Gönderen Konu: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı  (Okunma sayısı 30241 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« : Ocak 14, 2013, 17:20:42 »




Saygıdeğer modeltrenciler.

Bu gün (14 Ocak 2013) Pazartesi günleri dershanelerde tatil günü olmasına karşın, kayıt ve ödemeler ile ilgili periyodik
olarak 5 haftada bir gelen nöbet görevim olduğundan dolayı önceden haberleştiğimiz MTK üyelerinden modeltrenci
arkadaşlarımız beni ziyarete geldiler.

Biz de böylelikle  MTK İzmir toplantısını gerçekleştirdik. Bu toplantıya; Teoman Kardaşlar, Sedat Nişancı, Ceyhan Altınçubuk 
ve İsmail Özerbay katıldılar.

Toplantımıza İsmail Özerbay’ın 1/87 Ölçek TCDD DE 24000 Dizel Lokomotif modeli projesi damgasını vurdu.

Prototip DE 24000 modeli üzerinde incelemeler yaptık. Model üzerindeki önerilerimiz, çekincelerimiz üzerinde fikir yürüttük.

Ayrıca Sedat Bey’e ait 3 adet buharlı lokomotif modellerini inceledik. Roco Br 50 Fleischmann Br 38, Rivarossi Br 58  HO ölçek
modelleri üzerinde incelemeler ve bazı çalışmalar yaptık.

Br 38’in markiz merdivenlerinde kırılma sorunu vardı. Gerek tamiri yapıp, boya rötuşu ile eski görünümüne kavuşturduk.

Br 58’in motor dişlilerinde takılma sorunu vardı. Motor dişlileri arasına sıkışan yün ipliklerini temizleyip, lokomotifin tekrar sağlıklı
çalışmasını gerçekleştirdik.

Buradan modeltren severlere tekrar hatırlatma yapmak istiyoruz. Modellerinizi  halı üzerine ray döşeyip, kendinden balastlı raylar
olsa dahi asla yürütmeyiniz.

Hepimizin geçmişte yapmış olduğu bu hatalar, model lokomotiflerimiz de  aynı sorunları yaşamamıza neden olmuştur.

Br 50 buharlı lokomotif üzerinde eskitme çalışmaları yaptık. Bu lokomotifi çok kullanılmış paslı ve kirli bir görünümde eskittik.

Toplantımız ile ilgili görselleri ve düşüncelerimizi sizlere aktaracağız.






Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 38
  • İleti: 267
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2013, 21:41:57 »
Sayın Teoman Hocam;

  Maalese halı üzerinde yapılan geçici kurguların lokomotiflere verdiği zararı bilmemize rağmen bazen fiziksel imkansızlıklar bazen de tembellikten olsa gerek bu yöntemi sıklıkla kullanmaktaydım. Şimdiye kadar bir sorun yaşamamış olmam bu durumu göz ardı etmeme neden olmakta idi. Ancak görüyorum ki bazen gözümüzden bile sakındığımız kolleksiyonlarımızın bu hale gelmesi bu konuda tedbirli davranmama neden olacak...

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #2 : Ocak 14, 2013, 22:13:37 »
İzmirli dostlar , keşke yakın olsak da tüm toplantıları birlikte yapsak , ama  ülkemiz çok büyük.

Geçenlerde bana bir loko geldi yurt dışından , kullanılmış ve pek tatlı yürümüyordu , Ufuk içinden bir sırt yastığı yapacak kadar tüy çıkardı. ;D

Halıramacıların dikkatine..................
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir MTK 2013 Yılı Ilk Toplantısı
« Yanıtla #3 : Ocak 14, 2013, 22:21:28 »



Sevgili Kerem yine de tedbiri elden bırakmamak gerekli diye düşünüyorum.



Sevgili Kemal Bey, gönlümüz hep sizin ile beraber. Bir gün tekrar hep birlikte olmak umuduyla….




