Gönderen Konu: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’  (Okunma sayısı 16981 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #20 : Eylül 24, 2008, 21:46:35 »



Çamlık Müze’de, Nisan 2008’de çektiğim fotoğraflar ile model incelemesini sürdürüyoruz.


Daha öce de belirttiğim gibi Çamlık Müze plaktornasının çevresinde buharlı lokomotifler çok sık
olarak yerleştirildiklerinden Br 78’in yanlarından tam görünüm alamadım. Arka kısımlarından çapraz
olarak görüntülerini almaya çalışmıştım. Burada yapmış olduğumuz fotoğraf çalışmalarımızı sağolsun
Okan Bey, Web Site’ ye aktarmıştı. http://www.modeltrenciler.com/site/content/view/84/9/


Modelimizin arka çapraz görünümü. Burada, arka tamponlar altında yer alan ve TCDD Br 78’ inde
bulunan ‘’Domuzluk ‘’ parçası yapılarak modele eklenecek.


Çamlık Müze’de plaktorna çevresindeki Br 78’in 3705 plâketlerini de markiz yanında görüyoruz.
Ayrıca kendinden tenderli bu lokomotifin, tenderinin yan kısımlarında da Ay-Yıldız plâketinin olduğu,
buna bağlı olarak model üzerinde de bu özelliğin yansıtılması gerekliliği ortaya çıkıyor.


Modelimizin sağ arka çaprazdan görünümüyle, model üzerinde gerçeği ile karşılaştırma yaparak,
modele eklenmesi gereken yerleri tespit ediyoruz. Sağ - sol markiz ve tender yanlarına TCDD
plâket yerlerini belirliyoruz.


Fotoğrafını gördüğünüz ‘’Türkiye’nin Buharlı Lokomotifleri’’ kitabınının fotokopilerini çektirip, bana
ulaştıran Ankara’dan forum üyemiz Sermet Bey’e çok teşekkür ederim.
Bu kitapta, demiryollarımız ile ilgili bilgiler verilmekte ve Türkiye’de; Osmanlı ve Cumhuriyet
dönemlerinde kullanılan buharlı lokomotifler tanıtılmaktadır.

Kitap içerisinde, TCDD kullanılan Br78’lere de yer verilmiştir.Kitabın 60.sayfasında yer alan iki
siyah beyaz fotoğraf:


Haydarpaşa'dan kalkan banliyö treni Suadiye'de görülüyor. 3701 numaralı TCDD'nin Br 78 sınıfı
lokomotifi kısa yolcu vagonlarını çekiyor. Bu vagonlara çok benzeyen ''Piko'' firmasına ait vagonların
TCDD vagonlarına uyumluluğunu daha sonra ele alacağız


Adapazarı'nda siyah beyaz fotoğraflanmış bu 3703 numaralı lokomotifin su tankları ve tender ile
markizin pencere kısmının yeşil renkte olduğu vurgulanmış.


Bu fotoğraf ise yukarıdaki siyah beyaz fotoğraftaki görüntüye çok bezemektedir. Renkli olarak
çekilen fotoğrafında, yeşil renk olan kısımları net bir şekilde görülmektedir.

Br 78 ile ilgi inceleme çalışmalarına devam edeceğiz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar




Çevrimdışı Şafak Aktaş

  • ?afak Aktaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: Ankara
  • Yaş: 38
  • İleti: 176
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #21 : Eylül 25, 2008, 21:47:22 »
Ferda Bey, adresler için çok teşekkürler, bir çok arkadaşımıza faydalı olacacağını tahmin ediyorum.

Şafak Bey, resimler hakikaten çok güzel ve TCDD tarihi açısından da önemli. Kömür yüklemesini yapan vinç de
buhar gücüyle çalışıyor. Bunlardan bir tanesini çalışırken gördüğümü hatırlıyorum. Ne yazık ki resmini çekmedim.


