Gönderen Konu: Kurgu planım hakkında yorumlarınız ve önerileriniz bekliyorum. (4. Versiyon)  (Okunma sayısı 13177 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Mehmet bey, merhaba,

Elinizdeki ürünün "kuazman geçiş" veya "kuazman makas" olup olmadığını bilmiyorum ama her ikisi için de önerilerim olabilir.

Üstteki tasarımda her ikisi de kullanılabilir. Alttaki tasarımda ise fonksiyon açısından kuazman makas öneririm.

Üstteki tasarımı kullanmanız halinde, o tek hat üzerine bir hemzemin geçit kondurabilirsiniz ki, arabalar ana istasyondan dışarı çıkabilsinler.
« Son Düzenleme: Şubat 06, 2007, 10:57:03 Gönderen: ktuzunalp »

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Kamil bey ve Ayhan bey;
Malesef elimdeki geçiş kauzmanı makaslı kauzman yaklaşık 90€ açıkçası kıyamadım.
Kamil bey;
Önerinizi değerlendireceğim. (Şuan seyahatteyim planlar evdeki bilgisayarda)
Ayhan bey;
Planınızı merakla bekliyorum.
Saygılarımla.
Mehmet UYGUN

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Evet sanırım gittikçe gelişyor ve güzelleşiyor.
Kamil bey ve Ayhan bey çapraz geçişi tam konduramadım. Malum açı ve boy problemleri var.
Cem valla ne mavi ne kırmızı ikisinin karışımı mor oldu :D
Saygılar.
İkinci resimdeki kesik yerde tünel olacak. bitimi köprü, köprü bitince tekrar tünele girecek. Birinci tünelde üçüncü resimdeki sahne arkası başlıyor.
Mehmet UYGUN
« Son Düzenleme: Şubat 07, 2007, 22:25:01 Gönderen: uygun »

ctekin

  • Ziyaretçi
Mehmet selamlar,

Bence süper olmuş; hem armut, hem müsellesin var. Güle güle inşa et derim :)

Kesin ebatlar ne oldu şimdi?

Sevgiler,

Cem.

avsalı

  • Ziyaretçi
cem bey üstte çizdiğim hattı biraz daha uzatıp ana hatta bağlantı yapılsaydı armut hat tam olarak çıkardı diye düşünüyorum.

ctekin

  • Ziyaretçi
Ömer selam,

Tabi çıkardı, ve güzel de olurmuş hani.

Fakat sanırım Mehmet o alanı (senin armut yaptığın) loko deposu veya yükleme alanı falan gibi kullanmayı düşündü.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Cem;
Selamlar 180x340 oldu 320 de olabilir. Ben tam bir tabaka kullanacağım (186X366 18 mm MDF düşünüyorum 61 cm 6 parçaX186 uygunmudur?)
Ömer bey;
Oda mümkün ama atraksiyonlar hep iç hatta olduğu için çok tercih etmedim. Dış hat için bir öneriniz var ise memnuniyetle değerlendireibilirim.
Saygılar
Mehmet UYGUN

ctekin

  • Ziyaretçi
Mehmet selamlar,

Sizin oralarda (Samsun'da) tekne yapanlar mutlaka vardır; istersen onlara bir danış. Benim malzeme tercihim su kontrplağından yana olurdu. Amcam MDF işini çok iyi bilir onunla konuştum pek tavsiye etmedi.

Şöyle: Su kontrplağı rutubete karşı daha dayanıklı ve MDF'den çok daha hafif. Ayrıca kontrplağı işlemek (bol miktarda delme işin olacak) çok daha kolay. MDF'nin su/rutubet ile kabarma olasılığı var. Özellikle ağırlık konusu gündeme diaroma'nın ayakları konusunu da getiriyor: MDF için çok daha sağlam -ve dolayısıyla ağır- bir ayak sistemi gerektiriyor.

