Br 43' ün, TCDD Br 44' e dönüşümünde domlar üzerinde yapılan çalışmalar:
Modelin, görüldüğü üzere domları Br 44'e göre iri ve yüksek.
Biz bunları daha yassı hale getireceğiz.
Önce küçük eğemizle bir miktar yontma işlemi yapıyoruz. Plastik malzemede dikkatli ve sabırlı çalışmamız gerekli. Daha sonra hobi araçlarından minik elketrik motorlu, matkabımızdan yararlanıyoruz. Uçları değiştirilebilir olduğundan, yuvarlak zımpara takıp, tesfiye işine devam ediyoruz.
Dediğimiz gibi sabırlı ve dikkatli. Zımpara, yontma işlemini belli devirde dönerek, sürtünme yaptığından, ısınma meydana geliyor. Plastik için en tehlikeli bir durum. Sıcaklıktan erime riski taşıdığından belli aralıklarla durup, soğumasını bekledikten sonra tekrar devam ediyoruz.
Şeklin bozulmaması için sık sık kontrolu elden bırakmıyoruz.
İlk iki domu ( Dumanlık ve kumluk) belli bir seviyeye getirdiğimizde, aradaki farkı gözlemleyip işlemi sürdürüyoruz.
Yontma işlemi tamamlanınca macunlamaya geçiyoruz. Önce yeşil renkli kaba dolgu macunu yapıyoruz. Kurutup zımpara yaptıktan sonra ince beyaz macun kullanıyoruz. İnce macun çok küçük gözenekleri kapatıcı özelliği olan macundur. İyi sonuç almak için bu işlemleri yapmak zorundayız.
Son kat su zımparasıyla düzeltmemizi yapıyoruz. Domların kenarlarını özellikle zımparayla ovalleştiriyoruz. Daha sonra, biraz kalın yoğunlukta siyah boya ile boyuyoruz. Fırça ile yaptığımız bu çalışma, çok az da olsa domların üst yüzeyinde açık kalmış boşlukları doldurmaya yarıyor. Tam kuruduktan sonra 1200 numara su zımparası yapılıp, önce astar boya atılarak, esas rengi uygulayacağımız konuma getiriyoruz.
Kazan kısmındaki iri olan domların tadilatı tamamlanıyor. Modelimiz Br 43' ten çıkıp, domları daha yassı Br 44'e dönüşüyor.
saygılar
teoman