Gönderen Konu: Br89 Buharlı Tanklokomotiv  (Okunma sayısı 9582 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Şeref

  • Forum Üyesi
  • Yer: Sivas
  • Yaş: 44
  • İleti: 50
Ynt: Br89 Buharlı Tanklokomotiv
« Yanıtla #20 : Mayıs 26, 2007, 16:54:44 »
Teşekkür ederim Jimmy bey.

Saygılar.

Şeref.
AC (eski kafa) ;)

Çevrimdışı iceman

  • Jimmy Cem ERSÜ
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 48
  • İleti: 754
Ynt: Br89 Buharlı Tanklokomotiv
« Yanıtla #21 : Mayıs 26, 2007, 17:31:57 »
Estağfurllah Şeref bey.Extra birşey yapmadım ben teşekkür ederim...

Emre bey...TCDD nin kendisinde değilim.Özerkiz.Lokomotif teknisyeniyim.TCDD de kullanılan lokoların resim ve tarihlerini nasıl bulabilirsiniz?Tüm derken Buharlı,dizel,elektrikli ayırt etmeden hepsi giriyor işin içine.Hepsinimi istiyorsunuz?Tender,kuplör v.b. terimler için sözlük gibi bir açıklama yapmıştım daha önce arkadaşların isteği üzerine (ama forumun neresinde anımsayamadım şimdi).www.trainsofturkey.com sitesinde bir Fransız arkadaşın güzel bir çalışması mevcut.Ancak bilgilerde doğal olarak ufak tefek aksaklıklar yanlışlar olabiliyor.Zaten sayfalarının en altınada yükümsüzlük beyanatı koymuşlar.Dizel ve Elektrikli lokolarla ilgili bir belge toplamak çok problem değil ancak Buharlılarda çok trajikomik durumlara rastlanabiliyor.Örnek vermek gerekirse 1,5 yıl önce kadar Sivas fabrikaya gittim teknik çiizm almak için.Çünkü bazı buharlı lokomotifleri turistik turlarda çalıştırmak gibi bir düşüncemiz var.1988 e kadar Buharlı lokoların ağır revizyonu Sivas fabriksında (bugünkü TÜDEMSAŞ) yapılıyormuş.Ancak gittiğimde karşılaştığım manzara beni düşündürdü.Çünkü geçen zaman zarfı içerisinde buharlı lokoya ihtiyaç olmadığı gerekçesi ile torna tezgahı,tahta modeller,kalıplar gibi bir çok ekipman imha edilmiş.Her ne kadar doğru bulmasamda yer işgal ettiklerinden bir parça anlayabilmeye çalışır insan ama teknik çizim gibi hiçbirşey olmasa en azından çekmeceye atılabilecek tarihi belge diye saklanabilecek dökümanlarında imha olmasını anlayabilmiş değilim.Şu anda onları Almanyadan getirmeye çalışıyorum.1995 yılında TÜDEMSAŞ ın hurdalığından alıp Çamlık müzeye getirdiğimiz ve 48 adet loko dan tek kalmış türünün tek örneği 56712 makineyide getirirken fabrikadan çalıştığı döneme ait resmini istemiştik (Çünkü loko akordeon gibiydi neredeyse resime göre boyayıp onarmayı düşünüyorduk) ancak resminide bulamamıştık.Fakat sağolsun İngiltere den bir arkadaş 1974-75 yıllarında Adana hattında çektiği fotoları gönderdi bizde rahatladık.Yani tarihi dışarıdan ithal ediyoruz diyebiliriz.Geçen sene İngiltere den Steam in TURKEY isminde bir kitap getirdim.(1981 basımı).En arka sayfasında dizel ve elektrikli lokolarla ilgili bilgiler vardı ve bu bilgilerde de yine ufak tefek yanlışlıklar vardı.Ancak hayran olmamak mümkün değildi.Çünkü öyle bir arşiv şu an genel müdürlük kütüphanesinde veya arşivinde arasanız bulamazsınız.Yakın tarihte bir kaç benzer döküman daha getirteceğim.Eğer ihtiyacınız olan herhangibirşey olursa yardımcı olurum.

Saygılar....
Loko ların ustasıyım Roco ların hastasıyım.......

Çevrimdışı Şeref

  • Forum Üyesi
  • Yer: Sivas
  • Yaş: 44
  • İleti: 50
Ynt: Br89 Buharlı Tanklokomotiv
« Yanıtla #22 : Mayıs 26, 2007, 17:59:08 »
Örnek vermek gerekirse 1,5 yıl önce kadar Sivas fabrikaya gittim teknik çiizm almak için.Çünkü bazı buharlı lokomotifleri turistik turlarda çalıştırmak gibi bir düşüncemiz var.1988 e kadar Buharlı lokoların ağır revizyonu Sivas fabriksında (bugünkü TÜDEMSAŞ) yapılıyormuş.Ancak gittiğimde karşılaştığım manzara beni düşündürdü.Çünkü geçen zaman zarfı içerisinde buharlı lokoya ihtiyaç olmadığı gerekçesi ile torna tezgahı,tahta modeller,kalıplar gibi bir çok ekipman imha edilmiş.Her ne kadar doğru bulmasamda yer işgal ettiklerinden bir parça anlayabilmeye çalışır insan ama teknik çizim gibi hiçbirşey olmasa en azından çekmeceye atılabilecek tarihi belge diye saklanabilecek dökümanlarında imha olmasını anlayabilmiş değilim.Şu anda onları Almanyadan getirmeye çalışıyorum.1995 yılında TÜDEMSAŞ ın hurdalığından alıp Çamlık müzeye getirdiğimiz ve 48 adet loko dan tek kalmış türünün tek örneği 56712 makineyide getirirken fabrikadan çalıştığı döneme ait resmini istemiştik (Çünkü loko akordeon gibiydi neredeyse resime göre boyayıp onarmayı düşünüyorduk) ancak resminide bulamamıştık.

Sayın Jimmy bey, aşağı yukarı sizin yapmış olduğunuz tüm araştırmaları (TÜDEMSAŞ hakkında) gecen hafta yapmıştım.Sizinle aynı bilgilere ulaştım. Personel bölümü ile birebir görüşmeler yaptım ancak adamlar "ne kim biz mi hadi yaa" tipinden hiçbirşeyden habersiz cevaplar verdiler :( Daha önce forumda Sivas'ta bulunan buharlıları ve trencilik adına bulabileceğim herşeyi fotoğraflayacağımı ve tüm bilgileri paylaşacağımı söylemiştim. Araştırmalarım sonucu bir tek teknik çizim yada eskiye ait bir materyal bile bulamadım. Yine birebir arşiv görevlisiyle görüştüğüm halde. Sadece ve sadece 4 adet "sergide" buharlı loko var onlarıda en yakın zamanda fotoğraflayacağım.

Açıkcası gerçekten üzücü bir deneyim oldu benim açımdan...

Saygılar.

Şeref.
AC (eski kafa) ;)