Aralık 18, 2017, 09:11:54 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: TCDD Sağlık Hizmetleri (Sıhhiye) Vagonu Ve Benzeri Modeli  (Okunma Sayısı 1498 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« : Kasım 26, 2017, 05:08:35 »





Saygıdeğer modeltrenciler.

Bu konuda sizler ile ilginç bir konuyu paylaşacağız. TCDD’ nin sağlık hizmetleri konusunda yapmış olduğu çalışmalardan,
geçmişe yönelik unutulmuş bazı bilgileri ve buna dayalı bir vagon modeli üzerindeki çalışmaları aktarmayı düşündük.

Bu konu ile ilk girişim; Modeltrenciler formu üyelerimizden Mahmut Zeytinoğlu Bey’in, fotoğraf arşivinden benim ile paylaştığı
bir görüntüden esinlenip, ‘’ vagonun benzeri olabilecek bir modele dönüştürebilir miyiz ?’’ sorusu ile başladı.

Aşağıdaki fotoğrafta buharlı makinenin çektiği yolcu vagonunun üzerinde ‘’Kızılay’’ logosunun bulunması ilk etapta bu vagonun
Kızılay’a ait yardım malzemesi taşıyan bir vagon olduğu kanısına kapılmıştık. Oysa sonradan yaptığımız incelemelerde bu
vagonun TCCD tarafından sağlık hizmetleri verilen bir doktor servis vagonu olduğunu belirledik.





Sıhhiye vagonu bir buharlı makine tarafından hizmet vereceği istasyona doğru yola çıkmış götürülüyor.

Bu fotoğraf,  Mahmut Zeytinoğlu’nun arşivinde yer alan  ve sağlık vagonu modeline örnek olan fotoğraftır.


Tren modelleri üretici firmaların ürünleri üzerinden yaptığımız araştırmaya göre bu görüntüdeki vagona en çok benzerlik
taşıyan vagonun Piko 57631 kodlu yolcu vagonu modeline uyarlanabileceğine karar verdik.




Piko 1/87 ölçek 57631 yolcu vagonundaki pencereler 6 adet olup, fotoğraftaki sağlık vagonunun pencereleri 7 adettir.
Ancak konunun başında belirttiğimiz üzere TCDD sağlık vagonuna en uygun benzerlik özelliğini taşıyan Piko üretimi yolcu
vagonu olduğundan bu vagon üzerinde çalışmalarımızı yapabileceğiz.

Vagon modeli üzerinde gerekli tadilatlara başlamadan önce bu konu üzerinde bir araştırma yapmayı da düşündük.

Tren modellerine olan ilgimizin yanı sıra demiryollarında hizmet etmiş ancak geçen yıllar sonunda hizmetten çekilip, yok
olmaya yüz tutmuş bazı lokomotif ve vagonların ne şekilde ne amaçlı kullanıldıkları üzerine araştırmalar yaparak ilgi duyduğumuz
bu hobiye güzel bir anlam katmaktadır.

Bu hobinin amaçlarından biri yitip giden bazı değerlerin hiç değilse anılarına saygı duyup, çeşitli araştırmalar ile elde edeceğimiz
bilgi ve belgeler üzerinden modellerini oluşturarak bir süre daha onları yaşatabilmektir.

Mahmut Bey’in elindeki demiryolları ile ilgili kitaplar içinde sağlık vagonunun yansıtan birkaç bulgu üzerinden araştırmamıza
devam edelim.





1926 yılında Türkiye için üretilen Sağlık vagonunun iç kısmında bir ameliyathane ve çeşitli tıbbi donanım araçları görülmektedir.





Kitabın diğer bir sayfasında Türkiye’ de eğitim alanında kullanılmak üzere içi sınıf şeklinde düzenlenmiş vagon ile ilgili bir
tanıtım yapılmış.
İnternet üzerinden yaptığım araştırmalardan birinde ‘’Kent ve Demiryolu’’ sitesinde sağlık vagonları ile ilgili bir yazıdan
esinlenerek bir düzenleme yaptım.

Türkiye Cumhuriyeti’nin 10 yıl kutlamaları etkinlikleri içerisinde Eğitimdeki yenilikler, halk sağlığına ilişkin yararlı bilgiler
Anadolu insanının ayağına götürülsün, insanımız kendisi ve çevresi konusunda bilgi ve bilinç sahibi olsun, Anadolu’da görevli
insanlar Cumhuriyet yönetimini yanlarında görerek güç alsınlar istenmiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı ve TCDD nin beraber gerçekleştirdiği eğitim ve sağlık treni oluşturulması kararlaştırılarak, Ankara,
Kırıkkale, Yerköy, Fakılı, Kayseri, Şarkışla, Sivas, Zile, Amasya, Havza, Samsun gibi demiryolunun ulaştığı şehir ve kasabalara
tren ile gidilerek burada vagonlar içinde eğitim ve sağlık hizmetleri verilmesi düşünülmüştür.

Gar müdürleri, istasyon şefleri bulundukları bölgelerin yerel önderleri arasında sayılıyor ve toplum kalkınması çalışmalarında
başı çekiyorlardı.

Eğitim vagonu, sağlık vagonları, istasyonlarda bulunan kitaplıklar, atölye ve fabrikalarda halka açık ücretsiz meslek kursları,
pansiyonlu okullar, amatör tiyatro çalışmaları gibi sosyal etkinliklerle  TCDD, Cumhuriyetin ilk yıllarında toplumsal kalkınmaya
öncülük etmiştir.

TCDD nin 1927 yılında Avrupa’da özel olarak yaptırdığı üç vagondan**** biri olan eğitim vagonu ile iki ayrı vagondan oluşan
özel trende, eğitim cihazları, beden sağlık bilgisine ait filmler, afişler, kitaplardan oluşan ekipman ile bir doktor, bir maari
müfettişi, bir okul ve bir müze müdürünün katıldığı  heyet bulunuyordu. Gidilen yerlerde mülki amirler ve uzmanlar da sergiye
katılıyordu.





Eğitim vagonunun içinden bir görüntü. Burada sıralara halk oturtuluyor film gösterimi ile görsel sunum yapılarak halk sağlıklı
yaşam konusunda bilinçlendiriliyordu.





Eğitim vagonunun dıştan görüntüsünde vagonun bir ucunda açık sağanlık bulunmaktadır.



Sıhhiye Vagonu:
"Anadolu Bağdat Demiryollarına bağlı 7 no.lu 4 dingilli Sıhhiye Vagonu yerleşim planı




1-Ameliyathane   2-Eczane   3-Yatakhane   4-Tabip Odası   5-Hastabakıcı Odası  6-Mutfak

Ameliyathane, Sterilizasyon bölümü, alet edevat, cerrahiye takım bölümü, malzeme dolabı, teşhis ve kimyahane ile ilgili
muayene alet edevatı, puten cihazı, şırıngalar, alçı sargıları, iptalihis alet ve edevatı son sistem, göz, kulak, burun içi, ağız,
dil, bademcik, gırtlak, diş, boğaz uru ameliyatına ait alet, cerrahiye mahsus alet edevat, beyin cerrahlığı, mide, karaciğer,
safra ve kalın bağırsaklar, nisaiye vb hastalıklara ait tam takımlar muntazam mevcuttur."


Bir başka internet araştırmamda şöyle bir bilgiye ulaştım. Uşak ilinde yayınlanan ‘’Ege de Yeni Gün’’ isimli yerel bir gazetede
yer alan bir konuda ‘’Doktor Vagonu’’ ile ilgili bir yazıya rastladım.

Bu yazıdan aldığım bilgilere göre TCDD Doktor vagonu ilgili yazılı ve görsel bir düzenleme hazırladım.

Uşak ilinin Banaz ilçesi Büyük Oturak beldesindeki istasyon yakınında kör hat üzerinde kaderine terk edilmiş yeşil renkli bir
vagona rastlanmış.


Burada yaşayan köylüler ile bir söyleşide şu bilgilere ulaşılmış:
Çürümeye terk edilmiş bu vagonun ‘’Doktor Vagonu’’ olduğu tespit edilmiş. Bir yaşlı köylünün anlatımında;

‘’Eskiden karayolları yaygın değildi. Köylere ulaşmak da çok zordu. Afyon’dan gelen bir trenin arkasına üzerinde Doktor yazan
bir vagon eklenirdi.

Bu vagonda gerçekten bir doktor ve hemşire olurdu. Her Cuma Büyük Oturak istasyonuna gelir tren doktor vagonunu bırakır,
vagondaki doktor köylerden gelen hastaları muayene ederdi.

Muayenesi bitirince, başka bir tren vagonu alır, Nohutova istasyonuna götürür, bu işlem diğer istasyonlarda devam eder dururdu.

