Aralık 15, 2017, 14:04:44 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:

 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 2 [3]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları  (Okunma Sayısı 3092 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #40 : Ekim 19, 2017, 22:15:41 »









TCDD 55043 buharlı makinenin rötuşlanması gereken yerlerden markiz altı ve yürüme panellerinin kenarlarını
kırmızı akrilik boya ile tekrar elden geçiriyoruz.







Kırmızı boya sonrası siyah akrilik boya ile şasi altı ve tekerleklerdeki bazı yerlerin boyasını biraz daha güçlendiriyoruz.







Markiz altında panellerin konumundan dolayı modele tam karşıdan baktığımızda kırmızı şeritleri görebiliyoruz.







Modelin biraz altından baktığımızda da aynı şekilde kırmızı şeritleri görebiliyoruz. Yürüme panellerinin kenarları
 markiz kısmında dışa doğru belli bir ölçüde çıkıntılı bir konum alıyor. Bu yüzden modele üstten baktığımızda,
bu kırmızı şerit, markiz dip kısmında yer alan panelin çıkıntısının altında kaldığından pek görülmemektedir.

Aşağıdaki fotoğrafa baktığımızda bu görüntüyü daha iyi gözlemleyebiliyoruz.







Modelimizin büyük çoğunlukta dönüşüm çalışması tamamlandı. Birkaç açıdan görüntüleri ile TCDD 55043 modeli izleyebiliriz.

Hafta sonu tatil günümde gündü video çekimini yaparak hareketli görüntüsünü sizler ile paylaşacağım.


























Logged
ibrahim
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
ibrahim kaygın

Yaşadığı Yer:
Eskişehir

Yaş: 48

Mesaj Sayısı: 259



« Yanıtla #41 : Ekim 20, 2017, 08:22:52 »

Teoman hocam

Eline sağlık, titiz ve her bir karesi eğitim gibi olan paylaşımların için teşkkür ederim.
Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 915



« Yanıtla #42 : Ekim 20, 2017, 13:07:17 »

Sayın hocam

Tabii bire bir görmediğimiz için bilemiyorum
Fotoğraf hatasıda olabilir
Domlardan yansıyan bu parlaklık giderilebilirmi?




Saygılarımla


Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2673



« Yanıtla #43 : Ekim 20, 2017, 17:29:05 »

Teoman hocam , artık lokolara kıyıp eskitme yapman çok gerçekci oluyor , İhsan abinin gözü de harika vallahi ilginç şeyler yakalıyor , model lokoların parlamasını ben de beğenmiyorum ve aslında  eskitme bu sorunu çözüyor fakat senin koyduğun gerçek loko resimlerinin üçte birinde domlar parlıyor , ben işin içinden çıkamadım son kararı sen ver.

Ellerine sağlık , vakit bulunca şu konuları yabancı forumlara da koy ve bize de link yaz lütfen.....
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #44 : Ekim 21, 2017, 00:18:32 »






İbrahim Bey,         
Konuya gösterdiğiniz ilgiye ve çalışmalarım ile ilgili güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim.





İhsan Bey,  fotoğraf çekimlerinde, model üzerinde aydınlık bir ortam yaratmak için kullandığımız ışığın etkisi ile gövde
üstünde ve özellikle domlarda ışık yansıması görülmektedir. Yine markizin çatısının kenarları eğimli olduğu için burada
ışık yansıması da yoğundur.

Dom (Kubbe) yapısının üst kenarları bombeli olduğundan daha doğrusu adından anlaşılacağı gibi kubbe yapısındaki
buhar kutularının üstteki çevresi üzerinde ışık yansıması olmaktadır.

Işığın azlığı ve çokluğu buralarda yansımayı arttırabilir ve azaltabilir. Aşağıda örnek fotoğraflarda bu açıklamalarımı görsel
olarak izleyebilirsiniz.





Kemal Bey, sizin teşvikleriniz ile eskitme çalışmalarında modeller üzerinde gerçekçi bir görünüşe daha çok yaklaşmış
oluyorum. Teşekkürler.

Sizin de belirttiğiniz gibi İhsan Bey’in ilginç ancak bir o kadar da doğru saptamaları var. Elimden geldiğince bu durumları
açıklamaya çalışıyorum.

Sizler ile paylaştığım gerçek buharlı makinelerin domları ve gövde üstelerinde güneş ışınlarından kaynaklanan parlamalar
olmaktadır..

Fabrikadan yeni çıkmış lokoların boyaları temiz ve parlak oluyor. Bu durumda doğal olarak güneşli havalarda ışık yansıması
ve gövde üzerinde parlamalar olabiliyor. Zamanla bu boyalar soluyor ve matlaşıyor.
 
Boyada eskime ve kirlenme olduğundan gövde de parlamalalar ortadan kayboluyor. Bakım atölyelerinde eskimiş lokolar
tekrar boyandığından eskimiş makinenin sonradan boyanmış görüntülerinde de yansımalar olabiliyor.

