Gönderen Konu: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin  (Okunma sayısı 10906 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Naci Akdağ

  • Naci Akdaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 69
  • İleti: 8
Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« : Haziran 28, 2008, 19:18:17 »
Değerli tren seven Dostlarım.Halen TCDD bünyesinde kullanılan Vagonet motorlu vagonet motorlu drezin ve hem karada hem ray üstünde gidebilen demiryol aracının resimleri.
bu adi vagonet dediğimiz araç
bu araçta uşak yolçalışanları tarafından geliştirilen motorlu vagonet]
http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/i4175_P1000157.JPG[/img
bu araçta motolu drezin dediğimiz kısım şeflerinin kullandığı araç
bu araçta hem kara yolu hem demiryolunda giden yeni aracımız

herkese selam ve saygılar
Naci AKDAÐ
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2008, 19:24:37 Gönderen: Naci Akdağ »

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« Yanıtla #1 : Haziran 28, 2008, 23:44:02 »
Naci Bey bugün Kadiköy de Barbaros ve tanımaktan büyük mutluluk duyduğum Viyanadan gelen sevgili Tarık (baltasar) ile son resimdeki araçtan bahsettik.Şimdi sizin resimlerinizi görünce güzel bir süpriz oldu.Merak ettiğim konu bu aracın raya yerleşme şekli, karayolu tekerlekleri ile rayın üstüne çıkıp ray tekerleklerinimi indiriyor,eğer öyle ise tekerlekleri nasıl tam raylara oturtuyor ? Paylaşım için teşekkürler.
Saygılar
Ferda...
« Son Düzenleme: Haziran 29, 2008, 00:07:55 Gönderen: Ferda »
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« Yanıtla #2 : Haziran 29, 2008, 17:20:42 »

Naci Akdağ Bey, demiryollarında kullanılan vogonet ve motorlu drezinlerle ilgili modeltrencilerin
ilgisini çekecek ilginç bir konu başlattınız. Böylesine bir konuya değinip, yayınladığınız araçlarla
ilgili fotoğraflı açıklamalarınıza çok teşekkürler.

Oto drezinlerden bir kaç fotoğraf ta ilave ederek, Ferda Bey'in de sorusuna bir açıklılk getirmek
isterim.

Saygıdeğer dostumuz Naci Akdağ Bey'in katkısıyla, MT5700 Raybüs'lerin foto çekimleri bitiminde
Gaziemir istasyonu dışında gördüğümüz Mercedes marka 2 adet Oto drezin araçlarının fotoğrafları.


TCDD 3. Bölge Müdürlüğü tarafından yeni alınan ray bakım ve acil müdahale kurtarma araçlarından
fotoğrafta görüldüğü gibi üzerinde çok amaçlı araç gereç bulunmakatdır.
Gördüğümüz aracın ray tekerlekleri ön ve arka karayolu tekerleklerinin arkasında bulunmaktadır.

Oto drezin araçlarının ray üzerine çıkmaları; hemzemin geçitlerin içinde bulnan ve rayların iç ve dış
alanlarında, karayolu araçlarının rahat geçmesini sağlayan düz beton zemin üzerinde durup, ray
tekerleklerini ray üzerine rahatça indirip bu işlemden sonra ray üzerinde yola devam etmesiyle
gerçekleşmektedir.


Oto drezinin arka kısmında gördüğümüz vinç:demiryolu üzerinde ray,travers vb.çeşitli malzemeleri
kaldırmaya yaramakla birlikte, aracın kasa kısmına da gerekli malzemelerin yüklenme yapılmasında
kullanılmaktadır.


Oto drezinin ray tekerleği hidrolik bir sistemle ray üzerine yerleşmektedir. Kullanımı oldukça kolay
ve hızlıdır. Bu araçlar müdahale gerektiren olay yerine kara yolundan hızla ulaşarak  en yakın
hemzemin geçit noktasından raya üzerine çıkarak görevlerini yerine getirmektedirler.


