Gönderen Konu: Br55,Br56,Br57.......  (Okunma sayısı 7614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Br55,Br56,Br57.......
« : Eylül 13, 2007, 00:51:12 »
Merhaba...

Öncelikle Oğuz beyin konusunu yeterinden fazla bölüp ayıp ederek burada yeni konu açma gereği duydum.Okan benden rica ettiği birşey şey vardı.Elimden geldiğince yardımcı olayım.Öncelikle şunu hatırlatayım.Bunu yine tartıştığımız diğer konu başlığı altında da belirtmiştim.TR de gerek demiryolu yapımında gerekse Loko tedariki konusunda Almanların yadsınamaz bir katkısı olduğu gerçeği var.Üstelik bu işin hobi/modelcilik kısmıda büyük ölçüde Almanların sayesinde geliştiğinden,Türk lokolarının modellerinin yapılmamasından dolayı ancak Alman veya diğer ülke lokolarından Türk lokosu yaratma seçeneği kaldığından arkadaşlarımız herhangibir Türk lokosu gördüğünde ya bu Br kaç oluyor diye soruyor.Yok böyle birşey.Diğer konu başlığı altında verdiğim örnekleri burda da çoğaltmak mümkün.Okan Br55 demişti önce oradan başlayalım.Br55 ler KPEV G8 ve G8,1 tipi lokolarıdır.Daima D dingil dizilimine (teker düzenlemesine göre 0-8-0) sahiptir.Aksini kesinlikle göremezsiniz.Bu lokoların aşağı yukarı 90-100 yıllık tarihleri olduğundan günümüze sağlam kalan numunesi çok azdır.Bu makinelerin TR de 1:1 aynısı yoktu.Benzerleri vardı.Örnek vermek gerekirse şu an Piko,Fleischmann gibi markalarda gördüğünüz Almanya da bir kaç soğuk olarak korunan Br55 G8,1 lokolarıymış.Hatta bunlardan 2 tanesi TR ye gelmiş 44101 ve 44102 olarak kullanılmışlar ancak çok evvelce Iskat edilmişler.Kitapta da zaten resmine rastlayamadım.Ancak daha önceki döneme (CFOA ya) ait bir resmini buldum benzerinin.Onuda gönderiyorum.Özellikle Türk G8 lokoları ile kıyas edildiğinde markizlerinin,kazanlarının farklılığı bariz biçimde belli olmakta.Aşağıda Türk G8 lerine en iyi örnek kabul edilebilecek lokolardan birisi olan 44071 makinenin Burdur plaktorna üzerinde çekilmiş fotosunu gönderiyorum (benim albümümden).Gerek sendeki Piko Br55 gerekse Fleischmann Br55 leri (veya Almanya daki soğuk korunan Br55 lerle) karşılaştırdığınız farkı görürsünüz.Br56 için gerekli farkları öteki konu başlığı altında 45030 makinenin üzerinde çizerek göstermiştim.Aslında Br56 lar gerek dönem,gerek 1D dingil dizimleri ve inşaa tarzları ve  gerekse üretildikleri hizmet amacı bakımından aynı loko lar.Ancak bu loko lar TR ye özel üretiliyor.Dolayısıyla Br56 veya başka bir şekilde kabul edilmiyor Alman evsafında bizim 45000 lik lokolarımız.Çünkü TR den başka yerde yok.Fazla detaya düşkün olmayan loko kesip biçmeyi göze alamayan arkadaşlar/abilerimiz herhangibir Br56 nın üzerine TCDD plaketi,ay yıldız yapıştırıp ben yaptım oldu diyebilirler elbette.Ama gördüğünüz gibi başka bir makineden (modelleme için) de 1:1 Türk 45000 liği olarak orataya çıkarmak çok zahmetli olsa da mümkün.Gelelim Br57 ye.... Nasıl Br55 ler D (0-8-0),Br56 lar 1D (2-8-0) ise bu lokolarda E (0-10-0) dingil dizilimine sahiptir.Aksi örneğini görmek mümkün değil.Br55 ler nasıl KPEV G8 lokolarının devamıysa Br57 lerde KPEV G10 lokolarının devamıdır.Bu lokolardan ilk önce 6 tane gelmiş Osmanlı döneminde.Baya beğenilmişler.Daha sonra Anadolu demiryolu (CFOA) da sipariş vermiş.Ardından bu hatlar millileştirilince NOHAB firması tarafından da 18 adet temin edilmiş.İlk 6 loko (bunlar milleştirilince 55019 dan 55024 e kadar no. landırılmış) hangi firma tarafından hangi tarihte üretilmiş bilinmiyor.1911-13 yılları arasında Borsig tarafından üretildikleri 1918 de TR ye geldikleri sanılıyor.Bu 6 loko dan günümüzde sağlam kalmış 2 örnekten birisi olan (ve albümümden bir turist treni sırasında Sandıklı da çekilmiş fotosunu gönderdiğim) şu an Rahmi KOÇ müzesinde sergilenen 55022 makine de bu gruba dahildir.Bu 6 lokonun markizleri dikkat edin daha farklı daha bombelidir.Ve aynı şekilde domlarında farklılıklar görülebilir.(Korunan diğer örnek olan Edirne trakya üni. si kampüsünde sergilenen 55020 loko da 1 dom 2 kumluk var mesela.55022 gibi 1 dom 1 kumluk değil).İşin daha ilginci 55022 makinenin ocağının altında bir kazan plaketi dikkatimi çekti.1906 yılına ait tarih vardı.Oysa Alman sanaii 1910 öncesi bu tarz üretim yapmamış.Muhtemelen bu lokoya gelmeden önce başka tip bir loko nun kazanı transfer edildi.En kuvvetli ihtimal o.Hurda scanner ile bu kadar yapabildim ancak aşağıda 44000 lik,45000 lik ve 55000 lik lokoların hangisinin hangi firma tarafından hangi seri no.sı ve hangi yılda üretildiklerini,TCDD ye geçmeden önce diğer demiryolu işletmelerinde hangi no. ile çalıştığı listeyi gönderiyorum.


Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir.Eğer başka merak edilen varsa cevaplayabilirim.


Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2007, 00:56:10 »
Albümümden fotolarla devam....

(Güneyköy köprüsündeki ranforlu lokolar.44071 ex KPEV G8,55043 ex KPEV G10 daha doğrusu Br57)
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2007, 22:09:35 »
merhaba iceman kardeşim belki bu açıklamalrınla bizleri aydınlatmak istiyorsun  haklısın amma mersedes bmw fiat vs vs ingiltere için herhangi bir modelini  mesela 32o ci serisini sağdan direksiyonlu ve kurşunsuz benzin alma tertibatlı yapıyor ama türkiye için soldan direksiyonlu herhangi bir benzin türünü kullanabileceğin tertibatlı navigasyon sistemsiz ve daha düne kadar katalitik könvektörsüz yapıyordu .ama hiç bir zaman bmw değil bu türkiye için üretilmiş başka bir şey diyemedik bilmem anlatabildimmi.elbette bizde istiyoruzki bizim ülkemizde kullanılan modellerin bire bir aynısı yapılsın .sen o kadar uğraşıp br 57 den 45000 lik yapıyorsun ellerine sağlıkda madem bu kadar insanız niye bu firmalara bizim ülkemizde kullanılan modeller için bir başvuru bir hareket yapmıyoruz .ben canlı şahidim . nimegeende loko almak için hobby shop ta türk demiryolları modeli istedim.tezgahtar kocaman bir defter actı,defterde portekizliler ve doğu bloğu bir kaç ülke ve maalesef bizim dışımızda herkez bu konuda girişimde bulunmuş alman
 avusturyalı ve ingilizler dışında .italyanlarda  ozaman pek kaliteli olmayan lima marka ile günü kurtarıyomuş .slovaklar  mehano ile  fransızlar jouef ile ki sen bunları belliki iyi takip etmişsin kendi dünyalarını kurmuşlar.biz niye bir dünya kuramayalım bir slovakya kadar olamayacaksak tüh bize.burad üretim yapalım demiyorum ama en azından bizim modellerimiz ile ilgili bir girişim bir kampanya yapalım.benim bildiğim zamanında marklinleri getiren( hobi2001)in sahibi bu konuda bi girişim yapmış onlarda  ozaman bizim ülkemizde bu iş bu kadar yaygın olmadığı için ilgilenmemişler.sevgiler.

Çevrimdışı haldunabi

  • haldun bağbakan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul-kadıköy
  • Yaş: 69
  • İleti: 1590
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2007, 22:21:04 »
yaw cocuklar.
yazdığınız terimlerin bir coğuna yabancıyım amma,yazdıklarınızın gende belli bir yüzdesini anlıyorum.
benim merakım şu: bizde lokomotif üretiliyormu? vede nerde?
tarnah hatlı taşımalıcığımızın zaten külliyen zayıf olduğu ortada..
biz kara tasımacılığına kurban gitmiş bir ülkeyiz.
gerçekten bizde, lokomotif üretimi yapılıyormu?
ciddi bir sorudur..
sevgiyle
haldunabi

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2007, 22:39:24 »
Merhaba Barbik bey (isminizi bilmediğim için böyle hitap ediyorum kusura bakmayın)

Söyledikleriniz otomobil üretimi için doğru.Loko üretimi içinde doğru kabul edilebilir bir kısmı.Burada karışıklık neden kaynaklanıyor?Almanların no.landırma sistemi ile bizim no.landırma sistemi arasındaki farktan.Almanlarda 01 serisinden 19 serisine kadar olanlar expres,20 den 39 a kadar olanlar bölgesel expres 40 tan 59 serisine kadar olanlarda yük treni lokolarını ifade ediyor.Bizim ise tamamen klavuz ve akuple dingil sayısına göre.Gerçi onlarda da daha önce örnek verdiğim gibi herhangibir sınıf dingil dizilimini tespit ediyor.Ama no. dan anlamak bilmeyen için imkansız (Örneğin Br44 ler daima 1E dir aksini göremezsiniz.Br41 lerde 1D1 yine aksini göremezsiniz bunun gibi devam eder).Br56 lar daha önce de belirttiğim gibi çok büyük ölçüde benzerlik taşıyor bizim 45000 liklerle.Ancak Alman bunu o evsafta kabul etmiyor.Size ilginç bir örnek vereyim.(Scan etme imkanım yok şu an mümkün ilk fırsatta scan eder ilave ederim).Bir abimiz daha önce benzerleri ile yetinip bu şudur şu o dur gibi tespitler yapıyordu.Br56-45000 lik Br50 56000 likler gibi bir sürü....Bizim 56001-56079 serisi Alman 56080-56116 serisi İngiliz ve 56117-56166 serisi Çekoslovak lokolarının Br50 benzeri olduğu onlardan tasarlandığı doğru.Ancak yine de kazanları gibi bir sürü fark var.Tekerleri bile tam oturmuyor.Birisinin çapı 1400 mm.Diğerinin 1450 mm.Daha ilginci işin bu Alman lokolarından (zaten o dönem İngiliz ve Çekoslovak lokoları tedavülde yoktu) 17 tanesi savaş döneminde Almanya ya kiralık verilmiş ve bu lokolar orada Br58 sınıfında kabul edilmiş.Bundan 8 yıl önce TRT sponsorluğunda TR turu yapan Cumhuriyet treninin lokosu olan Konya depoda ki 56009 makine de bu 17 makineden birisi.O da Almanya da 58 2854 no.sı ile çalışmış.E düşünün bizim abilerimiz Br50-Br50 diye tutturuyor ama Alman kalkmış Br58 evsafına sokmuş hadi çıkın içinden....Dahası bizim bu makineleri gidin Br58 lerle yanyana koyun (Br58 lerinde 2-3 tipi var benim bildiğim) 1E dingil dizilimi dışında hiçbir alakaları yok.Dolayısıyla her ne kadar benzesede mühendislik bilimine göre Br56=45001-062 demek bana göre