İş vagonları serimiz içerisinde Liliput eski üretim bir yük vagonunun ‘’Iskat’’ edilmiş görüntüsünü vermek üzere yeni bir
çalışma başlatıyoruz.
Vagonun çatısını bir önceki bölümde pas rengi ile tamamen kaplamıştık. Oysa çatı metal saç yapısında olduğundan,
paslanma önce iklim koşulları nedeni ile belli bölümlerde oluşmaya başlar ve zaman içinde yüzeyi kaplar.
Vagonun çatısında vereceğimiz görüntü; tam yüzeyin kaplanmış pas görünümü yerine, belli bölgeleri paslanmış, çürümeler
oluşmaya henüz başlamış bir görüntü olacak şekilde olacaktır.
Burada uygulanacak yöntem; model eskitmelerinde kullanılan ‘’Tuzlama tekniği’’ dir. Bu tekniğin uygulanışında önce yüzeye
vernik atılarak başlanır.
Bildiğimiz saç spreyinin yapıştırıcı etkisi olduğundan ve çabuk kuruma özelliğinden dolayı paslanma işlemi yapılacak yüzeye
saç spreyi sıkılır.
Bir kaba aldığımız bir miktar ince sofra tuzunu, saç spreyi tam kurumadan vagonun çatısının üzerine serpiyoruz.
Çatının tüm bölümünü kaplayacak şekilde tuzu serpmeye devam ediyoruz. Çatının tam üst noktalarına değil de üst taraftan
alta doğru bir paslanma etkisi vereceğiz.
Çatının yapısı bombeli bir şekilde olduğundan dolayı, yağmur ve sabah çiğ yağışları sebebi yüzey düz olmadığından, suyun
akışı çatının yanlarına doğru olur, buna bağlı olarak paslanma ve çürüme üst noktalardan aşağıya doğru sağ ve sol kenarlarda
daha yoğun olur.
Tuzladığımız yüzeyde gerekli sürede (yaklaşık 15 dak.) kuruma sağlandıktan sonra yapışan alanların dışında kalan tuzları
geniş bir fırça ile süpürerek yüzeyden temizliyoruz.
Tuzların yapıştığı alanlar tam istediğimiz gibi daha çok yan yüzeylerde görülüyor. Saç spreyini çatıya sıktığımızda bombeli
yüzeyde biriken vernik yan alanlara süzüldüğünden burada tuzların yapışmasının daha çok olduğunu görüyoruz.
Yüzeye yapışmış olan tuzlar, adeta altta pas rengine maskeleme görevi görüyor.
Çatının metal etkisini airbrush ile sentetik özellikli enamel boya ile veriyoruz. Burada kullandığımız boya ‘’Humbrol’’ 27002
Metal Cote Parlak Alüminyumdur.
Metal boyamızın kurumasından sonra kullanmadığımız bir diş fırçası ile yapışmış olan tuz taneciklerini yerlerinden söküyoruz.
Bu işlemi kolaylaştırmanın diğer bir yolu da hafif bir nemlendirme yaparak, tuzların erimesini sağlayıp, sökümü işini
kolaylaştırmaktır.
Tuzların arındırılmasından sonra çok sıvı bir şekilde yumuşak bir fırça ile siyah suluboya ile yüzeyde tonlamalar yapıyoruz.
Sepia (Koyu kahverengi resim boyası) ile kürdanın ucunu kullanarak, belli aralıklarla özellikle aşağıya doğru akıntı verebilmek
için yan yüzeylere noktacıklar koyuyoruz.
Sepi anın kurumasına az bir süre kala tam kurumadan sert kıllı yassı yağlı boya resim fırçası ile aşağıya doğru sıyırma
işlemi yapıyoruz.
Çalışmamız devam etmektedir.