Okan Bey,1974/1975 Yılında Demiryolu Meslek Lisesine başladığımda Eskişehirde Buharlı lokomotiflerin son günleri idi,o zamanlar Buharlı ustalarımız,Tren sefere çıkmadan 3-4 saat önce Depoya gelip,Tüm ikmallerini,servis bakımlarını kendileri kontrol edip,eksiklerini tamamlatıyorlarmış,tüm ikmaller tamamlandıktan sonra Kazanın sıcak yapılması(Ateş yoksa yeniden yakılıp) gerekli SİTİM'in(yada İSTİM=Buhar basıncı)istenilen değere yükseltilmesi için ocak kullanma işlemlerine geçiliyor,dah sonra'da Kanala çekilip Tüm tekerlek ve Biyel yatakları yağlanıyormuş,bu yağlama süresi,en az 1 saatlerini alıyor,Lokomotifin iç/dış temizliği yapılıyor ve herşey hazır olduktan sonra 1 saat önce Tren üzerine bağlanıp Trenin hazırlama işlemlerine başlanıyor.anlayacağınız Buharlı Lokomotifin servise hazırlanması 5 saati bulmaktadır.İyi günler dilerim.Yusuf SÜNBÜL