Buharlı lokomotiflerde tekerlekler üzerinde yağlanmadan dolayı ayrıca bir kirlenme oluşmaktadır.
Bu etkiyi vermek için boyama tekniklerinden bir olan aibrush ( hava fırçası veya mini boya tabancası) ile boya atımını
deneyeceğiz.
Püskürtme şeklinde yapacağımız boyadan tekerleklerin ray ile temas eden kısımlarını izole etmemiz gerekmektedir.
Tekerleklerin raydan elektrik almasını, atacağımız püskürtme boya kapatabilir endişesi ile bu kısımları maskeleme yöntemi
ile koruma
altına alacağız.
Humbrol marka sıvı maskeleme malzemesi ‘’Maskol’’ kullanarak tekerleklerin elektrik alan yüzeylerini fırça ile kapatıyoruz.
Maskol’un kurmasını beklediğimiz süre içinde yap etkisini gösterecek boya hazırlığı yapıyoruz.
Yağ genellikle siyaha yakın çok koyu yeşil renkte olduğundan siyah boya içine sarı boya katarak koyu yeşil rengi buluyoruz.
Kullandığımız boya markası Humbrol olup, yarı mat sentetik özelikli enamel boyalardır.
Boya kıvamını airbrush atımına uygun sıvı ve akışkan olacak şekilde hazırlıyoruz.
Tiner oranı fazla olup, tineri şırınga ile azar azar boyaya katarak karıştırıyoruz.
Karıştırma çubuğundan boya akışkan, sulu ayran kıvamında olduğunda boya airbrush ile atılacak kıvama gelmiş oluyor.
Boya atacağımız alan çok küçük olduğundan airbrush ayarını en ince olacak şekilde ayarlıyoruz.
Bir karton üzerinde önce demene atışları yapıyoruz.
Boyanın inceliğini ayarladıktan sonra tekerlekler üzerine dalgalı bir şekilde ince ayarda boyayı atıyoruz.
Tekerlekleri yavaş yavaş döndürerek tekerlekler ve biyel kollarının üzerinde boya dengeli bir şekilde gelecek şeklide airbrush
ile boyayı atıyoruz..
Tekerlek göbeklerinde normalde kırmızı renk belirgin olduğundan tekrar fırça ile akrilik özellikte kırmızı boyayı fırça ile sürüyoruz.
Daha sonra tekerlek göbeklerinde yağlanmadan dolayı kirlenmeyi daha uygun verebilmek için hazırladığımız yağ rengini tekerlek
göbeklerinin üzerine atacağız.
Kuruyan kırmızı boyanın üzerine tekrara yağ rengini atarak buradaki yağlanma etkisini artırıyoruz.
Sağ ve sol tekerlek göbeklerinde aynı işlemi yaptıktan sonra biyel kolları üzerinde de bir kez daha kontrollü bir şekilde boya
atımını gerçekleştiriyoruz.