Bir önceki mesajda yapmış olduğumuz açıklamalar doğrultusunda İzmir’li MTK’lılardan bir grup bir araya geldiğimizi belirtmiştik.
Yapmış olduğumuz bu toplantının görsellerini ve görüşmelerimizi sizler ile paylaşıyoruz.

Görev yaptığım Ege Aktif Dershanesi’nin sınıflarından birinde sohbetlerimize başladık.
Sedat Bey, buharlı lokomotif modellerini, İsmail Bey  DE 24000’lik dizel modeli ile ilgili CNC de yapılmış 1/87 ölçek prototip
modelin markiz, burun, gövde ve şasi parçalarını getirmişti.
Ben de DE 24000’lik modelin 1/87 ve 1/32 ölçek üç boyutlu karton modellerini getirerek, model üzerinde şekil ayrıntılarını ve
boyama düzeni konusunda yardımcı olmaya çalıştım.. Ceyhan Bey, makine teknikeri olduğundan  kalıp alma işlemleri ile ilgili
teknik açıklamaları ile model üretimi çalışmalarına katkıda bulundu.

DE 24000 karton modellerin açılımlı çizimleri ‘’zehir77’’ takma adlı  forum üyemize aittir.
Bu model ile ilgili link: http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3194.0






Sedat Bey, önce buharlıları hakkında bize bilgi veriyor. Roco Br 50, Fleischmann Br 38, Rivarossi Br 58

Hepimiz modeltrenci olarak son derece mutluyuz. Tren modelleri hepimizi öylesine etkilemiş ki! Bir söz vardır: Zevkten dört
köşe olunmuş. Gerçekten de dört modeltrenci bu söze uygun bir görüntü içindeyiz.

Şimdi diyeceksiniz; Bu kişilerin işleri yok mu? Pazartesi günü bu nasıl toplantı!
Ben durumumu açıkladım. Pazartesi günü dershane tatil ve nöbetim nedeni ile görevdeyim.
Sedat Bey, dekorasyon illeri yaptığı için serbest meslek sahibi.
İsmail Bey, Gediz Üniversitesi  Grafik Tasarım Öğretim Görevlisi ( yarı yıl tatilinde)
Ceyhan Bey, baskı makinaları bakım onarım servisi işi ile ilgili kendi işini yapıyor.




Sedat Bey, DE 24000 lik modellerin yapımı üzerine son derece heyecanlandı ve bu çalışmanın biran önce bitmesini beklediğini
yıllardır bu modelin hayalini kurduğunu dile getirdi. Model üzerinde İsmail Bey ile koyu bir sohbete daldı.

Büyük boy çok hoşuna gittiği için 1/32 ölçekte de yapılmasını önerdi. En azından hareketli olmasa bile evin bir köşesinde tren
modelcisinin anısı olarak kullanılabileceğini belirtti.

Ceyhan Bey, de Sedat Bey’i destekleyerek bir de büyük boy yapılmasının iyi olacağı tezini savundu.






Prototip üzerinde olması gereken ayrıntıları hepimiz gördükçe, neler yapılabilir konusunda İsmail Bey’e iletmeye çalıştık.

Modelin gövdesi üzerinde sağ ve sol arka kısımlarda dikdörtgen biçimindeki havalandırma açıklıklarının kafes teli biçimindeki
görüntüsünün verilmesinin mutlaka kalıp üzerinde işlenmesi gerektiğini vurguladım.






Ceyhan Bey, modelin tamponlarının çok kalın olduğunu vurgulayarak tamponların 1/87 ölçeğine göre daha incelmesi gerektiğini
söyleyerek İsmail Bey’in bu konuda dikkatini çekiyor.






Sedat Bey, olayın heyecanın üzerinden atamamış yerinde duramıyor ve bir an önce bu modelin ortaya çıkarılmasını talep ediyor.

Ancak en önemli sorunun modelin yürüyen aksamı olduğunu bunun çözülmesi gerektiğini ortaya koyuyoruz.

