Sevgili Kerem yine de tedbiri elden bırakmamak gerekli diye düşünüyorum.
Sevgili Kemal Bey, gönlümüz hep sizin ile beraber. Bir gün tekrar hep birlikte olmak umuduyla….
Bir önceki mesajda yapmış olduğumuz açıklamalar doğrultusunda İzmir’li MTK’lılardan bir grup bir araya geldiğimizi belirtmiştik.
Yapmış olduğumuz bu toplantının görsellerini ve görüşmelerimizi sizler ile paylaşıyoruz.
Görev yaptığım Ege Aktif Dershanesi’nin sınıflarından birinde sohbetlerimize başladık.
Sedat Bey, buharlı lokomotif modellerini, İsmail Bey DE 24000’lik dizel modeli ile ilgili CNC de yapılmış 1/87 ölçek prototip
modelin markiz, burun, gövde ve şasi parçalarını getirmişti.
Ben de DE 24000’lik modelin 1/87 ve 1/32 ölçek üç boyutlu karton modellerini getirerek, model üzerinde şekil ayrıntılarını ve
boyama düzeni konusunda yardımcı olmaya çalıştım.. Ceyhan Bey, makine teknikeri olduğundan kalıp alma işlemleri ile ilgili
teknik açıklamaları ile model üretimi çalışmalarına katkıda bulundu.
DE 24000 karton modellerin açılımlı çizimleri ‘’zehir77’’ takma adlı forum üyemize aittir.
Bu model ile ilgili link:
http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=3194.0Sedat Bey, önce buharlıları hakkında bize bilgi veriyor. Roco Br 50, Fleischmann Br 38, Rivarossi Br 58
Hepimiz modeltrenci olarak son derece mutluyuz. Tren modelleri hepimizi öylesine etkilemiş ki! Bir söz vardır: Zevkten dört
köşe olunmuş. Gerçekten de dört modeltrenci bu söze uygun bir görüntü içindeyiz.
Şimdi diyeceksiniz; Bu kişilerin işleri yok mu? Pazartesi günü bu nasıl toplantı!
Ben durumumu açıkladım. Pazartesi günü dershane tatil ve nöbetim nedeni ile görevdeyim.
Sedat Bey, dekorasyon illeri yaptığı için serbest meslek sahibi.
İsmail Bey, Gediz Üniversitesi Grafik Tasarım Öğretim Görevlisi ( yarı yıl tatilinde)
Ceyhan Bey, baskı makinaları bakım onarım servisi işi ile ilgili kendi işini yapıyor.
Sedat Bey, DE 24000 lik modellerin yapımı üzerine son derece heyecanlandı ve bu çalışmanın biran önce bitmesini beklediğini
yıllardır bu modelin hayalini kurduğunu dile getirdi. Model üzerinde İsmail Bey ile koyu bir sohbete daldı.
Büyük boy çok hoşuna gittiği için 1/32 ölçekte de yapılmasını önerdi. En azından hareketli olmasa bile evin bir köşesinde tren
modelcisinin anısı olarak kullanılabileceğini belirtti.
Ceyhan Bey, de Sedat Bey’i destekleyerek bir de büyük boy yapılmasının iyi olacağı tezini savundu.
Prototip üzerinde olması gereken ayrıntıları hepimiz gördükçe, neler yapılabilir konusunda İsmail Bey’e iletmeye çalıştık.
Modelin gövdesi üzerinde sağ ve sol arka kısımlarda dikdörtgen biçimindeki havalandırma açıklıklarının kafes teli biçimindeki
görüntüsünün verilmesinin mutlaka kalıp üzerinde işlenmesi gerektiğini vurguladım.
Ceyhan Bey, modelin tamponlarının çok kalın olduğunu vurgulayarak tamponların 1/87 ölçeğine göre daha incelmesi gerektiğini
söyleyerek İsmail Bey’in bu konuda dikkatini çekiyor.
Sedat Bey, olayın heyecanın üzerinden atamamış yerinde duramıyor ve bir an önce bu modelin ortaya çıkarılmasını talep ediyor.
Ancak en önemli sorunun modelin yürüyen aksamı olduğunu bunun çözülmesi gerektiğini ortaya koyuyoruz.
İsmail Bey’e bir öneride bulunarak, Proses Elektroniğin sahibi ve Modeltrenciler kurucusu Harun Bey ile irtibata geçip, alt şasi
boji-teker ve motor kısmının temini veya üretimi için Harun Bey ile birlikte işbirliği yaparak çözülmesinin çok daha iyi sonuç
vereceğini belirtiyorum.
Prototip modeli yakın plan görüntülerini inceleyerek toplantımız devam etti
Toplantımızla ilgili görsel açıklamalarımıza devam edeceğiz ancak İsmail Bey’in modelin üretimi ve çoğaltılması konusunda
yaptığı çalışmaları kendi teknik bilgileri doğrultusunda açıklaması için bundan sonraki yazışmalara katılmasını davet ediyorum.