Bizim modelini yapmaya çalıştığımız TCDD 55043 plaketli makine, sonradan boyanmış Uşak İstasyon’daki  görünümde olan
makinedir.( Konumuzun başında yayınladığımız fotoğraf)

Parlak olan model lokolar tabi ki hoş görünmüyor. Parlamasını önlemek için gövde üzerine airbrush ile mat vernik atıp,
üzerine toz pastel ile eskitme ve kirletme yapmak en doğrusudur. Ancak yine  de ışık etkisi ile parlamalar olabilmektedir.

Brawa Br 57 modelin gövdesi metal olup, üzerindeki siyah bboya yarı mat özelliğindedir. Bu yüzden mat vernik atmaya
gerek kalmadan direk toz pastel ile eskitme yapılabilmiştir.

Resim yağlı boyaları ile sıyırma yaparak eskitme yapmak, bazen istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Bu teknik her zaman
her yerde yapılmamalıdır.



Aşağıdaki fotolarda 55043 farklı zamanlarda görülen hali ile gövde üzerindeki ışığın yansımasındaki farklılıkları görebiliyoruz.












Modelimiz üzerinde küçük bir ayrıntı olan baca kapağını evergreen plastik plakadan yuvarlak keserek üzerine siyah boya
uygulayıp, baca kenarına  bu parçayı taktık.

Model üzerinde verdiğimiz az ışık ile çok ışık alması durumunda, görüntülerdeki ışık yansıma farklılıklarını görebiliriz.



























Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2673



« Yanıtla #45 : Ekim 21, 2017, 19:00:04 »

Teoman hocam bunca işin arasında sabırla bize yazdığın cevaplara teşekkürler , bu sayede yakın plan çektiğin son iki foto foruma konmuş oldu , bu iki fotoyu benim yıllardır biriktirdiğim özel lokolar olan arşivime kaydettim.
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #46 : Ekim 22, 2017, 13:10:26 »




Sevgili Kemâl Bey, merhaba.

Her zaman önem verdiğim bir deyiş vardır. ‘’Bilgi paylaşıldıkça değerlidir.’’

Yaşam içinde edindiğimiz bilgileri, çeşitli deneyimlerimizden ortaya çıkan kazanımlarımızı ilgili konulara göre,
zaman elverdiği sürece paylaşımlarda bulunmak yaşamımıza güzel bir anlama katmaktadır.

Bu duygu ve düşünceler ile modeltrenci dostlarımızla paylaşımlarda bulunmaya devam etmeye çalışacağım.

Çalışmalarımıza yönelik  gösterdiğiniz ilgi ve desteğinize çok teşekkür ederim.


İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #47 : Ekim 22, 2017, 16:35:37 »


Saygıdeğer modeltrenciler.

Brawa 1/87 ölçekli 40818 Kod nolu dijital sesli3. Dönem Br 57.10 model buharlı lokomotifin,
 
TCDD 55043 Plaketli buharlı lokomotife dönüşüm çalışmalarımızın tamamlanmasının ardından gün ışığında çekilmiş
fotoğrafları ve video görüntülerini izleyebilirsiniz.


























                                 







              Bu linkten daha geniş boyutta izleyebilirsiniz.   -------------------  www.youtube.com/watch?v=TfW7cUC75S4
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2017, 19:26:18 Gönderen: Okan » Logged
Okan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Yaş: Yok

Mesaj Sayısı: 1119



« Yanıtla #48 : Ekim 22, 2017, 19:27:28 »

Teoman hocam tebrikler,

Güzel bir referans konu daha tamamlandı.

Lokomotifin sesli gidişi de çok keyifli, elinize emeğinize sağlık.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #49 : Ekim 22, 2017, 21:59:40 »




Sevgili Okan Bey, merhaba.

Öncelikle ben de size teşekkür etmek isterim. Forumda video düzenlemelerini yayınlandıktan kısa bir süre sonra
hemen yapıyorsunuz çok teşekkürler.

Br 57 modellerin gerçekleri, Türkiye’de 55001-55049 seri plaketli olarak çalışmışlar. Bundan dolayı modelleri de
ilgimizi bir hayli çekmektedir.

Roco Br 57 modelleri üreten tek firmaydı. Brawa BR 57 nin Almanaya  Türkiye’de kullanılan hemen hemen tüm
çeşitlerini içine alacak şekilde üreterek Roco’nun pabucunu dama attı.

Detay ve kalite bakımından, Brawa  bu modellerde en üst seviyeyi yakalamış durumdadır.

Gövdenin metal oluşu, dijital ve sesli olmasının yanı sıra, modele hareket veren motorun kazan kısmında oluşu
tekerleklere tahrik vermesi yönü ile gerçekçiliğe oldukça yaklaşmış durumdadır.
 
Gerçi Brawa firması buharlı lokomotif modellerinde genellikle kazan kısmında motorları kullanmaktadır.