İsmail Bey’e bir öneride bulunarak, Proses Elektroniğin sahibi ve Modeltrenciler kurucusu Harun Bey ile irtibata geçip, alt şasi
boji-teker ve motor kısmının temini veya üretimi için Harun Bey ile birlikte işbirliği yaparak çözülmesinin çok daha iyi sonuç
vereceğini belirtiyorum.







Prototip modeli yakın plan görüntülerini inceleyerek toplantımız devam etti






Toplantımızla ilgili görsel açıklamalarımıza devam edeceğiz ancak İsmail Bey’in modelin üretimi ve çoğaltılması konusunda
yaptığı çalışmaları kendi teknik bilgileri doğrultusunda açıklaması için bundan sonraki yazışmalara katılmasını davet ediyorum.

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 75
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #4 : Ocak 14, 2013, 22:56:35 »
Uzun zamandır modeltrenlerle ilgiliyim. Çok önceleri 1994 yılıydı yanlış hatırlamıyorsam bulduğum bütün malzemelerle tcdd envanterindeki modellerin maketlerini yapıyordum. Rm3000 ikili 11000lik yolcu vagonuyla birlikte matiisa 780 balast regulatoru yaptığım modellerin atalarıydı. Zamanla ve teknik donanım kazandıkça tren sevgimi  simulatorler ve bolbol yaptığım tren gezilerine yönelttim ve bugünlere geldik. bugünlerde sevgili teoman bey ve ceyhan bey in yol göstermeleri ile 24000 lik  yapmaya karar verdim ve tren dostu dayım tamer asunakutlu ile birlikte tanıdığımız bir üretici ile görüşüp istediğimizi ona anlattık. Nasıl bir sistemle çalışıklarını bize söyldikten sonra yapmamız gerekenleri bize tarif etti. Onların isteklerini karşıladıktan sonra çalışmmızın  ilk haki elimize geldi. Üzerinde gerekli çalışmaları yapıp 24000liğimizi son haline getirmeye karar verdik. Üzerinde ustalarımızında söyleyeceği çok şey olduğunu bilerek bugünkü toplantımıza gittim. Benim gördüğüm model aslında beni tatmin etmemişti.ama büyüklerimin deneyimli glzleriyle gördükleri ve yorumları beni.motive etti. Bu konudaki bir sonraki düşüncem  modeli hareketlendiip biran önce seri üretime geçmek. Gerçek başarıyı yakalamak için hepinizin  görüş ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Destekleriniz için şimdiden teşekkürler. Bunun seri üretimi konusunda plastik enjeksiyon ve abs malzemeler üzerindeki irtibatların devam etmektedir.
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir MTK 2013 Yılı Ilk Toplantısı
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2013, 23:19:18 »



Toplantımızda DE 24000lik incelemesinin ardından Sedat Bey’in buharlılarını incelemeye aldık.

Önce Br 38’in merdivenini tamir ettik. Br 58’in yürüme problemindeki sorunu çözdük. Daha sonra da Br 50 üzerinde eskitme
çalışması yaptık.





İsmail Bey’ e buharlıların çalışması hakkında, Ceyhan Bey bilgi paylaşımında bulunuyor.
Biyellerin çalışma sistemi ve bunların çok zor yerlerine monte edildiğini ve bundan dolayı buharlı modellerin üretiminin çok zor
olduğunu dile getiriyor.





Lokomotif üzerine yaptığımız eskitme ve kirletmenin nerelerde gerçekçi bir görünüm kattığını açıklıyorum.
Örneğin; tenderdeki su doldurma bölümünde sızan suların kireçlenmesi ve aynı görüntünün kazan bölümünde buhar aktaran
boruların vanalarının da altında bu kireçlenmenin olduğunu, bu yüzden model üzerinde de bu efektlerin verildiğini açıklamaya
çalışıyorum.

Yine lokomotiflerde zaman ile boya altlarında metal gövde de paslanmalar da oluşmaktadır.
Bu görüntüleri yansıtıcı pas etkisi de verilebilmektedir.

Tekerlek bölümlerinde ise yağ ve toz karışımndan dolayı kirlenmeler de görülmektedir.





