Geçen hafta Almanya'dan aldığım MIBA ( Die Eisenbahn Im Modell ) dergisinin Mart 2008 sayısında bulunan Rivarossi BR58 hakkındaki "Rivarossi-58 IM MIBA-TEST, Ross aus neuem Stall" : "Rivarossi-58 MIBA Testinde, Yeni üretim Ross" başlıklı makaleyi paylaşıyorum.
VGB grubun, MIBA dergisi, bolca ürün incelemesi, bolca kurgu tanıtımı, ve bolca da dükkan reklamı olan, çok güzel düzenlenmiş bir dergi. Sadece Almanca olması biraz üzücü.
Şimdilik sadece sayfaları paylaşıyorum, bir miktar çeviri deniyorum. Çeviriler, taramadan-Almanca Worde oradan da programla İngiliz'ceden olacağı için olası hatalarım için şimdiden affola diyorum. İyi bir Almanca-Türkçe çeviri tabii ki daha makbule geçecektir.
Herşeyden önce, benzeri lokomotiflerden çok daha büyük bir karton kutuda geliyor. Lokomotif plastik bir ambalaj içinde ve etrafı ve üstü köpük ile sıkıştırılmış olarak geliyor ve böylece zorunlu düşme testlerinden geçiyor.
Bu derece iyi bir paketleme çok anlamlı çünkü BR58 anormal sayıda fazla detay ile geliyor. Bütün hatlar, valfler ve borular tipik bir doğu üretimi olarak geliyor. Lokomotif gövdesi metal, makinist kabini ve diğer detaylar plastiktir.
Lokomotifin tüm detayıyla ilgili Prusya geleneklerine de uygun güzel detayların olduğundan bahsedilmiş. İki üç paragraf bu detaylarla ilgili bilgi verilmiş, hepsinde söylenen gerçeğine sadık kalındığına geliyor.
Daha sonra lokomotifin nasıl sökülebileceğine dair detaylı açıklamalar verilmiş. Buhar üretecinin yerinin hazır olduğu belirtilmiş. 5-pole Flywheel motor olduğu belirtiliyor ve lokomotifin 40cm yarı çaplı dönüşleri yapabileceği belirtilmiş.
Lokomotif ve tender birbirinden ayrık ancak bağlı durumda, aralarında 8li kablo ile bağlantı sağlanmış. Tender gövdesi 21 bacaklı dekoder ve hoparlör takılmasına uygun olarak tasarlanmış. Lokomotif ön ışıkları sıcak-beyaz ışıklı led ile yapılmış, geride de kırmızı ışıklar varmış.
Elektriğin 1,2,4 ve 5. tekerleklerden alındığı belirtiliyor. Modelin harekete çok az bir sesle başladığı ve düzgün bir şekilde en yüksek hıza çıkabildiği belirtilmiş. Sessiz gidişin çekme lastikleri ile bozulduğu belirtilmiş.
Çekiş gücünün kabul edilebilir ve model yük trenleri için yeterli olduğu belirtilmiş. Modelin alışılagelmiş Çin üretiminin kabul edilir standartta olduğu ve bakım tarafında ihmal edilebilir inşa eksikliklerinden bahsedilmiş.