Model Trenciler Forumu > Boyama ve Eskitme teknikleri hakkında öğrenmek isteyecekleriniz

Önder beyin''glyond'' Dizel Lokosunun TCDD Renklerine Boyanması

<< < (2/11) > >>

Teoman Kardaşlar:
Modelimizin, gövdesinin kırmızı renk boya çalışmasından sonra beyaz şeritler için maskeleme yaptığımız bantları söküyoruz.


Tavan kısmından, en geniş alandan bantları sökmeye başlıyoruz.
Bant söküm çalışmalarında cımbızlarımız çok işe yarıyor.
Boyanın el temasından korunup bozulmaması için mutlaka eldiven
kullanıyoruz. Eldiven hem elimizin boyanmaması açısından, hem de
model üzerine atılan boyada iz bırakmaması açısından çok önemlidir.


Bantların kaldırılması oldukça riskli oluyor. Alttaki boyayı çizmeden
bantın ucundan kaldırıp sonra cımbızla alma işleminde; kürdandan yaralanabiliyoruz. Kürdanın ucu maket bıçağı veya cımbız gibi metal  olmadığından çizilme riskini azaltıyor olması, bizim işimizi daha kolaylaştırıyor.


Kürdan yardımıyla bantın ucundan kaldırdığımız kısmını daha sonra cımbızla çekip alıyoruz.


Böylece modelimizin her tarafında bu işlemlere devam diyoruz.


Kopan bantların tekrar kaldırılması için yine kürdandan yaralanıyoruz.


Gövde yanı bantları da alıyoruz. Beyaz şeritler yavaş yavaş ortaya çıkıyor.


Burun kısmından bir görünüm, ufak ufak yerlerde boya rörtuşlamasına gideceğiz. Ancak şu ana kadar büyük bir sorunla karşılaşmadık.


Modelimizin arka kısmıda da bir sorun olmadığını görüyoruz.


Diğer bir yan kısmında da kontrollerimizi yapıyoruz.

Şimdi sıra tavan boyamasına geliyor. Gerekli hazırlıkları yapıp tavan boyamasına geçeceğim.
Tavana metalik boya atılacak.



Teoman Kardaşlar:
Bu sefer yapacağımız maskeleme işlemi tersten olacak.
Tavan kısmına atacağımız metalik çelik rengi için kırmızı
renkli gövdeyi, bantla maskeleyip boyaya hazır hale getiriyoruz.


Önce kenarlardan ince batla maskeleme yapıyoruz.


Daha sonra kalın bantla gövdeyi metalik boya sıçramalarıdan korumak
amacıyla tamamen kapatıyoruz.

Metalik boya atımı tamalanınca burada devam edeceğiz.

Teoman Kardaşlar:
Metalik boyamızı atıyoruz





Maskeleme bantlarımızı söküp kontrollarımızı yapıyoruz.





Şu ana kadar boya işlerimizde bir sorun olmamıştır.
Şimdi sırada, gövde altı yürüme panelleri, ön ve arka kısımların,
kuplör bağlantı alanlarının siyah boyasının atımı var.

Teoman Kardaşlar:
Onur teşekkürler.

Sorduğun soruya gelince!
Acaba bir sorum olcak Amerikan demir yollarına ait bu lokomotif bizim de18 000 güçlümü.
Teknik olarak bir bilgim yok.

Boyama çalışmalarımızdan son aşamaya geldik.

Lokomotifimizin ön-arka ve yan alt kısımları siyah olacak.
Kırmızı gövde bu sefer alt kısımlarından maskelenerek bantlandı.


Siyah boyamızı airbrushla atıyoruz.

Lokomotifimizin boya çalışmaları tamalandıktan sonra çeşitli açılardan görünümü








Evet arkadaşlar daha işimiz bitmedi. Boya rötuşlaması yapıldıktan sonra tüm gövdeye vernik atılacak ve daha sonra TCDD yazıları gövde üzerine yapılacak.

Bu gün öğle saat 12.00 civarında başladığım bu çalışmayı şu an itibarıyla saat 22.30 civarında tamamladım. Yaklaşık 10 saat sürdü ve sizlere bu süre içerisinde yaptıklarımı aşama aşama aktarmaya çalıştım.
Boya rötuşu, vernik ve yazı çalışmalarına yarın devam etmeye çalışacağım.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

ysunbul.1:
    Teoman Bey,boyamada hemen hemen tam renkleri tutturmuşsunuz,Tülomsaş çıkışı veya Revizyon atölyelerinden çıkan lokomotiflerde bile renkleri tam tutturamıyorlar,sizin bu çalışmalarınıza örnek olabilecek Gerçek renkleri içeren fotoğrafları gönderebilirim,Her Lokomotifin orijinal renkli fotoğrafları elimde mevcuttur.
   Onur Kardeş bizim 18000 lokolar Güç bakımından Hem Türkiyede hemde Amerikadaki lokoların hepsinden daha az güçlüdürler hatta en güçsüz lokomotif(Anahat oılarak) DE 18000  Lokolardır.
Selamlar.Yusuf SÜNBÜL.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git