Markalar, üreticiler > Hornby Group (Hornby, Lima, Rivarossi, Jouef, Arnold, Electrotren)

Eski Model Lima Lokomotiflerde Elektrik alma Sisteminin İyileştirilmesi

(1/2) > >>

ktuzunalp:
.

ktuzunalp:
Şu andaki anlayışım açısından, bunların normalde satılıp elden çıkarılmaları gerekirdi, ama rahmetli babamdan yadigar oldukları ve birlikte büyüdüğüm için kıyamıyorum. Yoksa şimdilerde kullandığım lokolar Fleischmann, Roco, Trix, Liliput.

ktuzunalp:
Bu arada, konuya başka bir açıdan bakılırsa, Lima'larda üretim hatasına hiç rastlamadım. Pancar motoru, dişlileri, aktarma organları ne kırılır, ne bozulur. 40 yıldır kullanırım, kömürünü değiştirir, temizliğini yaparsak tamamdır. Basit olmasının avantajı olsa gerek...

Yukarıda anlatılan oksitlenme sorunları, hafif olması ve 2+2 elektrik alma düzeni yegane dezavantajı.   

ktuzunalp:
Trafo tamiri en zor konu, ben bir ara 1965'den kalma olanları sökmüş ve kesintili çalışmaması için kontaklarını temizlemiştim. Kapağı açılamayacak şekilde imal edildikleri için kırmak gerekiyor. Açılırsa temizlenme şansı olabilir. Kaliteli bir kontak temizleyici ile deneyebilirsiniz, ama bütün pabuç ve plakaların sökülüp temizlenmesine göre spreylemek daha az etkili olabilir.

Türkiye'deki Lima trafolar güçsüz olurlar, eğer olanak varsa GG'de veya yurt dışında satılan trafolardan iyi bir tane düşürün derim. 

ctekin:
Kamil bey selamlar,

Tabi niyetim bir başka saçma sapan tartışma başlatmak değil onun için yanlış anlamayın:

Marklin'de son zamanlardaki üretim hataları sadece digital lokolarda (elektronik devrelerde) var. Yürüyen aksamı bozuk/hatalı Marklin'e rastlamadım şimdiye kadar. Hatta bir eskiciden alınmış ve yapım yılını sonradan öğrendiğimiz 1931 yapımı bir RM800 temizlemeye bile ihtiyaç olmadan yürüyüverdi.

Demek istediğim; analog modellerde zaten kaç parça var ki (buharlıların dişlilerini ve yürüyen aksamını ayrı tutuyorum) üretim hatası olsun.

Sevgiler,

Cem.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git