Ağustos 24, 2017, 06:07:47 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:

 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 2 3 [4] 5   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: TCDD 45171-45220 Serisi S-160 Roco Model İncelemesi Ve Modifiyesi  (Okunma Sayısı 6797 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2647



« Yanıtla #60 : Mayıs 12, 2017, 00:22:58 »

Teoman hocam , yamalar muhteşem oldu , nasıl yaparsın bilmem ama elin değmişken kazanda bir iki yeri hafif yamuk , çökük yapsan ne kadar iyi olacak.
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #61 : Mayıs 12, 2017, 00:49:36 »





Sevgili İhsan Bey, torunum  için güzel sözleriniz ve iyi dilekleriniz için çok teşekkürler.

Belirttiğiniz bu güzel duygularınız doğrultusunda, ben de sizin torununuzun nice sağlıklı, mutlu günler
geçirmesini temenni eder, uzun ömürler dilerim.






Sevgili Kemal Bey, yamalar ile ilgili görüşlerinize çok teşekkür ederim. Üzerinde daha çalışıyorum. Yeni görüntüsünü
aşağıda görebilirsiniz.

Önerinize göre kazan üzerinde belli çökmeler, metal üzerinde yamukluklar yapmaya çalışacağım. Ancak! Bu çok riskli
bir girişim olabilir.

Elde bulunan ıskarta bir model üzerinde deneme yapıp, eğer istediğimiz sonuca ulaşabilirsem, bunu S-160 üzerinde
uygulayacağım.







Kazan üzerine yaptığımız yama parçalarını biraz daha yıpranmış görünüme getirmek için tekrar ele alıyoruz.

İstediğimiz ulaşmak için  mutlaka birkaç kez deneme çalışması yapmak gerekiyor.

Ekleme parçalarının  kenarlarındaki düzgünlüğü bozmak için zımpara ile  şekil bozuklukları yaratmaya çalışıyoruz.






Deay açma çelik uçlu yardımcı malzememiz ile parçalar üzerinde bozuntu oluşturuyoruz.






Kazan kapağı üzerinde hava pompası ve bağlantı kablosunun takılı olduğu delikleri plastik evergreen  plastik parçalar
ile dolgu yaptık.

Kazan kapağı üzerinde bulunan tutamaç parçası için modelimizin kazan kapağı üzerinde 03 mm lik matkap ucu ile
delikler açıyoruz.






Model üzerinde uyguladığımız yama parçalarını kuru toz pastel ile belirgin bir görünüme getiriyoruz.

Bu çalışmamızda kazan üzerindeki yama parçalarını , bir önceki çalışmamızda yaptığımız yama parçalarından farklı bir
görünüme getirmiş oluyoruz.





Logged

 
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 909



« Yanıtla #62 : Mayıs 12, 2017, 13:40:00 »

Resimlerden anladığım kadar bu eskitme ve kirletmede biraz acımasız hoyratça bir çalışma gerekiyor
Tabiiki sonucu görmeden bir şey söylemek doğru değil

Bu yamalar için düz temiz evergreen ,yerine herhangi bir kağıdı japon yapıştırıcıyla arkalı önlü düzensice ıslatınca kenar köşelerde istenen deformasyonlar yapılabilir ve yüzey hışırlı olacağından daha iyi bir kirletme yapılabilir
Herhangi bir yerde denemekte yarar var
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #63 : Mayıs 13, 2017, 00:13:36 »





Resimlerden anladığım kadar bu eskitme ve kirletmede biraz acımasız hoyratça bir çalışma gerekiyor
Tabiiki sonucu görmeden bir şey söylemek doğru değil

Bu yamalar için düz temiz evergreen ,yerine herhangi bir kağıdı japon yapıştırıcıyla arkalı önlü düzensice ıslatınca
kenar köşelerde istenen deformasyonlar yapılabilir ve yüzey hışırlı olacağından daha iyi bir kirletme yapılabilir
Herhangi bir yerde denemekte yarar var





Sevgili İhsan Bey’in önerisini dikkate alarak bu doğrultuda çalışma başlattık. İhsan Bey’e konuya gösterdiği ilgi
ve yardımlarından dolayı teşekkürlerimi sunarım.



Düz beyaz kağıt üzerine Japon yapıştırıcıyı arkalı önlü olmak üzere sürüyoruz.







Yapıştırıcı kağıt üzerinde kısa bir süre sonra tamamen kuruduktan sonra plastikimsi bir yapıya dönüşüyor.

Yapıştırıcının kurumasının ardından kağıdı kırıştırıyoruz. Burada saç metal levhanın dalgalanmış bir görüntüsünü
oluşturmaya çalışıyoruz.







Lokomotifin kazan bölümüne yapıştıracağımız parçayı kesip, yerine prova ediyoruz.







Japon yapıştırıcılı levhayı siyaha boyuyoruz. Bu arada yeni bir parça daha kesip markizin ön tarafında gövdeye
yapıştırıp, boyuyoruz..











Bir başka yöntem daha denemek istiyorum. Process minik matkabı ile ucuna ucuna taktığım Dişçi freze parçası ile
yamanın üzerinde oyma işlemi yaparak yükseltili ve alçaltılı bir yüzey yapmaya çalışıyorum.







Sonuç olarak; Sevgili İhsan Bey’in önerisi olan Japon yapıştırıcının kağıda sürülüp, elde edilen dalgalı bir yüzey.
Bunun dışında ikinci bir seçenek olarak dişçi freze aletinin ucu   ile saç levhalar üzerinde dalgalanma oluşturup, yama
olarak kullanılan parçalarda olabildiğince gerçeğe yaklaşmak.




Logged

 
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2647



« Yanıtla #64 : Mayıs 13, 2017, 17:06:13 »

Elini korkak alıştırma hocam bastır , sen hata bile yapsan düzeltirsin.

Bu loko bitince yurt dışı forumların eskitme ile ilgili bölümlerine göndermek lazım , ders kitabı gibi olacak valla.
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #65 : Mayıs 13, 2017, 23:39:46 »





Sevgili Kemal Bey, verdiğiniz cesaretle olması gerektiği şekilde eskitme işlemlerini sürdüreceğim. Önerileriniz, destekleriniz
ve güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.




Gövdedeki yama çalışmalarında istenilen sonuca eriştikten sonra geçici sürdüğümüz siyah boya ve pas görünümlü toz kuru
pastel boyaları sildik.

Sıra geldi pas çalışmalarında yağlı boya yıkama çalışmasına. Sepia rengi resim yağlı boyasını sentetik tiner ile inceltip, sıvı
bir konuma getirerek model lokomotifin kazan ve markiz bölümlerine fırça ile sürüyoruz.









Boya tam kurumadan ince pamuklu bir bez ile patene yaparak (sıyırma işlemi) yağlı boyayı siliyoruz. Burada boyanın gövde
üzerinde girintilerde kalması ve yüzeyde çok az bir şekilde soluk bir kahverengi olarak paslanma etkisi bırakmasını sağlıyoruz.










Kanın ve markizin üst kısımları ile kazanın sağ ve sol yan kısımlarının bazı yerlerine tekrar kahverengi boyayı sürdükten
sonra boya ıslakken üzerine tuz serpiyoruz.

Bundan sonraki aşamada boyanın kuruyup, yüzeyde tuzu tutmasını sağladıktan sonra tuzun fazlalıklarını alarak airbrush
ile siyah boya atacağız.



Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #66 : Mayıs 14, 2017, 19:40:57 »









Model üzerindeki tuz ve boya ikilisinde boya kuruduktan sonra fazla tuzları yüzeyden geniş ve yumuşak bir fırça ile sıyırdık.

Pas rengi boyaya yapışan tuzların dışında kalan alanlara siyah sentetik mat boyayı airbrush ile attık.Sonraki aşamada ise
bu kez pas renginin üzerindeki tuzları kullanım dışı diş fırçası ile yerlerinden sökerek sıyırdık.

Arta kalan tuzları nemli pamuklu bez ile yüzeyden silerek aldık. Bu işlem sabır ve belli bir zamanı gerektiren bir çalışmayı
içeriyor.






