Mertcan Bey, konuyla ilgili güzel düşüncenize çok teşekkürler.
Bir önceki çalışmamızda beyaz boya çalışmalarımızı tamamlayıp, bir süre kurumalarını bekledikten sonra kırmızı renk boya
çalışmalarımızla konuya devam ediyoruz..
Kazan gövdesi altı şaside bulunan 4 dingilin tekerleklerindeki kırmızı renk olması gereken yerleri boyadık.
Kontrol amaçlı lokomotif modelimizi stand üzerine alıp, tender ile uyumuna bakıyoruz.
Kazan altı şasideki kırmızı renk ne yazık ki tender şasisinde bulunmamaktadır.
Bir süredir aklıma takılan soruya cevap arıyorum.!
TCDD ‘de kullanılan Churchill olarak ta bilinen 8F lokomotiflerin kullanıldığı zamanlarda çekilen fotoğraflarda, tender
dingillerinin bağlı olduğu makasların arasında bulunan dingil bağlantı yuvalarının dışında yer alan kutucukların genellikle
boyasız olduğu görülmektedir.
Çamlık Müze’de yer alan Churchill 8F’nin abartılı olarak sonradan boyanmış bazı kırmızı renklerin olmasına karşılık tenderdeki
dingil yuvalarının dışa bakan kutucukları kırmızı renktedir.
Estetik olarak baktığımızda; model lokomotifimizin tenderinde de kırmızı rengin olması gerektiğini düşündüm.
Ön tarafta kazan bölümündeki şaside kırmızı rengin yoğunluğunun tenderde hiç olmaması görüntü olarak gözü rahatsız
etmektedir
Bir kez daha gerçek fotolardan yaptığım incelemede aşağıdaki fotoda yer alan 8F tenderindeki kırmızı dikkâtimi çekti.
Yukarıdaki açıklamamız sonucunda tenderdeki dingil yuvası kutucuklarını kırmızı renge boyamaya karar vererek önce astar
olarak beyaz boyayı uyguluyoruz.
Kırmız renk öncesi tender şasisinin sağ ve sol yanındaki dingil yuvası kutucuklarının astarlarını tamamlıyoruz.
Tendere bir kenara bırakıp, uyguladığımız beyazın kurumasını beklerken biyel kollarının kımızı rengini uyguluyoruz.
Biyeller metal ve kendi doğal renkleri açık olmasından dolayı astar yapmadan doğrudan kırmızı rengi fırça ile sürüyoruz.
Biyellerin üzerinde bazı yerlerde boya taşkınlıklarını maket bıçağı ile alıyoruz.
Önceden bantlayıp, beyaz astar uyguladığımız kazan altı kenarı yürüme panelinin kırmızı rengini de boyuyoruz.
Tender şasisindeki kırmız rengi, beyaz astarladığımız dingil yuvası kutucuklarının üzerine uyguluyoruz.
Boya taşmalarının önlemek amacı ile bantladığımız yürüme panellerinin üzerindeki bantları söküyoruz.
Gördüğümüz gibi burada yaptığımız bantlama işe yarıyor ve herhangi bir istenmeyen kırmızı boya kaçağı olmuyor.
Lokomotifimizin görüntüsünde güzel bir etkisi olan bu uzunlamasına yürüme paneli kırmızı boya kuşağını iyi bir şekilde
model üzerine uygulamış oluyoruz.
Tender şasisinde uyguladığımız kırmızı rengin lokomotifin görüntüsünün bütünlüğü açısından yerinde olduğu kanısındayım.
Lokomotifimizin genel boya çalışmaları tamamlanmış olup, bu boyaların son kontrolleri yapılacak gerekli düzeltmeler
incelemelerimiz sonucunda yapılacak.
Tender üzerinde yaptığımız eskitme çalışmalarına ana gövde üzerinde de devam edeceğiz.
Gerçek lokomotiflerin kullanılmış tekerlek görüntüleri de incelenip, tekerlekler üzerinde de gerekli eskitme ve kirletme
çalışmaları yapılacak.