Naci Akdağ Bey, demiryollarında kullanılan vogonet ve motorlu drezinlerle ilgili modeltrencilerin
ilgisini çekecek ilginç bir konu başlattınız. Böylesine bir konuya değinip, yayınladığınız araçlarla
ilgili fotoğraflı açıklamalarınıza çok teşekkürler.
Oto drezinlerden bir kaç fotoğraf ta ilave ederek, Ferda Bey'in de sorusuna bir açıklılk getirmek
isterim.
Saygıdeğer dostumuz Naci Akdağ Bey'in katkısıyla, MT5700 Raybüs'lerin foto çekimleri bitiminde
Gaziemir istasyonu dışında gördüğümüz Mercedes marka 2 adet Oto drezin araçlarının fotoğrafları.
TCDD 3. Bölge Müdürlüğü tarafından yeni alınan ray bakım ve acil müdahale kurtarma araçlarından
fotoğrafta görüldüğü gibi üzerinde çok amaçlı araç gereç bulunmakatdır.
Gördüğümüz aracın ray tekerlekleri ön ve arka karayolu tekerleklerinin arkasında bulunmaktadır.
Oto drezin araçlarının ray üzerine çıkmaları; hemzemin geçitlerin içinde bulnan ve rayların iç ve dış
alanlarında, karayolu araçlarının rahat geçmesini sağlayan düz beton zemin üzerinde durup, ray
tekerleklerini ray üzerine rahatça indirip bu işlemden sonra ray üzerinde yola devam etmesiyle
gerçekleşmektedir.
Oto drezinin arka kısmında gördüğümüz vinç:demiryolu üzerinde ray,travers vb.çeşitli malzemeleri
kaldırmaya yaramakla birlikte, aracın kasa kısmına da gerekli malzemelerin yüklenme yapılmasında
kullanılmaktadır.
Oto drezinin ray tekerleği hidrolik bir sistemle ray üzerine yerleşmektedir. Kullanımı oldukça kolay
ve hızlıdır. Bu araçlar müdahale gerektiren olay yerine kara yolundan hızla ulaşarak en yakın
hemzemin geçit noktasından raya üzerine çıkarak görevlerini yerine getirmektedirler.
Gördüğümüz ray tekerleği Oto drezinin arka tekerleğinin dibinde bulunan ray tekerleğidir.
Yine bir başka tip Mercedes marka Oto drezin aracı. Üzerindeki yazılardan görüldüğü gibi acil
müdahale ve kurtarma aracı olarak TCDD 3. Bölge Müdürlüğü'ne bağlı olarak görev yapamaktadır.
İkinci görüntülediğimiz bu aracın, demiryolunda gitmesini sağlayan akslarıdan öndeki, ön tamponun
altında bulunmaktadır.
İkinci Otodrezin aracının arka kısmında karayolu tekerleiğinin arkasındaki ray tekerleğini görüyoruz.
Naci Akdağ Bey, makinist ustamızdan daha çok çeşitli demiryolu ile ilgli bilgiler beklemekteyiz ve
bizlere gösterdiği yakın ilgiden ve Türkiye'deki tüm demiryolu modelcilerine katkılarından dolayı da
birkez daha kendilerine şükranlarımızı sunuyoruz.
Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar