Gönderen Konu: MKE Müzesindeki ‘’Knapsack’’ Lokomotifi ve 1/87 ölçekli modeli  (Okunma sayısı 7125 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Ynt: MKE Müzesindeki ‘’Knapsack’’ Lokomotif
« Yanıtla #20 : Kasım 28, 2018, 22:44:54 »
Bu fotoğraflar ise Almanya’da özel demiryolu işletmesi Hespertalbahnn tarafından halen kullanılan Knapsack  lokomotife aittir.





Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Ynt: MKE Müzesindeki ‘’Knapsack’’ Lokomotifi
« Yanıtla #21 : Kasım 28, 2018, 23:36:59 »
Bu fotoğraf ise Ankara/Sincan Şeker Fabrikası’nda kullanılan, halen MKEK Müzesi’nde sergilenen Krupp Knapsack (Fab.No: 3434) lokomotifi ile birlikte 1960 yılında gelen ve Kayseri Şeker Fabrikası'nda kullanılan kardeşi Krupp Knapsack Fab.No: 3433 lokomotifin 1983 yılında Kayseri’de çekilmiş hali.

Müzede sergilenen lokomotif ile fotoğraftaki lokomotifin boya farkı açıkça görülmektedir.

Yaptığım araştırmalarda bu lokomotifin akıbetinin ne olduğu şeklinde bir bilgiye ulaşamadım. Muhtemelen satıldı ve parçalandı. Belki de oturduğumuz apartmanlardan birinde inşaat demiri oldu.



« Son Düzenleme: Kasım 28, 2018, 23:52:50 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460



Alp Bey, konunun  tarafınızdan gündeme getirilip, kayıp MKE bahçesindeki bu şirin lokomotifin fotoğraflarını tekrar
paylaşımınızdan dolayı çok teşekkürler.

Bu lokomotifin bir çok kayıp değerlerimizin arasından bu güne kadar gelip, MKE müzesinde sergilenmesi de bir kazançtır.

Kullanım halindeki fotoğraflarını araştırıp, bulduğunuz ve bizlere aktardığınız için emeklerinize sağlık.

Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Benim de model trenciliğe 7 yaşında merak salmama vesile olan Marklin firmasının Lindau ismiyle piyasaya sürdüğü şu lokomotif, bu serinin basitleştirilmiş hali olabilir mi?

Özcan Ertem

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
ve hatta yeşil renkte de piyasaya sürülmüş...

Saygılar
Özcan

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 60
  • İleti: 2460



Benim de model trenciliğe 7 yaşında merak salmama vesile olan Marklin firmasının Lindau ismiyle piyasaya sürdüğü şu lokomotif, bu serinin basitleştirilmiş hali olabilir mi?

Özcan Ertem


Özcan Bey, sorunuzun cevabını gerçek lokomotif ile aktardığınız Marklin Lindau lokomotif modelinin görüntüleri üzerinden
gözlemleyerek bulabiliriz.

Model ile gerçeği arasındaki en yakın benzerlik teker dizilimlerinde görülmektedir. Gövde her iki yanındaki su tankları
gerçeğindeki ile modeli arasından uzunluk kısalık ve buna dayalı hacim farkı bulunmaktadır.

Bir başka fark ise baca yapıları ile kazan üstündeki buhar kubbesi ve kum kutusunda görülmektedir.

Model ile gerçeğinin bütününe baktığımızda her ikisininde kısa gövdeli olup, gövde ölçüleri (modelin 1/87 ölçeğine göre)
birbiri ile hemen hemen aynı olup, kendinden tenderli 3 dingil yapısında olduğudur.

Model üzerinde gerekli tadilat yapılması durumunda benzerliği arttırılabilinir.









Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Özcan Bey merhaba.
Krupp Knapsack ile benzerliğini sorduğunuz Marklin  (30295) lokomotif modelini incelediğimizde markizde “D VII” ve “KLVM” plaketleri yer almaktadır.

KLVM’nin açılımı ise ”Klein Lokomotive Van Marklin (Marklin’den Küçük Lokomotif)” başlığı altında bu hobiye yeni başlayanlar için Marklin’in Avrupa piyasasına yönelik ürettiği Hobi/Fantezi  modellerdir.

Markizde, KLVM plaketinin üzerinde yer alan “D VII” plaketi  ise Bavyera Demiryolları’nda, D: Tank Lokomotif (Kendinden tenderli lokomotif) olarak sınıflandırılmıştır. D VII lokomotifi 1880-1895 yılları arasında yani 1.dönemde üretilmişler ve 1935 yılında hizmetten çekilmişlerdir.2.döneme gelindiğinde ise DRG Bavyera 98.76 olarak yeniden sınıflandırılmışlardır.

