Ekim 23, 2017, 11:20:41 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları  (Okunma Sayısı 1684 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #20 : Ekim 08, 2017, 15:20:29 »




Metin Bey, merhaba. Güzel düşünceleriniz ve görüşleriniz için çok teşekkürler.

TCDD modeline dönüştürme olarak çalıştığımız Brawa model HO ölçek Br 57 modeli Piko ray ve
kontrol sisteminde çalışabilir.

Çalışmamız tamamlandığında videosunu sizler ile paylaşacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar

Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #21 : Ekim 09, 2017, 00:03:09 »





TCDD 55043 modelimizin boyama işlemlerinde en zor kısmı ile çalışmamıza devam ediyoruz.


Şasi ve tekerleklerin bu lokomotifin TCDD kullanılan renklerine uygun olacak şekilde siyah boya ile tekerlek iç çubukları ve
tekerleklerin arka kısmındaki şasinin boyama çalışmalarına başladık.





Brawa bu modeli çok ayrıntılı olarak ürettiğinden olabildiğince gövde ve alt takımları sökmeden boyama işlemlerini yapmak
zorunda kalıyoruz. Bu tür çalışma çok sabırlı ve dikkatli bir çalışmayı gerektiriyor.

İşin bir başka zorluğu, modelin motoru kazan yapısında ve direk yürüyen tekerlek takımına bağlı motor dişlisi olduğundan
tekerlekler serbest olarak dönmüyor. Ancak elektrik alıp, çalışması halinde döner konuma geçtiğinden boyama çalışmasında
sabit olan tekerleklerin boyanması işimiz daha da güçlendiriyor.

Tekerlek altlarındaki şasinin boyanmasında cımbız ile tekerlekleri dingil yuvasından biraz yukarı çekerek güçlükle fırçamızı alt
kısma sürüp, şasinin dış kısmı ile tekerlek arkasındaki alanlara bu şekilde siyah boya uyguluyoruz.






Lokomotifin bu alandaki renklerini, fotoğraflardan edindiğimiz izlenimler doğrultusunda gerçeğine olabildiğince benzeyecek
şekilde uygulamaya çalışıyoruz.

Bu şekilde çalışma, işin sonucuna sağlıklı bir şekilde ulaşmada bir hayli zaman alacağa benziyor.

Aralıklar ile boyamayı kontrol ederek boya kaçmalarını yerinde tespit edip gerekli düzeltmeleri yaparak ilerliyoruz.






Tekerleklerin ve şasinin boyama işleminde belli bir yol aldıktan sonra dikkat dağınıklığına yol açmamak için  biraz ara verip,
bu arada alan değiştirip, domuzluğun boyamasını yapıyoruz.



 


Domuzluğun boyası kuruduktan sonra yerine yapıştırıyoruz. Yerine uyumu ile ilgili gerekli kontrolümüzü yapıyoruz.

Domuzluk üzerinde daha sonra kararında biraz eskitme yapacağız.



Logged
utkan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Mehmet Utkan

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 1581



WWW
« Yanıtla #22 : Ekim 10, 2017, 19:04:37 »

Yine aşina mavi ton ve beyaz eldivenler... Smiley

Hiç şüphem yok, yakında bir şaheser daha gözlerimizi okşayacak... Smiley

Kolay gelsin Teoman Hocam... Smiley
Logged

Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #23 : Ekim 10, 2017, 21:09:50 »




Mehmet Bey, merhaba.

İlginize ve güzel gözlemlerinize çok teşekkür ederim.

TCDD dönüşüm çalışmasında şu anda modelin yürüyen kısmında boyama çalışmasını devam ettiriyorum.

İşin en zor kısmındayım. Bu bölüm bitince sizler ile çalışmalarımı paylaşmaya devam edeceğim.

Ülkemizde yok olmaya yüz tutmuş yeterli ilginin ve korumanın olmadığı buharlı makinelerin modellerinin

TCDD modeline dönüşüm çalışmaları bana çok keyif vermektedir.

Sizin güzel sözleriniz de bu tür çalışmalarda, motivasyonumun artmasına çok olumlu katkı sağlamaktadır.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #24 : Ekim 12, 2017, 00:41:52 »







Markize yakı 3 tekerlek içi ve bu tekerleklerin arkasındaki şasi kısmını zorda olsa boyayabildik.

Ancak öne doğru iki tekerleğin konumu, özellikle de 1. Tekerleğin piston kutusu arkasında biyel kollarının piston kutusu
bağlantısının olduğu alanda yer alması, boyama işimizi zorun ötesinde imkânsız bu duruma getirmiştir.

Burada TCDD renklerine uygun bir boyama işleminde kaçınılmaz bir durum olduğundan en son yapılacak iş tekerleklerin
biyel kolları bağlantısından sökülüp dışarı doğru alınmasıdır.







Cesaretimizi toplayıp, biyel kollarından tekerlekleri ayırarak boyama işlemimizi sürdürdük. Böylece tekerlek arkasında şasi
ve tekerleklerin içini boyayabildik.







Modelin sol tarafında hazır söküm işini yapmışken sağ tarafında da aynı sorunla karşılaşacağımızdan sağ taraftaki tekerleklerin
boyamasına girişmeyi düşündüm.







Görüldüğü gibi şasini boyamasını rahat bir şekilde yapabiliyoruz.







Modelimizin kazan altı şasi ve tekerleklerin siyah boya çalışmalarını tamamlayıp, bu şekilde kurumaya bırakıyoruz.

Daha sonra boya yapısında eksik kalan yerleri tekrar gözden geçirip, rötuşlama yaptıktan sonra biyel kollarını tekerleklere
takacağız.


Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #25 : Ekim 13, 2017, 00:09:51 »








Brawa ürettiği modellerin kutusunda modelin parça listesini içeren kılavuz broşür vermektedir.
Buharlı lokomotif modellerinde biyel kollarının her hangi bir nedenden dolayı, değiştirilmesi durumunda,  kolay bir şekilde
biyel kollarının çıkarılması için ayrıca bir anahtar vermektedir.






Boyama için tekerleklerin biyel kollarından çıkarılmasında modelle birlikte ek parça olarak verilen biyel kolları açma anahtarı
yardımı ile sökme takma işlemini yapıyoruz.






TCDD 55043 renklerine uygun olması için model üzerinde tekerlek ve tekerlek arkası şasinin boyama işlemini tamamladık.
Sağ ve sol her iki yanda istediğimiz sonuca zor da olsa ulaştık.









TCDD 55043’ün faal olduğu yıllarda tespit ettiğimiz fotoğraflarda, tekerlek yapısındaki boyama renklerine sadık kalarak
model üzerindeki tekerlek boyama işlemlerinde bu durumu dikkâte aldım.









Örneğin; Bazen kullanımda bazen de kullanım sonrası istasyon önlerinde , Çamlık  Buharlı Lokomotif Açık hava müzesi,
vb. bulunan 55000’lik buharlı makinelerde tekerlek dış yanakları beyaz, içleri siyah, balans işlevindeki tekerlek
üstlerindeki düz alanlar kırmızı boyanmıştır.
Logged
gguno
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Alp ÖNEY

Yaşadığı Yer:
ANKARA

Yaş: Yok

Mesaj Sayısı: 66


« Yanıtla #26 : Ekim 13, 2017, 22:09:28 »

Teoman Bey, 1/87 ölçekte biyel kolları düşünüldüğünde işin en zorlu tarafını sabır, emek, tecrübe, risk ve kendine has tekniği ile bitirdi.

Bundan sonrası, forumda kendi ifadesi ile hafif eskitme ile akıbetini, 2009 yılında en son Uşak İstasyonu'nda hurda vaziyette bulunduğunu öğrendiğim 55043'ü, Brawa'dan dönüştürdüğü modeli ile yaşatacak.

Ne mutlu ki, Teoman Bey her modelcinin başaramayacağı bu zorlu çalışmaları ile lokomotiflerimizin artık hurda da olsa, TCDD'ye dönüştürmesini hafızalarımıza yer ettirdi. 