Roco Br 50 modelin üzerindeki eskitme çalışmalarından birkaç görüntüyü paylaşıyoruz.




















Toplantımız izlediğiniz gibi model incelemeleri, onarımı ve eskitme çalışmaları ile modeltrencilik çalışmalarında verimli bir
şekilde gerçekleşmiş oldu.

Toplantımıza, önümüzdeki haftalar içinde uygun bir zamanda tekrar bir araya gelerek, 
gezi ve inceleme çalışmaları ile devam edecek şekilde anlaşarak son veriyoruz.


Çevrimdışı Mertcan Doğan

  • Mertcan Do?an
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 29
  • İleti: 181
    • Trenlerin Dünyası
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #6 : Ocak 14, 2013, 23:46:41 »
 Teoman Hocam resimler için ellerinize sağlık. Bu tür toplantılara katılmak isterdim ama durumlar müsade elvermiyor işte. Nasip olursa yarıyıl tatilinde İzmir'e gelip sizinle tanışmak istiyorum. Yazın İsmail Abi ile bayağı bir buluşma yapmıştık :)
Bu arada İsmail Abi, yine harikalar yaratmışsın. Derslerimin yoğunluğundan dolayı forumu uzaktan takip ediyordum. İsmail Abi'nin azmini görünce biraz ortaya çıkalım dedim :D Abi, yarıyıl tatilinde İzmir'e gelmeyi düşünüyorum. Senden detaylı bir 24000 istiyorum :) İstediğin teknik bilgi vb. varsa ayarlayabilirim.

 İyi Forumlar.
TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Balıkesir

Çevrimdışı c.doğan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 356
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #7 : Ocak 15, 2013, 00:29:03 »
Arkadaşlar eskitmeler çok güzel olmuş.Tebrikler.

Esenkalın
Doğan

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 75
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #8 : Ocak 15, 2013, 10:51:28 »
teşekkürler mertcan :D model konusunda bende çok detaylı çalışmayı düşünüyorum. hatta bu konuda teoman hocamız ve diğer büyüklerimize yapmak istediklerimi en ince ayrıntısına kadar anlattım. tek derdimiz üretim sistemlerin bizden istediği datayı hazırlamak onun haricinde bir iki konu daha var. bunların başında ilk maliyetin yüksekliği geliyor. bu ilk maliyeti aşmanın tekbir yolu var seri üretim. onun haricinde üretim sayısı gönülden destek olacak kişiler tarafından bence aşılacaktır. resimleri dikkatli incelerseniz benim sadece deneme amaçlı modeli ürettiğimi göreceksiniz. amacımız bu sisteme bizim ayak uydurup uyduramayacağımızı test etmekti. şükür yaklaşık 15 günlük bir çalışma sonunda ayak uydurduk ve ne istediklerini detaylı bir şekilde anladım. şuan yapamayacağım model olmadığını düşünüyorum. tabi deneyimle neler yapabileceğimiz biraz daha gün yüzüne çıkacak. bu konuda ben ne gerekiyorsa yapmayı düşünüyorum. ama son maliyet ne çıkar hiç bilmiyorum.
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı serdartezgul

  • Serdar TEZGÜL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 22
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #9 : Ocak 15, 2013, 10:54:45 »
Önümüzde ki günlerde yeni bir İzmir toplantısı olursa, bir dinleyici olarak katılmak isterim...
Çocukluğum tren vagonlarında kaldı. Tekrar bulurmuyum bilemiyorum.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 65
  • İleti: 1630
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #10 : Ocak 15, 2013, 16:05:01 »
Sevgili İzmirli dostlar,

Oldukça paylaşımlı ve keyifli geçtiği belli olan bu güzel toplantınızın her seferinde daha fazla katılım ve paylaşımla artarak devam etmesini temenni ederim. Yeni modeltren hobidaş dostlarımızada en kısa sürede bir İzmir toplantısında tanışmak umuduyla hoşgeldiniz.
Sevgili Teoman bu gezel oranizasyon ve bizlerle paylaşım için teşekkürler.