Bir başka özellikte bu modelde lokomotifin düdük sesinin, gerçek TCDD buharlı makinelerinin kullandığı düdük
sesine çok yakın olmasıdır.

Bu özelliği bakımından, TCDD modellerine önem veren modeltrenciler üzerinde, Brawa’nın  Br 57’si güzel bir anlam
katmaktadır.

Sevgili Okan Bey, konuya olan İlginiz ve  güzel görüşleriniz için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Logged
Alp ÖNEY
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Alp ÖNEY

Yaşadığı Yer:
ANKARA

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 73



« Yanıtla #50 : Ekim 22, 2017, 22:17:39 »

Asıllarını bir kaç sene sonra zaten artık göremeyeceğiz.

Teoman Bey, bu lokomotiflerin asıllarına uygun modelleme çalışmaları ile geçmiş ve gelecek arasında bir bağ oluşturdu.
Bilgisine, ellerine, emeğine, samimiyetine,  gayretine sağlık olsun.


Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #51 : Ekim 22, 2017, 22:48:47 »





Sevgili Alp Bey, her zaman gösterdiğiniz ilgiye ve yapıcı desteklerinize çok teşekkür ederim.

Sizin de belirttiğiniz gibi ne yazık ki başta Çamlık Müze'de olmak üzere açık havada ( Çeşitli İl ve ilçelerimizdeki istasyon
alanlarında) kaderine terkedilmiş buharlı lokomotifler tamamen çürümüşler.

Üzerlerine sadece birkaç yıl daha idare edebilecek ayıp kapatma düşüncesi ile yapılmış boyalar ile artık kurtulmaları olanaksız
bir görünüm almış durumdalar.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Logged
sedat nişancı
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
sedat nişancı

Yaşadığı Yer:
izmir

Yaş: 56

Mesaj Sayısı: 295



« Yanıtla #52 : Ekim 26, 2017, 14:10:21 »

 Çok  güzel olmuş. Ellerinize sağlık.Düdük sesi neredeyse çocukluğumdaki kara tren sesi.Güle güle kullanın. Selamlar Sedat Nişancı
Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #53 : Ekim 26, 2017, 18:25:12 »

Teoman bey tekrar emeğinize sağlık çok güzel bir lokomotif, özellikle korna ve diğer sesleri gerçeğine çok yakın. Bu lokomotifi bende almak isterim, hangi siteden aldınız fiyatı kaç Euro, birde üzerine yapıştırdığınız Ayyıldız ,TCDD ve numara etiketlerini nereden temin ediyorsunuz.
Selamlar ,sevgiler.
Metin TOKMEN
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #54 : Ekim 26, 2017, 22:13:33 »





Sedat Bey, Güzel görüşlerinize çok teşekkürler.

Buharlı lokomotif düdük sesi, Brawanın bu modelinde TCDD kullanılan buharlı makinelerin düdük seslerine çok yakın
bir benzerlik taşımaktadır.
 
Biz yaşta olan modeltrenci arkadaşların birçoğu buharlıların dönemini bire bir yaşamışlardır. O yüzden bizim kuşaktaki
arkadaşlar çocukluk yıllarında sizin de bahsettiğiniz gibi buharlı makinelerin düdük seslerini çok iyi hatırlarlar.



Metin Bey, ilginiz ve güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.

Lokomotif modelini temin ettiğimiz site:
www.menzels-lokschuppen.de

TCDD plaketleri temin sitesi :
www.kuswa.de




Logged
Ozan Dik
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Ozan Dik

Yaşadığı Yer:
İzmir

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 2611



« Yanıtla #55 : Kasım 14, 2017, 13:54:45 »

yine muhteşem bir çalışma ellerinize sağlık   
Logged
diesel
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Ali Rıza ÇURA

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 53

Mesaj Sayısı: 141



« Yanıtla #56 : Kasım 19, 2017, 21:26:09 »

Harika bir çalışma Teoman Hocam.Elinize,emeğinize sağlık.
Logged

Ali Rıza ÇURA
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #57 : Kasım 20, 2017, 21:20:13 »




Ozan Bey ve Ali Rıza Bey, konuya gösterdiğiniz ilgi ile birlikte nazik görüşleriniz için çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Saygıdeğer modeltrenciler Brawa model tren üretici firması; TCDD kullanılan Br 57 sınıfı 55001-55049 serisi buharlı makinelerin
hemen hemen tüm çeşitlerinin modellerinin bire bir aynılarını 1/87 ölçekte üretmesi, TCDD modellerine ilgi duyan modeltrenciler
için güzel bir sürpriz oldu.

4 domlu öreneklerinde markiz çatısı yuvarlak olan tiplerinden TCDD 55025 plaketli modelin aynısı olan Brawa 40806 Kod no.lu
DC digital ve sesli olan modelini, TCDD modeline dönüştürerek, modeltrencilik adına bir TCDD
modeli daha kazandırmış olduk.























Logged
Sayfa: 1 2 [3]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!