Zarif, ilginç bir buharlı lokomotif daha. Lokomotif bir BR70(DRG) varyantı model, Bavyera Devlet Demiryollarında Kullanılmış.
1844'de kurulan K.Bay.Sts.B. : Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen : Bavyera Kraliyeti Devlet Demiryolları firması aynı zamanda Pt 2/3 olarak modeli belirtilen bu lokomotiflerden 1909 yılında kullanmaya başlamış, 1916ya kadar da kullanmış.
2 silindirli Pt 2/3 modeli Münih'deki Krauss adlı firma tarafından üretilmiş. 1963 yılına kadar kullanılan bu modellerden 97 adet üretilmiş. İlgi çekici özelliği, klavuz ve sürücü tekerlekler arasındaki 4m uzaklık.
Lokomotif tank-loko sınıfında, yani su ve kömür deposu hemen markiz arkasında, markiz benzeri modellere göre daha büyük, kazan biraz daha ince yapılı. Tekerlek dizilimi de alışılmışların dışında olan bu lokomotifin en yüksek hızı olarak 65km/saat verilmiş.
DRG tarafından BR70 olarak model adı verilen lokomotiflerden 89 adedi Deutsche Bundesbahn(DB) tarafından alınarak daha güçlü BR64 ve elktrikli lokomotiflere kadar kullanılmış. Bu modelde üretile son lokomotif 70 083, 1963'de Nurnberg'de kullanımdan çıkartılmış. Aşağıda Magnus Gertkemper tarafından Fürth ana istasyonunda 16.09.2007 tarihinde fotograflandığı belirtilen 70 083'ün iki fotografını bulabilirsiniz.