Mehmet Bey, vidonuzu izledim gerçekten çok güzel. Emeğinize sağlık.Murat bey, bu gördüğünüz analog sistem şimdi kısaca ikisinin avantaj ve dezavantajlarını maddeler halinde açıklayayım:
Mehmet bey yanlışlarım varsa lütfen düzeltin.
Analog sistem avantajları:
1- sistem izoleli raylarla segmentlere ayrılıp blok denetleyicisiyle bağlı.bilgisayara yani bir bilgisayar programına ihtiyaç yok.(yada sinyal bloklarıyla geçiktirici röleler kullanarak)
2- sistem maliyetleri dijitale göre düşük.
3- lokomotiflere dijital dekoder takmaya gerek yok.
4- karmaşık dijital ayarlar yapmaya gerek yok.
5- basit elektrik devreleriyle işi halletmek mümkün.
6- stabil çalışma
Dezavantajları.
1- lokomotiflerde senkronize sesler kullanmak mümkün değil ( giderken düdük çalmak yada ışıklarını yakıp sökmek gibi diğer fonsiyonlarda)
2- kurgu üzerinde istediğiniz bir lokomotifi segmentlerden bağımsız olarak kullanmanız mümkün değil.
3- gerçekçi duruş ve kalkışları programlamanız mümkün değil. ( yani belli bir sürede hızlanma yavaşllama ve durma gibi elle yapabilmek mümkün)
4- makasları otomatik olarak belli bir senaryoya göre ( tekrarlayan tarzda değil) dekoderler yardımıyla açıp kapatmanız mümkün değil
5- kurgu üzerinde hangi lokomotifi isterseniz seçip onu durdurmak hızlandırmak için ayrı ayrı trafolara ihtiyacınız var yani yer kirliliği söz konusu.
Dijitalin dezavantajları
1- her lokomotife dekoder zornluluğu
2- makaslar için ayrı dekoder zorunluluğu
3- yüksek maliyet
4- karmaşık bilgisayar ve dekoder kodlaması
5- öğrenene kadar stabil olmaması ve olası problemler
Dijitalin avantajları:
1- tek bir kumanda üzerinden veya bilgisayar üzerinden kontrol imkanı derlitoplu sistem
2- bilgisayar prpgramıyla istediğiniz senaryoyu hazırlayabilmek ve senaryodan bağımsız loko kumanda edebilmek
3- tüm lokomotiflere tiplerine göre hız sınırlandırması koyarak gerçekçiliği arttırmak (bir manevra lokomotifinin bir ana hat lokomotifi gibi gitmesi gibi bakınız video
sataşmadan olmaz tabikide işin şakası)
4- tek kumanda üzerinden isteğiniz lokomotifi (düdük,ışık,varsa kuplör açıp kapatabilmeniz) makasları isteğiniz gibi kontrol edebilmeniz
5- esnek programlama yapısı dilediğiniz an değişiklik yapabilmeniz
6- gerçekçi yavaşlama hızlanma ara hızlanma belli mesafe belli duruş ayarlama yapabilmeniz
Eksiklerim yada yanlışlarım varsa dostlar düzeltir. Klübe gelmeniz ve bu işin ustalarıyla tanışmanız ve bilgi almanız yararınıza olacaktır.
Saygılarımla.
Mehmet bey kurgunuzu görmeyi çok isterim hat yapısına bayıldım.