Tekne yapımcılarından su kontrplağının rutubete dayanımı ve işlenmesi ile ilgili çok daha iyi bilgi alabilirsin. 18 mm. oldukça kalın. Ben 8 veya 12 mm düşünüyorum. Ama tabi bunu da daha iyi bilen birisi ile konuşsan iyi edersin; malum her gün bir diaroma yapmıyoruz :)

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Cem selamlar;
Yahu sen beni yaşlandırdınya  :D senden hep birşeyler öğrenip "bir yaşıma daha giriyorum"
Benim bildiğim iki çeşit suya dayanıklı kontroplak var
1. OSB (Ağaç yongalarının reçine ile yüksek ısıda preslenmesi ile yapılıyor nispeten prüzlü bir yüzey)
2. PLYWOOD (Flim kaplı kahverengi dümdüz bir yüzeyi var)
çok emin değilim ama 186X366 sadece sunta/mdf grubunda var. (şu an oturduğum evi yeni yaptırdım bu kadar bilgi bu yüzden)
Bunlardan birisimi yoksa 3.bir seçenek daha varmı bilmiyorum yarın bir soralım bakalım.
Teşekkürler :D
Mehmet UYGUN

ctekin

  • Ziyaretçi
Mehmet selamlar,

Valla buralarda tekne işleri ile uğraşanların uğradığı bir ahşap tüccarından aldığım bilgiler bunlar aslında, tabi bir de amcamdan.

Gelelim konuya; bahsettiğim plywood olan, diğeri esnemeye daha az dayanıklı, çabuk kırılıyor. Bunların (buradaki tüccarlardaki) plakaları 170 (veya 180) x 220. Ama sizin oralarda belki değişik ebatlar vardır. Konu ile ilgili en detaylı bilgiyi tekne yapımcılarından alırsın. Ama ben kesinlikle kontrplak derim. Zaten MDF bahsettiğim özelliklere sahip olsaydı tekneciler de onu kullanırdı (sanırım MDF daha ucuz ama yanlış biliyor olabilirim).

Benim çevremdeki herkes kontrplak kullanıyor bu iş için, MDF kullananına rastlamadım - hatta yurtdışı sitelerde kurgu yapımı fotoğraflarına bakarsan onlar da hep kontrplak kullanıyor.

Kolay gelsin.

Sevgiler,

Cem.

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Ben tabanda 8 mm kalınlığında "kavak kontraplak" kullandım. Çok hafif ve çok kolay işleniyor. Dezavantajları ise tam düzlem olmaması (alttan alüminyum profiller ile destekledim), yeni iken çok fark edilmeyen, ancak derinden koku yayması ve fiyatının nispeten pahalı olması (bir levhası 50 lira). Yalnız ilk iki dezavantaj diğer kontrplaklarda da bulunabilir.

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Arkadaşlar merhabalar;
Bu gün su kontraplağını sordum evet 3. bir şıkmış ben bilmiyormuşum. Ama diğer taraftan piyasada satılan hiç bir (Samsun için) su kotraplağı "marin" değilmiş. Ölçüsü 220X170 fiyatı (8mm 55 YTL, 10 mm 68 YTL) benim ölçüme tam 2 plaka gidiyor.
Aynen Kamil beyin dediğini satıcıda söyledi geniş yüzey oluşturmada problem yaşanırmış MDF den daha esnek bir malzemeymiş. Sonuçta alttan ciddi bir konstriksiyon ile desteklenmesi gerekiyor. Bu da sonuçta hem ağırlığı hem maliyeti arttırıyor.
Ben yine de 18 mm MDF diyorum. 14 adet 110 Cm hazır krom masa ayakları ( 10-12 YTL) ile gayet sağlam olacak gibi.
Saygılar
Mehmet UYGUN

ctekin

  • Ziyaretçi
Mehmet selamlar,

Umarım geç kalmamışımdır: kurgu ölçülerinde MDF de esneyecektir, DİKKAT! Ağırlığı nedeniyle MDF de esneyecek ve kontrplaktan çok daha ciddi bir destek/konstrüksiyona ihtiyaç gösterecektir. Bunu dikkate almanı öneririm. MDF Konusunu en kapsamlı şekilde mobilyacılar ile konuşabilirsin.

