Merhaba,
Detaya girmeden kısaca anlatayım, model tren dünyasında iki tip makas vardır. Biri electrofrog, diğeri ise insulofrog tabir edilir. Bizim kullandığımız makaslar insulofrog tabir edilen ve üzerinde hatları izole eden parçalar olan makaslardır. Genellikle hepimizin kullandığı makaslar bunlar. Electrofog tabir edilen makaslar daha farklı montaj gerektirir ama avantajlıdır. Neyse, bizim tip makaslarda izole kısımlar bazen milimetrik olarak daha kısa olabilir, veya kullandığımız lokomotifin tekerlek flanşları daha enli olabilir. Buda geçişlerde kıvılcıma (yani kısa devreye) ve hatta DCC kumandanız çok hassas ise sistemin durmasına neden olabilir. Hiçbir üretici bunu hata olarak kabul etmezki buda mantıklıdır. Zira üreticiler arasında izolasyon standardı, loko flanş standardı diye birşey yok. Bir lokomotif yürür, ikincisi kısa devre yapar, üçüncüsü hiçbirşey yapmaz ve durur. Bununla yaşamaya alışacaksınız.
Ben bu hobiye başladığımda tabiiki gayet cahildim, piyasada ne varsa onunla yetindim. Halada Türkiyede yahu böyle iki tip makas sistemi var, avantajları ve dezavantajları şöyle diyen bir Allahın kulu daha çıkmadı. Okumamak gibi bir huyumuz var vesselam...
Umarım yardımcı olmuşumdur, Kolay gelsin,
Can