Mahmut Bey

Bu buhar gücüyle çalışan, üstelik de kendi gücüyle hareket kabiliyetine sahip vinçlerden bir tanesini 2005 yılında Çerkezköy Gar'da görmüştüm. Zira, bakımsız ve kötü görünümüne rağmen, hala çalışabilir durumda olduğunu ve yeterli bakımla kullanılabileceğini belirtmişlerdi bana. Bunlardan bir tanesini çalışırken görebilmeyi çok isterdim. Belki bir gün Koç Müzesi'nde bunu görebilir miyiz, ne dersiniz? :)
Şafak Aktaş

Anadolu Model Demiryolları

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #22 : Eylül 26, 2008, 00:55:46 »



Mahmut Zeytinoğlu Bey'in arşivinden Br 78 ile ilgli dökümanlar




Br78 Buharlı lokomotifin çeşitli çizimleri


Mahmut Bey'in alümünde bulunan Br78 çizimi üzerinde, TCDD 3700'lüğü için ekleme
yapılması düşünülen 4 adet domun çizim tasarımları dikkât çekmektedir.


3705'in; Çamlık Müze'ye gitmeden önce Alsancak Gar Plaktorna çevresinde bulunduğu zamanda
1987 yılında Mahmut Bey tarafından çekilmiş fotoğrafı.

Mahmut Zeytinoğu Bey'e, arşivinden bizlere aktardığı kaynaklar için çok teşekkür ediyoruz.

Saygılar, sevgiler.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #23 : Eylül 27, 2008, 19:16:58 »



Saygıdeğer modeltrenciler, bu başlık altında; Fleischmann, 1/87 ölçek Br 78 sınıfı model lokomotifi ve TCDD 3700 serisine dönüşümü ile ilgili araştırma ve incelemelerde bulunduğumuzdan, Çamlık Müze’de bulunan TCDD 3705 plâketli Br 78 sınıfı buharlı lokomotif üzerinde detay incelemesi için fotoğraflama çalışması yapma gereğini duyarak bu gün (27 Eylül, 2008 Cumartesi) Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi’ne gittim.

Bu sabah saat 06.00’da yola koyulup Selçuk ilçesine , oradan bu ilçeye bağlı şirin Çamlık Köyüne gelerek, burada bulunan ve biz trensever modeltrencilerin çok değer verdiği Buharlı lokomotif müzesine saat 08.15’te geldim.

Her gelişimde büyük bir heyecen ve sevgi duyduğum bu güzel ortamda, çam ağaçlarının sağladığı bol oksijenli temiz hava mükemmel güzellikte, görünüm ise gökyüzü mavi , yer yeşil, buharlı lokomotifler ise cennette yerlerini almışlar.

Müzeyi yöneten Atilla Mısırlıoğlu Bey, buharlı lokomotiflerin boya yenileme çalışmalarını başlatmış lokomotiflerin müze bahçesi içerisinde bakım çalışmaları sürmekteydi. Kullanımdan dolayı aşırı yıpranmış müzeye  boyası çok kötü olarak gelmiş olan lokomotifler ile müze bahçesinde;  boyalarında yıpranma meydana gelmiş lokomotifler belli sıraya alınarak boyanmaya başlamışlar.

Bu gün esas amacım; Br 78sınıfı TCDD 3705’in üzerinde detaylı fotoğraf çalışması yapmak olduğundan, müze içerisinde fazla oyalanmadan doğru 3705 plâketli lokomotifin yanına giderek çalışmalara başladım.

Br 78 sınıfı buharlı lokomotifin fotoğraflı incelemeleri:

1.BÖLÜM


Br 78sınıfı veya Prusya T-18, TCDD 3705’in yanında yerimizi alıyoruz.


Lokomotifin gövde üzerinde markiz ve tenderde klasik olarak yerlerini almış Ay-Yıldız, TCDD ve
3705 plâketleri bulunmaktadır. Ön kısmına doğru ilerlediğimizde, kendinden tenderli bir yapıya sahip
bu lokomotifin su tankları; markiz önünde sağ ve sol kısımda kazan yanında yer almaktadır.
Su tanklarının orta alt kısmında lokomotif yapım yılı ve yapım firmasını tanıtan elips şeklinde kendi
pirinç metal plâketi bulunmaktadır.