Ülkemiz değerleri adına ellerinize, emeğinize, sabrınıza sağlık.

Saygılarımla.

Alp

 


 
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2017, 22:49:25 Gönderen: gguno » Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #27 : Ekim 14, 2017, 00:02:35 »






Alp Bey, merhaba.

Çalışmalarıma yönelik duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.

Sizin de belirttiğiniz üzere, hurdaya çıkmış hatta yok olmaya başlamış TCDD buharlı makinelerimizin bir kaçının modellerini,
orijinal modellerinden dönüşüm çalışmaları ile geçmişteki fotoğraflarını araştırıp, inceleme fırsatı bularak tekrar anılarımızda
yaşatmak çok anlamlı olmaktadır.

Keşke ülkemizin bu değerleri, modellerinin yanı sıra gerçeklerinin de iyi bir şekilde korunarak, daha uzun yıllar varlıklarının
sürdürülebilmesi sağlanabilse.






Model çalışmamızda kazan altı tekerlek dizilimlerinin alt parçasını siyah boya ile boyayıp, kurumaya bıraktıktan sonra
tenderin alt şasi boyamasına geçiyoruz.






Tender alt şasi ve tekerleklerin iç kısımları ile dış yanaklarının düzgün ve daha kolay  boyanması için tenderin üst kısmını
ayırıp, alt şasiyi çıkarıyoruz.







TCDD buharlı makinelerinin gerçeklerinin hemen hemen tümünde tender altı şasi kırmız olmayıp, siyah boyalıdır.
 
Tekerlek iç kısımları da siyah olduğundan buraları siyah boyaya dönüştürülecek.







Boyamanın tekerleklerde olumlu sonuç vermesi için sökümde biraz daha ileri giderek tekerlekleri de şasiden söküp,
çıkarıyoruz.







Tekerleklerin fotoğrafta görüldüğü gibi bu şekilde boyanması daha sağlıklı olmaktadır.








Tekerleklerin iç kısımları ile dış kenarlarını boyadıktan sonra kurumaya bırakarak şasi altının siyah boyanmasına geçiyoruz.

Kullandığımız sentetik Humbrol siyah boya, akrilik boyalara göre daha geç kurumaktadır.

Sentetik boyanın geç kuruma özelliği, girintili çıkıntılı alanlarda yayılması bakımından çok iyi sonuç vermektedir.








Tenderin parçaları ve kazan bölümü alt şasi parçasını kurumaya bırakıp, boyanın tam kurumasından sonra ilgili yerlerine
montajını sağlayacağız.





Logged
mesut kurt
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
mesut kurt

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 44

Mesaj Sayısı: 396



« Yanıtla #28 : Ekim 14, 2017, 12:00:50 »

Teoman Hocam,
Her zaman ki gibi yine harika işler yapıyorsunuz.

Dağıtıp - toplamaya cesaret edemeyeceğim bu modeller üzerinde yaptığınız boyama/eskitme işlemlerinin yanı sıra
anlatımlarınız sayesinde buharlı lokomotif modellerini inceleme fırsatı bulabiliyorum.

Gerçekleriyle ve benzer modellerle ilgili karşılaştırma yapmanızda çok güzel,
özellikle ülkemizde sınırlı sayıda kalan bu hobiye katkıda bulunmanız ve verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.

İyi çalışmalar

Mesut Kurt
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #29 : Ekim 14, 2017, 21:21:17 »




Mesut Bey, merhaba.

TCDD modellerine döndürme tutkusu ben de adeta bir hastalık oldu. Olabildiğince araştırma ve inceleme yaparak, TCDD
gerçek buharlı makinelerinin benzer modellerinden dönüşüm çalışmalarında, gerçeğine en yakın olacak şekilde ortaya
çıkmasına önem veriyorum.

Bu çalışmalarda tüm yaptıklarımı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.

Sizin de bu çalışmalarıma karşı gösterdiğiniz ilgiye ve nazik düşüncelerinize çok teşekkür ediyorum.






Modelimizin kazan altı şasi boyamasında tekerleklerin alt kısmındaki parçayı yerine monte ediyoruz.