Sevgiler,selamlar

Ferda
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2013, 16:09:39 Gönderen: Ferda »
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı ysunbul.1

  • Yusuf
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ESKİŞEHİR
  • Yaş: 64
  • İleti: 358
  • Dostluklar Cam gibidir,çabuk k?r?l?r,zor onar?l?r.
    • Emekli Makinist
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #11 : Ocak 15, 2013, 16:20:13 »
   Güzel bir buluşma olmuş,anladığım kadarı ilk defa buluşuyorsunuz,bu toplantılarınızın devamlı olması dileğimizdir.Bilgi paylaşımının önemi burada daha iyi tasvir edilmiş,ki bu tür paylaşımlar zaten Teoman hocamın uzmanlık alanıdır.
   Bundan sonraki toplantılarınızın daha verimli olması ve her toplantıda katılımcıların artması temennim dir,belli mi olur belki de bu toplantılardan birine beninde katılma olasılığım varsa çok makbule geçecektir.Şubat Ayı başlarında bir kaç günlüğüne İzmir'de olacağım,Görüşebilmek dileğimle herkese iyi günler dilerim.
Yusuf SÜNBÜL

Çevrimdışı Gürkan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 26
  • İleti: 17
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #12 : Ocak 15, 2013, 17:56:16 »
Güzel bir buluşma olmuş. İsmail abi 24'ün peşini bırakma devam et orataya çok güzel görüntüler  çıkabilir.  :)

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 63
  • İleti: 342
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #13 : Ocak 15, 2013, 18:50:28 »
  Sevgili Teoman Bey dostumuz sayesinde oldukça zevkli ve yararlı bir buluşma daha gerçekleştirdik.Sayesinde yavaş yavaş bir İzmir grubu oluşturmaya başladık.İnşallah önümüzdeki günlerde birlikte gezilerimiz,toplantılarımız olacak.
  Ayrıca lokolarımın eskitme bakım vb. işlerindeki can'ı gönülden büyük yardım ve emeklerinden dolayı kendisine bir kez daha teşekkür ederim. Selamlar sevgiler.  Sedat NİŞANCI 

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı 24.000 hakkında
« Yanıtla #14 : Ocak 16, 2013, 01:35:07 »
İsmail kardeşim , buraya pek yazan olmadı ama İstanbul da  hepimiz çok heyecanlandık , 24.000 lik dizel herkesin  yıllar yılı hayallerini süsledi ama ulaşamadık.

Teoman hocayla aynı şehirde olman büyük şans , onun gözetiminde yapacağın iş eksiksiz olacaktır.

Sen üst kısmı için çalışmalara devam et , Harun bey şu sıralarda Nürnberg fuar hazırlıkları ile meşgul , döndükten sonra buna şasi ve yürüyen aksam bulabilir. ( en yakın şasiler Bachmann da var )

Zamanla bu kısmı da yapabilirsin. Kimbilir belki de  Türkiyenin ilk model tren fabrikasının kurulma hikayesi bu konuda  olabilir.  :o

Kolay gelsin , başarılar dileklerimle.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 75
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #15 : Ocak 16, 2013, 08:55:07 »
teşekkürler kemal bey hedefimi bende teoman hocamla büyüttüm :D neden bizler yapmayalım noktasındayız şuan sadece çok daha hassas çalışabileceğimiz sistemler gerekli. detayda 1mm lerdeyiz. 0.5mm detaya inersek bence tcdd envanterindeki çeken ve çekilen araçlardan yapamayacağımız yok. beni tek düşündüren motor ve yürüyen aksam onu da desteklerle aşabiliriz. motor bulma konusunda sıkıntım yok. dişlilerle de aramın iyi olduğunu düşünüyorum sadece şaft şeklindeki parçayı nasıl yaparım tek derdim o gibi. dönüşlerde sıkıntısız bojilerin dönmesi beni düşündürüyor. beni tanıyan arkadaşlarım çok iyi bilirler birebir eksiksiz hastasıyımdır. her türlü detayı görmek isteyen birisiyim ayrıca. :D bu işimi biraz zorlaştırıyor. bunun haricinde destekleriniz için tekrar teşekkürler.
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı serdartezgul