Lokomotif yapım firması, yapım tarihi ve üretim numarasını belirten plâketin yakın görünümü.
1925 yılında üretilen bu lokomotif Henschel firması tarafından üretilmiş. 83 yıl önce üretilmiş bu
lokomotif günümüze kadar gelebilmiş ender Br 78 sınıfı lokomotifidir.


‘’Turkey in Steam’’ kitabının 59.sayfasında, Türkiye’de kullanılan 8 adet 3700’lüğün yapımcı firması,
üretim yılları, seri ve üretim numaralarını belirten bir liste bulunmaktadır.


Markiz giriş kapısının, açık ve kapalı durumunu gösterir görünümü.


Çamlık Plâktornası çevresine dizili lokomotifler çok sık durumda dizilmişlerdir. 3705’in dom yapılarını
incelemek amacıyla, sağ yanında bulunan BR 44 sınıfı TCDD 44712’nin üzerine çıkarak, kazanın
üstündeki domların görüntüsünü alıyoruz.

Buhar domları olan kubbeli yapıdaki iki domun boylarının aynı olduğunu gözlemliyoruz. Oysa model
üzerinde önde bulunan buhar domu diğerinden daha uzun bir yapıdadır. Biz  78 modelini TCDD’ ye
çevirmek istediğimizde bu özelliği de dikkâte almamız gerekecektir.



Bacanın gerisine model üzerinde kum 2.domu bulunmamaktadır. Bu duruma göre, yeniden 2 kum
domu parçasını, yaklaşık kare pirizma görünümünde olan bu parçayı yapıp, fotoğrafta görüldüğü
şekilde model üzerine yerleştirmek gerektirmektedir.
Model üzerinde 2 buhar 1 kum domu bulunmasına karşın TCDD Br 78 sınıfı lokomotifte
2 kum 2 buhar domu bulunmaktadır


3705’in üzerine çıkarak domları , lokomotifin kendi üzerinden görüntülüyoruz.Buhar domunun ilkinin
üstü kapalı ikincisinin üzerine ise çevresi somunlu olan bir kapak bulunmaktadır.
BU özellik model üzerindeki ikinci buhar domunda da bulunmaktadır. Ancak modeldeki ikinci buhar
domunun boyu birincisine göre kısaltılacaktır.


TCDD 3700’lüklerde kazan üzerindeki bacanın şekli, Fleischmann Br 78 modeline göre kısadır. Diğer
bir deyişle model üzerindeki bacaTCDD modeli için kesilerek kısaltılacaktır.


Lokomotifin ön kısmında tamponların üzerinde fabrika yapımı iki adet sağ ve sol far bulunmaktadır.
Ancak TCDD buharlı lokomotiflerinin hemen hemen hepsinde ön kazan kapağının
üzerinde üçüncü far sonradan ilâve edilmişlerdir. Biz bu özelliği daha çok Amerikan
yapımı buharlı lokomotiflerde görüyoruz. Yapımı hangi ülke olursa olsun(Alman, İngiliz,
Fransız, Çekoslavak, Amerikan ) TCDD kullanılan buharlıların ön kazan kapağında
sonradan eklenmiş farlara rastlıyoruz.
Br 78 sınıfı TCDD 3705’in far yapısını yakın çekimle incelemeye alıyoruz. Bu farın model üzerinde
yapılıp, kazan kapağı önüne yerleştirilmesi gerekmektedir.


Far yapısını ve bu farın yerleştiği taşıyıcı parçayı gözlemleyip, fotoğrafını alarak, model üzerinde
yapacağımız ek far yapımı için bize; şekil örneği olmasını sağlıyoruz.