Tenderin şasi kısmında, Alman Demiryolları buharlı makinelerindeki kırmızı rengin hakim olmasına karşın TCDD buharlı
makinelerinde siyah renk hakim olmaktadır.

Bu durumu kanıtlayıcı 55000’lik makinelerden örnek görüntülerde tenderlerin şasi kısmının siyah olduğunu gözleyebiliyoruz.

Aşağıdaki 4 domlu 55000’likler, Brawa Br57'den dönüşen TCDD 55043 modelimize şekil olarak benzemesi ile beraber 
tenderlerinin  şasi kısımlarının renkleri de modelimize örnek teşkil etmektedir.
















Boyama işleminde, Tenderin söktüğümüz parçalarını tekrar toplayıp, yerlerine yerleştiriyoruz.







Lokomotif modellerinde sökme ve takma işlemlerinde mutlaka dağılan parçaların, çoklu bölümleri olan yedek parça
kutusunda ayrı ayrı bölümlerde saklanması gereklidir.

Her parçanın bağlantı vidaları, küçük parçacıkları tekrar toplama işlemlerinde her parçanın nereye takılacağının bilinmesi
buna bağlı olarak parça kayıplarının önlenmesi bakımından bu durumlarda kaçınılmaz bir önlemdir.

Cımbız ile parçaları bağlı oldukları yerlere sırası ile yerleştiriyoruz. Tekerleklerin dışarıda boyanıp, yerine takılmasıyla
tenderin şasisini topluyoruz.







Bu tür montaj çalışmalarında ana parçanın zarar görmemesi için çalışma yaptığımız Tenderin ters çevrilmesi konumunda
alt kısımda kalan decoder ve bağlantı kablolarını korumak için kalın sünger parçasından yararlanıyoruz.







Tenderin su tankı bölümünü şasiye yerleştiriyoruz. Kömür haznesi üst kısımlarına haznenin hacmini genişleterek daha fazla
kömür almasını sağlayıcı ek parça yapmayı tasarlamak amacı ile diğer iki parçayı ayrı tutuyoruz.





Logged
Okan
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Yaş: Yok

Mesaj Sayısı: 1119



« Yanıtla #30 : Ekim 14, 2017, 23:29:57 »

Teoman hocam, yine uzun ve keyifli bir çalışmaya başlamışsınız...

Kolaylıklar dilerim, merakla bekliyoruz...
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #31 : Ekim 15, 2017, 10:23:22 »





Okan Bey, merhaba.

Tren modelciğimde;  elektrikli, dizel  modellerinin yanında buharlı makinelerin modelleri,  en çok önem verdiğim tren
modelleri türleridir.

Özellikle TCDD’ye ait buharlı makinelerin modelleri üzerinde araştırma ve incelemelerde bulunmak, bu duruma  dayalı
olarak yabancı demiryolu modellerinden TCDD modeline çevirim işleri de uzun süreli çalışmayı gerektiriyor.

Sizin de belirttiğiniz gibi böyle çalışmalardan çok keyif alıyor, sizlerle de paylaşımlarda bulunmaktan da büyük mutluluk
duyuyorum.

Çeşitli arşivlerden örnek fotoğraf ve bilgiler edinirken, modeltrenci  dostlar sayesinde  telefon, email  yolu ile bilgi
paylaşımları olduğu gibi buharlı makinelerin gerçeklerinin yer aldığı Çamlık Müzeye’e giderek  buradaki makinelerin
üzerinde incelemelerde bulunuyoruz.

Brawa model tren firması 4 Domlu Br 57 üretimini 2017 yılında piyasaya çıkarınca, bu modelin TCDD versiyonu üzerinde
araştırma ve inceleme yapmak üzere modeltrenci dostumuz  Mahmut  Zeytinoğlu  Bey ile 8 Nisan 2017 Cumartesi günü 
Çamlık Müzeye’ e gitmiştik.

