Gönderen Konu: Fleischmann ve DCC  (Okunma sayısı 36388 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Fleischmann ve DCC
« : Aralık 29, 2014, 02:24:29 »
Merhaba,

Fleischmann özellikle buharlıda, çok güzel ve çok detaylı loko üreten bir marka. Seyrine doyum olmuyor. Ancak eski Fleischmannların DCC ye çevrimleri hakikaten problem. Çevrimde yaklaşık üç tane problemle karşılaşıyoruz.

1. Motorun 3 kutuplu olması nedeni ile yavaş seyirde titreme yapması.
2. Motor kapağının metal olması nedeni ile gövdeden izolasyon sorunu.
3. Gövdenin akım yolu olarak kullanılması.

İki sene öncesine kadar işimiz daha kolaydı. Sevgili Barbaros iyi bilir, Avusturalyalı MODELLTORQUE adında bir firma vardı. Eski Lima ve Fleischmannlar için yeni tip 5 kutuplu motor üretiyordu. Yapmanız gereken eski motorun kapağını ve gövdesini söküp atmak ve yeni motoru yerine takmaktan ibaretti. Tam çocuk oyuncağı bir işti, ve çok verimli motorlardı. Eski Fleischmannların demode dişli sistemlerine rağmen bayağı iyi çalışıyorlardı. Amma velakin bunu üreten adamcağız vefat etti ve firma kapandı. Bir saplama yapayım bu arkadaş model arabalar için tork kontrollü diferansiyelde üretiyordu.

Bu arada Fleischmann metal kapaklı motorların kapağını fiber kapakla değiştirdi. Bu işi dahada kolaylaştırdı. Kapakda tadilat yapmak mümkün oldu. Ayrıca eski metal kapaklı motorlar için fiber kapakda üretti. Geçen seneye kadar bu fiber kapakları Fleischmanndan temin etmek mümkündü. Hala varmıdır bilemiyorum.

Eski tip olsun, yeni tip kardan milli motor olsun, Fleischmanndaki sorunlardan biride metal gövdenin akım taşıyıcı olması. Bu ciddi bir izolasyon işlemini gerektiriyor. Dikkatli bir izolasyon yapmazsanız, dekoderinize güle güle demeniz işten bile değil. Hatta şu anda Fleischmann eski tip motorlu ürünlerini bazı ufak tadilatlarla DCC ye hazır olarak satıyor. (Çokta cazip fiyatlarla), ancak kullanım kitabında bile izolasyon konusuna dikkati çekiyor.

Eski Fleischmannları DCC ye çevirirken dikkat edilmesi gereken konulardan biride aydınlatma, özellikle buharlı lokolarda. Buharlı lokolarda genellikle optik ışık kanalları kullanılır, ki bu normaldir, zira çok yeni teknolojiler hariç lambanın içine ampulu fiziki montaj olanağı çok zor. Fleischmannda bu lambalar devreyi metal gövde üzerinden tamamlarlar. Tavsiyem bu ampullerin LEDlerle değiştirilmesi yönünde. Gayemiz prensip olarak gövdeyi akım yolu olarak kullanmamak. DCC dekoderlerde her devrenin birbirinden tamamen izoleli olması gerekli. Tekerleklerden gelen akımında bir tarafının gövde üzerinde olduğunu kabul edersek en doğrusu bu.

Meraklılarına bir saplama daha yapayım. USA da 1.5 volt ve 0.15 mA (Grain of the rice) yani pirinç tanesi tabir edilen ampuller üretilmekte. Bu ampuller buharlı lokoların lambalarının içine sığıyor ve flamanlı oldukları için çok gerçekçi bir aydınlatma sağlıyor. Bir Fleischmann BR56 da ve bizim TCDD 45000 de kullandım. Sonuç mükemmel, ancak çok zor zahmet bir iş. Bir daha yapacağımı sanmam.

Umarım biraz yardımcı olmuşumdur.

Saygı ve sevgilerimle,

Can




Çevrimdışı kamyoncu-itulu1

  • okan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul - bahçeşehir
  • Yaş: 37
  • İleti: 400
    • rc kamyon t?r ve iş makineleri
Ynt: Fleischmann ve DCC
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2014, 11:10:25 »
bir faydası dokunur mu bilmem ama pirinç tanesinden küçük kendinden kablolama yapılmış 2mm çaplı led yada lambalar var. Lambalar karaköyde abed handa satılıyor. Ledlerde ebayda var çinden alınabilir. Ledler 100 adet 12 dolar gibi fiyatı vardı. Lambalarında 25 gibi bir fiyatı vardı. Bunların çalışma voltajı 12-18 volt. 5-6 volt calısan versıyonlarıda var. Ayrıca arastırırsanız 1mm lik olan dahi var. (prewired led diye)
BOSTANCI INSAAT RC Construction Channel

CAT: 345D LME Wedico  Liebherr: LR 634 Carson-Leimbach  Mercedes Benz: Arocs3342AK 6x6 Premacon//SK3544AK 8x8 Premacon//NG2638AS 6x6 Wedico//2624LAK6x6 MAN: F90 35.422VFAK 8x8 Wedico-Prem