Gönderen Konu: Roco-Lima Dcc Uygulama  (Okunma sayısı 474 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 232
Roco-Lima Dcc Uygulama
« : Ocak 24, 2019, 22:19:31 »
Elimde birkaç adet analog loko vardı. Decoder takmak için mesai arkadaşlarımdan biri çok hevesli çıktı. Elektronikçi ve programlama üzerine çalışmaları var. Hayatında ilk defa model tren görmesine rağmen dcc uygulaması için bahsettiğimde internette 2 gün araştırma yapmış. Ben de canım ciğerim lokolorı emanet ettim. Birlikte dcc ye çevirmeye çalışoyoruz ama ilk denememiz olduğu için birkaç günümüzü alacak gibi.



O roco e 104 üzerinde çalışırken ben de eski bir lima class 50 yi çevirebilirmiyim diye 1 decoderi feda etmeyi göze alarak denedim. Sonuç motor tepkileri tatmin edici. Bu arada içinde G motor dediğimiz pancake motor var. Fakat ışıklandırma tertibatı yok. Bunun için de power led kullanacağız ancak ledler 1.5 volt fakat decoderden 15 v çıkıyor. 2 ledi duman ettik 330 ohm dirençle deneyeceğiz.Bu husuta Uyarılarınız varsa itina ile değerlendirilir...









Arkadaş bir Ufuk abi değil ama bir bardak çaya iyi iş çıkarıyor. İşyerinde toplantı salonunu atölyeye çevirdik.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2779
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #1 : Ocak 24, 2019, 23:47:07 »
Keremcim , haliniz çok hoşuma gitti , yokluk adama her şeyi öğretiyor bu ülkede.Potansiyel bir trenci bulman da iyi olmuş.

Sonucu da yaz bari...
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 232
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #2 : Ocak 24, 2019, 23:52:25 »
Kemal Abi yetenek var ama tesis yok.   ;D ;DEldeki imkanlarla yol almaya çalışıyoruz...

Çevrimdışı Aynur&Sermet

  • Aynur&Sermet ERAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 65
  • İleti: 198
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2019, 22:52:50 »
Merhabalar,
Kerem bey kolay gelsin.Yıllar önce LEDlerle ilgili bir yazı yazmıştım foruma. O yazıyı tekrar gönderiyorum. Umarım yardımcı olur.
Bir sorunuz olursa cevap vermeye çalışırım.

iyi günler.
 
Bir süredir SMD LEDlerle ilgili email'leri izliyorum. LED deyince genis bir aralikta (akim ve güc anlaminda) calisan urunlerden bahsediyoruz. Power LEDler (guc LEdleri ) bizim konumuzun disindadir. Onlarin amaci yuksek guc harcayarak cok isik vermeleridir (bazi otomobllerde de sinyaller icin kullanilmaya baslamis). Bizim icin ise stardart yada dusuk akimli olanlari uygundur yani 1-2 mA en fazla 5-10 mAdir. Allah askina 50 ma yada daha fazla akimla ne isisiz var (bu durumda yani o kadar guc harciyacaksaniz SERI direnci soba gibi isitacaksaniz). Burada amac cok az guc harcayarak, SERI direnc uzerinde mumkun olan en az gucu harcayip fazla isinmayan bir isiklandirma sistemi yapmaktir .
Bence 20 ma bile fazla. SERI direncte harcanan guc(arkadasimizin ornegi icin)= 150 ohm x .02 Amp. x 0.02 Amp = 60 mW'tir. Bu arkadasimizin isi icin uygun bir degerdir (YANI direnc isinmaz). Ben normal LEDlere 5 mA akim suruyorum ve gayet guzel isildiyorlar (yeterince parlaklar). Burada onemli olan SERI direnc uzerinde harcanan guctur. EGER tek LED kullanacaksaniz tabiiki bu durumda LEDlerin renkleri onemli ve dolayisiyla gerilimleri:
1- Kirmizi LEDler normal olanlar 1.6 Volt civarinda SMD kirmizi LEDler 1.8Volt civarinda
2 - Sari ve turuncu LEDler normal olanlar 1.8-2.0 Volt arasinda SMD kirmizi LEDler 1.9-2.4Volt arasinda
3 - Beyaz LEDler normal olanlar 3.5 Volt civarinda SMD kirmizi LEDler 2.9-4.0Volt arasinda
calisirlar.
Bu durumda direnc uzerinde dusen gerilim  = 16V - 1.6V(kirmizi olsun) = 14.4V buradan 20 Ma akim icin    Direnc = 14.4V  / 0.02 Amp  = 720 ohm bulunur. Direnc uzerinde harcanan
GUC = 720 ohm x 0.02 Amp.x 0.02 Amp =0.288 W bulunur. Bu degerde sicaktir(elle cok kolay hissedilir. Ama ayni isi 5 mA ile yaparsak 0.072 Watt harcanirki bu soguk bir degerdir.
 
