Ekim 22, 2017, 05:46:15 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Brawa Br 57 HO Model TCDD 55043 Dönüşüm Çalışmaları  (Okunma Sayısı 1574 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« : Ekim 02, 2017, 23:20:32 »




Saygıdeğer modeltreciler,

Bu konumuzda Brawa model tren üretim firmasının HO ölçek üretimi 4 domlu modelinin tanıtımı ve TCDD
55001-55049 serisi buharlı makinelerinden, TCDD 55043 Plaketli olan makinenin bu model üzerinde modifiye
çalışmasını sizler ile paylaşamaya çalışacağım.

Türkiye’de kullanılan Br 57 sınıfı buharlı makinalarından şimdiye kadar bilindiği kadarı ile Roco firması HO ölçekte
2 domlu versiyonuna uygun model üretmişti. Ancak TCDD de kullanılan 4 domlu Br 57 sınıfı 55000 lik makinayı ilk
defa Brawa  firması üretip 2017 yılında piyasaya çıkardı.

Brawa üretimi 4 domlu Br 57 modelinden, TCDD modeli oluşturmayı düşünen  modelciler için bu modelin ortaya
çıkarılması çok iyi bir fırsattı.

Brawa BR 57.10  3. Dönem 40818 kodlu modeli sesli ve dijital olarak üretilmiştir. Bu modelin TCDD 55043 plaketli
modele dönüştürme çalışmalarından önce modelin görüntülü tanıtımını yaparak konuya giriş yapacağız.

Model üzerinde dönüşüm  çalışmalarını belli süre aralıkları içinde sizler ile paylaşarak konuyu sürdüreceğiz.

Brawa Br 57 modelinden dönüştüreceğimiz, TCDD 55043 Plaketli buharlı makinanın 1970 li yıllarda Uşak İstasyonda
çekilmiş bu fotoğrafı ile konumuza başlıyoruz.




Brawa modellerini sarı renkli ve iç donanımı modeli dış etkenlerden koruyucu nitelikte olacak şekilde kutulayıp, piyasaya
bu şekilde çıkarmıştır.







Modelin çeşitli açılardan görüntüleri ile modelin şekil olarak TCDD 55043 plaketli makinanın bire bir 1/87 ölçekte  olduğunu
rahatlıkla görebiliyoruz.

Modelin bir başka özelliği de gövdenin metal olmasıdır. Dijital ve sesli oluşu buna bağlı olarak duman jenaratör düzenin de 
modelle birlikte verilmesi modeli çok değerli bir konuma getiriyor.















Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #1 : Ekim 03, 2017, 14:22:57 »





Brawa Br 57 HO ölçekli modelin, TCDD 55043 olarak dönüştüreceğimiz buharlı makinenin Türkiye’de bilinen 55000’lik
buhar makineleri çok amaçlı kullanılmışlardır.

Bazen yolcu vagonlarında, bazen yük vagonlarında ve bazen de karma  vagonlarda (Yolcu+Yük vagonlu trenler)
kullanılmışlardır.

Dönüştürme çalışmalarında yararlanacağımız TCDD 55043 modeli ile ilgili bir kaç fotoğraf örneği



Yolcu treni olarak Afyon-İzmir yönünde Uşak istasyonda 55043 ve yolcu vagonları ile indi-bindi için beklemede






Afyon bölgesinde bu kez 55043 buharlı makine yük vagonları ile görüntü vermektedir.






Alaşehir istasyonda konaklayan ramforlu 55043 arkasında 56500 serisinden Br 52 sınıfı buharlı ile 1 posta 2 yolcu ve 5 yük
vagonu ile karma tren görevinde bulunmaktadır.






Eğirdir istasyonda manevra konumunda 55043, makas değiştirip, tekrar vagonlara bağlanmaya doğru hareket etme
durumunda






55043 ‘ün son zamanları yılların yıprantısı ile gövde artık yorgun düşmüş, model üzerinde eskitme çalışmasına iyi bir
örnek olacak nitelikte Afyon istasyon sahasında görülmektedir.




Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2655



« Yanıtla #2 : Ekim 03, 2017, 22:10:28 »

Oooh çok şükür kış geldi , Teoman hoca çalışmaları başladı....................
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #3 : Ekim 03, 2017, 23:46:46 »




Sevgili Kemal Bey, merhaba.

Görüşlerinizde çok haklısınız nihayet sıcaklar bitti. Kış mevsimine yaklaştığımız bu günlerde,
hava sıcaklıklarının çalışmalarına en uygun olduğu bir dönem içindeyiz.

Uzun bir süredir beklediğimiz 4 domlu Br 57 modelinin Brawa firması tarafından üretilmesi,
TCDD buharlı lokomotif modelleri serisine güzel bir katkı sağlamış oldu.

TCDD 55001-55049 serisi içerisinde en uygun yapısı ile 55043 plaketli olanı buharlı makine
Sevgili Mahmut Zeytinoğlu Bey ile yaptığımız araştırma ve incelemelerde saptadık.
 
Bu araştırmalar sonucunda model üzerindeki çalışmaları, modeltrenciler formunda sizler ile
paylaşmaktan büyük bir keyif alarak sürdürmeye çalışacağım.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #4 : Ekim 04, 2017, 00:53:42 »





Roco üretimi Br 57 serisinde TCDD modeline en uygun olan 2 domlu modeli TCDD 55022 plaketli olarak çalışmıştım.
Bilindiği üzere model olarak üretilen Br 57 serileri içerinde TCDD kullanılan  makinelere en uygun model Roco firması
tarafından üretilmişti.

Bunlar içerisinde birebir benzerlik taşıyan 2 domlu olan model daha önceki paylaşımlarımda TCDD 55022 plaketli olan
modeldi. 4 domlu olarak TCDD kullanılan Br 57 modeli ise üretilemediğinden çareler arayarak bu modeli oluşturma
arayışları içerisindeydim.

Roco firmasının üretimi olan Br 57 modelleri içerisinde 3 domlu olan modeli, 4 domlu konuma getirmeyi düşünsem de,
bu 4. Domun yapısını oluşturma ve modelin gövde üzerine oturtulması  bir hayli güç olacağından böyle bir riskli çalışmaya
girmemeyi düşünmüştüm.

Neyse ki Brawa 2017 yılında piyasaya çıkardığı 4 domlu modeli ile bu çalışmayı gerçekleştirme fırsatı bulabildim.


Roco ve Brawa Br 57 modelleri üzerinde incelememizi sürdürerek çalışmamıza devam ediyoruz.





Bu fotoğrafta en üstte yer alan Roco 3 domlu Br 57 modeli görülmektedir. Eğer Brawa 4 domlu modeli çıkarmamış
olsa idi bu model üzerinde çalışma yapmayı düşünmüş ancak Dom yapısının ayrıntıları elde yapımına uygun 
olamayacağından vazgeçmiştim.





3 farklı Br 57 modelini tekrar gözden geçirdiğimizde yandan görünümleri ile domların adetlerini ve farklarını görebiliyoruz.
 
3 domlu modelin bacadan sonraki alana bir domun elde yapılarak gövdeye monte edilmesi kalıpla üretilmiş Brawa modeline
göre çok kötü olacağı kanati kesinlik kazanmıştır.

2 domlu olan Roco modeli TCDD 55022 plaketli modele en uygun olan bir modeldir. Brawa’ nın bu modeli 4 domlu TCDD
 55043 yapısına en uygun model özelliğindedir.




4. domun yapısını, Çamlık Müzede yer alan TCDD 55037 üzerinde yaptığım fotoğraflamalar sonucuna  göre inceleme
fırsatını buldum.

Bu dom yapısını elde üretmek ve gövdeye montajlamanın neredeyse imkansız olduğunu gözlemledim.



Çamlık Müzede TCDD 55037 son zamanlarda bakımsızlıktan tamamen paslanmış durumda görülmesine rağmen,
TCDD 55000’ liklerinden ayakta kalan birkaç makineden biri olması araştırma yapmamızda önemli bir yer tutmaktadır.


Burada 4’lü dom yapısını yakından inceliyoruz. Bacanın hemen arkasında yer alan domun konumu Brawa modeli ile tam
olarak örtüşmektedir.





Lokomtifin üzerine çıkarak domların dizilişini üstten fotoğraflayıp, yakından inceleme fırsatı buluyorum.




Bacanın hemen arkasında olan dom yapısı yakın plandan incelediğimizde bu parçanın 1/87 ölçekte yapılması hemen
hemen imkansız olarak görülmektedir. Teknik olarak kalıplama yöntemi ile model firmalarının yapacağı seri üretim ile
ancak bu ayrıntı verilebilir. Brawa firması bu ayrıntıyı çok güzel bir şekilde model yansıtmış.



Brawa Br 57 modelde dom yapılarını aşağıdaki fotoğraflarda, yakın plandan incelediğimizde gerçek buharlı makinedeki
dom yapısı ile tam bir benzerlik taşıdığını net bir şekilde görebiliyoruz.









Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #5 : Ekim 04, 2017, 07:10:23 »



Tcdd 55043 Ön kazan kapağının dikkate alarak bu yapıya uygun Brawa Br 57 model seçeneklerinden birini tespit ederek
bu modelin teminine gittik.

TCDD kullanılan 55001-55049 serisi makinelerde kazan kapaklarının bağlantı aparatlarının sayısında çeşitlilik göze
çarpmaktadır.

Aşağıdaki fotoğraflarda bu farklılıkları ve model seçiminde TCDD 55043’ e benzer olan modelin, Brawa kataloğundan
tespit görsellerini inceleyerek konumuza devam ediyoruz.














Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #6 : Ekim 04, 2017, 17:56:30 »





Brawa firmsının Br 57 modelleri ile ilgili youtube tanıtım filmi

Logged
GOKHAN OZKAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
C. GÖKHAN ÖZKAN

Yaşadığı Yer:
İSTANBUL/YEŞİLKÖY-ATAKÖY

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 706


« Yanıtla #7 : Ekim 04, 2017, 20:58:26 »

Teoman Bey,

Yine çok güzel bir çalışma anlatıyorsunuz.

Zevkle takip ediyorum.
Logged

G. ÖZKAN
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #8 : Ekim 04, 2017, 21:08:41 »





Gökhan Bey, ilginize teşekkür ederim.

Brawa HO ölçek BR 57 model,i metal gövdeli oluşu ve detayları ile çok cazip bir model.

TCDD modeline çevrimi ile ben de keyifle konuyu sizler ile paylaşmaya çalışıyorum.

Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #9 : Ekim 04, 2017, 23:12:01 »









Tender üzerindeki servis ve uyarı yazıları, TCDD buharlı makinelerinde bulunmamaktadır. Alman Demiryolları buharlı
makinelerin tenderlerinin üzerindeki bu yazı ve logoları, TCDD çevirimlerinde modeller üzerinden kaldırmak zorunda
kalıyoruz.

Model üzerindeki ilk çalışmamıza tender üzerindeki yazı ve logoları silme işlemi ile  başlayacağız.






Brawa ‘’57 2419’’ plaketli Alman Demiryolları’na ait buharlı makinenin tenderi üzerindeki dikkat çekici uyarı yazı ve
logosunu modeline yansıtmış.

Tenderin içindeki suyun içilmemesini simgeleyen yuvarlak beyaz zemin üzerinde kurukafa grafiği ve ‘’Tehlike Suyu İçmeyin’’
yazısı ile ilk defa böyle görüntüye rastladığımızı belirtmek isterim.






Bu ilginç simgeyi ne yazık ki TCDD’ye dönüştürme adına sileceğiz. Silme işleminde makine yağı ince 1200 numara su
zımparası kullanarak zemindeki siyah boyanın üzerinden sıyırmaya çalışacağız.

Önce kulak temizleme pamuğu ile makine yağını logonun üzerine sürüyoruz.






İnce su zımparası ile puntolara zarar vermeden yüzeyde silme işlemini yapıyoruz. Zımparayı olabildiğince çok fazla
bastırmadan ve şekil üzerinde döndürerek silmeyi sürdürüyoruz.





Yuvarlak zeminli logoyu tender gövdesinden sildikten sonra diğer servis yazılarını da aynı yöntem ile gövde üzerinden
çıkarıyoruz.





Tenderin üzerinde çok fazla yıpranmış ve eskimiş bir  görüntü vermeden kuru toz pastel ile aşırı bir kirlenmeye yol
açmadan dengeli bir şekilde müdahalelerde bulunuyoruz.





Tenderin her iki yanında az kirleneme etkisini vererek çalışmamıza devam ediyoruz.




Kontrol amaçlı ray standımıza lokomotif modelimizi alıp, sağ ve sol yanlardaki tenderin hafif kirlenmiş görüntüsüne göz
gezdiriyoruz.






Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #10 : Ekim 05, 2017, 22:24:47 »








Yukarıdaki fotoğraftan yola çıkarak yaptığımız incelemelerde,TCDD 55043 ve diğer 55001-55049 serisi tüm buharlı
lokomotiflerde baca ile dom arasında çan bulunmamaktadır. Oysa Alman Demiryolları Br 57 sınıfı G10 makinelerde
çan bulunmaktadır.

Bir başka dikkat çeken özelliklerden biri de TCDD 55000’lik makinelerde tamponların silindirleri siyah renklidir.




Br 57 sınıfı Brawa lokomatif  modelin bacanın gerisinde gövdenin üstünde çan bulunmaktadır. Bu modeli TCDD lokomotif
modeline  çevireceğimizden dolayı modeldeki çanı mecburen yerinden çıkaracağız.




Bir hayli zorlanarak çıkardığımız çanın gövde ile bağlantısını sağlayan parçasını önce maket bıçağı ile zemin üzerindeki
çıkıntıyı
keserek alıyoruz. Sonra 1200 numara ince su zımparası ile tesviye ediyoruz.

Modelin gövdesi üzerinde her hangi bir bozulmayı önlemek için Tamiya bant ile kesilecek parçanın etrafını koruma altına
alıyoruz.





Çanın bulunduğu yere çok az bir boya rötuşlaması yaparak, buradaki zemini düzeltiyoruz. Hazır siyah boyaya el atmışken
tamponların silindirlerini de Vallejo akrilik siyah boya ile rengini TCDD modeline uygun konuma getiriyoruz.




Modelin ön ve arkasındaki tamponların silindirleri siyah boyanmış olarak diğer renklendirme çalışmalarına böylelikle bir
başlangıç yapmış oluyoruz.





Tenderin arkasındaki Alman Demiryolları Br 57 modeli plaketini yerinden söküp alıyoruz. TCDD 55043 plaketini model
üzerinde, gerçeğine uygun olacak şekilde tenderin arkasına takacağız.




Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #11 : Ekim 06, 2017, 06:43:43 »



Brawa Br 57 nin TCDD 55043 modeline çevirim çalışmamızda önemli bir dönemece daha geldik.

TCDD buharlı lokomotiflerinin üzerindeki TCDD Plaketlerinin yerlerindeki orijinal yazı ve şekillerin silinmesi ve zeminin
gövde renginde kalabilmesi için yine makine yağı ve zımpara ile sıyırma işlemi yaparak AlmanDemiryollarına ait bu şekil
ve yazıları buharlı lokomotif modeli üzerinden çıkardık.




Modelin üzerindeki şekil ve yazıları tespit edip, buralardaki grafik ve yazıları çıkrama işlemine başladık.





Fotoğrafta görüldüğü gibi modelimiz üzerindeki TCDD 55043 lokomotif modelinde olmaması gereken yazı ve grafikler
çıkarılıp, TCDD’ ye uygun plaketlerin yerleşeceği markiz yanlarındaki alan da hazır konuma getirildi.





Kuswa yapımı TCDD 55043 plaketleri modelimizin markiz sağ ve sol pencere altları ile kazan kapağı ve tender
üzerindeki yerlerine takılmaya hazır beklemektedir.


Çalışmamız; bazen iş dönüşü akşamları bazen sabah erken saatlerde kalkıp, işe gitmeden önce belli zaman aralıkları ile
sabırla, keyifle sürmektedir.

Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 912



« Yanıtla #12 : Ekim 06, 2017, 15:52:15 »

Sayın hocam
Yayınladığınız resimleri mukayese edince TCDD 55043 ün, Brawa BR 57'e göre daha sade ve tefferuatsız olduğu dikkatimi çekti
Resimleri bende inceledim










Yayınladığınız TCDD  55043'e ait resimlerde bu iki cihaz gözükmüyor
Bunlar için ne düşünüyorsunuz?

Saygı ve sevgilerimle
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #13 : Ekim 06, 2017, 21:09:24 »




İhsan Bey, merhaba.

Sorularınıza aşağıdaki fotoğraflar üzerinden açıklama getirmeye çalışacağım.




TCDD 55001 Plaketli Br 57 sınıfı olan bu lokomotif,  55001-55049 serisi lokomotiflerin Türkiye’ye ilk gelen seri numaralı
makinesidir.

Lokomatifin sol tarafında görülen depo şeklindeki cihazın aynısı Brawa modelde var olan parçadır.

Gerçek lokomotiflerde kullanılan bu cihazın orijinal adı ‘’Pre-Heater’’ dır. Terim olarak Türkçe açıklaması ‘’ Ön Isıtıcı’’
demektir.

Kullanım amacı; buharlı lokomotifin ocağı yakılıp, kazandaki su ısıtılarak buhar oluşturulur ve çalışır konuma getirilir.

Lokomotifin çalıştığı süreçte, Tenderden kazana takviye olarak gelen soğuk suyu, Pre-Heater (Ön ıstıcı) da tutup, bir başka
giriş ile kazandan gelen buhar ile Pre-Heater içinde suyu ısıtıp, tekrar kazana hazır sıcak su verilir.
 
Bu işlem sayesinde kazana sıcak su aktarıp, buhar gücünü arttırmak ve bu sayede kazanda oluşan buharın veriminin
düşmesini önlemektir.

Buharlı lokomatiflerde  Pre-Heater cihazının işlevi budur. 55000’lik makinelre geldiği ilk yıllarda bu şekilde kullanılmış olup,
zaman içinde gerekli bakımları yapılmadığın buna dayalı gerekli teknik onarımlarında doğan aksaklılardan olsa gerek bu
cihazlar lokomotiflerden sökülüp atılmışlardır.

TCDD kullanımlarını8n son yıllarında fotoğraflanmış 55000’lik makinalarda işte bu yüzden bu cihazlar görülmemektedir.

Alman yapımı buharlı lokomotiflerin bir çoğunda dinamolar genellikle bacanın sağ veya sol yanlarına takılmıştır.

TCDD kullanılan 55000’lik makinelerde durum aynıdır. Ancak bazı istisnalarda bu dinamolar lokomotiflere yapılan bakım
çalışmalarında yerleri değiştirilerek baca çevresinin dışında kazanın alt kısımlarında yürüme panelinin üzerinde monte
edilmişlerdir.






Bu fotoğrafta Pre-Heater olmasına karşın bacanın sol yanının biraz altında dinamonun sökülmüş ancak bağlantı aparatının
ve dinamonun açıkta kalan kablosunu görmekteyiz.



Model üzerindeki dinamonun yerini bu yüzden değiştirmeyip, aşağıdaki örnek fotoğraflarda dinamonun gerçek yerlerinin
baca yanlarının biraz altında olduğu gibi bırakmayı düşündüm.
















« Son Düzenleme: Ekim 06, 2017, 21:13:36 Gönderen: Teoman Kardaşlar » Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 912



« Yanıtla #14 : Ekim 06, 2017, 22:04:45 »

Sayın hocam
Bu resimleri yeni gördüm
Anladığım kadar yedek parça temin güçlüğünden veya teknik imkansızlıklardan dolayı  zaman içinde pre-heater ve dinamodan vaz geçilmiş

Brawa'nın bu BR57 modelinde pre-heater ve dinamoyu muhafaza edeceksiniz
Bu modifiye lokoya TCDD 55001-55049 aralığında hangi plaket numrasını vereceksiniz?
Veya şöyle sorayım 55001-55049 aralığında herhangi bir numara vermek gerçekçi  olurmu?

Saygı ve sevgilerimle
Logged
gguno
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Alp ÖNEY

Yaşadığı Yer:
ANKARA

Yaş: Yok

Mesaj Sayısı: 65


« Yanıtla #15 : Ekim 06, 2017, 22:42:13 »


Brawa'nın 2017 yılında çıkardığı bu modelin, ülkemizde kullanılan lokomotife aslına uygun dönüştürülmesinde Teoman Bey muhakkak uzun araştırmalar yapmıştır ve karşımıza donanımlı çıkacaktır, yoksa paylaşmaz diye düşünmüştüm ve aklımdan geçen bir defa daha haklı çıktı.

Ellerinize, emeğinize, zamanınıza sağlık.

Saygılarımla.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #16 : Ekim 06, 2017, 23:37:23 »



Sayın hocam
Bu resimleri yeni gördüm
Anladığım kadar yedek parça temin güçlüğünden veya teknik imkansızlıklardan dolayı  zaman içinde pre-heater ve dinamodan vaz geçilmiş

Brawa'nın bu BR57 modelinde pre-heater ve dinamoyu muhafaza edeceksiniz
Bu modifiye lokoya TCDD 55001-55049 aralığında hangi plaket numrasını vereceksiniz?
Veya şöyle sorayım 55001-55049 aralığında herhangi bir numara vermek gerçekçi  olurmu?

Saygı ve sevgilerimle



Sevgili İhsan Bey, öncelikle konuya gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkür ederim. Sorularınıza sırası ile cevap vereceğim.


1-Pre-Heater zaman içinde makinelerden kaldırılmış. Ancak dinamodan vaz geçilmemiş bazılarının yerleri değiştirilmiş.
Örnek aşağıdaki fotoğraflarda olduğu gibidir.










2-   Brawa modeldeki dinamo ve Pre-Heater, TCDD modeli olarak aynı konumda muhaza edilecektir.


3-   Brawa modelin dönüşümünde TCDD 55043 Plaket numarasını vereceğim.


4-   55001-55049 aralığında TCDD modeli için verilecek numaralar ile ilgili gerekli açıklamalar aşağıdaki gibidir.


Br 57 G-10’lar Türkiye’de 49 adet kullanılmışlardır.

TCDD 55001-55049 Plaket numaraları ile çalışmışlardır.

55001-55018 Nohab 1927 İsveç üretimi

55019-55024 Borsig 1911 Prusya üretimi

55025- 55029 Henschel 1926 Almanya üretimi

55030-55049 BMAG 1924 Almanya üretimi

Kazanları 1 Dom (Buhar kubbesi) 1 Kum Kutusu olanlar: 55021 ve 55022 dir.

Kazanları 1 Dom (Buhar Kubbesi) 2 Kum kutusu olanlar: 55019-55020

Kazanları 2 Dom (Buhar Kubbesi) 2 Kum kutusu olanlar : 55001-55018 ve 55025-55049

55023 ve 55024 herhangi bir fotoğrafına rastlanmadığından dolayı buhar kubbesi ve kum kutusu sayısı bilinmemektedir.

3 Ayrı görüntüdeki TCDD’de kullanılan Br 57 G-10 örneklerinden dom sayısına göre 2 domlu, 3 domlu, 4 domlu
lokomotiflerin görüntülerinden birer örnek aşağıda aktarıyorum.

Ayrıca bir başka özellik 4 domlu olanların markiz çatıları köşeli olup, diğerlerinin yuvarlak şekilde oluşudur.



TCDD 55022





TCDD  55019





TCDD 55016




Sevgili Alp Bey, bu konudaki çalışmamız ile ilgili duygu ve düşüncelerinize çok teşekkür ederim.




Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #17 : Ekim 08, 2017, 01:10:28 »




Kuswa yapımı TCDD plaketlerinden, modelimize uyarlayacağımız TCDD 55043 Plaket takımını ana taşıyıcı şasisinden
keserek çıkarıp, modele uyarlamaya başlayacağız.








Tender üzerine takacağımız plaketlerimizi hazırlıyoruz. Burada maket bıçağı ile plaketleri zedelemeden keserek çıkarıyoruz.






Büyüteç yardımı ile tenderin yan taraflarına karton şablon kullanarak yapıştırma işlemini uyguluyoruz.











Lokomotif modelimizin markiz sağ ve sol pencere altına plaketleri tenderde uyguladığımız yöntem ile yerleştirip, yapıştırıyoruz.






Kazan kapağı üstüne 55043 plaketini de yapıştırıp, plaketlerin montajının tamamlıyoruz.







Plaketlerin model üzerindeki duruşlarını kontrol ederek, plaket montaj işlemini tamalıyoruz.















Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2139



« Yanıtla #18 : Ekim 08, 2017, 13:39:36 »



Sıra geldi. TCDD Buharlı makinelerinde olmazsa olamazı olan ‘’Domuzluk’’ parçasının modelimize uyarlanmasına…..




TCDD 55043’ün  domuzluk yapısını, bir kez daha Uşak İstasyon’da çekilmiş fotoğrafından inceleyip, bu parçanın
montajını yapmak üzere model üzerinde çalışmaya başlıyoruz.






Modelimizin ön tarafında iki tampon arasının altındaki alana domuzluk parçasını yerleştirmeden önce buradaki
montaj durumunun uygu olup olmadığını inceliyoruz.






Modelimizi gövdesi zamak döküm metal alaşım olduğundan, domuzluğun takılacağı yerde Br 57’ nin Alman
Demiryolları’nda kullanıldığı şeklindeki parçaların alınıp, bu kesimin düzeltilmesi gerekeceğinden keski ve eğe
ile tesviye işlemin yapıp domuzluğun düzgün bir şekilde buraya yapışmasını sağlayacağız.






TCDD Buharlı makinelerinin modellerinde, gerçeklerinde olduğu gibi görüntü bakımından domuzluğun estetik
yönden çok güzel bir etkisi olmaktadır.

Domuzluğun üzerine siyah boya ile renklendirme yaptıktan sonra belli kararda eskitmesini de yapacağız.




Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 136



« Yanıtla #19 : Ekim 08, 2017, 14:55:13 »

Teoman bey merhaba, yine güzel ve örnek olacak bir çalışmaya başladınız ,çok güzel oluyor elinize sağlık. Bu lokomotif piko ray ve kontrol sisteminde çalıştırılabilir mi, birde bu lokonun sesli ve buharlı olarak videosunu görebilirmiyiz.
Selamlar,sevgiler.
Metin TOKMEN
Logged
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!