yanlış.Bunu bir lokomotif teknisyeni olarak her yerde de ısrarla altını çize çize söylerim.Modelleme konusundaki fikirleriniz temenni olarak katılıyorum kim istemez zaten ancak gelecek bana ümitli görünmüyor.Rahmi KOÇ müzesi 55022 makineyi sergilemek üzere idareden aldı.2 sene önce kadar Roco ile görüştüler modelini ürettirmek için.En az 600 adet üretilebileceğini söylediklerinde müzenin planları doğal olarak suya düştü.Mart ayı başında yine Roco nun satış müdürü proses için İst a geldi.Harun abi ile yaptığı görüşmede (olta atma amacıyla) bazı cazip tekliflerde bulunmuş ve bunlardan biriside bir tane Türk lokosu yapılmasıydı 100 adet.Açıkçası Harun abi haklı olarak Loko larla akraba olurmuyum diye tereddüt etmedi değil.Bir ülke debu hobinin bir yerlere gelmesi için demiryolununda o ülkede popüler bir ulaşım aracı olması gerekir.TR de demiryolu bırakın popüler olmayı gün geçtikçe geri geri gidiyor.1980 ve sonrası doğumlu çocuklar artık Tren mi? O da ne? der duruma geldiler neredeyse.Hele yeni nesile kolay yoldan köşeyi dönmenin yollarının öğretildiğini ve bunun yanında da TR de demiryolunun köhneliğin simgesi haline getirildiğini düşünecek olursak işimiz daha da zorlaşıyor.Zaten bu işe giren bazı arkadaşlarımız (kimsenin üzerine alınıp yanlış anlamasını ve kırılmasını istemem baştan hatırlatayım) ne istediğini bilen tüketiciler değil.Yani sırf bir hobiye gireyim çevre edineyim v.b. etkenlerle bu işe giriyorlar.Şunu yapayım şöyle edeyim diyip belli bir program yaparak hedef koyarak hareket etmiyorlar.Geçmişte çeşit çeşit yüzbinkez çıkmış bir tartışma konusunu burada çıkarmak değil asla niyetim ama malum Marklin in sistemi gereği diğer markalarla uyuşamayıp kullanıcılarının tamamen onunla izole olması da TR de bu işin geleceğini körelten bir başka etken.Zaten bakıyorum DC ler bazen ara sıra bile olsa ya ben şu modeli çok beğendim bundan mutlaka alacağım diyor ve ilgilendiği markada olmasa bile başka markalarda araştırıyor bulduğunda alıyor.Marklinde ise tam tersi bir durum söz konusu.Aaaa Marklin yeni şunu çıkarmış beğendim gidip alayım diyor.Ben açıkçası Türk lokolarına ne kadar ilgi gösterilir bunu kestirebilmiş değilim.Keşke siz gibi arkadaşlar sayıca artsa da yazınızda belirttiğiniz hayalleri gerçekleştirebilsek.....


Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2007, 22:49:25 »
merhaba ismim barbaros barbik kısaltılmışı ;D saygılar haldun abi benim bildiğim tamamen yerli iki loko var karakurt grikurt eskişehir ve sivas yapımı .56000 serisi ondan sonrası sizin değiminizle karayollarına feda edilmiş ve maalesefki bu işten büyük çıkarları olanlar bügün müze kurup müzelerinde bu makinaları sergilemeye uğraşıyorlar insanlarla alay eder gibi acı cok acı.saygılar.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #6 : Eylül 14, 2007, 17:04:57 »
Merhaba Cenk bey..