TCDD  55037 plaketi makine 4 Domlu ve üzerinde çalışacağımız Brawa modelin benzeri olduğundan, bu makine üzerinde
fotoğraflama yaptığım sırada sağ olsun Mahmut Bey de benim fotoğrafımı çekmişti. O günün ve çalışmalarımızın üzerine
güzel bir anı görüntüsü oldu bu fotoğraf.






Okan Bey, çalışmalarımız üzerine güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar






Logged
gguno
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Alp ÖNEY

Yaşadığı Yer:
ANKARA

Yaş: Yok

Mesaj Sayısı: 66


« Yanıtla #32 : Ekim 15, 2017, 17:37:52 »

Teoman Bey merhaba,

Paylaşımda bulunduğunuz 08 Nisan 2017 tarihinde çekilen fotoğraftan anlaşıldığı kadarı ile Çamlık Müze'si can çekişiyor. Lokomotiflerin durumlarının içler acısı olduğunu tahmin etmek hiç de yanlış olmaz sanırım. Geleceği de hiç parlak görünmüyor. Çok üzücü bir durum. 

Saygılarımla.

Alp
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #33 : Ekim 16, 2017, 00:38:29 »




Teoman Bey merhaba,

Paylaşımda bulunduğunuz 08 Nisan 2017 tarihinde çekilen fotoğraftan anlaşıldığı kadarı ile Çamlık Müze'si can çekişiyor. Lokomotiflerin durumlarının içler acısı olduğunu tahmin etmek hiç de yanlış olmaz sanırım. Geleceği de hiç parlak görünmüyor. Çok üzücü bir durum. 

Saygılarımla.

Alp


Alp Bey, ne yazık ki Çamlık Müzede durum hiç de iç açıcı değil. Ancak bazı lokomotifleri boyamaya başlamışlar fakat
yüzeysel bir boya işlemi yapmışlar.

Paslı ve çürümüş lokomotif gövdelerine üstten bir boya atılmış, çürüme yerleri onarılmamış, markiz içlerine hiç dokunulmamış
üstüne üstlük Ay Yıldız plaketler pirinç metal olası gerekirken, bunların üzerleri beyaza boyanmış aynı akibet TCDD yazıları ve
numaraların başına da gelmiş durumda.








TCDD’ kullanılan buharlı makinelerin bir çoğunda  tenderlerinin üst kısmında yer alan kömür haznelerine fazla kömür
yüklemek için haznelerin üst kenarlarının çevresine kalaslardan ekleme yapılırdı.

Aynı işlem TCDD 55000’lik makinalarda da uygulanmıştır. Yukarıdaki fotoğrafta görülen İki makinenin tenderlerinin üst
kısmındaki ek parçaların aynısını, modelimizin tenderinde yapacağız.

Modeller için üretilen yardımcı malzemelerden ‘’evergreen’’ 0,5 mm kalınlığında  plastik plâka parçalardan kesip,
ahşap rengine boyadıktan sonra model üzerine fotoğraflarda görüldüğü gibi yapıştıracağız.







Tender üzerinde kömür haznesi yaptığımız ekleme parçasının ve tenderimizin belli yerlerinde kuru pastel toz boya ile
eskitme ve kirletme yapıyoruz.







Tenderin eskitmesini tamamlayıp, kazan bölümü ile bir araya getirerek eskitilmiş tender ile eskitilmemiş kazan bölümü
üzerinde inceleme yaparak, aynı eskitme oranının kazan bölümüne yansıtmayı düşünüp, gerekli gözlemimizi yapıyoruz.
















Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #34 : Ekim 17, 2017, 00:08:16 »







TCDD kullanılan 55043 plâketli buharlı makinenin yukarıdaki fotoğrafını örnek aldığımızda, kazan kapağı üzerindeki
menteşeler, kapak ortasındaki kapak açma-kapama döner kilidi, yatay el  tutamaç çubuğu ve lambaların üzerini
çevreleyen koruyucu ters U şeklindeki çubuklar kırmızı boyalı olduğuna göre bu özellikleri modelimize yansıtacağız.






