Gönderen Konu: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model  (Okunma sayısı 1010 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« : Mayıs 25, 2018, 22:52:47 »



Saygıdeğer modeltrenciler,

Sizlere bu konuda, gövdesi tamamen paslanmış, hurda görünümlü bir buharlı makinenin, 1/87 ölçekli modelini içeren
bir çalışmamı aktaracağım.

Modelimiz, Br 41 Alman Demiryolları buharlı makinesinin statik maket olarak kit halinde, İtalyan ''Esci'' plastik maket
firması tarafından HO ölçekte üretilmiş bir modelidir.

Bu model ''Esc''i firmasından sonra aynı kalıplar kullanılarak, Revell ve en son olarak İtaleri plastik maket firmaları
tarafından üretilerek piyasaya çıkarılmıştır.

Bu tür statik plastik modeller, demiryolu modelcilerinin kurgularında durağan bir konumda örneğin; istasyonların kör
hatlarında,
depolarda, veya istasyon kenarlarında atıl konumda paslanmış görünümde vb. aksesuar olarak kullanılmak üzere
üretilmişlerdir.

Değerleri oldukça yüksek, çalışır konumda tren modellerinin bu şekilde kullanılmaları yerine, daha ucuza mal olan
değerleri çalışan modellerden çok daha ucuz olan plastik kit modeller üst paragrafta açıkladığımız amaçlar doğrultusunda
kullanılmışlardır.

Bu açıklamalarımız dışında demiryolu modelcilerinin yanı sıra, sadece vitrin ve masa üstü aksesuarı kullanımı olarak
statik plastik modelcileri tarafından da bu modeller kullanılmaktadır.













Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #1 : Mayıs 25, 2018, 23:56:36 »




Çalışmamıza tender olarak bildiğimiz kömür vagonundan başlıyoruz.  Tender gövdesini birleştirip, üstüne kömür yığını
görünümünü içeren parçayı yapıştırmayıp, tender içi kömürleri boşaltılmış, kullanım dışı olmuş ( Demiryolcu deyimi ile
‘’Iskat’’ olmuş)  buharlı makinenin kömür vagonunun su deposu üstünde yer alan kömür haznesi bölümünü,plastik
evergreen plastik plakadan yapıyoruz.

Tender içi çalışmamızdan görüntüler:













Tender içinde kalıntı halinde kömür görüntülerini oluşturmak için ince bulgurdan yaralanıyoruz.

Bulgurların yapıştırılmasında hızlı ve kuvvetli yapıştırıcı özelliğindeki Japon yapıştırıcıdan yararlanıyoruz.






Tenderin kömür haznesi yan parçalarını eskimiş, yıpranmış  metal saç malzemenin bozulmuş halini canlandırmak için saç
kurutma makinesi ile sıcak hava verip, bu alanları ısıtarak yumuşatıp, metal detay açma aletinin ucu ile
eğrilikler vermeye çalışıyoruz.








Kömür haznesinin iç kısımlarından metal detay ucu bazı bozuntular yaparak, kömür yığınlarının basıncı ile oluşmuş
görüntüleri yapmaya çalışıyoruz.






Tenderin kömür haznesinin yan parçaları fazla kalın bir biçimde kalıptan çıktığından dolayı gerçeğine uygun bir
şekilde maket bıçağı ile kesip, kazıyarak inceltme yapıyoruz.






Gerçek buharlı makinelerde, tenderin markize bağlantı kısmında kömür yığınlarını tutmaya çalışan ahşap parçaları temsilen
plastikten yapılmış olan bu bölümün hurdaya çıkmış bir makinde olamayacağından maket bıçağı yardımı ile kesip, alıyoruz.





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2018, 00:15:56 »







Tender içine yapıştırdığımız bulgur parçacıklarını siyah akrilik boya ile boyuyoruz.




Tenderin kömür haznesinin iç kısımları ve tabanının paslanmış görüntülerini vermek için kızıl kahve ve oksit
sarı kuru toz pastel ile renklendiriyoruz.



Tender kömür haznesi içinde yaptığımız çalışmanın birkaç açıdan görüntülerinde gerekli incelemeleri yaparak,
hurda konumdaki paslı bir görüntüye yaklaştığımızı tespit ediyoruz.














Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2018, 09:34:31 »





Br 41 plastik modelin kazan bölümü iki parça halinde verilmiş olup, bu parçaların birleştirilmesinden sonra kazan gövdesini
sıvı ‘’AK interactive’’ marka pas boyası ile kaplıyoruz.

Bu boyanın özelliği yüzeye fırça ile sürüldükten sonra bir süre kurumasını bekliyorsunuz. Sonra kuryan boyanın üzerine akrilik
tiner sürüp, pamuklu bez ile sıyırma yapıyorsunuz.


















Buharlı makine modelinin kazanına uyarladığımız pas rengi boyanın kuruyup, sıyırma işleminden sonra ‘’Vallejo  Pigments’’
eskimiş pas rengi hazır toz boya ile kazan üzerine uygulama yapıyoruz.

Her iki boyanın etkisi ile kazan yapısında pas görüntüsünü yakalamaya çalışıyoruz.






Paslanma görüntüsü verdiğimiz kazanı şasi üstündeki yürüme paneli olan parçanın üzerine geçici olarak oturtup, siyah ile
pas arasındaki farkı gözlemliyoruz.


Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2018, 10:59:37 »







Buharlı makinelerin sürüş kabinlerine bilindiği üzere ‘’markiz’’ denmektedir. Plastik model kitlerde verilen plana göre
parçalar birleştirilerek model toplanmaya çalışılır. Bir yandan da parçalar birleştirilme öncesinde boyama işlemi parçaların
konumuna göre yapılır.







Markiz içinde yapacağımız boyamada kırmız rengi kullanacağımız için tekerleklerin boyanmasını da aradan çıkaralım istedik.
Gerçek buharlı makinelerin her tarafının paslı görünmesine rağmen her paslanma bölümün altında o parçaların kendi
renklerinin üzerinde bir paslanma etkisi görülür.


Örneğin kazan siyah olup, üzerindeki paslanmada pas renkleri ile birlikte siyah renklerde yıpranmış olarak görülebilirler.
Benzer durum tenderde, şasilerin alt kısımlarında tekerleklerde de karşımıza çıkar.
 
Alman Demiryolları buharlılarında tekerleklerin tümü kırmızı renkli olduğundan bu özelliği dikkâte alarak modelin tamamı
paslanmış bir görünümde olmasını istememize rağmen, mutlaka pas altı renkleri uygulamamız gerekir. İşte bu yüzden
tekerlekleri kırmızı renge boyuyoruz.









Markizin iç bölümünün renklendirilmesinden önce mat vernik ile iç kısmı boya öncesi plastiğin parlaklığından kurtarıyoruz.



Hazır verniği markize uygulamışken aynı işlemi kazan üzerinde de yapacağız. Bu arada kazanın diğer parçalarını da plan
doğrultusunda tamamlıyoruz.










Kazan üzerindeki buhar kubbelerinin kapakları, dinamo, duman savar paneller ve yürüme panelleri yerlerine takıldı.





Markizin iç bölümünü renklendirerek gerekli boyama işlemlerini tamamladık.






Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 66
  • İleti: 984
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2018, 12:53:41 »
Sayın hocam

Yıllardır sizi takip ediyorum
 ''Pahalı modellerde''eskitme ve kirletme yaparken çekingeli davranışınızda yüzde yüz haklısınız
Sizin uslubunuz ve yaklaşımınız böyle saygı ile karşılıyorum

Bu çalışmanızda bence bu modele acımayın
Biraz daha kırıp dökün
Tenderde ve kazanda çürüme delikleri, kazan borularının bazıları sarkabilir,markizdeki vanalarda kırıklar,bacalarda kırıklar,
bazı biyel kolları yerinden çıkmış, ben özellikle o demliğe takıldım sanki ordan kalkması daha mantıklı gibi vs.vs

Sayı hocam bu çalışmada biraz daha hoyrat davranırsanız sizin elinizden diğerlerinde olduğu gibi mükemmel bir sonuç ortaya çıkacağını düşünüyorum

Saygı ve sevgilerimle

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2018, 21:54:31 »



Sevgili İhsan Bey, merhaba.

Çalışmalarımla ilgili yapmış olduğunuz nazik düşünceli değerli yorumlarınıza çok teşekkür ederim.

Model üzerinde eskimeden dolayı çeşitli bozulmalar yapmaya çalışıyorum. Burada ilk etapta ele aldığım
yer tender oldu.

Modelin enjeksiyon kalıbından basılan plastik maddesi oldukça kalın bir gövde yapısı ortaya çıkarmış.

Tenderin kömür haznesi yan duvarları gerçeğine göre kalın olduğundan ve burası dışa bakan bir alanda
yer aldığından maket bıçağı ile keserek ve daha sonrada kazıma yöntemi ile inceltme yaptıktan sonra
anca inceltebildik.

Burada eğrilme bükülmeler vb. bozuntu çalışmasını yapabildik. Kazan kısmında borular gövdeye yapışık
olarak basılmış bu nedenle onları sökülmüş aşağıya sarkmış bir görüntü veremiyoruz.

Ancak diğer kısımlarında elimden geldiğince eskimiş ve çürümüş bir etki oluşturmaya çalışacağım.

