Model Trenciler Kulübü > İzmir Grup Çalışmaları

TCDD Buharlı Lokomotif ve İstasyon İnceleme Gezisi

<< < (3/4) > >>

Ferda:
Sevgili Teoman, Sedat ve Ceyhan beyler ile yaptığınız çok keyifli ve verimli geçtiği gözüken bu güzel yolculuğu bizlerle bu kadar güzel bilgiler ve resimlerle paylaştığın için teşekkürler.
Özellikle Nazilli istasyon binası ve müze olarak planlanan eski ambar binasının bitmiş ve devam eden restorasyon çalışmalarından dolayı yetkilileri tebrik ederim. Gerçekten çok güzel yapılar. Bu arada Türkiye de eskiden inşa edilen istasyon binalarının (aslında tüm güzel binaların) yabancılar  tarafından planlanmış olmasını çok büyük bir şans olarak görüyorum (özellikle kendi zevklerine göre mimari plan uyguladıkları için). Gezinizin sonuda tamamı gibi çok keyifli olmuş.

Sevgiler, selamlar

   

haldunabi:
hocam sizin klasik anlatımlaınıza itrazım yok
ama ferda kardeşime var..
 o tarhte biz türk mimarları varmıydık ki TÜRK MİAMARİSİNE UY
GUN GARLAR İSTASYONLER YAPALIM...
sevgiyle.

Teoman Kardaşlar:




Sevgili Ferda, görüşlerin için çok teşekkürler. Yabancıların özellikle İngilizlerin İzmir-Aydın demiryolunu ve daha
sonra uzatılan Aydın ve ilerisi olan demiryolu hatlarının Türkiye’de demiryolu atılımlarında payları çok büyüktür.

Her ne kadar yabancılar kendi çıkarları için bu demiryolunu yapmış olsalar bile, teknolojinin ülkemize gelmesinde, 
Batı Anadolu’da demiryolu ile yük ve yolcu taşımacılığı ulaşımının, deve kervanlarından demiryoluna geçerek daha
kolay ve hızlı bir hale gelmesinde, buna bağlı olarak yöre halklarının tarım ürünlerinin ihracından dolayı da ekonomik
olarak kalkınmasında çok yararlılıkları olmuştur.

Mimari açıdan da demiryolu hatları üzerine kullanışlı, dayanıklı ve estetik yönden göze hoş gelen istasyon binaları
inşa etmişlerdir.

Biz bile demiryolu modelcileri olarak, yabancıların üretimi olan tren modelleri ve aksesuarlarına hayranlık duymuyor muyuz?

Aksesuarlar deyince Sevgili Harun’u anmadan da geçmemeliyiz.
Sevgili Harun yaratıcılığı ve üretkenliği ile bir Türk olarak, yurt dışına birçok sayıda demiryolu modelciliği aksesuarları
üretip, gönderiyor.
Kendisini bu vesile ile bir kez daha kutluyorum.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

sedat nişancı:
   Teoman Bey sayesinde yapmış olduğumuz gezimiz oldukça güzel ve zevkli geçti.Şahsen sabahın erken saatinden akşam vaktine kadar zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.Gerek Teoman Bey gerek Ceyhan Bey ile yaptığımız hoş sohbetler sayesinde zaman su gibi aktı.İleride başka gezilerde yapacaz inşallah.Bu gezi ve incelemeleri bu kadar ayrıntılı ve akıcı anlatımından dolayı Teoman Beyi tebrik ediyorum. 

   Sedat Nişancı

Teoman Kardaşlar:


Sedat Bey, gezi de birlikte paylaşımlarımızdan dolayı ben de çok teşekkür ederim. Sizin de belirttiğimiz gibi tren ile yine
gerçek tren ve tren modelleri temalı gezilerimiz olacak.

Yaptığımız bu geziden etkilenip, buharlı lokomotif modellerimizden Gützold üretimi 1/87 ölçek Br 52 Köşeli tenderli model
lokomotif üzerinde bir inceleme başlatarak, ‘’Türk lokomotifine çevirim çalışması yapabilir miyim?’’ diye düşünmeye başladım.


Sultanhisar’da bulunan köşeli tenderli 56500 serisi buharlı lokomotifi daha önce Alsancak Gar depoda fotoğraflamıştım.

Buradan aldığım görüntüler içinden, lokomotifin sol yan tam cepheden aldığım görüntüsü ile modelin görüntüsünü
karşılaştırarak yapılacak değişiklikleri belirlemeye çalıştım.




Sultanhisar’a götürülmeden önce Alsancak Depo’da bekleyen TCDD 56503 Klasik Türk buharlı lokomotiflerinde tekerlek
yanakları beyaz boyalı tekerlek iç çubukları siyah, sadece balans etkisi yapan tekerlek üzerindeki ağırlık düzlem parçalar
kırmızı boyalıdır.
Türkiye’de kullanılan köşeli tenderli Br 52’ lerdeki kömür bölümü Almanya’da kullanılanlardan daha geniş hacimlidir.
Yandan baktığımızda tender üzerindeki kömür yükleme bölümündeki farklılık görülmektedir.
Aşağıdaki 2 fotoda bu farklılık izlenebilinir.







Gützold üretimi 1/87 ölçekli model lokomotif tender Almanya’da kullanıldığı gibi kömür yükleme bölümü kısa olarak
kalıplanmış ve bu şekilde üretilmiş.





Gützold’un modeli üzerinde yapacağımız değişiklikleri gösteren fotoğraf üzerinde yapacağımız değişiklikleri gösteren ön
çalışmamız.
Tender kömür yükleme bölümü uzatılacak. Tekerlek kenarları beyaz boyanacak. Tekerlek iç kısımları siyah boyanacak.
Gerekirse duman siperlikleri sökülecek.



Model üzerindeki çalışmalarımı, ileri günlerde yapmayı planlıyorum.Yapacağım çalışmaları yine sizler ile paylaşmaya çalışacağım.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git