Kasım 18, 2017, 17:41:35 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: MT 5300 İÇİN LİLİPUT VT 06  (Okunma Sayısı 1760 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« : Temmuz 02, 2017, 21:00:32 »

Arkadaşlar, Forumda bir süre önce MT 5300 (MOTOTREN) benzeri model aradığımı belirterek fikirlerinizi sormuştum, sizin verdiğiniz bilgiler ışığında yaptığım araştırmada LİLİPUT VT 06 modelinin (zor bulunuyor)renk ve şekil olarak MT 5300 lere en çok benzeyen model olduğunu  görerek bir firmadan zar zor tedarik ettim analog olduğu için  ESU loksound unu da aldım. Ancak montaj ve testini henüz yapmadım

Aslında trenlerimin üzerinde hiçbir oynama yapmayı düşünmediğim (yanlış bir şey yaparsam keyfim kaçar diye) halde bu üç vagonlu modelimi MT 5300 lere benzetmeye çalışacağım.
Bunun için ilk yapmam gereken, MT 5300 lerin ön tepesinde bulunan farların benzerini uygulayarak tepe şapkasını modelleyip eklemek olacak, sanırım tepe lambasına var olan farlarından elektrik bağlantısı zor olmayacak.
Diğer bir şey tamponların yapılarak yerine monte edilmesi ve yine ön altta olması gereken kar kürüme parçasını yapılarak yerine takılması olacak.
Bu konu hakkında sizlerin değerli görüşleri bana yardımcı olacak.
1-Tepe şapkası ve kar kürüme parçası modellemesi için 0.5 mm plastik uygun olur mu, nasıl şekillendirebilirim,
2-Tamponu  biraz tornadan geçirterek uygun ölçüde kare plastikten yapabilirmiyim,
3-Tepe lambasını parça olarak bulabilirmiyim,
4-Bunları nasıl ölçülendirebilirim.
Herkese şimdiden teşekkürler, selamlar, sevgiler.

Metin TOKMEN
Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2665



« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2017, 21:29:10 »

Metin bey önce kolay gelsin diyeyim , dönüşüm yapacağınız loko ile gerçeğinin resimlerini yükleyebilirseniz daha kolay fikir verebiliriz.
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 912



« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2017, 10:56:54 »

ODTÜ nün bu sayfasında Sn. Ergin Tönük'tende alıntı yapılarak detaylı resimler mevcut



http://users.metu.edu.tr/tonuk/E40003/Mototren/5300.html
Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2017, 16:11:22 »

Kemal bey, İhsan bey teşekkürler resim ve video gönderimini bu güne kadar hiç yapmadığım için ilk denemelerimde başarısız oldum, sitede bir açıklaması vardır da be gözden kaçırdım herhalde. Başardığım anda loko ve setlerimi (5 set yeter derken şunu alıyım bunu alıyım tam 16 adet set yaptım) en azından küçük bir ray üzerinde video veya foto yapıp sizlerle tanıştıracağım Smiley
MT 5300 ölçülerine gelince;
Tren setinin ölçülerinde, yandan bakınca tampon ucu ile tren hizası 65 cm görünüyor fakat tampon dibine kadar bir ölçü yok. Tampon merkezinin yandan bakınca raydan yüksekliği 1060 cm görünüyor bu önemli. Tren genişliği 2865 cm verildiği halde iki tampon arasında ölçü işaretinin rakam bölümü boşta kalmış.
Tamponlar dikdörtgen yapıda öne doğru daralıyor ve hafif yuvarlatılmış uç kısmı tırnaklı. Dolu uygun Evergreen malzemeden ya mevcut ölçülerle yaklaşık olarak yapmak lazım, yada bu tren bir yerde sergileniyorsa yerinde ölçü almak lazım diye düşünüyorum.
Kar kürüme ve tepe şapkasını yine  0,5 kalınlıkta aynı malzemeden uygun şekli vererek yapmak lazım, ancak şekli vermek için bükülen yerlerine biraz ısı uygulamak gerekebilir diye düşünüyorum.
Bilmiyorum ne dersiniz.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2146



« Yanıtla #4 : Temmuz 03, 2017, 16:25:04 »



Metin Bey, merhaba.
TCDD MT 5300 ile ilgili çeşitli fotoğraflardan bir bölümünü aktarıyorum.
Görsel açıdan işinize yarayabilir.
Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar











Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2146



« Yanıtla #5 : Temmuz 03, 2017, 16:56:12 »




Metin Bey, aşağıdaki Liliput VT6 modeli sizin modellerinizin aynısı olabilir.










Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2017, 17:28:38 »

Teoman bey teşekkürler,evet bendeki modelin aynısı,başta benzer diyerek VT 08,5 modelini almaya çalışırken tesadüfen buldum,renk ve model olarak en çok benzer olanı VT 06 ,kabaca MT 5300 den bir tepe lambası, şapkası, kar kürüme parçası  ve tamponları eksik.
« Son Düzenleme: Temmuz 03, 2017, 17:53:57 Gönderen: TRAINMAN » Logged
CAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Osman Can Becan

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 66

Mesaj Sayısı: 564



« Yanıtla #7 : Temmuz 04, 2017, 01:21:15 »

Metin bey merhaba,

Öncelikle kolay gelsin, benim en sevdiğim ve beni bu hobiye başlatan tren budur.

Bu katardan bende ve Ankarada modeltrenci bir arkadaşımdada var. Geçen sene bunu MT 5300 e çevirmeye karar verdik. Ancak birebir uygulama yapacaksak bu o kadar kolay bir iş değil. Şu anda sadece tasarım aşamasındayız ve bu iş sanırım 3-5 yılımızı alacak, oda gerçekleştirebilirsek.

Motor-markiz bölümleri (Ön-arka ki simetriktir) yeniden yapılması gerekir. Resin döküm veya 3D printerda yeniden yapılandırılmalıdır.

Kapı ve pencere dizilimleri uyumsuzdur. İç yapı tamamen uyumsuzdur. MT 5300 de Markiz- Motor bölümü-Bagaj bölümü-Yolcu bölümü ve bunlara ait kapılar ve pencereler bu trenle uyumlu degil.

Bunlarda doğal. Bu katarın güzel tarafı tamamen Türkiye için dizayn edilmiş özel bir tren oluşu. 1950 doğumlu olmam dolayısı ile ömrüm bu tren üzerinde geçti diyebilirim. 1956-1958 arası Ege mototreni, 1958-1963 arası Karaelmas mototreni, 1964- bitene kadar Boğaziçi Mototreni ve en son Bandırma Mototreni olarak benim ömrümün bir parçası oldular. 120 km/saat max. hız ve inanılmaz konforu, kolalı örtülü küçük restoranı ile hala bize YHT diye verdikleri trenle mukayese götürmeyecek kadar rahat, konforlu ve güzeldiler.

Evet böyle bir işe soyunduk, ama ne kadar gerçekleştirebiliriz, açıkçası bende bilmiyorum. Eğer yardımcı olabileceğim bir şey varsa, lütfen söyleyin.

Saygı ve sevgilerimle,

Can
Logged
CAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Osman Can Becan

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 66

Mesaj Sayısı: 564



« Yanıtla #8 : Temmuz 04, 2017, 01:44:39 »

Birkaç resimde ben ekleyeyim,







Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #9 : Temmuz 04, 2017, 10:09:50 »

Can bey çok teşekkür ederim, anlattığım gibi bu trende makinist yanında bile yolculuğum oldu, benim ilk amacım bu trenin kabaca belirttiğim ilavelerini yaparak ilk görüşte MT 5300 havasını vermek, yoksa birebir değişim çok zor. Tren setlerimin bizim trenlere benzemesi bana yeterli şu anda ileride ne olur bilmem, ancak, bu trenin bulunduğu yerde ölçülendirme yapmam gerekebilir. Sizlerin yaptıkları benim gibi yeni başlayanlara sürekli ışık tutacak ,tekrar çok teşekkürler.

Sevgiler, saygılar.

Metin TOKMEN
« Son Düzenleme: Temmuz 04, 2017, 11:04:11 Gönderen: TRAINMAN » Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #10 : Temmuz 04, 2017, 17:22:26 »


VT 06 DAN GÖRÜNTÜ
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2146



« Yanıtla #11 : Temmuz 06, 2017, 15:25:14 »




Metin Bey, merhaba.

TCDD MT 5300 için yeterli fotoğraflar konuda yer aldı.

Şu an modelleriniz üzerinde gerekli çalışmalara başlamanız gerekiyor.

Önce üç parçadan olan modelinizi söküp, baş ve son makinist kabini ön pencerelerinin düzeltilmesinden başlayabilirsiniz.

Aşağıdaki iki fotoğrafta görüldüğü gibi MT 5300’ün sürücü kabini önündeki üçlü pencerenin, sağ ve solundaki pencerelerin
dış kenarlarındaki köşelerin 90 derecelik konumu, modelin pencere yapısındaki köşelerin yuvarlaklığının kesilerek gerçeğine
uygun konuma getirilmesi gerekir.




Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #12 : Temmuz 06, 2017, 21:28:10 »

Teoman Bey, teşekkür ederim.
Öncelikle cam çerçevelerinin ovalliğini alacağım tabi ki sonradan arkadaki şeffaf cam malzemesinin ovalliği köşeden görünürse onu da komple şeffaf bir malzeme ile yenilemek gerekecek. Benim asıl araştırdığım yapılacak, tampon ,tepe lambası, tepe şapkası ve kar kürüme nin malzeme seçimi , yapım tarzı ve ölçülendirmesinde ilerleme sağlamak.
Selamlar,
Metin TOKMEN
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2146



« Yanıtla #13 : Temmuz 07, 2017, 10:27:29 »

Teoman Bey, teşekkür ederim.
Öncelikle cam çerçevelerinin ovalliğini alacağım tabi ki sonradan arkadaki şeffaf cam malzemesinin ovalliği köşeden görünürse onu da komple şeffaf bir malzeme ile yenilemek gerekecek. Benim asıl araştırdığım yapılacak, tampon ,tepe lambası, tepe şapkası ve kar kürüme nin malzeme seçimi , yapım tarzı ve ölçülendirmesinde ilerleme sağlamak.
Selamlar,
Metin TOKMEN

Metin Bey, açıklamalarınız tamam ancak bunları hayata geçirmeniz için modelin ele alınıp ilk yapılacak işin söküm olması gerekir.

Cam çerçevelerinin arkasındaki şeffaf parçayı görebilmeniz ve gerekli tadilatı yapabilmeniz için mutlaka tavan ve gövdeyi ayırmanız gerekiyor.

Tampon, tepe şapkası ve engel atan (kar küreme) yapımı için en uygun malzeme plastik levhalar. Çeşitli kalınlıkta olan bu malzemeleri
HobbyTime da bulabilirsiniz.

Tepe lambası camı için şeffaf mika parçalardan veya kalın asetattan yararlanabilirsiniz.

Plastik levhaların HobbyTime  linki

https://www.hobbytime.com.tr/c-3151-Polistyrene-Duz-Levha.html

İyi çalışmalar dileklerimle sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar
Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #14 : Temmuz 24, 2017, 18:56:42 »

http://www.modeltrenciler.com/files/out.php/t32444_WP20170724001.jpg
« Son Düzenleme: Temmuz 24, 2017, 19:16:53 Gönderen: TRAINMAN » Logged
TRAINMAN
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Metin TOKMEN

Yaşadığı Yer:
BOLU

Yaş: 60

Mesaj Sayısı: 147



« Yanıtla #15 : Temmuz 24, 2017, 19:36:10 »


 VT 06 VE LOKSOUND
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!