Değerli arkadaşlar,
Ankara ve Konya seyehati izlenimlerini keyifle okudum, resimlerin hepsi de çok güzel. Keşke demekten kendimi alamadım....
46052'nin kaçınılmaz sonunu düşündükçe de üzüldüm. Önce biraz bilgi, nedir bu 460XX serisi lokomotifler ??
1937 yılında Henschel tarafından sadece Türkiye'ye özel olarak üretilen ve TCDD tarafından 46051'den 46061'e kadar
numara verilen ana hat ekspres lokomotifler olarak tanımlayabiliriz. Bir zamanların en prestijli ekspresleri olan
Ankara-Istanbul-Ankara trenlerinin önünde giderlerdi. Daha sonra dizellerin devreye girmeleri ile yük katarlarını
çeker oldular, her ne kadar bu tip iş için tasarlanmamış olsalar da.. 2-8-2 teker dizilimleri ve büyük çaplı cer tekerlekleri
ile çekişten çok sürat için tasarlanmışlardı. Daha sonra devre dışı kaldılar, şimdi de büyük çoğunluğunun kesilmiş
olduğunu öğreniyoruz. Benim bildiğim kalanlar, 46059 Çamlık Müze'de ve Konya'daki 46052. Başka bilmediğim varsa
haberlerinizi beklerim. Konya'nın ağzına kadar buharlı ile dolu olduğu günlerin resimleri için aşağıdaki link'e bakınız.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5096726DVD'lerimi gözden geçirirken 46052'nin de yer aldığı bir tanesini tekrar seyrettim, katar başındaki güzelliği anlatılacak gibi
değildi. Almanlar bile bu makinayı kendi benzer ekspres lokomotifleri olan BR01 ve BR03'ten daha üstün olarak kabul
ediyorlar. Ne olacak bu 46052'nin akibeti diye düşününce aklıma geleni sizlerle paylaşmaktan korktum ama korkunun ecele
faydası yok.
Hiç bir lokomotifin kesilmesini göreniniz var mı ??
Ben iki kere gördüm. Bir canlının idam edilmesi kadar üzücüydü. Adeta ortaçağ işkencesi yapar gibi parça parça yok ediyorlardı.
Şimdi sıra 46052'de mi acaba diye düşünmekten kendimi alamıyorum ve hemen ne yapabilirim, ne yapabiliriz diye
düşünmeye devam ediyorum. Hep beraber, ulaşabildiğimiz çevremizle birlikte sesimizi duyurabilir miyiz bu feci sonu
önlemek için ? Ben böyle bir mutluluğu bir kez yaşadım. Bir seyehatte tesadüfen görüp tarihi önemini bildiğim 55022'yi kurtardım. Sadece bu makinaları çok sevdiğim için mutlu sonun hayalini kurarak girişimlere başlamıştım.
Şimdi hep birlikte daha da güçlü hareket edebiliriz. Neden tekrar çalışır hale getirilmesini hedeflemeyelim ki ? Çıtayı yüksek
koyup kesilmesini önlemek bile bence başarı olur.
İlk hedef yazılı ve görsel basın ile sosyal medyaya konuyu taşımaya çalışalım. TCDD, Ulaştırma ve Kültür Bakanlıkları
nezdinde sesimizi duyuralım. TBMM'nde bile tanıdıkları olanlarımız var. En güçlü ses de ordan gelir. Bir basın kuruluşu neden bir bağış kampanyası başlatmasın ki ? Bir çok şirket sosyal sorumluluk projesi kapsamında çok büyük bütçeler kullanıyor,
yok edildiği takdirde hiç bir şekilde yerine koyulması mümkün olmayan böyle bir makinayı Yavuz Zırhlısınınkine benzer bir sondan kurtarmak kadar büyük bir sosyal sorumluluk olabilir mi
İç umutlar tükenirse belki diğerleri gibi Almanya'da da yaşamaya devam edebilir. Yeter ki haberleri olsun.
Aklıma gelenler bunlar, hep beraber çok daha iyi fikirler çıkar, ama hepsinin ötesinde gerekli olan aksiyon, aksiyon ve yine
aksiyon. Eğer birşeyler yapmazsak, taşın altına elimizi sokmaksak, diğerlerinin arkasından yaptığımız gibi bunun da arkasından
hep beraber ağlaşırız. Umarım güleriz.....
MZ