Kazan, markiz ve tenderi bir araya getirip, model üzerindeki paslanma çalışmasının bütünlüğünü kontrol ediyoruz. Tender
ve kazan markiz bölümündeki renklerin görüntüsünün bir bütünü teşkil etmesi,  estetik açıdan önemlidir.






Kazan ve markiz gövdesinde, pas görüntüsünün yanı sıra eskime ve kirlenmenin de yıpranmış bir TCDD buharlı lokomotif
görüntüsünü verebilmesi için modelin gövdesine çeşitli boya tekniklerini uyguluyoruz.

Kuru toz pastel ile sentetik ve akrilik boyaları konumlarına göre gövde üzerinde eskimeyi çağrıştırıcı olacak biçimde
kullanıyoruz.

Kazan üzerinde siyah boyanın, iklim ve kullanım koşullarından dolayı  soluklaştığını, toz ve yağ pas kirliliğini asıl boyaların
üzerinde renk değişimlerini dikkate alarak model üzerinde çalışmayı sürdürüyoruz.






Modelimizin kazan ve markiz bölümünü büyük ölçüde eskitmesini tamamladık. Tender bölümünün eskitme çalışması öncesi,
geldiğimiz farklılığı gözlemlemek için kazan, markiz ve tenderi bir araya getirdik.

Tenderin, kazan ve markize uyumlu olabilmesi için kullandığımız boya ve tekniklerin aynısını tender üzerinde de uygulayacağız.






TCDD 45172 modelini yeni boyanmış TCDD renklerine uygun olarak modifiye etmiştik. TCDD 45181’ i eskimiş bir görüntü
vermek üzere modifiye ediyoruz.

Burada, yeni boyalı lokomotif modeli ile çalışma yaptığımız modeli karşılaştırarak eskitmede geldiğimiz durumu gözlemliyoruz.




Logged

 
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 909



« Yanıtla #67 : Mayıs 15, 2017, 12:12:42 »

Sayın hocam tabiiki resimden bakarak fikir yürütüyorum yanılabilirim
Sanki bir tık daha eskitmek gerekebilir gibi

Biraz selülozik tiner yanınızda mutlaka kazanın tam gireceği bir kap içinde su
Fırça ile veya ince metal bir spatülle  işaretlenen yerlerde eritme tatbik edin şekillendirin eritme reaksiyonunu istediğniz oranda durdurmak için hemen suya daldırın

Saygılarımla



« Son Düzenleme: Mayıs 15, 2017, 12:22:35 Gönderen: İhsan » Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2647



« Yanıtla #68 : Mayıs 15, 2017, 17:31:58 »

İhsan abicim ben de Türk lokosu olmak için biraz daha hırpalanması gerektiğini düşünüyorum ama sen yapılması gerekeni biraz daha ayrıntılı yaz lütfen , işlem tam anlaşılmıyor yazdığından bence.

Anlarsam ben de bazı lokolara uygulamayı düşünüyorum.

( sen konuyu bildiğin için fazla ayrıntı yazmamışsın , hatta resim vs gönder  )
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #69 : Mayıs 16, 2017, 00:27:58 »






Sevgili İhsan Bey, model üzerinde kullandığım boya ve vernik türleri; akrilik ve sentetik özelliktedir. Selülozik tineri model
üzerine sürdüğüm taktirde, plastiğin erimesinden ziyade önce plastik zeminin üzerindeki boyalar bozulur. Bu riski göze
almak şu ana kadar yapılan boyama çalışmalarını sıfırlamak demektir.

Eskitme işlemi süren modelin fotoğrafının üzerindeki işaretlemelerinizin içinde kazan altında olan bölüm aynı zamanda yürüme
panelinin tam altına gelmektedir ki en korunaklı alan olduğu için burada gövdede her hangi bir bozulma olamaması gerekir.

Markizin üst tarafında ise darbe alacak bir yer olmadığı için orada da bir bozulma olmayabilir.