” Doktor Vagonu’’ Hallaclar Köyünden olan Merkez bankası eski müdürlerinden olan Ali Osman Işık 15 bin TL’ye alıp restore
ettirmek istemiş. Ancak TCDD devamlı fiyat yükseltince bu arzusunu gerçekleştirememiş.





Büyük Oturak istasyonu yakınındaki ‘’Doktor Vagonu’’ un bu günlerdeki son hali ne yazık ki içler acısı bir durumda görülmektedir.





‘’Doktor Vagonu’’ olduğunu belgeleyen yazılar vagonun üzerinde halâ net bir şekilde görülmektedir.



 
Bu bilgilerden sonra yapacağımız ‘’Sağlık Vagonu’’ veya eski dilde olduğu gibi ’’Sıhhiye Vagonu’’ çalışmalarımıza dönelim, olanaklar doğrultusunda Piko 1/87 ölçekteki yolcu vagonu üzerinde çalışmamızı bir sonraki sayfada sürdürelim.

 
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #1 : Kasım 26, 2017, 05:25:19 »








Piko yolcu vagon modelini parçalara ayırarak model üzerinde yapacağımız çalışmalara başlıyoruz. Vagonun çatısı boyanıp,
eskitme ve kirletme yapılacak.

Doktor muayene odasının pencereleri iç kısımdan kapatılacak gönde dış yüzeyinde DR ( eski Alman Demiryolları) logosu
silinecek. Sağlık logosu ve TCDD yazısı vagon üzerine sticker ile yapıştırılacak.





Gövde üzerinde serigraf tampon baskı ile yapılmış beyaz boyalı logoyu makine yağını üzerine sürerek yapacağımız zımpara
işlemi öncesi yüzeyi yumuşatarak zımparanın sürtünme etkisini azaltıp üstteki boyayı sıyırıp alttaki boyayı bu yöntem ile
korumaya alıyoruz.




İnce su zımparası ile logonun üzerine fazla bastırmadan daireler çizerek beyaz boyayı sıyırıyoruz. Burada 1200 numra ince
su zımparası kullanıyoruz.





Fotoğraftaki sağlık vagonunu örnek alarak sticker olarak hazırladığımız sağlık simgesi olan Kızılay logosunu ve sarı renkli
TCDD logosunu vagonun gövdesine yapıştırıp, gövde üzerinde kuru toz pastel ile eskitme ve kirletmeler yapmaya başlıyoruz.





Muayene odası olarak kullanılan bölümün iç kısmına kapatıcı malzeme olarak perde görüntüsü vermek için yeşil renkli fon
kartonundan parçalar kesip, üzerine toz pastelle biraz tonlama yaptıktan sonra cımbız yardımı ile karton parçasını pencere iç
kısımlarına yapıştırıyoruz.






Vagon modelimizin dış yüzeyindeki logoların yapıştırılması ve eskitme çalışmaları sonrası genel bir kontrol yaparak tavan
üzerindeki işlemeleri yapmaya geçiyoruz.





Sağlık vagonuna olabildiğince benzetebilme amacı ile fotoğraftan yaptığımız inceleme doğrultusunda tavan köşelerini önce eğe
ile sonra zımpara ile sivri uçlarını yuvarlatıyoruz.





Modelimizin tavan köşeleir, fotoğrafta görüldüğü gibi gerçek vagonun tavan köşelerine uygun bir görünüme kavuşacak şekilde
sivrilikleri alınmış bir konuma dönüştürülmüştür.





Modelin tavan kısmı enjeksiyonla gri plastik olarak yapılmış ve üzeri tekrar boyanmadan model monte edilmiş. Yapacağımız
eskitme çalışmasın alt kısmında mat boyalı bir yüzey oluşturmak için sentetik Humbrol marka mat gri boyayı fırça ile uyguluyoruz.






Tavan üzerinde yer alan havalandırma boruları salyangoza benzediği için bunlara kısaca salyangozlar denmektedir.
İşte bu  salyangozları gerçek vagonun yer aldığı fotoğraftan incelediğimize göre siyah boya ile boyuyoruz.





Tavan boya işlemlerini tamamladıktan sonra toz pastel ile eskitme ve kirletme çalışmalarını yapıyoruz.



TCDD sağlık hizmetleri vagon modelini tamamlayıp, birkaç açıdan fotoğraflıyoruz.















