Sevgili Ferda merhaba.
Çalışmalarımı ilgiyle izlediğin ve güzel düşüncelerin için çok teşekkürler.
TCDD de hizmet etmiş buharlı lokomotiflerin modellerini, aynen kullanıldığı gibi modifiye etmek, ben de bir tutku oluşturdu.
Bu yüzden mümkün olduğunca detaylara önem vererek çalışmalarımı sürdürmeye çalışıyorum.
Önceleri orijinal modeller üzerlerinde bir çalışma yapmaktan çekiniyordum. Olduğu gibi kalması bizde kullanılan modellere
benzemesi yetiyordu.
Bu duruma karşın, Örneğin: Br 52 model buharlı lokomotifin, Alman Demiryollarında kullanıldığı gibi üzerinde plaketleri ve
boya düzeni nedeni ile de ülkemizde kullanılmış olan görüntülerini yansıtmaması da beni rahatsız ediyordu.
Hornby 8F Stanier’ in TCDD 45161 olarak yeniden üretilmesi ile birlikte ben de oluşan bir düşünce üzerine, bu model
üzerinde TCDD de çalıştığı gibi bir görüntünün daha fazla verilmesi isteği doğmuştu.
Bu model üzerinde yaptığım çalışmanın sonucunda elimde bulunan diğer buharlı lokomotiflerin de TCDD modeli olarak
yapılması kaçınılmaz oldu.
İki adet Güztzold Br 52 yi, TCDD buharlılarına çevirme işlemlerinde önce dumansavarsız olanı yaptım. Şimdi dumansavarlı
olanını yapmaya çalışıyorum.
Bundan sonra da diğer modeller üzerinde yapacağım çalışmaları da sizler ile paylaşacağım.
TCDD 56507 için tender üzerinde yaptığımız ekleme çalışmasının ardından, ek yaptığımız kömür depolama alanını, kazan
ve markiz ile bütünlük sağlaması için de tenderin şasi üzeri yapısını komple Tamiya sprey
boya ile mat siyaha boyadım.