Daha da önemli bir konu; MDF esnediğinde düzeltmek kontrplaktan daha zor olur.

Kolay gelsin.

Cem.

Nedim

  • Ziyaretçi
sevgılı mehmet uygun bey,
mdf dusunmeyınız cem tekındostumuz cok haklı.. en saglıklı malzeme su kontrası da denılen su kontraplagı bunun 8mm olanları mevcut.. alttan ızgara dozeme yaparak destekleyeceksınız..ara bosluklarda sıze kablolama vs ıslemlerı saklama kutucukları olusturacak.. ama ızgara sıstemı olusturup 8 mm lık sunta da yapabılırsınız ama nem veya ıslanma konusunda ha mdf ha sunta..
emeklere yazık olur dıye dusunurum..
sevgı ve saygılarımla..
nedım kus..

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Nedim Bey ve Sevgili Cem;
Tamam Kontraplak yapacağım. Izgara aralıkları ne kadar olmalı?
Ama bunun yanında diğer bir başka problem daha çıktı bu hafta sonu. Kurguyu yerekurup çalıştırdım ama (saat yönünde turlarda) yön değişme şansı yok. Ekteki resimdeki hattı oluşturmam gerekecek sanırım başka bir öneriniz olabilrimi?
Saygılar.
Mehmet UYGUN

ctekin

  • Ziyaretçi
Mehmet selamlar,

Kontrplak konusunda pişman olmayacaksın :)

Kurgunda saat yönünde problem yok; müsellesi kullanarak tornistan edebilirsin. Resimde kırmızı ile çizili yönde geliyorsun, kırmızının bittiği yerdeki makası tam olarak geçip mavi ile çizili güzergahta geri gidiyorsun, bittiği yerdeki makası geçince sarı ile çizili güzergahı izleyip tornistan yapmış oluyorsun!

Umarım iyi anlatabilmişimdir!

Kolay gelsin.

Sevgiler,

Cem.

Çevrimdışı uygun

  • R.Mehmet UYGUN
  • Forum Üyesi
  • Yer: SAMSUN
  • Yaş: 59
  • İleti: 93
Selam Cem;
Tamam öyle olur ama biraz uğraştırmazmı? Ben tamamen reed kontaklı-röleli-bloklu bir sistem kurmak istiyorum. Hızlarını, iç bölgedeki manevralarını ve vagon değişimlerini elle yapmak istiyorum. Dış hatlarda ise kendilerinin hareket etmelerini istiyorum ??? Çok şeymi istedim. :D
Saygılar.
Mehmet
« Son Düzenleme: Şubat 12, 2007, 16:01:28 Gönderen: uygun »

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Mehmet bey, elbette çok şey istemiyorsunuz, söz ettiğiniz sistemlerden kullanmalısınız. Ancak oluşturduğunuz planda bazı bölgelerin kontrolü çok güç olabilir. Mademki elimizde bir yap-boz var, fikir jimnastiği olması açısından, aşağıdaki gibi bir plan önersem ne dersiniz ?

Bu planda ister içten, ister dıştan olsun, her iki hattınızda giden trenleri de ters çevirebiliyorsunuz. Ayrıca hatlar daha temiz ve sade görünüyor. Elektriksel kontrolünün de daha basit olacağını sanıyorum.   
« Son Düzenleme: Şubat 12, 2007, 18:36:06 Gönderen: ktuzunalp »

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Sanırım giriş yönü için bir hata söz konusu, ok yönlerini ters çevirince düzeliyor gibi...

ktuzunalp

  • Ziyaretçi
Alternatif kurgu planı
« Yanıtla #39 : Şubat 12, 2007, 19:41:08 »
Makası düzeltince armuta iki hattan da giriş yapılabilir:

İkincisi her hattan ve her yönden giriş sağlar:
« Son Düzenleme: Şubat 14, 2007, 09:38:34 Gönderen: ktuzunalp »