İnceleme çalışmalarımız devam edecektir.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı mahmutzey

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 68
  • İleti: 57
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #24 : Eylül 27, 2008, 20:28:48 »
Teoman Bey,

Çalışmalarınızı takdir etmemek elde değil. Çok kısa bir zamanda ortaya harika bir 3705'in çıkacağına eminim.
Ben şimdiden size başka hangi TCDD versiyonlarının yapılmasını önereceğimi düşünmeye başladım bile.

Şafak Bey,

Çerkezköydeki buharlı vinçin  kesim kararı alındıktan hemen sonra kesildiğini öğrendim. Bu konuda doğru zamanda
doğru bilgi gelmediği için ne yazık ki kurtarmak mümkün olmadı.

Bu vesile ile bütün arkadaşların bayramını kutlar, bol trenli günler dilerim.

Sevgi ve saygılarımla,

Mahmut

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #25 : Eylül 28, 2008, 12:15:40 »



Mahmut Bey, ilginize ve desteklerinize çok tekkürler.

Ümi Bey, inceleme çalışmalarımız sürüyor. Önce iyi bir araştırma, inceleme yapılmalı
daha sonra bu bilgiler doğrultusunda çalışmalara başlanmalıdır.
Modelciliğin en keyifli yanı da bu olmalı. Elinizde bulunan modelin gerçeği üzerinde araştırma yapmak,
çeşitli kaynaklaradan yararlanmak en önemlisi de bu yolla dostluklar kazanıp bu dostukları sürdürmektir.

Siz ve sizin gibi dostlarımızın güzel görüşlerinize çok teşekkürler.



2. BÖLÜM

Çamlık Müze’de Br 78 sınıfı TCDD 3705’in gövde üzerinde incelememize devam ediyoruz.


Br 78 sınıfı kendinden tenderli buharlı lokomotifin su tankları sağında ve solunda bulunmaktadır.
Sağ tarafında bulunan su tankının üstten görünümü



Su tankının kapağının yapısının, model üzerindeki görünümüyle aynı olduğunu tespit ediyoruz.


Su tankı kapağını açarak içine doğru yaklaşıyoruz. 83 yıllık bir geçmişin izleri su tankının içinde
kendini daha belli ediyor. Yıllarca suyun yarattığı kireç ve pas metal üzerinde kendini gösteriyor.


Su tankının içine baktığımızda dipte birikmiş balçık, kurumuş olsa da yine kokusu kalmış.
Müzede bulunan lokomotiflerin dışlarının bakımı kadar içlerinin de olması çok daha güzel olmakla
birlikte bu değerli makinaların daha uzun ömürlü olmalarını sağlar. Ancak maddi olanaklar elverdiği
sürece bu gerçekleşebilir.

Biz yine de bu değerlerin burada toplanıp daha kötü bir şekilde yok olmalarını önleyen, Müzenin
işletmecisi Atillâ Mısırlıoğlu Bey’e bir kez daha teşekkürlerimizi sunarız.


Br 78 sınıfı kendinden tenderli lokomotifin kömür deposu ve su tankı ayrı yerlerdedir.
Oysa tenderi vagon şeklinde olup, markiz ve kazanın bulunduğu ana gövdenin arkasında bağlantılı
bulunan buharlı lokomotiflerin tenderlerinde su tankı alt kısımda olurken kömür depolama
kısımları su tankı bölümünün üzerinde yer alır. Kömürlük ve su tankı bir yerdedir.

İncelemesini yaptığımız Br 78 sınıfı buharlı lokomotifin kendinden tenderli olmasına karşı kömürlerin
depolandığı bölüm markizin hemen arkasında yer alır.


Tender yapısın çapraz açıdan gözlemliyoruz. Burada dikkâtimizi lokomtifin gövde yapısında;
fabrika üretimi özgün yapısına sonradan daha çok kömür alması için ek parça yapıldığını ve TCDD
bu şekilde hizmet verdiklerini buradaki 3705’ teki görüntüsünden ve hizmette olduğu yıllarda çekilen 
eski fotoğraflarından tespit ediyoruz.


