Gönderen Konu: Huseyin Ozsut Moduler Diorama  (Okunma sayısı 30181 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #40 : Ocak 25, 2018, 00:14:03 »
Hüseyin kardeşim , gerçekten tebrikler , model tren camiasındaki en kolay ve en kullanışlı kumanda sistemini yaptın , hem de 800 euroya satılan kumandalardan daha iyi. ( şu göğsündeki askı sistemini de tanıtsana bize resim vs ile )

Teşekkür ederim! Bir sonraki hedefim kendi kontrolcümü yapıp, Multimaus ve usb çeviricisinden komple kurtulmak. Aslen bu şekilde gayet güzel çalışıyor. Amaç yapabileceğimi görmek aslında. Tahmini maliyet ise adaptör hariç 40-45$ olur gibime geliyor. Büyük bir adaptörü de eklesek 70$ olsun. Geri kalanı "elinizin altında kullanıma hazır bir pc var mı, en az biri yeni iki adet tablet var mı?" sorularında bitiyor. Nihai hedefim yapacağım kontrolcünün de wireless olması ve bu kutuya sadece adaptör ve ray kablolarını bağlayıp kablo minimizasyonu yapmak. Ancak bu projemin bir acelesi yok.

Öncelikli hedefim yukarıda paylaştığım turntable'ı bir tanıdığın 3d printer'ında basmak ve onu DCC hale getirmek. Bunu yapabilirsem kontrolcüyü de yaparım. Tüm bunları son derece kısıtlı bir yazılım bilgisi ile yapıyorum. Yol boyunca çok şey öğrendim. Bu açıdan da iyi oluyor.

--------------------------

Boynuma asmak için kullandığım ürün neredeyse hazır bir ürün. Ürün şudur:
https://urun.n11.com/canta-kilif-aski/tablet-laptop-boyun-ve-bele-takilan-aski-P212914788

Bu ürün 40TL.

Bu ürünün ikinci tableti de tutması için ikinci tableti tutabilecek herhangi bir tutucu alıp, onun bağlantı yerini söküp, arkadan üç tane plastik kelepçe ile tutucuyu boyun askısına sabitledim. Gayet gecekondu bir düzen aslında. Ama sağlam ve arkada kaldığı için kötü gözükmüyor.

Bu konuda en ucuz tutucuyu aldım (sökeceğim için). 20TL de o tuttu.

Arkadan görünümü şöyle:


-------------------

Bu arada dioramanın dolabın içine devam eden kısmında planda bir değişiklik yaptım. Dolabın içinde bir makastan yan yol alıp, dolap ile duvar arasından, dolabın arka tarafından, dolabın dışına çıkıp, vagon bölgemin en dış hattına bağlanan bir hat daha ekledim. Becerebilirsem bunu da yapacağım. Böylece daha büyük bir tam tur atmak da mümkün olacak:



Ancak bu konudaki çekincem, rayın dolabın dışına çıktığı bölgede eğimin %5.1 olması. Bazı lokomotiflerin burayı çıkamama ihtimali var. Bu da bu dizaynın kusuru olsun, %5.1 eğimi çıkamayan bir tren, bu eğimden aşağı güvenle inebilir mi? Eğer inebilir ise "bu hat da sadece tek yönde çalışıversin" diyeceğim.
« Son Düzenleme: Ocak 25, 2018, 00:19:50 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #41 : Ocak 26, 2018, 20:09:06 »
Hüseyin kardeşim bilgiler için teşekkürler.

% 5 eğimi 3-4 vagonla lokomotiflerinin çoğu çıkacaktır , ayrıca , dijital lokolar inerken kendini atmaz hızı değişmez.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #42 : Şubat 01, 2018, 23:49:13 »
Hüseyin kardeşim bilgiler için teşekkürler.

% 5 eğimi 3-4 vagonla lokomotiflerinin çoğu çıkacaktır , ayrıca , dijital lokolar inerken kendini atmaz hızı değişmez.

