Gönderen Konu: Bunlarda Hornby mi acaba?  (Okunma sayısı 4993 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #1 : Eylül 08, 2007, 11:49:40 »
tcdd kullanılan 45000 serisi lokomotifler bence dünyanın en güzel lokomotifleridir :) :)

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #2 : Eylül 08, 2007, 18:05:45 »
En iyisi bence biraz fazla kaçar.Ama zamanın iyi makinelerinden oldukları kesin.Ki dikkat edin cumhuriyetin ilk yıllarında,Atatürkün seyahetlerinde genelde hep bu tip lokolara rastlarsınız.Karadeniz ereğlisi de TR de buharlının son kalktığı noktalardan birisi (Dinar-Burdur-Eğirdir hat kesimi ile beraber).Şanslı sayılırsınız 45000 likleri orada gören birisi olarak....  ;)
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #3 : Eylül 08, 2007, 18:16:34 »
evet 45001 hala ereğlide duruyor.başına bir bekçi dikmişlerbakımsızlıktan dökülüyor ama yanına yaklaştırmıyorlar maalesef.45000 leri görünüş olarak cok seviyorum .ki onlarla büyüdüğüm için olsa gerek saygılar.

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #4 : Eylül 08, 2007, 21:22:23 »
br 56 lar 45000 liklerin muadili, pikonun br56sı birebir aynı.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #5 : Eylül 09, 2007, 23:42:53 »
Harun abi kusura bakma anca yanıt verebiliyorum.

Yarkın daha önce de yapmıştın bu kadar panik yapma. ;)Harun abi 45000 liklerin bizde baya farklı tipleri var.Bizim 45bin sıfırlık dediğimiz 45001 den 45062 ye kadar olanların senin bahsettiğin İngiliz 8F makineleri ile ilgisi yok.8F ler 45151 den 45170 e kadar olanlar.Arkadaşlar bir abimiz sayesinde sağolsunlar 45000 likleri Br56 ya benzetiyorlar (nerdeyse her makinenin Br diye 1:1 karşılığı olacak sanki şu harfleri sonunda bana alfebeden çıkarttıracaklar   ;D ).Tasarımlar ve üretim amaçları benziyor ancak yine de baya farklar var.Hatta Derya bey bu 45000 lik makinelerin 1:1 aynısını yapmış Roco Br58 in bir dingilini iptal edip kazan ve şasiyi kısaltarak.8F zaten bildiğin gibi bir İngiliz makinesi.1D dingil dizilimi dışında herhangibir ortak yönleri olduğu söylenemez.;Umarım yardımcı olabilmişimdir...

Sevgiler

Jimmy Cem
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #6 : Eylül 12, 2007, 17:48:50 »
merhaba br 56 ile 45000 liklerin aynı olmadığını cok farklı olduklarını yazan arkadaşa resimlerini gönderiyorum.ilk iki resim tcdd ondan sonraki beş resim   flecshmann piko gützolt brawa br 56 modelleri brawanın br 56sı değişik.

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #7 : Eylül 12, 2007, 17:54:08 »
ayrıca  resmini koyduğum iki adet gerçek 45000 ikiside tcdd onların bile farklılıkları var cok ince detaylarsanız.

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #8 : Eylül 12, 2007, 19:58:02 »
Sanırım ben derdimi anlatamıyorum.Zatem cevabı arada fark olduğunu itiraf ederek kabul ediyorsunuz.Aşağıdaki link forumumuz ve klübümüz üyelerinden Derya beyin nasıl 45000 lik NOHAB lokosu yarattığını detaylar kısmından bulabilirsiniz.

http://www.ferendeci.com/trenler/default.htm

(Zaten Derya beyin kendisi ile özdeşleşmiş hayatta herşey kutudan çıkmaz sözünü söyletende herhalde bu lokodur  ;)  )

