İbrahim Bey,
Konuya gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler.
Yurt içi ve yurt dışı gösterileri ile Solo Türk, ülkemiz için gurur verici bir havacılık ekibi.
Solo Türk F-16C modeline sahip olmak bizler için güzel bir anlam taşımaktadır.
Model yapım deneyimlerimizi, sizler ile paylaşmaktan dolayı çok mutlu olmaktayım.
Kemal Bey, Solo Türk modelinizi en kısa zamanda yapıp, vitrininizde değerlendirmenizi en içten duygularımla dilerim.
Solo Türk model çalışmamıza devam ediyoruz.
Modelin planında 6. sayfada 1-2-3-4. bölümlerde pilot kabini parçalarının birleştirilmeleri bulunmaktadır. Cockpit in
yanı sıra plastik parçalar içinde bir de pilot figürü bulunmaktadır.
Modelcinin isteğine göre pilot figürü kullanılabilinir veya kullanılmaz.
Ancak ben 2 ayrı konumda solo Türk modelini yapmak istiyorum. Biri yerde iniş takımları açık pist üzerinde durağan
bir şekilde diğeri ise uçar konumda olup iniş takımları kapalı olacak şekilde taşıcı bir ayak üzerinde olacak şekilde.
Uçar konumda olan modele pilot figürü koymayı düşünüyorum. Diğer tür olan park halinde duran konumda olan
modelde pilot figürü kullanmamayı düşünüyorum.
Plastik şasi üzerinde kalıptan çıkan parçaları ölçülerine göre büyüklü küçüklü olup, bazı parçaların şasiden
çıkarılması ve yerine yapıştırılması bir hayli zor olmaktadır.
Küçük parçaların şasiden kesilip ayrılma işleminde parça sıçrayıp, bulunduğumuz yerden uzak bir yere düşmekte
bazen de bulunamamaktadır.
Bu tür bir sıkıntıya düşmemek için küçük parçaları yerinden kesip, alacağımız zaman cımbız ve maket bıçağını
dikkatli bir şekilde kullanmamız gerekir.
F-16C pilot kabininde joystick (kumanda kolu) pilot koltuğunun sağ tarafında yer alır.
Yukarıdaki model yapımı açıklamamızdaki 1 numaralı küçük parça, fotoğrafını gördüğümüz F-16’ nın (joystick)
kumanda koludur.
1 numaralı joystick parçasını yerine yine cımbız yardımı ile yapıştırıyoruz.
Pilot koltuğunu da plandaki gibi birleştirip, geçici olarak pilot kabini içindeki parçaya yerleştirip joystick ile
uyumunu kontrol ediyoruz.
Planın 6. sayfasındaki parçaların tümünü ilgili parçaları ile bir araya getirdikten sonra bu parçaların boyamasını
yapacağız.
Bazı parçalar uçağın içinde yer alacaklarından önceden boyanıp, hazır konuma getirilmeleri gerekir.
Model birleştirme çalışmalarında, parmaklarımızın parçalara temasından dolayı plastik yüzeylerde parmak izleri
oluşur. Bu izler boya çalışmalarında boyanın zemine iyi uygulamamasına yol açabilir.
Bu neden ile boyayacağımız parçaları saf alkolle temizlememiz gerekir. Kulak temizleme çubuklarından yaralanıp,
alkol ile plastik yüzeyleri temizliyoruz.
Bu alışkanlığımız tüm parçalar üzerinde sürdürür isek temiz ve düzgün boya çalışmasını gerçekleştirmiş oluruz.
Özellikle daha büyük dış gövde gibi parçalarda bu yöntem mutlaka uygulanmalıdır.
Gövde altında yer alan ‘’ airintake’’ ( hava alığı) parçası ana gövdeye birleştirilmeden iç kısımlarının beyaza boyanması
gerekir.
Gerçek F-16’larda hava alığı olan kısımların iç yüzeyleri beyazdır.
Bu parçanın iç kısmını akrilik vallejo marka beyaz ile boyuyoruz.
Gövde altı hava alığı bölümünün içte kalan dip kısmını da fotoğrafta görüldüğü gibi beyaza boyuyoruz.
Gövde içinde kalan beyaz boyayı, birleştirilmelerin tamamlanmasından sonra maskeleyip kapatacağız ve gövde
dışını boya planı doğrultusunda farklı renklerde boyayacağız.