Markizin ön kısmında gövde üzerinde saç kaplama üzerinde bir bozulma olabilir. Burada yapılabilecek bir çalışma selülozik
tiner yerine o bölgeye saç kurutma makinesi ile sıcak hava verilerek plastik yüzey yumuşatılır. Yumuşayan alana küçük boya
fırçaların sapı ile içeriye doğru çöküntü olacak şekilde bir bozulma yapısı verilebilinir.

Sizin önerinize göre gövde üzerine yapılabilecek bozulma çalışmaları yukarıda açıklamalarım doğrultusunda boyama işlemi
öncesi yapılabilecek bir çalışmalardır.

Önerinizi bir başka model üzerinde deneyeceğim. Bu konudaki yardımlarınız ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.






Aşağıdaki fotoğraflarda, modelin üzerinde sökülen aksesuarları bir kısmını tekrar ilgili yerlerine taktık. Gerekli eskitmeleri
bu parçalara uyguladık.












Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #70 : Mayıs 17, 2017, 01:01:53 »






Çalışmamıza tenderin üzerinde yaptığımız eskitme çalışmaları ile devam ediyoruz.

Bu arada tenderin sağ ve sol yan yüzlerinin orta kısımlarına gerçeğindeki gibi Ay-Yıldız plaketleri yapıştırıldı.

Tenderin arka kısmına ise 45172 numaralı plaket yapıştırılıp, diğer plaketler ile birlikte eskitmeleri, tenderin eskitmesine
uyumlu olacak şekilde yapıldı.
























Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #71 : Mayıs 18, 2017, 00:13:32 »








S-160 modelin tenderi alt şasi ve dingillerin tekerlekleri eskitme ve kirletme çalışmalarını tamamladıktan sonra tekerlek
içlerinde yağ etkisini verebilmek için halk dilinde çini mürekkebi olarak bildiğimiz Talens marka siyah çini mürekkebini 
kullanıyoruz.

Gerçek lokomotiflerin tenderlerindeki tekerlek bağlantılarında, bağlantı yatağında  yağ sızıntıları olup, tekerlek içlerin
yağın görüntüleri oluşur.

Çini mürekkebi kuruduğunda bile parlak görülür. Burada yağ etkisini bu şekilde vermeye çalıştık.







Tamponların ön yüzeylerinde iki vagonun tamponunun sürtünmesinde dolayı sesi ve aşınmayı önlemek için yağlama yapılır.
Modelin tamponları üzerinde bu etkiyi verebilmek için tekerlek içlerinde uyguladığımız yöntemi burada da yapıyoruz.







Tenderin alt takımlarını da eskitme işlemlerinden geçirip, sağ ve sol görüntüleri ile kontrollerimizi yapıyoruz.






Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #72 : Mayıs 19, 2017, 01:12:11 »








S-160 modelimizin ön tampon bölümünde iki tampon arası paneldeki İtalyan Devlet Demiryolları (FS) ait lokomotif
numaralarını içeren rakamlar silinerek,kuplör için açıla panel üzerindeki boşluğa, ‘’evergreen’’üretimi plastik plakadan
kestiğimiz  plastik parça yapıştırıldı.

Tenderin arkasındaki lambalar fotoğrafta görüldüğü şekilde yerlerine takıldı. Ön farlar üzerinde de gerekli boya çalışması
yapılarak ön kısımda tamponların bölümüne takılmak üzere hazırlandı.

Modele uyarlayacağımız domuzluk üzerinde gerekli tesviye  işlemi yapıldı. Burada, üstteki ızgara parçası eğe ile inceltilerek
tüm ızgara parçalarının kalınlığı eşitlenmiş oldu.







Lambalar, tamponların üst kısmındaki panele monte edildi.Kırmızı renkli olan ön panele eklenen parça ile panele kırmızı renk
boya uygulandı. Domuzluk ve ön panele gerekli olan eskitme çalışması yapıldı.







Domuzluğun takılması ile kılavuz tekerleklerin uyumu kontrol edildi. Ancak 1. modelde karşılaştığımız sorun burada da
karşımıza çıktı. Kılavuz tekelerin önünde yer alan dikey konumundaki iki parça domuzluğa dokunduğu için kılavuz
tekerleklerin dönmesini engelleyici bir sorun ortaya çıkarmaktadır.



Kılavuz tekerlerin önündeki parçanın, domuzluğa dokunduğunu yandan görünüşle de tespit ediyoruz. İki adet dikey
yapıdaki kılavuz tekerlek düzeneğinin önünde bulunan bu iki dikey parçayı mecburen kesme durumunda kalacağız.










Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #73 : Mayıs 19, 2017, 22:49:11 »





Şimdi sırada ,S-160 TCDD 45172 buharlı makine modelinin kazan altı şasideki tekerleklerin TCDD renklerine uygun boyama
çalışmalarına.

Bu kez çok riskli bir yöntemle boyamaları yapacağız. Şimdiye kadar yapmış olduğum buharlı lokomotif modellerinin modifiye
çalışmalarında; tekerleklerin boyanmasını, şasiden dingilleri çıkartmadan yapardım.

Şimdi biyellerin bağlantılarını çıkarıp, dingilleri dışarı alacağız ve tekerleklerin iç ve dış çubuklu parçalarını siyaha boyayacağız.





Cesaret gösterip, önce en gerideki markiz altında bulunan dingili şasiden ve biyellerden çıkarıp elimize alıyoruz.

Sentetik Model Master mat siyah boya ile tekerleklerin önce iç kısımlarını renklendiriyoruz.

Bu şekilde boyama çalışması yapmak, özellikle iç kısımlarda çok daha iyi sonuç verici oluyor.







Görüldüğü gibi şasiden çıkartılmış dingilin tekerleğinde yaptığımız renklendirme temiz ve net bir sonuç veriyor.







Boyamasını tamamladığımız dingili yerine taktıktan sonra bu kez de önde yer alan dingili söküyoruz.

Bu şekilde belli sıra düzeninde  biyellerin ve tekerlek bağlantılarındaki dengeyi bozmamaya olabildiğince dikkat ederek
çalışmamızı sürdüreceğiz.

Tüm dingilleri sökme durumunda ise ayar kaçıklığına meydan verebiliriz ki bu da lokomotif modelinin sonu demektir.

Bu çalışmayı yaptığım anlarda müthiş bir gerilim ve stres içinde olduğumu aktarmadan geçemeyeceğim.







Boyama işlemini tamamladığımız dingili yerine dikkatlice takıyoruz. Böylece 1 D düzeninde ( Buharlı lokomotiflerde
1= Kılavuz dingili D= Alfebetik sıralamada 4. harf olduğunda 4 Dingil anlamına geliyor.) veya bu tanım 2-8-0 olarakta
yapılabiliniyor. ( 2= İki kılavuz tekerleği  8= 4 dingildeki 2x4:8 tekerlek anlamına geliyor.







Motris tekerleği = Pistondan gelen ana biyel kolu ve diğer biyel kollarının bağlandığı ve hareketi diğer tekerlere veren
ana hareket tekerleği) işte bu tekerleğin üzerindeki bağlantıların sökümü en zor olanıdır. Boyam çalışmasını bu tekerlekte
de yaparak tekrar yerine takacağız.







8 adet tekerleğin iç ve dış çubukları siyaha boyandıktan sonra yerlerine tam olarak oturtuldu ve alt şasi bağlantısı ile
dingiller yuvalarından çıkmayacak şekilde kontrol atına alındılar.







Görüldüğü gibi şaside tekerlekler sorunsuz bir şekilde dengeli ve ayarları tam olarak kullanıma hazır bir şekilde yerlerindedir.
Bundan sonra biyel kolları ve tekerleklerin balansları olan çubukların üzerindeki parçalar kırmızı renge boyanacaklar.




Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #74 : Mayıs 21, 2017, 01:11:48 »








Lokomotif modelimizin tenderi üzerine plaketlerini takmıştık. Şimdi markiz ve kazan kapağı üzerine plaketlerini takarak,
plaket işlemini de tamamlayacağız.

Markiz üzerine sağ ve sol pencere altlarına gelecek şekilde Kuswa üretimi TCDD ve 45181 plaketlerini yapıştırdıktan sonra
bu plaketlerin üzerine eskitme görüntülerini kuru toz pastel boya ile veriyoruz.