Tenderin kömür deposunu üstten incelediğimizde de ek leme yapılmış olan parçayı görüyoruz.
TCDD modeli içinde bu parçanın elde yapılıp model üzerinde eklenmesi gerekecektir.


Lokomotifin arka kısmından tender ve diğer donanımlarını fotoğraflayıp model ile karşılaştırma
yaptığımızda gözümüze tamponların altında bulunan bir başka özellik gözümüze çarpıyor.

Izgaralı bir görünümde, demirden yapılmış olan ray üzerindeki engelleri kaldırmaya yarayan TCDD
çalışanları tarafından ‘’Domuzluk’’ denilen, Amerikalı’ların ‘’Cow Catcher’’ dedikleri parça genelde 
lokomotiflerin önlerinde bulunmalarının yanında, TCDD kulanılan Br 78 sınıfı kendinden tenderli buharlı lokomotiflerinin  hem önünde, hem de arkasında bulunmaktadır.

TCDD için yapılacak modelde bu parçalar da mutlaka yapılıp yerlerine yerleştirilecektir.

Gelecek bölümde, bu parçaların şeklini; 3705 üzerindeki fotoğraflama çalışmalarımızda inceleyeceğiz.

Saygılar
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #26 : Ocak 03, 2019, 05:46:24 »
11 senelik bir aradan sonra bu konuyu yeniden açabilir miyim?
Bu yazı dizisinde güzel resimler olduğu anlaşılıyor. Bu resimleri kurtarma süreci devam ediyor, sanırım.
Kurtarılamazsa, bu resimleri koyanlardan bir kere daha koymalarını rica etsem, çok mu ayıp etmiş olurum.
Teoman bey galiba bir çizim koymuşsunuz. O da çok makbule geçecektir.

Marklin BR 78'i (Model No 3106) TCDD 3705 olarak çevirmeye çalışıyorum.
Hatta bacasını duman üretecine uygun büyütmeyi bile başardım.

Resimlere bakarken Çamlık'ta siyah boyalı olan 3705'in, kullanım sırasında yeşil olduğunu gördüm.
Ben de yeşile boyamayı düşünüyorum. Ancak su depoları dışında nerelerin (örneğin markiz odası damı vb) yeşil olduğuna dair bir bilgi bulamadım. Bilen varsa paylaşabilir mi?
İkinci dikkat ettiğim nokta da, yeşilken yan tarafta sadece bir Türk Bayrağı olması. Çamlık'taki ise aynı 3705'in her iki tarafında ikişer Türk Bayrağı var.

Şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar,

Özcan


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 Plâketli Buharlı Lokomotifler’’
« Yanıtla #27 : Ocak 04, 2019, 00:15:37 »





Teoman bey galiba bir çizim koymuşsunuz. O da çok makbule geçecektir.

Marklin BR 78'i (Model No 3106) TCDD 3705 olarak çevirmeye çalışıyorum.

Resimlere bakarken Çamlık'ta siyah boyalı olan 3705'in, kullanım sırasında yeşil olduğunu gördüm.
Ben de yeşile boyamayı düşünüyorum. Ancak su depoları dışında nerelerin (örneğin markiz odası damı vb) yeşil olduğuna dair bir bilgi bulamadım. Bilen varsa paylaşabilir mi?

Şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar,

Özcan



Özcan Bey, merhaba.

Gönderdiğim resimler umarım işinize yarayabilir.

Selamlar
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #28 : Ocak 04, 2019, 08:12:20 »
Teoman Bey,

Yaramaz mı? Harika! Her açıdan yeşillerin sınırını görmek mümkün. Yanlarda tek bayrak da o zaman kullanıldıklarındaki standartmış herhalde.

Çizimin ortaya çıkardığı en büyük zorluk, Marklin 3106'da başka yerde bulunan buhar kuleleri ve kum depolarının yerlerinin kaydırılması olacak görünüyor.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #29 : Ocak 04, 2019, 12:58:37 »




Özcan Bey, TCDD 3705 ile ilgili paylaştığımız fotoğraflardan gerçek lokomotifteki yeşil rengi modelinize uyarlama konusunda işe
yarayacağına sevindim.