Aşağıda 45030 lokonun Irmak gar da çekilmiş fotosu üzerinde gerekli işaretlemeleri yaptım.Dikkat ederseniz Br56 ların (Aslında bunlar tam olarak 56.20 serisi böyle demek daha doğru) dumanlık kısımlar ve silindir girişleri daha geride.Br 56 larda genelde 1 filtre domu var.Sonuçta Derya bey Br58 ten 45000 lik yarattı diye 45000 likleri Br58 kabul edecek değiliz.Arkadaşlar hatayı nerede yapıyor?TR de gerek demiryolu ağının gelişmesinde gerek loko tedarik edilmesinde Almanların tartışılmaz bir katkısı olduğundan işletim sistemi ve lokolar büyük ölçüde Alman sistemi ile benzerlik göstermekte.Bunun hobi kısmıda büyük ölçüde Almanlar sayesinde gelişmiş olmasından ve Türk lokolarının modellenmeyip diğer ülke demiryollarına ait lokoların üzerinde yapılacak tadilatlarla TCDD lokosu elde etme imkanı bulunduğundan arkadaşlar artık otomatikman bir Türk lokosu gördüklerin ya bu Br kaç oluyor diye soruyorlar.Yok böyle birşey.Çünkü TR ye gelmiş lokoların büyük bir çoğunluğu TR ye özel imal edilmişlerdir.Özellikle 2. dünya savaşı sırasında imal edilen bazı lokoların 1:1 aynılarının hem TR hem başka ülkelerde çalışmış olduğunu görebiliriz.Br52,Br44ük (veya SNCF 150 X ),İngiliz 8F,Amerikan S200 ve S160 lokoları buna örnek kabul edilebilir.Ancak diğerleri için bunu söylemek zor.Br85 gibi tamamen aynısı olan Br57,Br78 gibi hemen hemen tamamen aynı olan sadece dom,kanat,v.b. gibi bir kaç farklılıklara rastlanan istisnalar var.Br56 lar ile 45000 lik TCDD lokoları aynı dönem makineleridir ve aynı hizmetler için imal edilmişlerdir.Ancak sonuç itibariyle 45000 likler TR için özel imal edilmişlerdir.1:1 aynıları TR dışında hiç ülkede yoktu.Aynı örneği Br41 ve daha başka makineler içinde verebiliriz.Bugün detay hastası olmayan birisi bir Fleischmann DRG Br41 ini alıp TCDD 46051-46061 serisi gibi kullanabilir.Ama dikkatli bakacak olursanız aynı kazan yapısı ve dingil dizilimine rağmen arada ciddi teker çapı farkları var.Birisinin teker çapı 1750 mm. diğerinin 1600 mm.Üstelik Türk 4605X serisi expres lokosu olarak imal edilirken Br41 ler hızlı yük treni lokosu olarak üretilmişler.Sonuçta TCDD 4605X serisi lokolarada Br41 diyemeyiz.Çünkü bu da TR için özel üretilmiş bir loko.Almanya da bile 1:1 aynısı yok.Benzer örnekleri çoğaltmak mümkün.Daha öncede söylediğim gibi eğer konu maketleme/modelleme ise ve fazla bir detay beklenmiyorsa ben yaptım oldu ile iş bitiyorsa tabii ki buna birşey diyemeyiz.Ama Derya beyin modeli sanırım hangisinin daha çok TCDD 45000 liğine uyduğunu açıklıyor
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Alan

  • Alan Holland
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Manchester
  • Yaş: 67
  • İleti: 2
Ynt: Bunlarda Hornby mi acaba?
« Yanıtla #9 : Şubat 03, 2008, 00:12:51 »
Merhaba arkadşlar

Asıl konuya dönüyorum. 
34028 Southern Railway, Rebuilt (yenilenmiş) West Country Class 4-6-2 dır, Hornby yapıyor.
34023 Southern Railway, West Country Class 4-6-2 asıl şekilde, 'air-smoothed' kaplama. Hornby yapıyor.
31065 O1 Class 0-6-0, South Eastern Railway, kimse yapmıyor
80151 British Railways, 4MT 2-6-4T, kimse yapmıyor ama Hornby ve Bachmann benzeyen lokomotifleri yapıyor
32473 London Brighton & South Coast Railway, E4 Class 0-6-2T, kimse yapmıyor
31638 Southern Railway, U class 2-6-0, kimse yapmıyor.

Genellikle Ingiliz lokomotifler temiz bir şekilde yapılmış, hepsi değil, ama reklam olarak hem renkli hem de borosuz (dısarda) terci ediyorlardı.  Bu air-smoothed, yada streamlined (Mallard gibi) moda ve reklam oldu, 1930'larda.  Bakım ve tamir çok zor olmuştu ve bu nedenle, ikinci dunya savaştan sonra, çoğundan yenileşmişti.

Alan