Demiryollarımızda bu tür vagonların varlığını, korunamadığı için yok olmalarının hüznünü yaşarken fotoğraflardan yararlanıp,
benzer modelleri ile anılarını yaşatmayı sürdürmenin az da olsa buruk sevincini yaşayabiliyoruz.

2017 Kasım ayının 26. günü olan bu son pazar gününde, umarım sizlerin de ilginizi çekecek bu konuyu, paylaşmamda vesile
olan Mahmut Zeytinoğlu Bey'e teşekkürlerimi sunarım.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Logged
utkan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Mehmet Utkan

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 1598



WWW
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2017, 05:32:26 »

Çok şık bir çalışma olmuş...ellerinize sağlık... Smiley
Logged

oruc
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Online Online

Adı Soyadı:
oruç karamullaoğlu

Yaşadığı Yer:
ankara

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 294



« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2017, 09:19:14 »


Pazar sabahı çayımı içerken sayenizde keyifli bir yazı okudum.
Emeğinize sağlık, teşekkürler.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2017, 16:57:55 »





Mehmet Bey ve Oruç Bey merhabalar.

TCDD Sağlık vagonu incelemesi ve modeli bizi biraz araştırmaya yöneltti.  Karşımıza ilgimizi çekecek değişik
ve ilginç bulgular çıkınca, bu konuyu keyifle işleyip, aynı duygu ve düşünce ile sizlerle paylaşmayı düşündüm.

İlginiz ve güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




Logged
İsmail Hakkı GÖRCÜN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İsmail Hakkı GÖRCÜN

Yaşadığı Yer:
SİVAS

Yaş: 57

Mesaj Sayısı: 258



« Yanıtla #5 : Kasım 26, 2017, 17:16:19 »

Teoman bey emeginize yüreğinize sağlık  gerçekten yapmış olduğunuz çalışmalar bizlere iyi bir yol gösterici sayenizde modeltenciliği daha çok seviyoruz Ellerinize sağlık
Logged
Alp ÖNEY
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Alp ÖNEY

Yaşadığı Yer:
ANKARA

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 73



« Yanıtla #6 : Kasım 26, 2017, 18:14:45 »

Çoğumuzun bilmediği bir konuyu paylaşan ve modele dönüştüren Teoman Bey, sağolsun.
Vaktine, ellerine, emeğine sağlık.
Saygılarımla.
Alp   
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2017, 21:02:32 »




İsmail Hakkı Bey ve Alp Bey, merhabalar.


Nazik düşünceleriniz için çok teşekkürler.
 
Hepimizin ortak duygusu,  bu hobiye gönülden bağlı tutkun bir şekilde gönül vererek bu güzel ortamda olmamızdır.

Ben tüm bildiklerimi ve yapabildiklerimi sizler ile paylaşmaktan çok keyif alıyorum. Bu ortamda sizin gibi saygın kişiliği
olan arkadaşlarımızla birlikte olmaktan son derece mutluluk duyuyorum.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Logged
sedat nişancı
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
sedat nişancı

Yaşadığı Yer:
izmir

Yaş: 56

Mesaj Sayısı: 295



« Yanıtla #8 : Kasım 27, 2017, 10:10:15 »

  Teoman Bey ellerinize sağlık güzel bir çalışma olmuş yine. Selamlar sevgiler
Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 915



« Yanıtla #9 : Kasım 27, 2017, 10:15:51 »

Sayın hocam

Kızılay arşivinden





 Bu pul üzerindeki  resimde  canlandıran  tren zamanında hizmet vermişmi bir bilginiz varmı?

Naçizane olarak
Vagon içi beyaz olsa......
Bir beyaz kağıtla deneme yaparsanız nasıl durur acaba?

Saygılarımla
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #10 : Kasım 27, 2017, 22:13:51 »



Sedat Bey, Konumuzla ilgili güzel görüşlerinize çok teşekkürler.



İhsan Bey, Kızılay arşivindeki resim üzerinden gerekli açıklamaları size aktarmaya çalışacağım.

Önce Kızılay’ın kuruluşundan günümüze kadar yıllara göre isim değişimlerini inceleyelim.

11 Haziran 1868 tarihinde "Osmanlı Yaralı ve Hasta Askerlere Yardım Cemiyeti" adıyla kurulan Kızılay,
1877'de "Osmanlı Hilali Ahmer Cemiyeti",
1923'de "Türkiye Hilaliahmer Cemiyeti",
1935'te "Türkiye Kızılay Cemiyeti",
1947'de "Türkiye Kızılay Derneği" adını almıştır.