Fotoğraf ile modelimizin kazan kapağı ve lambalar çevresindeki renkleri karşılaştırarak boyama yapacağımız yerleri
model üzerinde belirleyip renklendirme çalışmasına geçeceğiz.







Kapak üzerinde yapacağımız boyama işlemi için kapağı gövdeden çıkarıp, el akrobatına takıyoruz. İnce fırça ile önce
beyaz boya ile ilgili parçaları boyuyoruz.

Önceki çalışmalarımızda açıkladığımız bir özelliği tekrar hatırlatmak gerekirse daima kırmızı renk ile boyayacağımız
koyu zeminli yerleri önce beyaz boya ile boyayıp, sonra kırmızı boya ile renklendirme yapmamız gerekir Aksi takdirde
kırmızı renk koyu zeminlerde kendi rengini vermez.

İşte bu yüzden kırmızı renge boyanacak parçalarda daima önce beyaz sonra üzerine kırmızı boya uygulanır.







Beyaz rengin kurumasından sonra kırmızı boyayı parçaların üzerine sürerek istediğimiz kırmızı rengi elde ediyoruz.







Model üzerinde; TCDD 55043’ün 1987 yılında Uşak İstasyon’ da tespit edilen görüntüsünden örnek alarak yaptığımız
kırmızı boya ile modelin gerçeğine uygunluğu durumuna  bir adım daha yaklaşmış oluyoruz.



Logged
oruc
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
oruç karamullaoğlu

Yaşadığı Yer:
ankara

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 292



« Yanıtla #35 : Ekim 17, 2017, 08:37:10 »


 Teoman Hocam,

Dönüşüm çalışmalarınıza hasret kalmıştık.
Herzamanki gibi harika bir çalışma oluyor.
Son resimde, kazan kapağı boyamasında beyaz su bazlı boya
üstüne kırmızı enamel boya yaptınız. Bu iki çeşit boya
Sonradan kabarma yapmıyormu?

Logged
sedat nişancı
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
sedat nişancı

Yaşadığı Yer:
izmir

Yaş: 55

Mesaj Sayısı: 293



« Yanıtla #36 : Ekim 17, 2017, 08:44:05 »

  Teoman Bey, selamlar

  Yeni çalışmanızda diğerleri gibi harika gidiyor. Sesli videoyu merakla bekliyoruz. Kolay gelsin.  Selam ve sevgiler Sedat Nişancı
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #37 : Ekim 17, 2017, 12:53:10 »





Oruç Bey, ve Sedat Bey, merhabalar.

Modeller üzerinde yaptığım dönüşüm çalışmalarıma yönelik  gösterdiğiniz ilgi ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim.

Sedat Bey, TCDD 55043 model çalışması tamamlandığında videosun sizler ile paylaşacağım.



Oruç Bey ,boya çalışması ile ilgili sorularınıza açıklık getirmeye çalışacağım.

Boya çeşitlerinden akrilik su bazlı boyalar,  bildiğimiz duvarlara uygulanan plastik boyaların bir çeşididir.

Enamel boyalar sentetik bazlı olduğundan su bazlı boya  üzerine uygulandığında her hangi bir olumsuz etki yaratmaz.

Ancak! Aynı özellikte olup, farklı renkte olan boyalar birbirinin üzerine uygulandığı zaman olumsuz etki yaratır. Renkler
birbirine karışır ve bozulma olur.

İşte bu yüzden model çalışmalarında iki farklı tür boya uygulaması yapılır. Bu çalışmada beyaz boya su bazlı akrilik olarak
kullanılmış, üzerine eğer yine su bazlı boya kullansaydık bu kez boyalarda renkler birbirine karışırdı. Tersi bir işlem olarak,
sentetik boya üzerine
akrilik boya uygulaması da yapılabilir.

Bir başka sakıncalı durum kesinlikle Selülozik boya model çalışmalarında kullanılmamalıdır. Selülozik boyalar bildiğimiz
oto boyalarıdır. Plastik gövdelerde ve diğer boyaların üzerine uygulandığında bozulmalara sebebiyet verirler.

