Br 56 sınıfı NOHAB üretimi TCDD 45001-45062 serisi buharlı lokomotif modelimizin ‘Tender’ ( Kömür ve su vagonu)
üzerinde yapacağımız çalışmalarımız ile konuya devam ediyoruz.
Konumuzun başında belirttiğimiz gibi bu lokomotifler sadece Türkiye için İsveç’te NOHAB ( Nydquist&Holm A.B.)
firması tarafından üretilmişlerdir.
Kazan yapıları ve Tenderlerinin diğer Alman yapımı Br 56 sınıfı lokomotiflerden farkları bulunmaktadır.
Modelin, Kazan yapısındaki çalışmalarımızın ardından, tender üzerindeki farklılığı inceleyip, saptadığımız ayrıntıları
sizler ile paylaşarak çalışmamızı sürdüreceğiz.
Aşağıdaki fotoğrafta üstte bulunan TCDD 45033 plaketli makinenin tenderini inceliyoruz. TCDD 45001-45062
serisindeki 62 adet makinenin tender yapısı aynı şekilde olup, bu fotoğraftaki görüntü bize tender farkını en iyi
örnek olacak konumda vermektedir.
Su cenderesinden, tendere aktarılan suyun, görüldüğü gibi tenderin arka tarafında ortada bulunan tek kapaktan
doldurulmasıdır.
Piko ve Gützold ( Gützold firması Piko dan sonra aynı kalıbı kullanarak, Br 56 modeli üretmiştir.) 1/87 ölçekli Br 56
sınıfı modellerindeki tender yapısında su kapakları sağ ve sol arka tarafta iki adettir.
Fotoğrafın altında yer alan ikinci görüntü; üzerinde çalıştığımız Piko modelin tenderini göstermektedir ki bu tender
ne yazık ki TCDD 45001-45062 serisinde kullanılmamaktadır!
Çamlık Müze’de yaptığımız inceleme de Br 57 sınıfı TCDD 55037 plaketli makinenin ve diğer TCDD 55001-55049
serisi makinelerinin tender yapısının, NOHAB üretimi TCDD 45001-45062 serisi makinelerin tender yapıları ile aynı
olduğudur.
Birçok Br 57 sınıfı ve Br 56 sınıfı TCDD lokomotif fotoğraflarını inceleyerek bu durum hakkında kesin kanaate
varıyoruz.
Br 57 sınıfı TCDD 55037 plaketli lokomotifin Çamlık Müze’deki tender görüntüleri
1/87 ölçekli model lokomotiflerin tenderlerinden görüntüler ile incelememizi sürdürüyoruz. Roco Br 57, ve Piko Br 56
tenderleri içinde motor olup, diğer Piko Br 55 tenderinde motor bulunmamaktadır.
Piko üretimi 1/87 ölçekli Br 55 sınıfı lokomotif modelinde motor kazan gövdesinde olduğundan, tenderi şekil olarak
NOHAB Br 56’sına uymasına karşın, ne yazık ki motoru tenderde olmamasından dolayı TCDD Br 56 sınıfı NOHAB
modelinde kullanamıyoruz!
Elimizde bulunan Roco Br 57 sınıfı lokomotiflerden birinin tenderini alıp, TCDD renklerine uyacak şekilde boyama
işlemi için söküyoruz.
Daha önce başladığımız çalışmalar içinde Br 57 sınıfı lokomotif modelinin tender kaportasına Tamiya siyah sprey
boya atmıştık.
Tender dingillerindeki tekerleklere ve tender şasisine siyah boya uygulayacağız. Öncelikle şasi üzerine Tamiya siyah
sprey boya uygulayacağız.
Tender şasi kısmına siyah boya uyguladıktan sonra kurumaya bırakıyoruz.
‘trains of turkey’ sitesinden aşağıdaki iki linkte bulunan Br 56 ve Br57 sınıfı TCDD lokomotif bilgilerini inceleyebilirsiniz.
Br 56 sınıfı TCDD 45001-45062 serisi
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/45001Br 57 sınıfı TCDD 55001-55049 serisi
http://www.trainsofturkey.com/w/pmwiki.php/Steam/55001