koyuyoruz.
Söküm çalışmamız ilerledikçe parçaları ayrı ayrı bölümlere göre tasarlanmış ayrı bir parça saklama kutusuna alıyoruz.
Bu şekilde parçaları ayrı bölümlere alarak, boyama ve eskitme çalışmaları tamamlandığında, modeli tekrar toplamaya
başlamış oluruz.
Bazı parçalar çok hassastır örneğin modeldeki ön far aydınlatılmasında kullanılan led lamba düzeneğinde olduğu gibi!.
Ön farın led aydınlatma düzeneğini yerinden çıkarmak için önce cımbızımızın ucunu maskeleme bantı ile sarıyoruz.
Led lambanın soket uçları metal olması ve bu parçanın yerinden çıkarılmasında metal cımbızın kullanılmasında iki metalin
bir birine sürtünmeden dolayı led lamba soketine zarar vermemesi için bu önlemi alıyoruz.
Led lambayı yerinden dikkatli bir şekilde alıyoruz. Bu parçayı ayrı bir saklama kabı olan plastik kapaklı foto film kutusunda
koruma altına alıyoruz.
Söküm çalışmalarımızda parçaların konumuna göre çeşitli araçlar kullanıyoruz. Tamponların bulunduğu bölümü küçük noktacık
halinde yapılmış plastik bağlantı yuvalarından kürdanın ucu ile iteleyip, çıkarıyoruz.
Kazan üstü ve tamponların olduğu bölümü söküp, gövdeden ayırıyoruz. Kazan üstü buhar ve kum kutusunun olduğu kısmı
çıkarıyoruz.
Bu parçanın altında kazanın içinde yer alan ve kazana vida ile bağlı markiz kontrol paneli ve aydınlatma düzeneğinin
bulunduğu aynı zamanda ağırlığı da sağlayan kurşun metal döküm parça bulunmaktadır. Bu parçayı da yerinden söküp alıyoruz.
Kazanın sağında ve solunda bulunan yürüme panelleri ile bunların altında bulunan boruları takıl yerlerinden küçük tornavida
yardımı ile ileri doğru ittirerek çıkarıyoruz.
Geldiğimiz nokta lokomotif modelinin kazan ve markiz bölümünde söktüğümüz parçaların bütününü görüp eksiklik olup
olmadığını kontrol ediyoruz.
Tüm söktüğümüz parçaları ayrı bölümler halinde kapaklı malzeme kutusunda toplayıp, gerekli boya ve parça tadilatlarına geçiş
için hazırlığımızı bu şekilde ilk etapta tamamlıyoruz.