Markiz içinde görülen demlik, kontrol paneli ile bütün olarak kalıplanmış. Sizin de belirttiğiniz gibi oradan
kesilip alınabilir.

Ancak ben markizin iç yapısını görsel olarak aslına uygun olacak şekilde renklendirdim. Bu çalışmayı
yaparken çok keyif aldım. Tabi ki daha sonra burası eskitilip, kirletilecek boyalar pas görüntüsüne dönüşecek.

İhsan Bey, tüm yorumlarınıza ve bundan sonra da yapacağınız tüm yorumlarınıza ve önerilerinize çok teşekkür ederim.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2018, 12:02:07 »




Alman Demiryolları Br 41 buharlı makinelerinin şasi ve tekerlekleri kımızı renkte olduğundan kazan altı şasi ve tenderde
vallejo akrilik kırmızı boya ile buralarda gerekli boyama işlemlerini uyguluyoruz.






Şaside eksik kalan parçaları tamamlıyoruz. Önceden parçalarını birleştirdiğimiz piston kutularını kırmızı boya sonrası şasiye
yapıştırıyoruz.






Kazan ve markiz bölümü ile tenderi bir araya getirip, kontrolumuzu yaptıktan sonra eksik kalan pas boyası olan yerleri
boyayıp, eskitme için hazırlık yapıyoruz.




Br 41 modelimizin tümünü pas boyası ile tamamladıktan sonra gövde üzerinde pas parçacıkları oluşturmak için tuzlama
yöntemi ile eskitme çalışmamıza devam ediyoruz.



Pas boyasını modelimizin tümüne fırça ile sürdükten sonra boya kurumadan üzerine tuz serpiyoruz. Tuz tanecikleri boya
ıslak durumda iken yapışırlar. Tuz kaplı yerleri fırça ile temizledikten sonra airbrush ile çok az siyah boya atıp, yapışmış
olan tuzları su ile ıslatarak yüzeyden temizliyoruz. Bu şekilde paslanma olan yerlerin bir kısmında çok yoğun çürümeye
yönelik pas noktacıkları oluşur.





Kuru toz pastel boya ile oksit sarı, kızıl kahve gerektiğinde gri ve siyah kuru toz pastelleri kullanarak hem eskitme hem de
kirletme çalışmalarını sürdürüyoruz.

Ayrıca beyaz toz pasteli kullanarak, özellikle tenderin su alama kısımlarının dışına taşan suların oluşturduğu kireçlenme
görüntüsünü vermeye çalışıyoruz.







Gri toz pastel ile çamlarda toz ve kirlilik oluşturuyoruz. Camlar üzerinde hafif çizikler yapıp, çatlama görüntüsü veriyoruz.






Şasiyi kırmızıya boyadıktan sonra üzerine pas rengi sıvı boyamızı sürüp, bu kısmında pas etkisini vermeye çalışacağız.





Şasi üzerinde eskitme kirletme işlemlerini toz pasteller ile oluşturarak çalışmamızı sürdürüyoruz. Silindir üzerinde pas akıntı
izlerini sıyırma yöntemi ile oluşturuyoruz.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2018, 12:57:53 »



Şasinin üstünde kazanı alt sağ ve solundaki yürüme panelleri ile kılavuz tekerlekleri, ön taraftaki tamponlar ile tender
arkasındaki tamponların eskitme kirletme ve paslanma işlerinin tamamlıyoruz.















Br 41 modelinde markiz ile tender arasındaki bağlantı nedense fazla açık verilmiş ve markiz –tender arası ayak basma
paneli de kalıpta düşünülmemiş.
 







Gerçek buharlı makinelerde markiz-tender arası boşluğun üstünde ayak basma paneli bulunur. Bu parçayı da evergreen
plastik plakadan kesip, yerine yapıştıracağız.





Bu durumu tespit edip, aradaki mesafeyi kısaltarak her iki gövdeyi  birbirine yakınlaştırmak için bağlantı parçasını kestik.






Plastik evergreen plakadan kestiğimiz ayak basma panelini yerinde kontrolünü yaptıktan sonra bu parçayı da boyayıp, pas
görünümüne kavuşturacağız.








Görüldüğü gibi modelin yapımında atlanılan bu bağlantı bölgesindeki ayrıntı, aslına uygun olur şekilde modelde çözümlendi.




Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2018, 20:23:33 »







Model lokomotifimizin şasisindeki  dingillere  tekerlekleri, geçici deneme amaçlı takıyoruz. İçlerini kırmızıya boyadığımız
tekerleklerin dış çeperlerini ( flanşlar) metal çelik rengine de boyayıp, eksiklikleri var yok gözlemleyip, eskitme işlemine
geçiyoruz.