Almanyadaki Lokolar Br ile sınıflandırılmaz diyorsunuz.Pekii nasıl sınıflandırılır?Bu no.lar neyi ifade ediyor neye göre veriliyor.Gerçekten çok dehşete düşürücü bir iddia.Ne düşündüğünüzü merak ettim.Teker çapı,dom v.b. faktörler konuyu sulandırır diyorsunuz.Pekii bunlar fark yaratmıyormu?NAsıl sulandırır bu da aynı akıllara durgunluk verici bir nokta.Bugüne kadar hiçbir resmi evsafta Br56=45001-062 serisi gibi bir ibare görmedim.Bunu imal edenler aptal oldukların,akıl edemediklerinden mi bunu koymadılar?Neden yukarıda verdiğim yazılı verileri dikkatli incelemediniz merak ettim.Dahası Türk 56000 liklerinden verdiğim örnek.Br50 lerden esinlenilerek,baz alınarak TR için özel üretilmesine rağmen savaş nedeniyle zamanında 17 adeti Almanya ya kiralık gibiyor.Ve nedense geçici olarak bile olsa Br50 değil Br58 sınıfınfa kabul ediliyor.Franco-Crosti kazanlı Br42,9 serisi pek örnek kabul edilebilecek birşey değil.Çünkü bu lokodan TR de yok en başta.Alman kendi ürettiği bir makineyi tadilatla değiştirip evsafa başka bir şekilde kaydetmiş.Bunda pek tuhaf bir durum yok.Bana gidin 45000 lik Türk lokolarının herhangibir bir zaman herhangibir şekilde şurda burda Br56 xxxx gibi no.landırıldığını gösterin ben bu mesleğe 14 yılımı boşuna vermişim diyeceğim.Üstelik zaten herşey ortada gözle görülüyor.Benzeri olduğunu ama aynı evsafta kabul edilmediğini söylüyorum.Daha nesini deşmek istiyorsunuz anlayamadım.Gelelim Marklin konusuna.Evet....Diğer üretici firmaların Marklin hatlarına yönelik AC loko yaptığı doğru.Piko,Liliput,Roco,Fleischmann gibi bir çok üretici Markline yönelik AC versiyon loko yapıyorlar ancak hepsini değil.Örneğin bir üretici 10 tane loko üretiyorsa bunun en fazla 3-4 tanesinin AC versiyonunu yapıyor.Diğerlerinin bulunmuyor.Gerçi söz konusu forumun kurucusu sevgili arkadaşımız o üreticilerin AC version lokosu bulunmasa bile şasi altına palet takılarak AC versiyona çevirilebileceğini söylüyor.Ama bu lokolar bu tarz standart dışı müdaheleler ne derece doğru orasıda tartışmaya açık bir konu.Ben şahsen TR de de diğer firmaların AC lokosunun satıldığını görmedim.Ebay den falan temin edenler varsa onu bilemem.Ancak Marklin yapısı gereği diğerlerine (DC cilere) nazaran daha homojen bir yapı oluşturduğu gerçek.Bunu söylememde şu an olduğu bir bir markalar tartışması/kapışması açmak değil.Çünkü birde bunun yanında piyasa şartlarıda var.Düşünün Marklin satan 2 dükkan var ama Fleischmann çok daha pahalı bir şekilde (%50-60 fazlasıyla avrupa fiyatlarının) bulunabiliyor Roco ise hiç yok.Düşünün bunlarda bu sektöre damgasını vurmuş orta sınıfın en kaliteli üretimi örnek markalar.O yüzden bahsettiğiniz istisna veya nadir rastlanır şeklinde kabul edilecek örnekler benim tezim aksini ortaya çıkarmıyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir


Saygılar

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Jazzista

  • Forum Üyesi
  • Yer: İstanbul
  • Yaş: 32
  • İleti: 285
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #7 : Eylül 14, 2007, 21:40:17 »
Cem abi lafına girmiş gibi olduysam kusura bakma.Cenk abi öncelikle sitemize hoşgeldiniz.Dediklerinizden anladığım kadarı ile ''betriebsgattung(gattung)'' işletim sistemi yani yürür aksamın cinsi.''Bauart'' ise yapı cinsi.Mesela Baureihe 23'ün yapı cinsi 1'C1' h2 işletim sistemi ise P 35.18 .Fakat neden bu lokomotife Baureihe 23 deniyor?''Reihe'' nin Türkçe karşılığını sıra,dizi olarak biliyorum.Acaba bu BMW'nin model kodlarında kullandığı 'E' yani "entwicklung" yani gelişme,geliştirme anlamına mı geliyor?Aklımda birsürü yeni soru beliriyor.Mesela 82 yılından günümüze kadar üretilen 3 serisinin kodlama sırası E30,E36,E46 ve E90.Arada yapılmış ve iptal edilmiş birkaç geliştirme bir bakıma proje var,gerçi bu örneklemeden anlaşılamaz.Her neyse.97 model bir 316i veya 328i farklı teknik özelliklere sahiptir.Mesela 316i de 1596cc lik sıralı 4 silindirli motor vardır.Fakat 328i de 2793cc lik sıralı 6 silindirli motor vardır.Ama sonuçta her iki model de E36 dır.Demek istediğim bir Baureihe 56,Almanya ve Türkiye'de farklı özelliklere sahip olabilir ama sonuçta o bir Br56'mıdır?Yani Baureihe proje ismi midir?Yada Cem abi sen bu konuda neler düşünüyorsun? :) İyi akşamlar...

Çevrimdışı Jazzista

  • Forum Üyesi
  • Yer: İstanbul
  • Yaş: 32
  • İleti: 285
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #8 : Eylül 14, 2007, 22:21:01 »
Yada örneğin Baureihe 52'nin gattung'u G 56.15 olduğundan dolayı mı onlara 56000lik diyoruz.Beşi tahrikli altı dingilden oluşan gattung'a 56000lik diyorsak geri kalan o 3 sıfır neyi ifade ediyor?Aynı örnek Baureihe 57'de de görülüyor.Gattung'u Gt 55.15 ve 55000lik diyoruz.Anladığım kadarıyla biz 328i demeyi,Almanlar'da E36 demeyi tercih ediyor.Barbaros abi,aslında bilmediğimiz yada bolca çelişkilerimizin olduğu bir konuyu ortaya çıkardınız.Hepinize iyi akşamlar...
« Son Düzenleme: Eylül 14, 2007, 23:45:41 Gönderen: Jazzista »

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #9 : Eylül 15, 2007, 01:12:36 »
bunlar benim cocuklarım .br 56 br 55  ve annada bakımda.ayvansaray olta sandalı ispanyol balıkçı gemileri ve hollanda nehir gemisi ama cuf cuf her şeyin üstünde.

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Br55,Br56,Br57.......
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2007, 18:25:23 »
sevgili cem o 45001 ve 45017 nin markizinde az cay içmedim ben benim dayım ereğlide makinistti o45001 i koç müzesine getirtin diye az yalvarmadım ( saim ASLIM)a kendisi tofas otomobil fabrikalarının baş eğitmeni olup şu anda müzenin görevlilerinden ama olmadı .dayımla  beraber  kocaoğlanı(nur içinde yatsın dedem takmıştı bu ismi ona bizim evin önünden limana inerken bazen zorlanır o meşhur bumbumu artırınca böyle derdi, kokusu hala burnrmda.) boyamayı teklif ettik tcdd 2.bölge md lüğüne kabul etmediler.yanına bile yaklaştırmıyorlar. kameramda 6, 7 dak civarı çekilmiş görüntüleri var 45001 in yanındada 30 lardan kalma bir vagon var.cay ocağı gibi kullanıyorlar .vede basit  ama cok güzel bir engine house var.bunları bilgisayara koyamıyorum ,nasıl becereceğimide bilmiyorum açıkcası.davetinede teşekkür ederim.inşallah