Yaptığınız çalışmayı forumda sizin de paylaşmanızda yarar bulunmaktadır. Yapılan çalışmaların paylaşılmasında örnek olaması ve
çalışmanızla ilgili bazı durumlarda danışma ihtiyacı bakımından uygun olabilir.


Marklin Br 78 modelinizde en önemli değişim buhar kubbeleri ve kum kutularının sayısı ve yerleşim düzenidir.

Aşağıdaki görüntüde, TCDD'de kullanılan Br 78 TCDD 3705 plaketli lokomotif ile marklin modeli karşılaştırmasından kazan üstü
düzenekteki farklılık bulunmaktadır.







Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #30 : Ocak 04, 2019, 20:58:58 »
Teoman Bey,

Paylaşım konusunda çok haklısınız. Paylaşmak üzere resimler çekiyorum. Notlar alıyorum. Ben de paylaşmanın iyi olacağını düşünüyorum.
Buhar kubbeleri ve kum kutuları, mevcut montaj açısından zorluklar içeriyor. Mesela, öndeki kubbe, aynı zamanda lokomotifin kabuğunun şaseye vidalandığı yer. Bu nedenle öne arkaya oynamak zor olacaktır. Kabuk, içinde metal aksam da olan plastik bir kılıftan oluşuyor. Neler yapabileceğimi/yapamayacağını da burada yorumlara açarım.

Son mesajınızda bahsettiğiniz ek görüntü sanırım forumda çıkmamış.
Bilginize,

Selamlar,
Özcan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 Plâketli Buharlı Lokomotifler’’
« Yanıtla #31 : Ocak 04, 2019, 21:25:29 »


Teoman Bey,

Son mesajınızda bahsettiğiniz ek görüntü sanırım forumda çıkmamış.
Bilginize,

Selamlar,
Özcan


Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 plâketli buharlı lokomotifler’’
« Yanıtla #32 : Ocak 04, 2019, 22:09:57 »
Teoman Bey, resimler için çok teşekkür ederim.

Görünüşe göre öndeki kum kutusu eklenebilir. Öndeki buhar kubbesi yerinde tutularak gövde şasi montaj vidası olduğu gibi kullanılabilir.
Bacanın arkasındaki çan çıkarılabilir. Arkadaki buhar kubbesinin yerinin değiştirilmesi ve ikinci kum kutusunun eklenmesi ise beni aşabilir.

Bacanın boyunun kısaltılması da gerekli görünüyor. İçine yerleştirmeyi planladığım Seuthe buhar üretecinin altındaki yerleşim payını (boşluğu) kontrol etmem gerekecek. Baca kısaldıkça daha fazla lokonun içine gömülecektir.

Ama en azından bir yol belirleniyor. Çok güzel.

Forum işletmenine bir sorum var. Fleischmann başlığında açılan bu konu, Marklin grubunda da ilgi çekebilir. Acaba bu mesajların o başlıkta da görünmesi mümkün müdür?

Teşekkür ederim.
Özcan




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460
Ynt: Br 78 ‘’TCDD 3701-3708 Plâketli Buharlı Lokomotifler’’
« Yanıtla #33 : Ocak 04, 2019, 22:21:20 »


Forum işletmenine bir sorum var. Fleischmann başlığında açılan bu konu, Marklin grubunda da ilgi çekebilir. Acaba bu mesajların o başlıkta da görünmesi mümkün müdür?

Teşekkür ederim.
Özcan



Özcan Bey, Marklin konu başlığında siz yeni bir konu açabilirsiniz. Ben buradaki fotoğrafları yeni açacağınız konuya tekrar atabilirim.
« Son Düzenleme: Ocak 04, 2019, 22:30:29 Gönderen: Teoman Kardaşlar »