Mehmet Bey, merhaba.
Çalışmalarımız ile ilgili duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.
Sevgiler, saygılar.
Teoan Kardaşlar
Modifiye yaptığımız Piko Br 56 model buharlı lokomotifte bacanın solunda yer alan dinamo, TCDD 45001-45062 serisi Br 56
lokomotiflerde bacanın sağında yer almaktadır. Bu durumu dikkate alarak model üzerindeki dinamo parçasını kesip, model
üzerinde bacanın sağına alacağız.
Aşağıdaki fotoda Piko Br 56 model üzerinde bacanın solunda bulunan dinamo parçası görülmektedir.
TCDD geçmiş yıllarda sıcak vaziyette TCDD 45027 plaketli makinanın baca solunda yer alan dinamosu ve onun altında yer
alan tutamaç çubuğu görülmektedir.
Bu görüntüden yararlanıp, model üzerinde gerekli işlemi yapacağız.
Modelimizde görülen dinamo, dumanlık bölümünde tadilat yapmadan önce tespit ettiğimiz dinamoyu gözlemliyoruz.
Bu parçayı maket bıçağı ile keserek bacanın soluna alacağız.
TCDD kullanılan Br 56 sınıfı 45001-45062 serisi makinalarda olduğu gibi bacanın sağ tarafına yapıştırıyoruz. Ayrıca dinamo
altına ve gerisinde uzatma yaptığımız parçanın üzerine küçük boru ilavesini ince yuvarlak çubuk plastik parçalardan yaparak
yerlerine yapıştırıyoruz.
Kazan üzerindeki tadilatları tamamladıktan sonra boyama işlemlerine sıra geldi. Bu arada markiz dış sağ ve sol cephesinde
pencere altında yer alan Alman Demiryolları yazı ve numaralarını da silip markizi de boyamaya hazırlıyoruz.
Boyama sırasında el değmeden boya yapılması durumunda kürdanlardan yararlanıyoruz. İç kısımlarda boya almayacak uygun
bir yerden Japon yapıştırıcı ile geçici olarak tutturduğumuz kürdan çubukları asa akrobatına tutturup, sprey boya ile boyama
yapacağız.
Buharlı lokomotif modellerde tadilat sonrası en uygun kullanılan boya; Tamiya Sprey mat siyah TS-6 kodlu sprey boyadır.
Boya öncesi saf alkol ile modelin gövdesini temizledikten sonra sprey boyayı yaklaşık 15 cm mesafeden soldan sağa
doğru bir kat olacak şekilde atıyoruz. Boya bir süre kurduktan sonra ikinci kat boya atarak sprey boya atımını tamamlıyoruz.
Sprey boya çalışmalarında kesinlikle üst üste gelecek şekilde boya atılmamalıdır. Belli aralıklar ile birkaç kez boya atılmalıdır.
Aksi takdirde model üzerine atılacak fazla boya akıntılara neden olabilir.
İkinci kat sprey boya atımından sonra boyanın kurumasını bekliyoruz. Boyanın markiz ve kazanda kurumasından sonra hazır
boyama işlemlerine girmişken, markiz içi boyama işlemlerine devam edeceğiz.