Türkiye Kızılay Derneği ismi ile bu derneğin kuruluş tarihinden sonra 69. Yılında anı pulları olarak deniz, hava, karayolları
ile Kızılay yardımları simgelenmiş. Bunların yanında Ambulans hizmetleri, doğal afet yardımları, hastanelerde sağlık
hizmetlerini içeren bir pul serisi oluşturulmuştur.


Aşağıdaki fotoğrafta pul serisini görmekteyiz.



Bu pulların yer aldığı seri içinde, Türkiye Kızılay Derneği’nin karayolları ile yardım götürdüğü, tren resminin olduğu pulla
simgelenmiştir.
Burada lokomotif ve vagonlar sadece hayali olarak resmedilmiştir. Gerçekte böyle bir tren yoktur. Kızılay gemisi, Kızılay
uçağı da aynı düşünce ile resmedilmişlerdir. Deniz yolu ve hava yolu ile yardım yapıldığını simgelemektedirler.

İhsan Bey öneriniz üzerine beyaz kartondan vagon içi bir düzenleme yaptım. Bence çok da iyi oldu.

Öneriniz için çok teşekkür ederim. Çok yerinde bir uygulama oldu. Yaptığım denemelerin görüntüleri…

























Logged
CAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Osman Can Becan

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 67

Mesaj Sayısı: 569



« Yanıtla #11 : Kasım 27, 2017, 23:20:16 »

Sevgili Teoman bey,

Çok güzel bir çalışma oldu, telefonda bahsettiğim gibi bayağı hüzünlendim. Aynı duyguları birkaç sene önce Çivrilde de yaşadım. Kültürel mirasımıza sahip çıkamayışımız benim için hala kanayan bir yara. Eğer bu vagon hala bahsettiğiniz yerde duruyorsa gidip görmek isterim, hemde en kısa zamanda. Yazınızda bu konuda bir açıklama göremedim. Eğer hala aynı yerdeyse yeni yıldan önce gideceğim.

Gerek siz ve gerekse Sn. Mahmut beyin kayıp değerlerimiz için verdiği çaba benim için paha biçilmez. İkinizede saygıyla teşekkür ediyorum.

Sevgilerimle,

Can
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #12 : Kasım 28, 2017, 04:58:16 »






Sevgili Can Bey, merhaba.

Çalışmamız ile ilgili görüşünüze çok teşekkür ederim.

Uşak ili Banaz ilçesine bağlı Oturak beldesi İstasyonu yakınında bulunan vagon hakkında ulaştığım yeni bilgi doğrultusunda;
forum üyelerimizden makinist Naci Akdağ Bey ile yaptığım görüşmemizde, 2 ay kadar önceki bir zamanda görevi gereği yük
treni ile bu istasyondan geçerken vagonun orada durduğunu ve uzun bir zamandır da orada bulunduğunu belirtti.

Mahmut Zeytinoğlu Bey ile yaptığımız görüşmelerde; bu vagonu görme ve gerekli incelemeyi yapmak üzere Oturak istasyonuna
gitme fikri biz de de oluştu. Vagon üzerinde yapacağımız inceleme sonrası modelini yapma niyetimizde bulunmaktadır.

Sizin de bu vagonu göreme niyetiniz olduğuna göre buraya birlikte gitmemiz mümkün olur. Gerekli görüşmelerde bulunur,
kararlaştırdığımız bir gün birlikte vagonu incelemeye gidebiliriz.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar





Logged
mesut kurt
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
mesut kurt

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 408



« Yanıtla #13 : Kasım 28, 2017, 10:11:45 »

Teoman Hocam merhaba,

Çok güzel bir yazı ve çalışma olmuş, elinize sağlık.

Aynı hassasiyetteki Mahmut Beye de çok selamlar,

Malesef TCDD'deki duyarsız insanlar ve bürokratik engeller tutumlar yüzünden bu ve benzer durumlar sanırım sıklıkla yaşanıyor,
kendileri koruma adına birşey yapmıyor olupta duyarlı insanlar/girişimcilerin restore taleplerine cevapta vermediklerinde ne ruhsuz bir ülkede yaşıyoruz diyorum malesef.

Çalışmalarınızı her zaman ilgiyle takip ediyorum ve edeceğim.