Ay-Yıldız sticker dijital baskı olarak yaptırıldı. Model üzerine eskitmesi yapılıp, yapıştırıldı.







Buharlığın sol yanında bacanın hemen altında, dinamo yerine monte edildi ve onun da eskitmesi yapıldı.

Hava pompası üzerinde ve altında yağ akıntıları görüntüsünü çini mürekkebi ile veriyoruz. Ayrıca kazan yan gövdesinde
yer alan boruların çeşitli yerlerinden akan yağ birikintilerinin oluşumunu yürüme paneli üzerinde yine çini mürekkebi  ile
yapıyoruz.







Model üzerine uyarlayacağımız son plaketi kazan kapağı üzerine yapıştırıyoruz. Bu plaketin üzerine zemin ile uyumlu
olacak şekilde eskitme çalışması yapıyoruz.







Kazan ve plaketlerini yapıştırdığımız markizin bütünü ile ve kazanın her iki yanında bulunan yürüme panelleri üzerindeki
yağ akıntılarının görüntülerini kontrol amaçlı bir kez daha incelemeye alıyoruz.







Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #75 : Mayıs 22, 2017, 00:04:39 »








Modelimizde kazan kapağı üzerinde eksik kalan çalışmaları tamamlamak üzere evergreen plastik plaka ve çubuklardan
yararlanarak, TCDD kullanılan S-160 buharlı lokomotiflerin kazan kapağı dış kenarlarında yer alan iki adet menteşe
parçalarını oluşturduk.

Bu parçaların ölçüleri: 3mm X 1.5 mmdir., elde tutulması bile bir hayli güç olan bu parçaları ortaya çıkarmak sabrı
zorlayan bir çalışmayı gerektirmektedir. Neyse ilk yaptığımız modelden sonra bu ikinci çalışmada, istediğimiz sonucu
elde etmenin rahatlaması ile bu parçaları kazan kapağı üzerinde yerlerine yapıştırdık.

Kapak üzerinde çalışma yaptığımız sırada her hangi bir bozulmaya yol açmaması için söktüğümüz yay şeklindeki parçayı
kapağın eskitme rengine uygun eskitmesini yaparak yerine takıyoruz.







Kazan kapağı üzerine taktığımız menteşeleri önce siyaha boyayıp, sonra eskitmesini yaptık.

Kapakta yer alan lambanın önündeki siperliği keserek, TCDD kullanılan lambanın şekline uygun konuma getiriyoruz. Modelin
orjinalinde İtalyan Devlet Demiryolları’nda kullanılan lambanın ön üst kısmında siperlik bulunmaktadır. Ayrıca yine lambanın
altında bir numara plakası yer aldığından bu plakayı da kestik.








Gerçek lokomotiflerde kullanılan bu lambanın her iki yanında cam pencereler bulunmaktadır. Modelin lambasında bu alanlar
kapalı verildiğinden cam boyası kullanarak burada cam pencere görüntüsü veriyoruz.







Kazanın her iki yanında boru bağlantılarından ve hava pompasından yağ akıntılarını vermek için bir önceki çalışma bölümünde
Çini mürekkebi ile bu görüntüleri verdiğimiz açıklamıştık.

Yağ rengine biraz daha uygun olması için siyah çini mürekkebinin içine biraz sarı boya karıştırarak çok koyu siyaha yakın
yağ yeşili rengini bulup yağ akıntılarına bu rengi uyguluyoruz. ( Siyah ve sarı renk karışımı koyu  yeşil rengi vermektedir.)







Yaptığımız karışım renkten oluşan koyu yeşil yağ rengi parlak olmasına karşın, yağın parlaklığını daha etkin kılmak için yağ
akıntısı görünümlü boyaların üzerine parlak vernik sürerek yağın parlaklığını model üzerinde kalıcı olmasını sağlıyoruz.



Logged

 
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #76 : Mayıs 23, 2017, 00:13:12 »









S-160 TCDD modifiye çalışmalarında; tenderi, kazanın, markizin, şasinin, tekerleklerin boyama eskitme ve kirletme
çalışmaları bunlara bağlı ekleme parçaların yapımı ve aksesuarlar derken şasinin yürüyen bölümünde eskitme ile kirletme
çalışmaları ile sonuca doğru geliyoruz.

Önce bir tekerleğin eskitmesini yaparak diğer tekerleklerden farkını inceleyip, kullandığımız boya çeşitlerinin etkisini
gözlemliyoruz.

Önce tekerleğin üzerine çini mürekkebi –sarı parlak boya karışımı sürüp biraz kuruduktan sonra nemli fırça ile üstünden
geçerek bu boya karışımının koyulu açıklı bir görünüm kazanmasını sağlıyoruz.

Kuru toz pastelin, gri, oksit sarı ve kızıl kahve renklerini kullanarak, tekerlekler üzerinde eskitme kirletme çalışmasını
yapıyoruz.








Birinci tekerlek üzerinde ulaştığımız sonucu diğer tekerleklerde aynı sıra ile uygulayıp biyel kollarını da bu çalışmanın içine
alıp, çalışmamızı sürdürüyoruz.







Kazan ve markizi, şasi üzerine geçici takarak yürüyen bölümün eskitme ve kirletme çalışmasındaki renk uyumunu kontrol
ediyoruz.







Gerçek lokomotiflerdeki tekerlekler ve biyellerde kullanımdan dolayı, kir, yağ, pas, toz eskime belirtilerini modelimiz üzerinde
yansıtmaya çalıştık.

Yakın plandan bir kez daha kontrolümüzü yaparak, lokomotif modelimizin diğer yanında da aynı çalışmayı sürdürmek üzere
çalışmamıza devam ediyoruz.





Logged

 
Ozan Dik
Forum Üyesi

Offline Offline

Adı Soyadı:
Ozan Dik

Yaşadığı Yer:
İzmir

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 2594



« Yanıtla #77 : Mayıs 23, 2017, 12:46:01 »

ellerinize sağlık süper görünüyor
Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 909



« Yanıtla #78 : Mayıs 23, 2017, 17:09:06 »

Sayın hocam

Markiz yan penceresindeki çerçeve kırığı bence biraz simetrik olmuş gibi





Alt çerçve deki kırık tam yatık veya hafifçe kalkık pozisyonda olabilirmi ( nede olsa çalışan bir loko makinist oraya kol dayayacak)
Üst çerçevedeki kırık dikine sarkan o parça biraz kazana doğru çevrilemezmi.
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 58

Mesaj Sayısı: 2108



« Yanıtla #79 : Mayıs 23, 2017, 23:32:58 »




Sevgili İhsan Bey, merhaba..

Konumuza gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür ederim.

S-160 Roco modelin markiz pencere konumuna açıklama yapmak istiyorum.

Sizin belirttiğiniz gibi pencerenin ortasında görülen dikey alt ve üst çıkıntılar, kırık parça olmayıp, bu  iki parçanın
ortasında siperlik olarak bilinen camın bulunduğu yerdir.

Boyama çalışmalarında pencere camlarının üzerine boya gelmesin diye markizdeki camları söktüğümden ötürü, burası
pencere ortasında kırık parça gibi görülmektedir.

İkinci kez yaptığımız modelin modifiye çalışmaları tamamlandığında markizin pencerelerine camları takılacak.


Gerçek buharlı lokomotiflerde seyir halinde iken, makinistin pencereden ileri doğru baktığında, bacadan çıkan kurum
ve küçük kıvılcımların makinistin gözüne kaçmasını önlemek için pencere ortasına konan siperlik camlarının bu yapısı; 
belli ölçülerde küçültülmüş modellere üretici firmalar tarafından yansıtılmıştır.

Aşağıdaki fotoğrafların, S-160buharlı makinelerin gerçeklerinde ve modellerinde ,markiz pencere camlarının ortasında
siperlik olarak bilinen görüntülerinde, açıklamalarımı görsel olarak tamamlayıcı niteliktedir.



















Logged

 
Sayfa: 1 2 3 [4] 5   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!