Metin Bey, merhaba.
Çalışmalarımızla ilgili nazik duygu ve düşüncelerinize çok teşekkürler.
Demiryollarımızın geçmiş yıllarda kullandığı iş vagonları; çeşitli yük ve yolcu vagonlarından dönüştürülerek yapılmış
bu vagonlar, demiryolu onarım ve bakım çalışmalarında atelye olarak kullanılmasının yanında demiryolu işçilerinin
barınmasında da kullanılmışlardır.
TCDD iş vagonlarının her biri ayrı görüntüde olmalarından dolayı çeşitli modeller üzerinde bu farklı görüntüleri yansıtmaya
çalışıyoruz.
Çalışmalarımızda uyguladığımız çeşitli yöntem ve teknikleri forumumuzda aktararak bilgi paylaşımında bulunuyoruz.
Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
Model vagonumuzun gövdesinin tümünde detay açma işlemini tamamladıktan sonra sıra pencerelerin yerlerinin gövde
üzerinde tespiti ve yerleştirme işlemlerinin uygulanmasına geldi.
1/87 ölçekli model tren aksesuarları üreten ‘’Tichy Train’’ firmasının çeşitli boyutlardaki pencere çerçevelerinden yararlanıp,
modelimize uygun olanları tespit ederek koyacağımız yerde deneyip, yerleştireceğimiz yerde çerçevenin kenarlarından çizim
yapıyoruz.
Pencerenin iç kısımlarını maket bıçağının ucu ile çizerek kanal açıyoruz. Kesim için maket bıçağını ateşte kızdırıp, kesilecek
alanın ortasından delerek kenarlara doğru oyma işlemini yapıyoruz. Sıcak maket bıçağı plastiğin kısa sürede delinmesini
sağladığı gibi yumuşamasını da sağlıyor böylece kesim ve oyma daha kolay oluyor.
Bu işlemde dikkat edilecek önemli bir içerinden pencere çerçevesinin kenarlar –arına fazla yaklaşmamaktır. Aksi halde
ölçülerde ve gövdede bozulmalar yol açar!
Oyduğumuz pencere çerçevesi alanının iç kenarlarını eğe ile düzeltilerek çerçevenin tam olarak yerine oturmasını sağlıyoruz.
Pencere çerçevesinin kenarlarına koyacağımız pervaz parçalarını ince plastik çubuklardan yararlanarak yapıyoruz.
Vagonun bir tarafındaki kısmında sürmeli kapsının her iki yanında bir büyük diğeri küçük pencere çerçevelerini tamamlamış
oluyoruz.
İş vagonuna düşündüğümüz kapıyı yine ‘’Tichy Train’’ üretimi kapı parçasından yaralanıyoruz.
Diğer iş vagonlarında yapıldığı gibi sürmeli kapıyı kapı aralığı kadar açıp, sabitledikten sonra kapıyı bu aralığa yerleştiriyoruz.
Bu alanda da yine bir küçük bir büyük pencere çerçevelerini vagonun orta kapısının her iki yanına yerleştiriyoruz.