Merhabalar,
Önceki hafta Proses'e yeni gelen Rivarossi'leri gördüğüm zaman çok hoşuma giden bir kaç model olmuştu. Daha önceden Amerika'dan Rivarossi yolcu vagonları almıştım ancak lokomotif olarak üstelik yeni üretimleri ilk defa görme fırsatım oldu.
Buharlı lokomotif modeli olarak üstelik Avrupa modellerini görünce şaşırmadım diyemeyeceğim. Tabii kataloğa baksak şaşırmayacağız ama modeli görüntüsüyle de yeterince alımlı ve ilgi çekiyor. Meşhur TCDD'de de kullanılan BR58 değil, henüz gelmedi ancak bu BR18.
Rivarossi BR18'in nispeten daha yeni sayılabilecek üretiminden modelini yapmış ve DRG(Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) kullanımından. Rivarossi yeni üretimlerinden olan bu lokomotif HR2029 kodlu. Lokomotifin Orient Express ve Rheingold tren dizilerini çektiği söyleniyor. Her ikisi de Rivarossi tarafından üretilmiş, vagon/tren seti(dizi) olarak Proseste bulunabiliyor.
Lokomotif bana tanıdık geliyordu, geçen sene Hannover'de Trains and Play isimli dükkandan satın aldığım ikinci el Roco ile temelde aynı modelde bir lokomotifti. Farkı benim lokomotif DB(Deutsche Bundesbahn) ve üretimi bitmiş bir model. 2005 yılının Roco Platinum Starter Set' içinden alınmış, az kullanılmış, dükkanda iyi bir bakımdan geçtikten sonra neredeyse sıfır km olarak satılıyordu.
Aşağıda pek çok yönden fotograflarını göreceksiniz. Ancak işin özeti modellerin farklı zamanda üretilmiş(hem gerçeğinin hem de modellerinin) olmaları unutulmaması gereken önemli bir ayrıntı olmasına rağmen bana Rivarossi, Roco'dan daha güzel göründü.
Bu konuda her iki model lokomotifin resimli incelemesini paylaşacağım. Önce lokomotiflerimizi tanıyalım.
Rivarossi HR2029 -
http://www.hornbyinternational.com/ProductDetails.aspx?id=375Model numarası: HR2029
Lokomotif Numarası: 18 534
Ailedeki loko sayısı: 18 adet 18 531- 18 548
Şirket: DR
Üretici Firma: Henschel ( Maffei'nin iflası sonrasında bu yıllarda üretimi devralmış)
Yapım Yılı : 1930-1931 arasında
Bakım Atölyesi: Osnabrück
Tekerlek Dizilimi: 2'C1' h4v - S 3/6 - 4-6-2 Pacific
En fazla Hız: 120 km/s
Ağırlık: 96ton
Güç: 1830 pk/hp
DCC: Ready-NEM652
Motor: Kazanda
Tamponlar: Yaylı ( bir Hornby klasiği, sevimli )
Önce kutusu
diyeceksiniz neden ? Rivarossi kutuları aynen Bachman gibi geniş, ancak kırmızı bir karton diktörgen şeklinde. İçinde lokomotif sünger tamponların arasında, iki kat plastik muhafazası içinde duruyor, oldukça sağlam. Yadırgadığım tek nokta lokomotifin içinin nasıl açılacağını gösteren resimli klavuz bulunmayışı.
İşte değerli parçamız.
Çıkar çıkar bitmiyor.
Roco 41252 -
http://www.reynaulds.com/Roco/temp.asp?item=41252Model numarası: 41252
Lokomotif Numarası: 18 416
Ailedeki loko sayısı: 78 adet 18 401- 18 478
Şirket: DB
Üretici Firma: Maffei
Yapım Yılı : 1908-1918 arasında
Bakım Atölyesi: Regensburg
Tekerlek Dizilimi: 2'C1' h4v - S 3/6 - 4-6-2 Pacific
En fazla Hız: 120 km/s
Ağırlık: 88ton
Güç: 1770 pk/hp
DCC: Built-in DCC with ESU Loksound
Motor: Kömür vagonunda(tenderda)
Tamponlar: Sabit
Benim Roco'nun ambalajı gariban, kabarcıklı plastiğe dükkanda sarıldı, karton ince uzun bir kutuya kondu ve geldi. Onun için çekmiyorum
Bilgilerin derlenmesinde kaynak olarak
http://www.dbtrains.com/en sitesinden yararlandım, olası ekleme ve düzeltmelerinizi memnuniyetle beklerim.
İkisi bir arada, öndeki Rivarossi, arkadaki Roco
Rivarossi'de kutu içinden kuplör ve az miktarda eklemek için detay parça çıkıyor. Roco'da ise bolca detay sonradan eklenmek üzere plastik poşetlerde bir makinist figürü ile birlikte geliyor. Herikisinde de detay parçalar takılmamış durumda. Ön tarafta ve üstünde 18 534 gördükleriniz Rivarossi, 18 416 ise Roco.
Not : Fotograflar büyük boyutta, özellikle küçültmedim. Mesaj altlarından kaydırma(scroll) yapabilirsiniz. Meraklısına fotograflar, masa lambası ışığı altında, 2003 model Nikon Coolpix 5400(compact, non-pro) makinayla Macro olarak 1Megapixel-Fine olarak çekildi.