Arkadaslar bu nedenle fazla akimla LED kullanmanin bir mantigi yoktur. Daha akim daha az guc ve daha az RAYlarda kirlilik yaratir.
 
Umarim aciklayici olmusumdur.
 
Selamlar
 
Sermet Eray

Çevrimdışı Aynur&Sermet

  • Aynur&Sermet ERAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 65
  • İleti: 198
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2019, 23:00:15 »
Ayrıca, lokoların maksimum çektikleri akımıda ölçün. dekoderlar ona göre olmalı. dekoder'ın maksimum akımı lokonun durgun ikenki (yani 12 volt vererek motor milini kısa süre tutarak motoru dordurmak tan bahsediyorum, AMA dikkat uzun süre tutarsanız motor yanabilir, 3-5 saniye içinde akımı okuyup hemen akımı kesmek gerekir, yani dikkatlice test edilmeli) akımından büyük olmalı.yoksa dekoderlarıda bozabilirsiniz.

selam ve sevgiler.

sermet eray

Çevrimdışı aliaksin

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 24
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #5 : Şubat 06, 2019, 00:55:06 »
Merhabalar,

Ben Marklin-Trix Roco-Fleischmann ESU Seuthe Viessmann-Vollmer-Kibri markalarının bayisi ve yetkili tamir servisi ve yetkili digital çevrimcisi olarak çalışmaktayım. Benle irtibata geçerseniz sizlere elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Ali Aksın 5336545599

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 232
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2019, 09:09:32 »
Sermet Bey açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Bahsettiğiniz motor ölçümlerini uygulamayı yapmadan önce ölçtük. decoderin kitapçığındaki verilerin altında kaldığından decodere zarar vermeyeceğimize karar verdik. Fakat Roco eski nesil bir loko. Sanırım 1988 model. Dolayısıyla içerisinde kablolama ve decoder için elverişli alan bulunmuyor. Tam işi bitirdik sorunsuz çalıştırdık bu sefer de kabini şaseye oturtamadık. Şimdi mevcut kabloları çok daha inceleri ile değiştirip tekrar deneyeceğiz. Limanın lehimleme işlemlerini bitirdim. İçi 3 oda 1 salon daire gibi. Her türlü ilaveye müsait. Işıklandırma konusunda karoserde tadilat gerekiyor. Yapay far görünümünü boya ile yapmışlar. Delmek için de cesaretim yok açıkçası. mesele neticelendiğinde burada videolarını paylaşacağım... Saygılar...

Çevrimdışı fvefa

  • Ferdi Vefa
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 666
    • Ephesus Va
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #7 : Şubat 06, 2019, 18:54:40 »
Ya Kerem şu çalışmalarınızı güzelim dizeller elektrikliler üzerinde yapmayın. Sende vardır illaki boyler hatta boylerler. Topluyordun Dortmund da. Yanarsa boyler yanar üzüntü olmaz. Zaten dijitale yakışmıyolar. Analog devam edersin özel bi hatta onlarla.  ;)

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 232
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #8 : Şubat 06, 2019, 20:55:37 »
Abi malum biz omurgasız trenciler katenersiz kurguda elektrikli loko yürütürüz. Biyelli dijital olmuş analog olmuş bizi üzmez. Normalde biyelli toplamıyorum ama bi tane hornby 8f var tcdd üretimi olan. Ona da ses decoderi aldım. Ama açmaya tırsıyorum çok narin diye. Ferdi abi senin için onu açıp montaj yaparken fotoğraflıycam.

Çevrimdışı Aynur&Sermet

  • Aynur&Sermet ERAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 65
  • İleti: 198
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #9 : Şubat 06, 2019, 22:51:11 »
Kerem Bey tekrar kolay gelsin.

Loko içindeki ağırlıklar genelde çok kolay törpülenebiliyor yada demir testeresi ile kesilebiliyor, tabiiki gövdeden kolayca ayrılabiliyorsa.Eğer varsa freze ile son derece düzgün bir şekilde bu küçültme işi yapılabilir. Kablolar için o kadar uğraşmayın.
bendede bir miktar lima loko var. bazılarının içi rahat geniş ama bazıları dardır. ben demir testeresi ile ağırlıkları küçülttüm ve dekoder taktım .
Ama biliyorsunuz lokonun ağırı makbul. bir orta yol bulunacak.

selam ve sevgiler.

Sermet Eray

Çevrimdışı Kerem Türker

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 232
Ynt: Roco-Lima Dcc Uygulama
« Yanıtla #10 : Şubat 06, 2019, 23:04:59 »
Sermet Bey dönüştürdüğümüz ilk roco marka lokomotif için sorunu epey uğraştıktan sonra çözdük. Sıradaki yine aynı markanın e144 modeli ve içini açtığımda işimizin daha zor olduğunu farkettim. Bunda hiç yer yok. Ama dediğiniz şekilde ağırlık parçalarını şaseden ayırıp küçültmeyi deneyeceğim. Saygılar...