Marklin firması bu hobiye yeni başlayanları için teşvik amacıyla kendi model KLVM Demiryolları’nı kurmuş ve "Avrupa Lokomotifleri" adı altında anonim modelleri model trencilere sunmuştur.

Buradan yola çıkarak, Krupp üretimi Knapsack  lokomotifleri ise endüstriyel amaçlı olarak Almanya’da 1949-1961 yılları arasında  (3.Dönem) üretilmişlerdir.

3 akslı bir dolu ve birbirine benzer lokomotifler( En yakın örnekler Br 89, Br 80)  üretilmiş olsa da sizin belirttiğiniz lokomotif modeli ile Krupp Knapsack arasında Teoman Bey'in de belirttiği gibi teknik ve fiziki anlamda bir benzerlik bulunmamaktadır.

Sevgi ve saygılarımla.

D VII plaketli lokomotifin fotoğrafını paylaşıyorum.  

« Son Düzenleme: Aralık 01, 2018, 16:16:13 Gönderen: Alp ÖNEY »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 20
  • İleti: 2781
Faydalı bilgiler öğrendik , teşekkürler Alp bey......
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Teoman Bey, Alp Bey
Nefis karşılaştırmalar ve bilgiler için çok teşekkür ederim. Marklin'in diğer ürünlerinde asıl lokomotifin tipi ve dönemi en net şekilde belirtilirken, buna sadece I.Dönem denmesinden de anlamam gerekirmiş. Bakmak, görmek farkı ;)
İyi ki varsınız, sayenizde güzel bilgiler edindim.
Saygılar, teşekkürler
Özcan

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Kemal Bey, Özcan Bey,

İlginize ve görüşlerinize ben de teşekkür ederim.

Sevgi ve saygılarımla.

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Bu Marklin lokomotifin aslının olmadığı marklin-users.net forumunda da özellikle belirtilmiş.
Ama ona en yakın tip olarak 

Bavarian R3.3 veya
Prussian T3/BR89.7 gösterilebilir denmiş.

Çok sevilip beğenildiği için Roco firması tarafından N ölçek olarak da kopyalandığı ve kopyanın Atlas/Rivarossi/Majorette markalarıyla da piyasaya sürüldüğü eklenmiş.

Özcan

Çevrimdışı Alp ÖNEY

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 60
  • İleti: 354
Özcan Bey merhaba,

Paylaştığınız Marklin Lindau fantezi modelinden yola çıkarak, aslını araştırdık, bildiklerimiz ile birlikte araştırmaları da harmanlayarak böyle bir lokomotifin gerçekte olmadığını öğrendik.

Teoman Bey de, bize modellere bakış açısından fiziki farklılıkları ortaya koyarak, faydalı bilgiler verdi.

Marklin'in bu modeli hakkında yapılan araştırmalar ve karşılıklı paylaşımlar modele benzer/yakın çeşitli lokomotifler hakkında da bilgi sahibi olmamızın sonucunu doğurdu. Böyle paylaşımların iyi bir yanı da bu.

Ülkemizin model trencilik konusunda yabancı ülkelerdeki sitelerin standartlarında olan MTK forumda bu tür paylaşımların konuya ilgi gösteren, gönül vermiş, yeni başlayanlar ya da başlamayı düşünenler açısından da çok faydalı olduğu inancındayım.

Model trencilik ile ilgili her konuda ne kadar çok paylaşım olursa MTK foruma katkı sağlayacağımızı, yine sonradan bu bilgilerden yeri geldiğinde tekrar istifade edeceğimizi unutmayalım.

Devamlarının gelmesi dileklerimle.

Sevgi ve saygılarımla.

Çevrimdışı Özcan

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 56
  • İleti: 131
Çok haklısınız.
'Bilgi paylaşıldıkça çoğalır' söylemi tam bu durumlar için, sanırım.
Bu forum ile, model trencilikte beni en çok çeken konunun, 'TCDD lokoları' olduğuna karar verdim. Burada paylaşılan asıl ve model bilgileri, beni,
hazır satın alamayacağım ve el becerilerime uygun olduğum düşündüğüm modifikasyonlarla özel bir koleksiyona taşıyor.
Özellikle de Teoman Beyin loko dönüşüm anlatımları nefis.
Benzerlerini Marklin Digital'a uygulamak da benim hedefim.
Paylaşımların ve paylaşımcıların daha da artması dileğimle,
Saygılar,
Özcan

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 47
  • İleti: 2710
Güzel fotoğraflar ve bilgiler için elinize sağlık