Gördüğümüz ray tekerleği Oto drezinin arka tekerleğinin dibinde bulunan ray tekerleğidir.


Yine bir başka tip Mercedes marka Oto drezin aracı. Üzerindeki yazılardan görüldüğü gibi acil
müdahale ve kurtarma aracı olarak TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'ne bağlı olarak görev yapamaktadır.


İkinci görüntülediğimiz bu aracın, demiryolunda gitmesini sağlayan akslarıdan öndeki, ön tamponun
altında bulunmaktadır.


İkinci Otodrezin aracının arka kısmında karayolu tekerleiğinin arkasındaki ray tekerleğini görüyoruz.

Naci Akdağ Bey, makinist ustamızdan daha çok çeşitli demiryolu ile ilgli bilgiler beklemekteyiz ve
bizlere gösterdiği yakın ilgiden ve Türkiye'deki tüm demiryolu modelcilerine katkılarından dolayı da
birkez daha kendilerine şükranlarımızı sunuyoruz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar







Çevrimdışı Naci Akdağ

  • Naci Akdaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 69
  • İleti: 8
Ynt:Çok Amaçlı Demiryol Araçları hk.
« Yanıtla #3 : Haziran 30, 2008, 16:37:02 »
Ferda bey Teoman beyinde  bahsettiği gibi bu araçlar herhangi bir hemzemin geçitte veya düz bir yerde ray üzerine gelip hidrolik olarak demir tekerleri ray üzerine indirip aracın direksiyonunu kilitliyor ve lastik dekerlerin raya temasıyla ve motor gücüyle hareket ediyor.80 km ye kadar hız yapabiliyor.selamlar.Naci AKDAР  
« Son Düzenleme: Haziran 30, 2008, 16:40:23 Gönderen: Naci Akdağ »

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« Yanıtla #4 : Haziran 30, 2008, 19:07:15 »
Naci Bey ve Teoman Bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Saygılar
Ferda...
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı MEHMET erdoğan

  • MEHMET erdoğan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: erzurum
  • Yaş: 50
  • İleti: 708
  • Mehmet erdoğan
Ynt: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« Yanıtla #5 : Haziran 30, 2008, 19:26:42 »
naci bey ve teoman hocam verdiginiz açıklayıcı bilgiler ve fotolar için teşekkür ederim.selamlar

Çevrimdışı chief

  • Selami ERTUGRUL
  • Forum Üyesi
  • Yer: Afyonkarahisar
  • Yaş: 52
  • İleti: 63
  • ihsaniyeistasyon.tr.gg
Ynt: Vagonet,motorlu vagonet oto drezin
« Yanıtla #6 : Temmuz 01, 2008, 11:09:05 »
Fotoğraflar için teşekkür ederim. Bir iki ilave de ben yapayım. Teoman Beyin gönderdiği fotoğraflarda üzerinde Acil Müdahale ve Kurtarma Aracı olan "Mobil araç" (Hem karada hem demiryolunda giden araç) İmdat Ekiplerinin bulunduğu Loko bakım Atelyelerine tahsis edilmiş ve herhangi bir kaza ve olayda acil müdahale için gerekli alet edavatla donatılmıştır. Üstte bulunan mobil araçlarda Türkiye genelinde bulunan 65 adet Şube şefliğine tahsis edilmiş, yol bakım ve onarımlarında kullanılmaktadır. Bu araçların ilk örnekleri de daha önceki mesajlarımızda belirtiğimiz gibi 1986-1990 yıllarında İskenderun-Divriği Hattı sinyalizasyon ve elektrifikasyonu yapılırken Tekfen ve ortakları tarafından kullanılmıştır. İlk araçlar bu araçlar kadar modern değildi. İlave aparatlar sadece kılavuz teker vazifesi görmekte hareketi ise lastik tekerlekler sağlamaktaydı.