Tekerleklerin bölümünde yapacağımız montajlama çalışmasında, tekerlekler üzerine takılacak biyelleri ve bağlantı parçalarını
hazır konuma getirip, yapıştırma, boyama ve eskitme ile kirletmelerle çalışmalarını da yürüteceğiz.



Tüm tekerleklerin ön ve arksına sıvı pas rengi boyamızı sürüp, daha sonra toz pastelle eskitme ve kirletme işlemini
gereçekleştiriyoruz.





Tekerlekleri yerlerine taktıktan sonra tekerlek ve piston kutusu tırvar parçalarını yerlerine yerleştiriyoruz.



Biyel kollarını metal çelik ve iç kısımlarını kırmızıya boyadıktan sonra cımbız yardımı ile plandaki yönlendirmeye göre yerlerine
takıyoruz.



Bağlantı yerlerinde fotoğrafta görüldüğü gibi  el aletleri yardımı ile montajı sürdürüyoruz.


Sağ ve solda biyel kolları montajı tamamlanıp, kontrolümüzü yapıyoruz. Tabi burada dikkat etmemiz gereken bir durumu
belirtmek istiyorum.

Gerçek lokomotiflerde hareketin doğru sağlanması için tekerleği  ¼ yani çapın çeyrek ölçüsü konumunda bir tarafta biyel
bağlantıları tekerleğin alt kısmında, örneğin: saat yönünde akrep 6 gösteri durumda diğer yanda yelkovan 9 gösterir konumda
olacak şekilde  bağlantı olmaktadır.

İşte bu özelliğe göre biz de modelimizde bu ayrıntıya dikkât ederek montajlama yaptık.





Biyel kolları tekerlek bağlatılarına psa rengi sıvı boyamızı sürüp, yine toz pastel ile eskitme ve kirletmelerimizi yapıyoruz.












Br 41 Alman Demiryolları buharlı lokomotif ıskat olmuş paslı bir görünümde kesit raystandı üzerinde yerini alıyor.








Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2785
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2018, 23:27:03 »
Teoman hocam kısa zamanda eskitmede de master degree oldun , eline sağlık , bu arada biyel kollarını  boyarken hiç resim koymamışsın , nasıl boyadıysan onların metal olduğunu zannettim bir an , tebrikler.....
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2018, 23:53:10 »



Sevgili Kemal Bey, nazik ve hassas düşüncelerine çok teşekkür ederim.

Metalik renk çelik ile biraz da siyah boya karışımı ile biyel kollarını boyadım. İç kısımlarda ise kırmızı boya kullandım.
Biyel kolları resimlerini aktarıyorum.





















Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #12 : Mayıs 28, 2018, 11:19:24 »





Br 41 modelimizin sabah oda içi gün ışığında alınan görüntüleri.















Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2018, 16:05:22 »
Teoman Bey merhaba,
Sizin de ifade ettiğiniz gibi statik lokomotif modellerinin bu şekilde de değerlendirilebileceğini çalışmanız sayesinde öğrendim.

Size has anlatım ve tekniklerle çok mükemmel bir hurda lokomotif dönüştürme çalışması oldu. Bizlerle bu tür çalışmalarınızı akıcı bir şekilde ve detaylı olarak paylaştığınız için teşekkür ederim.

Takdir ederek kısa bir sürede okuyup incelediğimiz fotoğraflar ile açıklamaların hazırlanması, sayfa düzeni ve yüklenmesi ise ayrı bir emek, bir o kadar da vakit alan ayrı bir çalışma.

Ellerinize, emeklerinize sağlık.

Sevgi ve saygılarımla.

Alp

« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2018, 16:54:33 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #14 : Mayıs 29, 2018, 09:43:30 »




Alp Bey, merhaba.

Çalışmalarımızla ilgili tespitleriniz ve bu doğrultudaki olumlu görüşleriniz,
hassas ve nazik düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 1938
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #15 : Mayıs 29, 2018, 12:35:05 »
Sevgili Kardaşlar,

Usta ellerinizde sanki yeniden can bulmuş gibi.... :)

Ellerinize sağlık... :)

m.utkan

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 58
  • İleti: 314
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #16 : Mayıs 29, 2018, 13:11:32 »
  Ellerinize sağlık Teoman Bey çok güzel olmuş.Çamlık müzedeki gerçek lokolara benzemiş. Selamlar,sevgiler

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 61
  • İleti: 2460
Ynt: Hurda Lokomotif Çalışması Br41 Esci 1/87 Model
« Yanıtla #17 : Haziran 01, 2018, 21:09:35 »




Sevgili Mehmet Bey, ve Sevgili Sedat Bey, bu çalışmamızda ıskat olmuş  yoğun pas etkisindeki buharlı lokomotif modelini
canlandırmaya çalıştım.
Çalışmamızla ilgili görüşlerinize çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar