Gönderen Konu: makas motoru bağlamak için yardım  (Okunma sayısı 4751 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
makas motoru bağlamak için yardım
« : Temmuz 22, 2016, 00:04:09 »
elime life - like marka motorlu bir makas geçti

ama çalışıp çalışmadığını bilmiyorum yada bağlantıları yanlış yaptım

bu konu hakkında bilgisi olan bana yardım edebilir mi? acaba

Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #1 : Temmuz 22, 2016, 00:25:49 »
makastaki motor sağlam test etmeyi başardım ama anahtarı ayarlayamadım

direk enerji verdiğimde çalışıyor

anahtarı bağlayınca çalışmıyor

nasıl bir anahtar almalıyım

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 68
  • İleti: 588
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #2 : Temmuz 22, 2016, 00:57:07 »
Merhaba,

Makas motorları iki bobinli olup, bobinlerin bir ucu müşterektir. Alacağınız anahtar 1-0-2 iki konumlu ve yay geri dönüşlü olmalıdır. Her elektronik parça satıcısından rahatlıkla temin edebilirsiniz.

Bağlantıya gelince, güç kaynağının bir ucu anahtarın orta ucuna bağlanmalıdır. Anahtarın diğer ucları her bobinin birer ucuna bağlanacaktır. Bobinlerin ortak ucu güç kaynağının diğer ucuna bağlanacaktır.

Resimde kullandığınız anahtarlada bu işi yapabilirsiniz. Ancak unutmayın, anahtarı sağa veya sola aldığınızda makas çalışmaz. Anahtarı sağa veya sola aldıktan sonra anahtara buton gibi basmanız gerekir. Sanırım bunu yapmadığınız için çalıştıramadınız.

Kolay gelsin.

Can


Çevrimdışı Aynur&Sermet

  • Aynur&Sermet ERAY
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ANKARA
  • Yaş: 65
  • İleti: 198
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #3 : Temmuz 29, 2016, 22:05:51 »
Merhaba Ali bey,

bu tür bobinli makas motorları (aslında motorla ne ilgisi var anlamıyorum ama böyle kullanılıyor/söyleniyor!) KESİNLİKLE doğrudan her hangi bir güç kaynağına
(12-16Volt) bağlanmaMAlıdır. Kısa süre bir kaç saniye gibi bağlanırsa çalışıp çalışmadığı denenebilir. AMA dikkatli olunmalıdır.
Can beyin bahsettiği gibi yaylı özel bir anahtarla kullanılmalıdır.

kolay gelsin.

selam ve sevgiler.

Sermet ERAY

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 68
  • İleti: 588
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2016, 01:52:45 »
Sermet bey merhaba,

Söyledikleriniz son derece doğru. Makas motoru demek adet olmuş, aslında çift bobinden başka birşey değil.
Bunları kullanırken araya bir CDU (capacitor discharge unit) ilave etmek gerekir, ama bugüne kadar benden ve Oruçtan başka kimsenin kullandığını açıkçası görmedim. Zaten şimdiye kadar makaslarını anahtar (switch) kullanarak kumanda edenide görmedim......

Yakında görüşelim, Tufan bey veya İzzet bey toplantılarına gelin, seviniriz. Bana da beklerim, kurgum bitti, son halini görmediniz,

Sevgiler, saygılar,

Can


Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2016, 01:32:12 »
Bilgiler için teşekkür ederim Sermet bey bende sadece deneme amaçlı enerji verdim şimdilik duruyor anahtar alınca tekrar deneyeceğim ilginiz için teşekkürler

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 1938
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım Ankara'dan Can Abime..;-))
« Yanıtla #6 : Temmuz 31, 2016, 14:16:18 »
ama bugüne kadar benden ve Oruçtan başka kimsenin kullandığını açıkçası görmedim. Zaten şimdiye kadar makaslarını anahtar (switch) kullanarak kumanda edenide görmedim......
Can


Beş lokomotif, tek bir hatta, beş sinyalle, dört makasla, yürümektedir.
Sistem  2009 yılından beri faaliyet göstermektedir... ;) ;)
İnsan Istanbul'a gelip doğru yerleri ziyareti erteleyince, böyle oluyor.. ;)

Can Abim, en kısa zamanda gel artık... :D :D

Hürmetlerimle,

mehmet utkan
« Son Düzenleme: Temmuz 31, 2016, 23:10:25 Gönderen: Okan »

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 61
  • İleti: 1938
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım...Osman'dan...
« Yanıtla #7 : Temmuz 31, 2016, 14:17:40 »
Osman'cım,

Konuna gündem dışı daldığım için özür... :-[ :-[

mehmet utkan

Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #8 : Ağustos 01, 2016, 01:53:14 »
Her zaman beklerim Mehmet abi

Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #9 : Ağustos 06, 2016, 23:12:05 »
osman can becan bey dediğiniz gibi yaptım ve oldu bilgileriniz için teşekkürler sizden bir yardım daha istesem yardım ederseniz cok sevinirim sorum şu oalacak analog hatlarda makaslara gelmeden trenleri nasıl durdura biliriz ben düğme bağladım fakat tüm hattın elektriği kesildi belli bir kısmın elektriğini nasıl kesebilirim aynı zamanda diğer lokolar hareket etmesi gerekiyor tabi ardımcı olursanız sevinirim numaramıda verebilirim 0543 537 2303 ali osman manav

Çevrimdışı Tekin Aşkun

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 69
  • İleti: 50
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2016, 07:42:50 »
                             Ray sisteminde belli bir bölümü elektrisel olarak ayırmak için iki usul kullanabilirsin.Birinci olarak, rayları birbirine bağlayan fish plate'leri ( iki rayın birleştiği yerde küçük teneke oluklar)
     çıkarıp ( bir pense ile ucundan tutup çekince kolaylıkla çıkar.her ne kadar puntalanmış olsada fazla direnmez) yerlerine şeffaf plastikten yapılmış fish plate'ler takarak.(Türkiyede satılıyor).Bunun için elektriğini kesmek istediğin bölgenin her iki ucundaki ikişer plate'nin,yani dört tanesinin değişmesi gerekiyor.ikinci olarak,elektriksiz bölümün her iki ucunun elektrikli ray sisteminden teması kaldıracak kadar uzaklaştırarak.Bu temas kaldırma işlemini rayları bir tur motoru ile keserek de yapabilirsin.Her durumda plate'lerin söylediğim şekilde çıkarılmasıgerekiyor .Bu arada raylar arasındaki mesafenin 1 mm den fazla ayrılmaması gerekiyor.tren geçerken raydan çıkmaması için).Elektriksiz bölgenin sağa sola kaymaması için de rayların zemine çivilenmesi veya vidalanması lazım.(Bunlar da satılıyor.Ya da kendin aktardan bulabilırsin.Rayların traversleri üzerine iki veya üç adet çivi deliği var).İstediğin bölge böylece ana bölgeden ayırılmış olur.Bölgeyi istediğin kadar uzun tutabilirsin.
                           Lokomotif dolayısıyla tren bu bölgenin içine girer girmez duracaktır.Fakat bir daha hareket edemez. Zira elektriksiz kalır.Trenin hareket etmesi için bu bölgeye bağımsız olarak elektrik vermek gerekir.Bunun için ikinci bir trafoyu buraya bağlamak gerekir.Bu trafo elindekinin aynısından olursa trenleri bu bölge içinde farklı hızlarda kontrol edebilirsin.Bahsettiğim bu trafoyu elektriksiz bölgeye bağlamak için iki yol var.Birincisi raylardan birini ELEKTRİK ALAN RAY ile değiştirerek ikincisi ise trafonun + ve - uçlarını ,bir ucu sağ raya bir ucu sol raya olmak üzere lehimleyerek.Ancak uçları ters lehimlememeye dikkat etmek gerekir. yoksa tren ya hareket etmez ya da geri gider. Yani ana rayların eksisi artısı ile aynı tarafta olmalı.
                 İstersen bölgeyi tam olarak ikiye bölüp sağını başka solunu başka hızda kontrol edebilirsin. Hatta istersen raylarını üç dört bölgeye de ayırabilirsin. Tabii ki her bölgeye ayrı trafo gerekir.Ya da her trafoyu ayrı bir kişi kullanabilir. Herkes kendi bölgesine giren treni kumanda eder.


Çevrimdışı ali osman manav

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 33
  • İleti: 112
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #11 : Ağustos 09, 2016, 13:37:41 »
Tekin bey bilgiler için teşekkür ederim deneyip sizi bilgilendirecegim

Çevrimdışı Tekin Aşkun

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 69
  • İleti: 50
Ynt: makas motoru bağlamak için yardım
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2016, 10:00:18 »
          Kısıtlı zamanımdan dolayı daha ideal olan çözümü yazdım. Aslında açma kapama düğmesi ile çözüm üretmek mümkün. O zaman trafo da gerekmez. Daha önce yazdığım gibi gene de izole (elektriksiz) bir bölge oluşturmak şart.Daha sonra elektrikli bölgeden izole bölgeye iki kablo ile (zil teli denilen ince kablolar ile)  + uçtan + uca, - uçtan - uca bağlantı yapmak lazım (lehimleme yoluyla).Böylece elektriksiz bölge de elektrik alır.Daha sonra kablolardan biri kesilip araya aç kapa düğmesi takılır.Tren bu bölgeden geçerken düğme kapatılırsa tren durur.Açılınca tekrar hareket eder.Ancak hızla durup hızla hareket edeceği için gerçekçi bir hareket olmaz.Gene de bir çözüm tabii ki.