arkadaslar,
gezimin ikinci kisminda sadece maketleri paylasmak istiyorum.
teknik müzede sadece rayli sistemlere ayrilmis özel bir bölüm var. sorun, sinifla gittigim icin ve bu yüzden vakit siniri oldugu icin herseyi cekme firsati bulamadim
ilk basta bir ahsap köprü ile basliyoruz, ölcek 1:10
1:6 ölcekli bir lokomotiv, avusturya yapimli. genelde armut hatlar icin kullanilmis:
viyana - gloggnitz tren isletmeciliginin ilk tren seti:
(komple boy fotografi var ama arka tarafta cam oldugundan vagonlar pek belli olmuyor)
Philadelphia adli lokomotiv 1837de ABD de üretilmis. 1.,2., ve 3. sinif vagonlar, 1841 senesinde isletmenin viyanada bulunan fabrikasinda amerikan örneklerine göre yapilmistir. viyana - gloggnitz hatti 1842de hizmete gecmistir.
maket üreticisi: heinz paigl, viyana
üretim tarihi: 1937
ölcek: 1:5
klasik otobüs sevenler icin: sauer marka ÖBB (avusturya devlet demiryollari) ya ait bir otobüs.
1988 le 1997 arasinda federal otobüsler (bundes-bus, BB) olarak gecen bu otobüsler, postaya ait olan ve demiryollarina ait olan otobüslerin birlesimi idi. 97 senesinde postanin özellestirmesi ardindan posta ve ÖBB (tren otobüsü-bahn bus,BB)yine yollarini ayirmislardi..
2005 te posta otobüslerinin ve BB lerin birlesimi gerceklestirilerek ÖBB - Postbus GmbH (Anonim Sirketi) kuruldu..
bu otobüsler, trenin gitmedigi köylere giderler. tren istasyona vardiktan 3 dk sonra kalkisli olan bu otobüsler, etraftaki köylere insanlarin ulasimini saglar. genelde büyük istasyonlardan veya önemli olan ara istasyonlardan kalkarlar. normal tren biletleride gecerlidir! (misal: sirkeciden ikitelli toplu konutlara gideceksiniz. sirkecide biletinizi aldiniz. biletin üstünde sirkeci - ikitelli toplu konutlar yazar. ama siz trenle sadece sirkeci-halkali seyahati yaptiktan sonra halkalida TCDD ye ait olan bir otobüse gecip, binerken biletinizi gösterip, seyahatinize devam ediyorsunuz)
1:4 ölcekli bir vagon:
kömürlük maketi:
mekanik olarak calisan bu kömürlük, sistem viyana köprü yapim a.s. (system wiener brückenbau ag) tarafindan yapilmistir.
yapilis tarihi: 1938
ölcek: 1:18
viyana sehir ici trenleri, ilk diziler:
karl görsdorf un 1895 yilindaki tasarimina göre kral & imparatorluk devlet demiryollari (avusturya&macaristan) icin yapilmis.
2. sinif yolcu vagonlari Bu, 3. siniflar ise Cu serisine aittir.
maket üreticisi: w. richter, viyana
üretim tarihi: 1898
ölcek: 1:5
1897 yilinda viyanada kullanilan ilk elektrikli tramvay, graz vagon fabrikasi üretimi:
üretim tarihi: 1896
ölcek: 1:20
1919 yilina ait bir tramvay maketi, alt sasisinden kaldirilmis. alt kissimda görüldügü gibi ana sasi ve motor bulunmakta:
1:5 ölceginde bir tramvay:
degisik ölceklerde olan tramvaylar:
viyana wagram arasinda kullanilan (avusturyadaki ilk tren hatti) ilk lokomotiv:
ölcek: 1:5
son ressimde arka tarafta görünen kara lokomotiv yarin gelecek...acaba simdiden ne oldugunu tahmin edebilen varmi?
selamlar
tarik