Tren modellerinde gövde metal döküm olması durumunda boya tabancası ile selülozik özellikli boyalar uygulanabilir.
Tabii bu sistem model üreten fabrikalarda seri olarak çok sayıda modellere uygulanabilir.

Bir başka boya çeşidi ise yine oto boyacılarının kullandığı su bazlı olmayan akrilik oto boyası da fabrikasyon olarak metal gövdeli
modellere uygulanabilir.



Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




Logged
oruc
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
oruç karamullaoğlu

Yaşadığı Yer:
ankara

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 292



« Yanıtla #38 : Ekim 17, 2017, 22:08:27 »


 Teoman Hocam,

 Çalışmalarınız arasında vermiş olduğunuz açıklayıcı
 bilgiler için teşekür ederim.
 
 
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2144



« Yanıtla #39 : Ekim 19, 2017, 00:07:57 »





Çalışmamıza TCDD 55043 buharlı makine modeli üzerinde yapacağımız eskitme - kirletme çalışmaları ile devam ediyoruz.






Modelin kazan kısmındaki boya çalışmalarımızın sonucunda, gerekli rötuş çalışmalarımızı yapıp, tamamladıktan sonra
eskitme – kirletme çalışmalarına kuru toz pastel boyaları ile başladık.

Her zaman olduğu gibi fotoğraflardan inceleme yaparak, gördüğümüz özellikleri model üzerinde yansıtmaya çalışacağız.

Buharlı makinelerin kazan üzerindeki buhar domlarının su boru bağlantılarından başlayıp, gövde üzerinde aşağıya doğru
akan su sızıntılarından kaynaklanan kireçlenme görüntülerini beyaz toz pastelle veriyoruz. Ayrıca kirlenme konumlarında
siyah ve gri, paslanma görüntülerinde oksit sarı ve kızıl kahve rengini pastel kullanıyoruz.







Tenderin arka kısımlarında su cenderelerinden verilen suyun taşması nedeniyle su kapağının çevresinde biriken su kalıntıları
ve dış yüzeylere taşıp, tender dış kısımlarından  aşağıya doğru akan suların kireçlenme izlerini yine beyaz ve biraz da gri
toz pastel kullanarak bu görüntüleri model üzerinde oluşturuyoruz.







Kazan kapağı üzerinde kırmızıya boyadığımız parçalar üzerinde, kırmızı rengin hafif soluklaşması ve kirlenme etkisini vermek
için siyah ve gri az da kahverengi toz pastel kullanarak bu parçalar üzerine fırça ile sürerek eskitme ile kirlenmeyi vermeye
çalışıyoruz.







Gerçek lokomotiflerde yürüme panellerinin üzerinde geniş ve yatay yağlı boya fırçası ile kızıl kahve, siyah ve gri toz pasteller
ile buradaki kirlenme ve eskimeleri oluşturuyoruz.

Domuzluk üzerinde de eskime ve kirlenmeleri oksit sarı ve kızıl kahve toz pastelle yapıyoruz.







Esas kirlenmeler tekerlek içlerinde, toz ve yağlardan dolayı olmaktadır. Tekerlek içleri ve dış yüzeylerine siyah, oksit sarı ve
gri renklerle kirlenmeleri sağlıyoruz. Daha sonra buralara yağ akıntılarını çini mürekkebi kullanarak vereceğiz.








Tenderin arkasına koşum takımlarını cımbız yardımı ile takıyoruz. Aynı zaman da modelimizin arkasına vagon modelleri
bağlanacağından dolayı küplerini de takmayı ihmal etmeyeceğiz.

Aynı şeklide lokomotifin ön kısmına da koşum takımları takılacak ancak ön kısımda domuzluk parçası olduğundan dolayı
burada küpler kullanmayacağız







Lokomotif modelimiz büyük ölçüde TCDD modeline dönüşmüş durumda bir kez daha beklemeye alıp, belli bir süre sonra
gerekli kontrolleri yaparak, atladığımız yerler var mı yok mu, eksik kalan bir yer kalmış mı vb. incelemelerden sonra çeşitli
açılardan fotoğraflayıp, finali gerçekleştireceğiz.





Logged
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!