  • Serdar TEZGÜL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 22
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #16 : Ocak 23, 2013, 20:06:16 »
Modeller gerçekten güzel...
Türkiye'de kullanılmış Modeller hiçbir markada birebir bulunmuyor (yada ben görmedim). Zaten ben Modellerin isimlerini markalarını bilmem...ben trene biner seyahat ederim (vaktim olsa bütün yolculuklarımı tren ile yaparım, hatta işyerine giderken bile servis olarak tren kullanabilsem keşke).
Neyse asıl söylemek istediğim, gerçekten Türkiye'de de böyle model tren üretimi yapılabilse ne iyi olur. Benim hep hayalimde olan bir düşünce. Mesleğim CAM ve CNC üzerine olduğu için, az çok tasarım ve kalıpçılık bilgim var (fakat profesyonel değil). Fakat beni düşündüren modelin tasarlanması, kalıplanması, üretimi değil, rayın üretimi zor gibi (mutlaka kolaydır fakat ben üretim biçimini hiç görmedim). Yani benim kafamda tasarladığım, tamamı ile plastik oyuncak tarzı olacak, inşallah bir gün vakit bulabilirsem başlayacağım.
Bura da çocukluğumda yaptığım kibrit çöplerinden ray (makaslı hemde), kutularından vagonlarımı video yada foto olarak yayınlayacağım daha güya...

Neyse beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. Hepinize hayırlı geceler. Çalışmalarınız da başarılar...
Çocukluğum tren vagonlarında kaldı. Tekrar bulurmuyum bilemiyorum.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: İzmir MTK 2013 Yılı Ilk Toplantısı
« Yanıtla #17 : Ocak 23, 2013, 20:42:00 »



Serdar Bey, merhaba.

CNC ve kalıpçılık üzerine mesleğinizin oluşu model yapımı konusunda güzel bir rastlantı.

Tasarım ve araştırma aşamasında olan DE 24000’lik modelin CNC üretimi ve sonrası çoğaltılması için kalıplama
bilgilerinizle bu çalışmalara katkıda bulunmanızı bekleriz.

Önce bizim için önemli olan DE 24000’lik modeli ortaya çıkarabilmek. Bu konuda esas üretimi gerçekleştirme
çabaları İsmail Özerbay arkadaşımızın.

Teknik konuda İsmail Bey ile irtibata geçip modelin ortaya çıkarılmasında katkınızın olması hepimizi çok mutlu eder.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı serdartezgul

  • Serdar TEZGÜL
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 48
  • İleti: 22
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #18 : Ocak 25, 2013, 23:39:52 »
Elimden geleni yapacağımdan şüpheniz olmasın...
Modelleme çalışmalarında ölçüsel ve ayrıntısal gerçeklik önemli bence..tabi bu ilk çalışmalarda modeli elimize aldığınızda daha net görünecektir..
Dediğim gibi kalıplama konusunda çok fazla profesyonel değilim, fakat iyi bir kalıp tasarımı ortaya çıkarmak ve kullanılabilecek plastik hammadde seçiminde yardımcı olacak kişileri tanıyorum...zaten kalıplamadan önce bir prototip işlemek yada ördürmek (biraz maliyetli olur) iyi bir seçim olur...

Hepinize hayırlı geceler....
Çocukluğum tren vagonlarında kaldı. Tekrar bulurmuyum bilemiyorum.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: İzmir MTK 2013 yılı ilk toplantısı
« Yanıtla #19 : Ocak 26, 2013, 01:08:35 »
Ne güzel şans , bir anda İzmir'de bu işin altından kalkabilecek bilgi ve beceriye sahip bir ekip oluştu.

Gittikçe daha fazla ümitleniyoruz.

Haydi hayırlısı diyorum........
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.