Şubat 23, 2018, 12:32:52 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:
Foruma üye olmak isteyen arkadaşlarımızın başvurularında isim, soyisim, yaş, yer ve telefon numarası bilgilerini eksiksiz ve doğru vermelerini bekliyoruz.
Eksik bilgi ile başvurular kabul edilmeyecektir, bilgileri eksik veya yanlış olan üyelikler kaldırılacaktır.
Foruma yeni üye olan arkadaşlarımızın kendileri ile ilgili kısa bir tanıtımı "Yeni üyeler lütfen kendinizi tanıtın" bölümünde bir mesaj ile yapmalarını bekliyoruz.
 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 2 [3]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Huseyin Ozsut Moduler Diorama  (Okunma Sayısı 3967 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #40 : Ocak 24, 2018, 23:14:03 »

Hüseyin kardeşim , gerçekten tebrikler , model tren camiasındaki en kolay ve en kullanışlı kumanda sistemini yaptın , hem de 800 euroya satılan kumandalardan daha iyi. ( şu göğsündeki askı sistemini de tanıtsana bize resim vs ile )

Teşekkür ederim! Bir sonraki hedefim kendi kontrolcümü yapıp, Multimaus ve usb çeviricisinden komple kurtulmak. Aslen bu şekilde gayet güzel çalışıyor. Amaç yapabileceğimi görmek aslında. Tahmini maliyet ise adaptör hariç 40-45$ olur gibime geliyor. Büyük bir adaptörü de eklesek 70$ olsun. Geri kalanı "elinizin altında kullanıma hazır bir pc var mı, en az biri yeni iki adet tablet var mı?" sorularında bitiyor. Nihai hedefim yapacağım kontrolcünün de wireless olması ve bu kutuya sadece adaptör ve ray kablolarını bağlayıp kablo minimizasyonu yapmak. Ancak bu projemin bir acelesi yok.

Öncelikli hedefim yukarıda paylaştığım turntable'ı bir tanıdığın 3d printer'ında basmak ve onu DCC hale getirmek. Bunu yapabilirsem kontrolcüyü de yaparım. Tüm bunları son derece kısıtlı bir yazılım bilgisi ile yapıyorum. Yol boyunca çok şey öğrendim. Bu açıdan da iyi oluyor.

--------------------------

Boynuma asmak için kullandığım ürün neredeyse hazır bir ürün. Ürün şudur:
https://urun.n11.com/canta-kilif-aski/tablet-laptop-boyun-ve-bele-takilan-aski-P212914788

Bu ürün 40TL.

Bu ürünün ikinci tableti de tutması için ikinci tableti tutabilecek herhangi bir tutucu alıp, onun bağlantı yerini söküp, arkadan üç tane plastik kelepçe ile tutucuyu boyun askısına sabitledim. Gayet gecekondu bir düzen aslında. Ama sağlam ve arkada kaldığı için kötü gözükmüyor.

Bu konuda en ucuz tutucuyu aldım (sökeceğim için). 20TL de o tuttu.

Arkadan görünümü şöyle:


-------------------

Bu arada dioramanın dolabın içine devam eden kısmında planda bir değişiklik yaptım. Dolabın içinde bir makastan yan yol alıp, dolap ile duvar arasından, dolabın arka tarafından, dolabın dışına çıkıp, vagon bölgemin en dış hattına bağlanan bir hat daha ekledim. Becerebilirsem bunu da yapacağım. Böylece daha büyük bir tam tur atmak da mümkün olacak:



Ancak bu konudaki çekincem, rayın dolabın dışına çıktığı bölgede eğimin %5.1 olması. Bazı lokomotiflerin burayı çıkamama ihtimali var. Bu da bu dizaynın kusuru olsun, %5.1 eğimi çıkamayan bir tren, bu eğimden aşağı güvenle inebilir mi? Eğer inebilir ise "bu hat da sadece tek yönde çalışıversin" diyeceğim.
« Son Düzenleme: Ocak 24, 2018, 23:19:50 Gönderen: huseyinozsut » Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 19

Mesaj Sayısı: 2690



« Yanıtla #41 : Ocak 26, 2018, 19:09:06 »

Hüseyin kardeşim bilgiler için teşekkürler.

% 5 eğimi 3-4 vagonla lokomotiflerinin çoğu çıkacaktır , ayrıca , dijital lokolar inerken kendini atmaz hızı değişmez.
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #42 : Şubat 01, 2018, 22:49:13 »

Hüseyin kardeşim bilgiler için teşekkürler.

% 5 eğimi 3-4 vagonla lokomotiflerinin çoğu çıkacaktır , ayrıca , dijital lokolar inerken kendini atmaz hızı değişmez.

Bu bilgi için çok teşekkür ederim. Bu bilginin de ışığında ilk eğimlerimi yapmaya başladım. 4mm kalınlığında kontraplak aldım. Bunları 5cm eninde kestim. Virajıma uygun çapta, gene 5cm eninde de bir kesim yaptım. Bu 5cm enindeki tahtaları yokuş çıkacak olan hattımın zemini olarak kullanacağım. Başta, sonda ve ortalarda bir yerde bu eğimi destekleyecek uygun boylarda destek tahtaları kestim (5cm eninde kestiğim kontraplak şeritlerinin içinden kestim). Bu kadar ince ve az destekli bir kontraplak tabii ki üzerine yük binince esniyor. Ancak bu benim için mühim değil. Çünkü altını poliüretan köpük ile dolduracağım.

Böylece, çok hafif, nispeten hızlı ve az destek noktası kesmem gerektiren ve ekonomik bir çözüm sağlamış oldum.

İşe eğimin başladığı tabladan başladım. Referans noktam bu olacağı için, ilk başladığım tabla bu oldu. Bu tabladaki bitiş noktası, diğer tabladaki başlangıç noktası olacağından sıra ile yapmam gerekiyor...


Sonrasında diğer tablaya geçtim. Viraj kısmındaki destek tahtalarını yapıştırdım:


Sonrasında bunu tablama yapıştırıp, altını köpük ile doldurup, kuruduktan sonra yanlardan taşanları kestim:


Virajdan sonra düz yokuş yukarı çıkan bölmeyi de hazırlayıp altını köpük ile doldurdum. Hatta şu an kurumasını bekliyorum...



Bu eğim işini de düşük maliyet, hafif malzeme ile çözdüm gibi duruyor. Altı köpü ile beslenmiş eğimlerimin kuruyanlarından gördüğüm kadarı ile son derece sağlam oldu. Üstüne ciddi yük versem de hiç esneme yapmıyor. Tamamı bittikten sonra bunun dışına duvar imajı verecek bir kaplama yapacağım.
Logged
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #43 : Şubat 08, 2018, 23:16:32 »

Planın en dışından eğimle 10cm'ye kadar yükselip, dolabın içine devam edecek olan hattın büyük bölümünü tamamladım.





Bunu tamamlar tamamlamaz tramvay hattım olacak içteki minik oval hattı döşemeye başladım. Burada çekindiğim konu, bir modülden diğerine virajdayken geçiyor olmak idi. Viraj raylarını kesmem gerekiyordu. Oldukça kolay oldu. Daha zor olmasını bekliyordum.







Tamamlanmış halinin videosu de Blog 19'da:
https://youtu.be/7Ao8GskiJMY
Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 921



« Yanıtla #44 : Şubat 09, 2018, 09:55:01 »

Hüseyin bey

Bu bölgede test yaptınızmı?
Uzun vagonların burda duvara çarpma ihtimali var


Logged
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #45 : Şubat 10, 2018, 16:17:32 »

Hüseyin bey

Bu bölgede test yaptınızmı?
Uzun vagonların burda duvara çarpma ihtimali var


Hatırlatmanız için çok teşekkür ederim. Tamamen göz kararı yapmıştım. Hiç denememiştim. Atlamışım. Biraz önce elimdeki uzun bir yolcu vagonu ile test ettim, ucu ucuna dönüyor. 3mm boşluk anca kalıyor. Hiç hoş değil. Gelecekte alacağım bir vagon dönmeyebilir, dönse bile iyi gözükmüyor. Duvarları kaplamadan önce viraj alan bölgeyi traşlayıp orada en azından 5mm daha alan açacağım.

Tekrar çok teşekkür ederim.
Logged
İsmail Hakkı GÖRCÜN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İsmail Hakkı GÖRCÜN

Yaşadığı Yer:
SİVAS

Yaş: 57

Mesaj Sayısı: 264



« Yanıtla #46 : Şubat 17, 2018, 09:04:14 »

Slm hüseyin bey öncelikle kolay gelsin resimde görülen 4 lü makas hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz ? sizmi dizayın ettiniz yoksa orjinalmi nereden aldınız teşekkürler


* makas.jpg (40.73 KB, 800x450 - Görüntüleme: 13 kez.)
Logged
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #47 : Şubat 17, 2018, 23:54:37 »

Slm hüseyin bey öncelikle kolay gelsin resimde görülen 4 lü makas hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz ? sizmi dizayın ettiniz yoksa orjinalmi nereden aldınız teşekkürler

Merhabalar,

Resimde görünen 4'lü makas grubuna genel olarak double crossover diyorlar. Bu, Shinohara'nın double crossover'ı. Ben bu fiyata almadım, çok daha ucuza aldım; ama ilk bulduğum link bu oldu:
https://www.ebay.com/i/142668364775?rt=nc

Öncelikle 4 ucuna da elektrik beslemesi sağlamak gerekiyor. İçinde elektrik beslemesi sağlayan bağlantıları yok. Tek tarafından elektriği verdiğinizde tren sadece yarı yola geldiğinde duruyor. İki yerden verseniz, diğer iki elektriksiz kalıyor. Mutlaka 4 yerinden birden elektrik vermek gerekiyor. Allahtan ortada kalan kısma elektrik bağlantısı yapmışlar. Onunla uğraşmam gerekmedi.

"DCC uyumlu değil" diye satılıyor. Anladığım kadarı ile Shinohara'nın makas motoru bu makas grubuna takılamıyor. Ondan öyle deniyor. Ancak ben makas kontrolünü servo ile sağladığım için, bana "DCC uyumlu değil" diye bir şey yok.  Grin

Lima, Hornby grubu raylara doğrudan takılabiliyor. Fishplate olarak lima fishplateleri kullandım. Pense ile az bir şey sıkmam gerekti sadece.

Aynısının single crossover olanı da var (dış hattan iç hata, iç hattan dış hata almak için çift makas kullanmak gibi), Double slip crossover denen, benim çok hoşuma giden; ama dioramamda yer bulamadığım bir tane de var. Gelecekte bunu da kullacağım bir yerim olsun isterim:
https://www.ebay.com/i/253395305190?rt=nc
Logged
İsmail Hakkı GÖRCÜN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İsmail Hakkı GÖRCÜN

Yaşadığı Yer:
SİVAS

Yaş: 57

Mesaj Sayısı: 264



« Yanıtla #48 : Şubat 18, 2018, 07:48:45 »

Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim Hüseyin bey Birde Ankaranın neresinde kalıyorsunuz ben çok sık geliyorum bu servo motorla makas kontrolü hakkında bilgi almakn isterim sizden bu ayı  24.25 Şubat 2018 gibi ankarada olacam bir araya gelerek bu konuda bilgi almak isterim sizden
Logged
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #49 : Şubat 18, 2018, 16:48:35 »

Aslında herhangi bir makasa servo bağlamak oldukça kolay. Aşağıdaki videodaki uygulama en hızlı ve garantili uygulama şekli:
https://www.youtube.com/watch?v=YmKIYHZn4Xk

Bende ise bu şekilde çok az makasa uygulama yapabildim. Raylarımın çoğu dioramanın çerçevesine yakın yerlerde gezindiği için, makasların olduğu yerler genelde alttaki aluminyum çerçeveye denk geldi. O yüzden daha uzun metal çubuklar kullanıp, servoları duruma göre farklı şekillerde monte ettim. Ancak mantık aynı. Tabi ben piyano teli denen telle değil, bildiğiniz ataç ile yaptım bu işleri. Daha esnek bir tel ile bu işi yapmak daha iyi. Çünkü makas ters pozisyonda iken trenin gelip makas dilini ittirebilmesi lazım. Bende makasların bir kısmında bu olmuyor ve makas doğru pozisyonda değilse tren raydan çıkıyor. O yüzden esnek tel kullanmak önemli.

İşin elektronik ayağı ise biraz karışık. DCC servo kontrolcüsü yaptım. Bunun yazılımı da elektronik kısmı da biraz zorlayıcı oldu. Hala çok stabil bir çalışma elde edemedim. Bana göre, eski tip elektrikli makas (3 kablolu, dcc'ye uygun olmadığı iddia edilen) kullanmak çok daha kolay. Bunlarda stabil çalışma elde ettim.

Servo kontrolünü daha stabil hale getirdiğimde detaylı bir paylaşım yapacağım. Servo kontrol edebilen dcc decoder elektronik açıdan biraz hassas. Servo çıkışları herşeyden nem kapıyor desem yeridir. Elde üretilen her devre ister istemez birbirinden farklı oluyor. Komponentler arasındaki mesafeler değişiyor. Bu yüzden servo sürerken her biri diğerinden farklı davranıyor, o yüzden hepsine birbirinden farklı hassas ayar yapmak gerekiyor. O yüzden baskı devre üretip, tüm dcc decoderlerin birbiri ile aynı olmasını sağlamak lazım. Ki bunu da yaptım. 12 adet dcc decoder için baskı devre siparişi verdim. Onun üstünde test yapıp, devresel farklardan ötürü oluşan farklılıkları egale edip, ona göre her devrede aynı ayarların kullanılabildiği, daha standart bir yazılım oluşturacağım.

Yazılımdan kastım: Dcc decoder olarak çalışan devrenin iç yazılımı... Bu decoder 16 çıkışa sahip olacak. İster eski tip, ister yeni tip makas, ister servo, ister ışık, nasıl isterseniz o şekilde her bir çıkışı istenildiği gibi kullanmak mümkün olacak. Hatta, iki ayrı motor sürmek bile mümkün. Mesela bir yel değirmeni koyarsınız ve bunun dönüşünü dcc ile kontrol edebilirsiniz. Veya bir uçak koyarsınız. Pervanesini dcc ile kontrol edebilirsiniz. Aklınıza ne gelirse... Servoların hassas ve ayrı ayrı ayarlanabilir kontrolü mümkün olunca, manuel hemzemin geçit barikatı alıp, bunu DCC ve elektrikliye çevirmek de mümkün mesela...  Grin

Ancak henüz emekleme aşamasındayım. Her bir servoyu çalışır hale getirmek ciddi mesai harcıyor. Bu şekilde herkesin faydalanabileceği bir çözüm getirmek mümkün değil. Bunu çözmem lazım.

Ben G.O.P'de oturuyorum. Uğur Mumcu Caddesindeki Migros'a yakınım. İş yerim de orada. Nadiren son dakikada Gebze'ye gitmem gerekebiliyor. Eğer böyle bir durum çıkmaz ise tabii ki buluşabiliriz. Hiç olmazsa çalışma mantığını gösterebilirim. Ancak arka plandaki elektronik ve yazılım henüz stabil değil.
Logged
İsmail Hakkı GÖRCÜN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İsmail Hakkı GÖRCÜN

Yaşadığı Yer:
SİVAS

Yaş: 57

Mesaj Sayısı: 264



« Yanıtla #50 : Şubat 18, 2018, 18:05:25 »

Çok teşekkürler hüseyin bey ben manüel kullanacam dekoderle değil basit butonlarla onun için yazılım gerekmiyor yalnız servo motorların açısını ve hareketlerini kontrol etmek için bir bir devreye ihtiyacım olacak
Logged
İsmail Hakkı GÖRCÜN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İsmail Hakkı GÖRCÜN

Yaşadığı Yer:
SİVAS

Yaş: 57

Mesaj Sayısı: 264



« Yanıtla #51 : Şubat 20, 2018, 19:05:45 »

/www.track-shack.com/acatalog/Peco-PLS-125-Single-Servo-Motor-Peco-PLS-125.html

Hüseyin bey bu sayfayı bir inceleyiniz
Logged
huseyinozsut
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Hüseyin Özsüt

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 31

Mesaj Sayısı: 71


« Yanıtla #52 : Şubat 20, 2018, 22:31:08 »

Havai geçiş ve dioramanın dolabın içine giren kısmında oldukça iyi ilerleme sağladım. Öncelikle Lima makaslar 18 derece açı ile çıkıyor, ancak limanın 431mm yarı çaplı virajlarında bunu 90 dereceye tamamlayacak açıda bir ray bulunmuyor. O yüzden biraz göz kararı, viraj rayı kestim. En zorlandığım şey bu olmadı. 90 derece dönen zemini kestim. Ancak bunu 10cm tepeden, düz giden, altı köpük kaplı bölgeme adapte etmem gerekti. Bu konuda oldukça zorlandım. Ancak sonuçtan memnun kaldım:





Tabla ile dolap arasında kalan bölgeyi tak-çıkar bir havai geçiş sağlıyor. Sonuçta modüllerim sökülüp dolaba yerleştirilmesi gerektiği için, dolap ile modül arasında kalan bölgeyi söküp takabilmem gerekiyor. Bu konuda da oldukça pratik ve yapması kolay bir çözüm sağladım. Monte edildiğinde yukarıdaki gibi gözüküyor. Ayrı iken ise görüntüsü şöyle:







Hem aşağı, hem yukarı, hem de sağ-sol hareketlerine karşı bu tak-çıkar bağlantı yolumu kitlemiş oldum. Dolabın içine giren ucunda da [ şeklinde bir yuva hazırlayacağım. Bu yuvanın ortasına da bir mıknatıs gömeceğim. Böylece tak-çıkar bağlantı yolum iki taraftan kitlenmiş olacak.

Havai geçişte kullandığım kontraplak 4mm kalınlığında. Bu kontraplağın üzerinde ray sıfır eğim ile dolabın içine giriyor. Dolabın içine girdikten sonra kontraplak zemin yerini 3mm kalınlığındaki mantar ray yatağına bırakacak. Dolayısı ile ikisi arasında sadece 1mm fark var. Bunu da 3-4cm'de inerim. Ray montajı oldukça pratik olacak. Çok zorlanacağım bir şey kalmadı. Gelecekte beni tek zorlayacak konu, dolap ile duvar arasından çıkıp, makas bölgeme bağlanacak olan kısım. Pencere doğraması o bölgede çıkıntı yapıyor, lokomotifler, vagonlar ucu ucuna geçecek gibi. Geçemezlerse DOLABI TRAŞLAMAM GEREKECEK!  Grin

Geçen gün de şu turntable'dan sipariş ettim:
https://www.walthers.com/90-turntable-kit-pit-diameter-13-3-16-quot-33cm-bridge-holds-loco-up-to-12-3-8-quot-30-9cm

Bunu modifiye edip, DCC elektrikli ve tek tuşla istediğim raya hatasız döner hale getireceğim. Dediğim gibi, hedef minimum bütçe ile maksimum işlev.  Grin Turntable'ların montaj derinliğini yazmıyor olmaları üzücü. Bu kadar teknik adamlar, benim gibi derinlik sorunu olanları düşünmemiş olmaları sıkıcı. Dolabın içindeki alanla bu alanın altındaki ana destek tahtası arasında 6cm var. Buraya sığmazsa ana destek tahtasını da yuvarlak delmem gerekecek. Sanki turntable sığar da, altındaki dişli sığar mı, bilemedim... Göreceğiz.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2018, 22:38:36 Gönderen: huseyinozsut » Logged
Sayfa: 1 2 [3]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!