Saygılarımla

Mesut Kurt
Logged
Arda Tırmaş
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Arda Tırmaş

Yaşadığı Yer:
Antalya

Yaş: 40

Mesaj Sayısı: 27



« Yanıtla #14 : Kasım 29, 2017, 10:45:58 »

Çok güzel bir çalışma olmuş tebrik ediyorum

Yıllar önce çocukken Haydarpaşa yada Sirkeci de buna benzer bir vagon gördüğümü hatırlıyorum, pencereleri beyazdı ve içi görünmediği için çok merak etmiştim, kenarda bir yerde atıl vaziyette duruyordu
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #15 : Kasım 29, 2017, 21:48:45 »






Mesut Bey ve Arda Bey, merhabalar.

Konu üzerinde nazik düşünceleriniz ve olumlu görüşleriniz için teşekkür ederim.






TCDD Doktor Vagonu veya Sıhhiye Vagon modeli yapmak istersek ne yapabiliriz konusunda biraz model üzerinde
inceleme yaptık.





Roco yolcu vagonlarından bu model vagon, TCDD Doktor Vagonu’na uygun bir model olacak türden görülmektedir.






Oturak İstasyonda bulunana Doktor vagonu Roco yolcu vagonun hemen hemen aynısı






Roco modelin şekli görüldüğü gibi TCDD Doktor Vagonunun ön kısmı ile örtüşmektedir.






Sıhhiye vagonu planının incelediğimizde üstten kesiti ile elimizdeki Roco yolcu vagonunun üst tavanları aynı
görülmektedir. Ancak Sıhhiye vagonunun diğer ucu biraz farklı şekildedir burada sahanlık bulunmaktadır.






Eğer TCDD Doktor Vagonu modeline dönüşüm çalışması yapacaksak modelin nçatında kırmızı çizgi ile belirlediğimiz
yerde tadilat gerekecektir.






Bu fotoğrafta Sıhhiye vagonun diğer ucundaki sahanlık bölümü görülmektedir.






Tahmini olabilecek Roco vagon üzerinde yapılan tadilat sonucu TCDD Doktor Vagonu




Oturak İstasyonda bulunan TCDD Doktor Vagonu nu tam anlamı ile inceleyip, fotoğrafladıktan sonra yan yüzlerdeki pencere
konumları da ortaya çıkacaktır. Gelişmelerin sonucunda böyle bir vagon modeli çalışmasına girip girmeyeceğimiz kesinlik kazanacaktır.


Logged
Ozan Dik
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Ozan Dik

Yaşadığı Yer:
İzmir

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 2611



« Yanıtla #16 : Aralık 01, 2017, 16:03:30 »

Ellerinize sağlık harika bir çalışma sizi örnek alarak en yakın zamanda aynısını yapacağım
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #17 : Aralık 01, 2017, 21:00:37 »





Ozan Bey, merhaba.

Kaybolan değerleri hiç değilse modellerde anmak ve yaşatmak güzel bir duygu.
Sizin de böyle bir çalışma yapma isteğinize çok sevindim.
İlginiz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Logged
aqualung
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Ahmet Kırkavak

Yaşadığı Yer:
Çiçekçi / Üsküdar

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 28



« Yanıtla #18 : Aralık 01, 2017, 22:31:47 »

Herkese selam,
Hatırlıyorum. Vagon işlek olmayan paslı hat üzerinde yalnız dururdu. Gündüz korku içinde girdiğim vagondan akşam çıkmak istemezdim. Haftada bir gün gelirdi. "Baytar" lakaplı doktora iki üç kez gittiğimi ve şivesini taklit ederek komşuları güldürdüğümü hatırlıyorum. "Cünde bir şorba kaşuğu şurup içeceysun".
Akşamları film oynatılırdı. Bir kaç sağlık filminden sonra ağzı açık izlediğimiz eskimo hayatını anlatan dökümanter filmler oynardı.
Sonra birden 56 binlik 57 binlik diye uzaktan gelişlerine iddiaya tutuştuğumuz lokomotiflerin çektiği kara trenler gelmez oldu, doktor vagonu da. Zamanla İzmir'den gelen mototren ve Tire Çatal arası işleyen otorayların sayısı da giderek azaldı...
Döner tabla paslandı, dönmez oldu...
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2174



« Yanıtla #19 : Aralık 01, 2017, 22:42:44 »




Ahmet Bey, merhaba.

Doktor vagonu ile ilgili anılarınızı yazdıklarınızla çok güzel bir şekilde açıklamışsınız. Elinize sağlık.
Ancak bu anılarınızın yaşandığı yer hakkında bilgi verebilirseniz çok memnun oluruz.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!