Bu bilgi için çok teşekkür ederim. Bu bilginin de ışığında ilk eğimlerimi yapmaya başladım. 4mm kalınlığında kontraplak aldım. Bunları 5cm eninde kestim. Virajıma uygun çapta, gene 5cm eninde de bir kesim yaptım. Bu 5cm enindeki tahtaları yokuş çıkacak olan hattımın zemini olarak kullanacağım. Başta, sonda ve ortalarda bir yerde bu eğimi destekleyecek uygun boylarda destek tahtaları kestim (5cm eninde kestiğim kontraplak şeritlerinin içinden kestim). Bu kadar ince ve az destekli bir kontraplak tabii ki üzerine yük binince esniyor. Ancak bu benim için mühim değil. Çünkü altını poliüretan köpük ile dolduracağım.

Böylece, çok hafif, nispeten hızlı ve az destek noktası kesmem gerektiren ve ekonomik bir çözüm sağlamış oldum.

İşe eğimin başladığı tabladan başladım. Referans noktam bu olacağı için, ilk başladığım tabla bu oldu. Bu tabladaki bitiş noktası, diğer tabladaki başlangıç noktası olacağından sıra ile yapmam gerekiyor...


Sonrasında diğer tablaya geçtim. Viraj kısmındaki destek tahtalarını yapıştırdım:


Sonrasında bunu tablama yapıştırıp, altını köpük ile doldurup, kuruduktan sonra yanlardan taşanları kestim:


Virajdan sonra düz yokuş yukarı çıkan bölmeyi de hazırlayıp altını köpük ile doldurdum. Hatta şu an kurumasını bekliyorum...



Bu eğim işini de düşük maliyet, hafif malzeme ile çözdüm gibi duruyor. Altı köpü ile beslenmiş eğimlerimin kuruyanlarından gördüğüm kadarı ile son derece sağlam oldu. Üstüne ciddi yük versem de hiç esneme yapmıyor. Tamamı bittikten sonra bunun dışına duvar imajı verecek bir kaplama yapacağım.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #43 : Şubat 09, 2018, 00:16:32 »
Planın en dışından eğimle 10cm'ye kadar yükselip, dolabın içine devam edecek olan hattın büyük bölümünü tamamladım.





Bunu tamamlar tamamlamaz tramvay hattım olacak içteki minik oval hattı döşemeye başladım. Burada çekindiğim konu, bir modülden diğerine virajdayken geçiyor olmak idi. Viraj raylarını kesmem gerekiyordu. Oldukça kolay oldu. Daha zor olmasını bekliyordum.







Tamamlanmış halinin videosu de Blog 19'da:

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #44 : Şubat 09, 2018, 10:55:01 »
Hüseyin bey

Bu bölgede test yaptınızmı?
Uzun vagonların burda duvara çarpma ihtimali var



Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #45 : Şubat 10, 2018, 17:17:32 »
Hüseyin bey

Bu bölgede test yaptınızmı?
Uzun vagonların burda duvara çarpma ihtimali var


Hatırlatmanız için çok teşekkür ederim. Tamamen göz kararı yapmıştım. Hiç denememiştim. Atlamışım. Biraz önce elimdeki uzun bir yolcu vagonu ile test ettim, ucu ucuna dönüyor. 3mm boşluk anca kalıyor. Hiç hoş değil. Gelecekte alacağım bir vagon dönmeyebilir, dönse bile iyi gözükmüyor. Duvarları kaplamadan önce viraj alan bölgeyi traşlayıp orada en azından 5mm daha alan açacağım.

Tekrar çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı ismail Hakkı GÖRCÜN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 277
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #46 : Şubat 17, 2018, 10:04:14 »
Slm hüseyin bey öncelikle kolay gelsin resimde görülen 4 lü makas hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz ? sizmi dizayın ettiniz yoksa orjinalmi nereden aldınız teşekkürler

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #47 : Şubat 18, 2018, 00:54:37 »
Slm hüseyin bey öncelikle kolay gelsin resimde görülen 4 lü makas hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz ? sizmi dizayın ettiniz yoksa orjinalmi nereden aldınız teşekkürler

Merhabalar,

Resimde görünen 4'lü makas grubuna genel olarak double crossover diyorlar. Bu, Shinohara'nın double crossover'ı. Ben bu fiyata almadım, çok daha ucuza aldım; ama ilk bulduğum link bu oldu:
https://www.ebay.com/i/142668364775?rt=nc

Öncelikle 4 ucuna da elektrik beslemesi sağlamak gerekiyor. İçinde elektrik beslemesi sağlayan bağlantıları yok. Tek tarafından elektriği verdiğinizde tren sadece yarı yola geldiğinde duruyor. İki yerden verseniz, diğer iki elektriksiz kalıyor. Mutlaka 4 yerinden birden elektrik vermek gerekiyor. Allahtan ortada kalan kısma elektrik bağlantısı yapmışlar. Onunla uğraşmam gerekmedi.

"DCC uyumlu değil" diye satılıyor. Anladığım kadarı ile Shinohara'nın makas motoru bu makas grubuna takılamıyor. Ondan öyle deniyor. Ancak ben makas kontrolünü servo ile sağladığım için, bana "DCC uyumlu değil" diye bir şey yok.  ;D

Lima, Hornby grubu raylara doğrudan takılabiliyor. Fishplate olarak lima fishplateleri kullandım. Pense ile az bir şey sıkmam gerekti sadece.

Aynısının single crossover olanı da var (dış hattan iç hata, iç hattan dış hata almak için çift makas kullanmak gibi), Double slip crossover denen, benim çok hoşuma giden; ama dioramamda yer bulamadığım bir tane de var. Gelecekte bunu da kullacağım bir yerim olsun isterim:
https://www.ebay.com/i/253395305190?rt=nc

Çevrimdışı ismail Hakkı GÖRCÜN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 277
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #48 : Şubat 18, 2018, 08:48:45 »
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim Hüseyin bey Birde Ankaranın neresinde kalıyorsunuz ben çok sık geliyorum bu servo motorla makas kontrolü hakkında bilgi almakn isterim sizden bu ayı  24.25 Şubat 2018 gibi ankarada olacam bir araya gelerek bu konuda bilgi almak isterim sizden

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #49 : Şubat 18, 2018, 17:48:35 »
Aslında herhangi bir makasa servo bağlamak oldukça kolay. Aşağıdaki videodaki uygulama en hızlı ve garantili uygulama şekli:


Bende ise bu şekilde çok az makasa uygulama yapabildim. Raylarımın çoğu dioramanın çerçevesine yakın yerlerde gezindiği için, makasların olduğu yerler genelde alttaki aluminyum çerçeveye denk geldi. O yüzden daha uzun metal çubuklar kullanıp, servoları duruma göre farklı şekillerde monte ettim. Ancak mantık aynı. Tabi ben piyano teli denen telle değil, bildiğiniz ataç ile yaptım bu işleri. Daha esnek bir tel ile bu işi yapmak daha iyi. Çünkü makas ters pozisyonda iken trenin gelip makas dilini ittirebilmesi lazım. Bende makasların bir kısmında bu olmuyor ve makas doğru pozisyonda değilse tren raydan çıkıyor. O yüzden esnek tel kullanmak önemli.

İşin elektronik ayağı ise biraz karışık. DCC servo kontrolcüsü yaptım. Bunun yazılımı da elektronik kısmı da biraz zorlayıcı oldu. Hala çok stabil bir çalışma elde edemedim. Bana göre, eski tip elektrikli makas (3 kablolu, dcc'ye uygun olmadığı iddia edilen) kullanmak çok daha kolay. Bunlarda stabil çalışma elde ettim.

Servo kontrolünü daha stabil hale getirdiğimde detaylı bir paylaşım yapacağım. Servo kontrol edebilen dcc decoder elektronik açıdan biraz hassas. Servo çıkışları herşeyden nem kapıyor desem yeridir. Elde üretilen her devre ister istemez birbirinden farklı oluyor. Komponentler arasındaki mesafeler değişiyor. Bu yüzden servo sürerken her biri diğerinden farklı davranıyor, o yüzden hepsine birbirinden farklı hassas ayar yapmak gerekiyor. O yüzden baskı devre üretip, tüm dcc decoderlerin birbiri ile aynı olmasını sağlamak lazım. Ki bunu da yaptım. 12 adet dcc decoder için baskı devre siparişi verdim. Onun üstünde test yapıp, devresel farklardan ötürü oluşan farklılıkları egale edip, ona göre her devrede aynı ayarların kullanılabildiği, daha standart bir yazılım oluşturacağım.

Yazılımdan kastım: Dcc decoder olarak çalışan devrenin iç yazılımı... Bu decoder 16 çıkışa sahip olacak. İster eski tip, ister yeni tip makas, ister servo, ister ışık, nasıl isterseniz o şekilde her bir çıkışı istenildiği gibi kullanmak mümkün olacak. Hatta, iki ayrı motor sürmek bile mümkün. Mesela bir yel değirmeni koyarsınız ve bunun dönüşünü dcc ile kontrol edebilirsiniz. Veya bir uçak koyarsınız. Pervanesini dcc ile kontrol edebilirsiniz. Aklınıza ne gelirse... Servoların hassas ve ayrı ayrı ayarlanabilir kontrolü mümkün olunca, manuel hemzemin geçit barikatı alıp, bunu DCC ve elektrikliye çevirmek de mümkün mesela...  ;D

Ancak henüz emekleme aşamasındayım. Her bir servoyu çalışır hale getirmek ciddi mesai harcıyor. Bu şekilde herkesin faydalanabileceği bir çözüm getirmek mümkün değil. Bunu çözmem lazım.

Ben G.O.P'de oturuyorum. Uğur Mumcu Caddesindeki Migros'a yakınım. İş yerim de orada. Nadiren son dakikada Gebze'ye gitmem gerekebiliyor. Eğer böyle bir durum çıkmaz ise tabii ki buluşabiliriz. Hiç olmazsa çalışma mantığını gösterebilirim. Ancak arka plandaki elektronik ve yazılım henüz stabil değil.

Çevrimdışı ismail Hakkı GÖRCÜN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 277
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #50 : Şubat 18, 2018, 19:05:25 »
Çok teşekkürler hüseyin bey ben manüel kullanacam dekoderle değil basit butonlarla onun için yazılım gerekmiyor yalnız servo motorların açısını ve hareketlerini kontrol etmek için bir bir devreye ihtiyacım olacak

Çevrimdışı ismail Hakkı GÖRCÜN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 277
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #51 : Şubat 20, 2018, 20:05:45 »
/www.track-shack.com/acatalog/Peco-PLS-125-Single-Servo-Motor-Peco-PLS-125.html

Hüseyin bey bu sayfayı bir inceleyiniz

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #52 : Şubat 20, 2018, 23:31:08 »
Havai geçiş ve dioramanın dolabın içine giren kısmında oldukça iyi ilerleme sağladım. Öncelikle Lima makaslar 18 derece açı ile çıkıyor, ancak limanın 431mm yarı çaplı virajlarında bunu 90 dereceye tamamlayacak açıda bir ray bulunmuyor. O yüzden biraz göz kararı, viraj rayı kestim. En zorlandığım şey bu olmadı. 90 derece dönen zemini kestim. Ancak bunu 10cm tepeden, düz giden, altı köpük kaplı bölgeme adapte etmem gerekti. Bu konuda oldukça zorlandım. Ancak sonuçtan memnun kaldım:





Tabla ile dolap arasında kalan bölgeyi tak-çıkar bir havai geçiş sağlıyor. Sonuçta modüllerim sökülüp dolaba yerleştirilmesi gerektiği için, dolap ile modül arasında kalan bölgeyi söküp takabilmem gerekiyor. Bu konuda da oldukça pratik ve yapması kolay bir çözüm sağladım. Monte edildiğinde yukarıdaki gibi gözüküyor. Ayrı iken ise görüntüsü şöyle:







Hem aşağı, hem yukarı, hem de sağ-sol hareketlerine karşı bu tak-çıkar bağlantı yolumu kitlemiş oldum. Dolabın içine giren ucunda da [ şeklinde bir yuva hazırlayacağım. Bu yuvanın ortasına da bir mıknatıs gömeceğim. Böylece tak-çıkar bağlantı yolum iki taraftan kitlenmiş olacak.

Havai geçişte kullandığım kontraplak 4mm kalınlığında. Bu kontraplağın üzerinde ray sıfır eğim ile dolabın içine giriyor. Dolabın içine girdikten sonra kontraplak zemin yerini 3mm kalınlığındaki mantar ray yatağına bırakacak. Dolayısı ile ikisi arasında sadece 1mm fark var. Bunu da 3-4cm'de inerim. Ray montajı oldukça pratik olacak. Çok zorlanacağım bir şey kalmadı. Gelecekte beni tek zorlayacak konu, dolap ile duvar arasından çıkıp, makas bölgeme bağlanacak olan kısım. Pencere doğraması o bölgede çıkıntı yapıyor, lokomotifler, vagonlar ucu ucuna geçecek gibi. Geçemezlerse DOLABI TRAŞLAMAM GEREKECEK!  ;D

Geçen gün de şu turntable'dan sipariş ettim:
https://www.walthers.com/90-turntable-kit-pit-diameter-13-3-16-quot-33cm-bridge-holds-loco-up-to-12-3-8-quot-30-9cm

Bunu modifiye edip, DCC elektrikli ve tek tuşla istediğim raya hatasız döner hale getireceğim. Dediğim gibi, hedef minimum bütçe ile maksimum işlev.  ;D Turntable'ların montaj derinliğini yazmıyor olmaları üzücü. Bu kadar teknik adamlar, benim gibi derinlik sorunu olanları düşünmemiş olmaları sıkıcı. Dolabın içindeki alanla bu alanın altındaki ana destek tahtası arasında 6cm var. Buraya sığmazsa ana destek tahtasını da yuvarlak delmem gerekecek. Sanki turntable sığar da, altındaki dişli sığar mı, bilemedim... Göreceğiz.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2018, 23:38:36 Gönderen: huseyinozsut »

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #53 : Mart 05, 2018, 22:29:01 »
Manuel bir turntable'ı dcc'ye çevirme konusunda biraz araştırma yaptım ve kafa patlattım. İlk denemelerimi de yaptım. İlgili Blog:



Bu iş daha önce yaptığım şeylerden daha karmaşık. Öncelikle bir step motoru arduino ile nasıl kontrol edilir, bunu öğrendim. İşin donanım detayını çözdükten sonra aşama aşama yazılım konusunda ilerleme sağlıyorum.

Herşeyden önce, turntableların çalışma prensibi gereği, turntable 180 derece dönerse, ray polarizasyonunun ters çevrilmesi gerekiyor. Sanırım manuel turntable'larda bunu insanlar armut ray bağlantısı devreleri ile çözüyorlar. Ancak ben o kadar para harcamaya niyetli değilim. En ucuz çözüm, en ucuz çözüm!  ;D Sonuçta Arduino ile kontrol edilen bir turntable'ım olacağına göre, turntable 180 derece döndüğünde arduino'nun iki röleyi aktive etmesini sağlayabilirim. Bu rölelere de ray elektriği bağlı olur. Röleler aktive olduğunda polarizasyon ters döner. Bitti gitti... Basit çözüm. 2TL'ye çözüm...  ;D

Bir diğer sorun: Turntable'lar ya pivot noktasının içinden geçen iki kablo ile, ya köprünün altında kalan bölgede iki tane iç içe metal yuvarlarklara değen metaller ile, ya da pivot noktasında iç içe bağlanan iletken yüzeyler ile köprü alanındaki raya elektrik sağlıyor. İlk yöntemde turntable 360 derece döndükçe kabloyu saracağı için, 360 derece kullanım tavsiye edilmiyor. Dikkat edilmeden sürekli 360 derece çevrilirse, bir noktada kablolar kopacaktır. Benim alacağım turntable bu şekilde. Bunu pivot noktasını kesip, yerine mono kulaklık jakı kullanarak aşmayı düşünüyorum. Ancak bunun bir acelesi yok. Sonraki aşama. Önce sistem iyi çalışsın.

Niyetim 180 derece çeviren bir tuş da eklemek. Böylece, tuşu aktive ettiğimde aynı pozisyonlara 180 derece çevrik girecek. Lokomotifin yönünü çevirmek istersem diye, pratik çözüm.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #54 : Mart 07, 2018, 23:21:59 »
Turntable elektroniği ile ilgili kurduğum sistem çalışıyor! İlgili video:


Bu sefer çok uğraştım. Bu hem elektronik, hem yazılım olarak daha zor oldu. Ancak çalışınca çok keyif aldım. Motoru olan elektronik bir devreyi elle yapıp, çalıştığını görmek enteresan bir hazmış. İnsan "bunu ben yaptım!" diyor.  ;D

Şu anda geriye kaç adımda 360 derece döndüğünü bilerek alabileceğim ucuz motor bulmak, röle bağlantısını yapmak ve yazılımını yazmak, Buçuklu değil, tam oranlı dişliler bulup onları akuple etmek gibi yanal ve daha kolay çözülebilecek birkaç mesele kaldı. Onun dışında DCC turntable tamam.

Bu aşamadan sonra diorama planıma geri döneceğim ve son zamanda döşediğim rayların elektrik bağlantılarını yapacağım. Onu bitirene kadar umarım Turntable'ım gelir. Onun montajını yapacağım. Sonra da dağ ve tünellerimi yapmaya başlayacağım...

Ancak DCC/elektronik/motor sürme üçlüsünü sevdim. Dioramaya DCC ile kontrol edilebilir, motorlu ne ekleyebilirim, onu düşünüyorum...  ;D Elektrikli hemzemin geçit ilk aklıma gelen şey...  ;D

Çevrimdışı ismail Hakkı GÖRCÜN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 63
  • İleti: 277
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #55 : Mart 12, 2018, 21:09:13 »
hüseyin bey yapım aşamanızı zevkle izliyoruz  öncelikle kolay gelsin sizden bir ricam olacak mümkünse  arduino ile makas kontrolü nün yazılımını ve şemasını bana gönderirseniz menmun olurum  gorcun_4@hotmail.com 

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #56 : Mart 12, 2018, 23:58:25 »
Hüseyin kardeşim keyifle izliyoruz , devam , kolay gelsin......
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #57 : Mart 17, 2018, 00:24:30 »
hüseyin bey yapım aşamanızı zevkle izliyoruz  öncelikle kolay gelsin sizden bir ricam olacak mümkünse  arduino ile makas kontrolü nün yazılımını ve şemasını bana gönderirseniz menmun olurum  gorcun_4@hotmail.com 

Kaynak olarak burayı kullandım:

http://model-railroad-hobbyist.com/node/24316

Geoff Bunza Bey'in emeği büyük. Gerek elektronik, gerek yazılım bilgisi çok geniş. Bana da çok yardımcı oldu. O yüzden onun emeğinin değerini paylaşmadan geçmemek lazım.

Devre Şeması şu:


Ben bunda ciddi değişiklik yaptım. Öncelikle bu dizaynda decoder ray elektriği ile besleniyor. Ben bunu istemedim. O yüzden benim dizaynımda DCC girişinin hemen yanındaki dörtlü diyot takımı (adı rectifier devresi idi sanırım) yok. 5V bende tüm diaromada olduğu için, 7805 regülatör de yok. Siz 12V ile besleme yapacaksanız 7805i kullanmalısınız ve iyi bir heatsink bağlamalısınız. Motor sürmediğim için, şemanın alt tarafındaki motor sürücü devresi kısmı da yok bende.

Kendim oturup modifiye ettiğim halini şema olarak çizmedim. İlk fırsatta yaparım.

Tavsiyem, R18'de 1/2w'lık direnç kullanmanız olacaktır. Isınıyor. Kalanında 1/4w kullanabilirsiniz. 1/4w da sıkıntısız çalışıyor; ama biraz ısınıyor. 1.3k bulamazsanız, 1.2k da kullanabilirsiniz.

Bende 12 adet PCB kartı hazır. Tanesi 3.5$'a mal oldu bana (3 dolar kart, yarım dolar kargo). Eğer isterseniz aynı fiyattan size istediğiniz kadar yollayabilirim. Kendi yaptığım devreleri çalıştıramayıp, pes edip sipariş ettim. Ertesi gün sorunu çözdüm, çalıştırdım. PCB kartları gelene kadar da 5 tane decoder devresi yaptım zaten. O yüzden elimde kaldı. Bu kartların en büyük avantajı, parçaları yerleştirip lehimlediğinizde işlem tamam. Tek tek komponentten komponente kablo çekmenize gerek kalmıyor. Eğer motor sürmek isterseniz, ona da hazır. En büyük dezavantajı, Arduino Pro-mini kullanıyor. Pro-mini'lerin de USB çıkışı yok. Daha ucuzlar; ama programlama için USB TTL kartına (20TL) ihtiyaç duyuyorlar. Çok büyük dert değil, ama çok pratik de değil...

----------------

Ben, mevcut plandaki bir kaç eksikliği de giderecek, arduino ve 6N137'yi söküp takabileceğiniz, 5-24V giriş ile çalışabilecek, çıkışları da lehimsiz (tak çıkar) kullanılabilecek bir modüler kartlar bütünü de planlıyorum. İşi daha pratik hale getirmek mümkün.

İki ayrı yazılım var. Birincisi yeni tip makas, led ve servo sürmek için. İkincisi bunlara ek olarak, iki ayrı röle ile bir eski tip makas sürmek için.

İlk yazılım grubu bu linkten indirilebilir. Hepsi aynı yazılım. Ayarlar değiştirilmiş vaziyette:
http://model-railroad-hobbyist.com/sites/model-railroad-hobbyist.com/files/users/geoffbfiles/new-dual-multifunction-decoderv5_4.zip

Burada önemli bir konu: Arduino PC yazılımına iki adet library yüklemeniz gerekiyor. Birincisi NMRA library'si. Bu library Sketch/Include Library/Manage Libraries sekmesinin içinde arama yapınca çıkıyor. Yükleyin.
İkinci Library Software Servo Library'si. Bunu da Documents/Arduino/Libraries klasörünün içine kopyalayın.

Bu işlemlerden sonra Sketch'i Arduino'ya yükleyebilir ve denemelere başlayabilirsiniz.

Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #58 : Mart 21, 2018, 01:22:10 »
Turntable elektroniği konusunda bir aşama daha kaydettim. Deneme devremi kalıcı bir devreye çevirdim. Bu sırada devreye bir röle ekledim ve tüm sistemi tek bir adaptörün beslemesini sağlayacak bir düzenek kurdum. Kullanıdığım adaptörün voltajına göre, step motorunu 7.5v - adaptörün voltajı aralığında ayarlayabiliyorum. Böylece 5V-24V aralığındaki step motorlarının tamamını kullanmak mümkün. Söz konusu devrenin buradaki dizayndan çok daha iyi ve akıllıca dizayn edilmişini de PCB devresi olarak çizdim. Birkaç düzeltmek istediğim şey var. Onlar da bitince yakında sipariş edeceğim.

Öncelikle sensör bağlantısını pinli yapacağım. Ray bağlantılarını bir tip sök-tak soketli, dc girişini başka tip bir sök-tak soketli yapacağım. Böylece yanlış bağlantı yapıp kartı yakmak zorlaşacak. Bir de standart PCB yollarından kaç Amper güç çekilebilir, onu araştırıyorum. Bunları da netleştirince, PCB siparişi vereceğim. minimum sipariş adedi 10 olduğu için, elimde 10 PCB olacak!  :) İlk PCB dizaynım.

Neyse, ilgili Blog:


Çevrimdışı huseyinozsut

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 37
  • İleti: 80
Ynt: Huseyin Ozsut Moduler Diorama
« Yanıtla #59 : Mart 22, 2018, 12:32:58 »
Turntable köprüsünün alt tarafından mıknatıs montajı yaparak işe başladım:


Turntable'ın alt kapağını kestim. Motorumu dişliye denk gelecek şekilde monte ettim:



Dişli yerleşiyor mu diye denemeler yaptım:


Turntable köprüsüne elektrik yollanmasını sağlayan yüzüklerin lehimini, montajını yaptım. Bakır çubuklara da kablo lehimleyip monte ettim:


Ve sonuç, turntable'ım artık DCC!!