Model Trenciler Forumu > Üyelerimizin yapmış olduğu öğretici çalışmalar.

makas motoru bağlamak için yardım

<< < (3/3)

Tekin Aşkun:
                             Ray sisteminde belli bir bölümü elektrisel olarak ayırmak için iki usul kullanabilirsin.Birinci olarak, rayları birbirine bağlayan fish plate'leri ( iki rayın birleştiği yerde küçük teneke oluklar)
     çıkarıp ( bir pense ile ucundan tutup çekince kolaylıkla çıkar.her ne kadar puntalanmış olsada fazla direnmez) yerlerine şeffaf plastikten yapılmış fish plate'ler takarak.(Türkiyede satılıyor).Bunun için elektriğini kesmek istediğin bölgenin her iki ucundaki ikişer plate'nin,yani dört tanesinin değişmesi gerekiyor.ikinci olarak,elektriksiz bölümün her iki ucunun elektrikli ray sisteminden teması kaldıracak kadar uzaklaştırarak.Bu temas kaldırma işlemini rayları bir tur motoru ile keserek de yapabilirsin.Her durumda plate'lerin söylediğim şekilde çıkarılmasıgerekiyor .Bu arada raylar arasındaki mesafenin 1 mm den fazla ayrılmaması gerekiyor.tren geçerken raydan çıkmaması için).Elektriksiz bölgenin sağa sola kaymaması için de rayların zemine çivilenmesi veya vidalanması lazım.(Bunlar da satılıyor.Ya da kendin aktardan bulabilırsin.Rayların traversleri üzerine iki veya üç adet çivi deliği var).İstediğin bölge böylece ana bölgeden ayırılmış olur.Bölgeyi istediğin kadar uzun tutabilirsin.
                           Lokomotif dolayısıyla tren bu bölgenin içine girer girmez duracaktır.Fakat bir daha hareket edemez. Zira elektriksiz kalır.Trenin hareket etmesi için bu bölgeye bağımsız olarak elektrik vermek gerekir.Bunun için ikinci bir trafoyu buraya bağlamak gerekir.Bu trafo elindekinin aynısından olursa trenleri bu bölge içinde farklı hızlarda kontrol edebilirsin.Bahsettiğim bu trafoyu elektriksiz bölgeye bağlamak için iki yol var.Birincisi raylardan birini ELEKTRİK ALAN RAY ile değiştirerek ikincisi ise trafonun + ve - uçlarını ,bir ucu sağ raya bir ucu sol raya olmak üzere lehimleyerek.Ancak uçları ters lehimlememeye dikkat etmek gerekir. yoksa tren ya hareket etmez ya da geri gider. Yani ana rayların eksisi artısı ile aynı tarafta olmalı.
                 İstersen bölgeyi tam olarak ikiye bölüp sağını başka solunu başka hızda kontrol edebilirsin. Hatta istersen raylarını üç dört bölgeye de ayırabilirsin. Tabii ki her bölgeye ayrı trafo gerekir.Ya da her trafoyu ayrı bir kişi kullanabilir. Herkes kendi bölgesine giren treni kumanda eder.

ali osman manav:
Tekin bey bilgiler için teşekkür ederim deneyip sizi bilgilendirecegim

Tekin Aşkun:
          Kısıtlı zamanımdan dolayı daha ideal olan çözümü yazdım. Aslında açma kapama düğmesi ile çözüm üretmek mümkün. O zaman trafo da gerekmez. Daha önce yazdığım gibi gene de izole (elektriksiz) bir bölge oluşturmak şart.Daha sonra elektrikli bölgeden izole bölgeye iki kablo ile (zil teli denilen ince kablolar ile)  + uçtan + uca, - uçtan - uca bağlantı yapmak lazım (lehimleme yoluyla).Böylece elektriksiz bölge de elektrik alır.Daha sonra kablolardan biri kesilip araya aç kapa düğmesi takılır.Tren bu bölgeden geçerken düğme kapatılırsa tren durur.Açılınca tekrar hareket eder.Ancak hızla durup hızla hareket edeceği için gerçekçi bir hareket olmaz.Gene de bir çözüm tabii ki.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git