Gönderen Konu: YHT sınav sorusu  (Okunma sayısı 15312 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
YHT sınav sorusu
« : Temmuz 26, 2014, 22:06:36 »
Değrli forum üyeleri,

Aşağıda 2014 yılı Üniversite sınav sorusunu sizlerle paylaşıyorum

Bir ülkede hızlı tren projesinde şehirlerde yaşayanların daha kolay ulaşımlarını sağlamak adına Yüksek Hızlı Tren projesi planlanmıştır. İki şehir arasındaki mesafe 400 Km dir. Araba ile bu mesafe 3 saat 15 dakikada alınabilmekte ve dizel bir araç ise bir depo yakıtla 650 KM yol yapabilmekte ayrıca bu depo 175 TL ya dolabilmektedir.
YHT bittiğinde ise dörk kişilik bu aile şehirlerden birine 45 Km mesafede YHT den inerek kalan mesafe için ilave 45 Dk daha zaman harcamaktadır. YHT ile mesafe 3 saat 30 dk + 45 dk sürmekte ayrıca kişi başı 70 TL den toplamda 280 TL ödemektedir.

Buna göre aşağıda yer alan cevaplardan hangisi doğru olur
A- Hizmet ayağınıza gelmiştir daha ne istiyorsunuz
B- Raylar paraleldir itirazcılar paralelcilerdir.
C- Huloooohh
D- Yersen

Doğru cevaplarınızı bekliyorum

Çevrimdışı Barbaros

  • barbaros a??rbaş
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 61
  • İleti: 278
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #1 : Temmuz 26, 2014, 22:49:21 »
valla benim şişli den pendiğe gitmem 1.5 .2 saat 3.5 tren etti 5 bunun neresi hızlı bunu anlamak mümkün mü bilemedim.daha önce haydarpaşa 15 dk da gidiyor trene binincede 6 saate ankarada oluyordum.ne değişti biri anlatsın!!!!!!!pangaltından metro levent 15 dk.15 dk otobüs bekle yarım saat 500 T ye bin 1. 1.5 satte o hesap ortada..şişli istanbulun göbeği.çekmeçe avcılarda oturanı düşünün!!!!!yapılana saygı duymak lazım tamamda yarım yappılana nasıl saygı duyulur yahu!!!!!

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: YHT sınav sorusuna cevap.
« Yanıtla #2 : Temmuz 27, 2014, 00:10:46 »
Sedat harika yakalamışsın olayı.

Dizel bir araç uzun yolda 175 liralık mazotla 650 değil , en az 800 kilometre yol yapar sıkıştırmadan kullanırsan çok rahat 1000 kilometre gider , 4 kişilik aile 4 saatte Ankaraya gider ,4 saatte geri döner toplam 175 Tl harcar , trenle gidip gelirse duruma göre 9-11 saat harcar ve indirimli biletle cebinden 440 Tl çıkar.

Türk milleti çok nankör vallahi................. ;D

Neyse şaka bir yana , yakın zamanda hızlı tren ile banliyö Marmaray vs birleşince zaman sorunu çözülür , vatandaş yukarıdaki hesabı yapmayı akıl ettiği zaman ise ,  bilet fiyatını ucuzlatmak zorunda kalacaklarına dair iddiaya girerim.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #3 : Temmuz 27, 2014, 19:28:28 »
Bu daha olayın temeli bile değil
Biraz bina yükselsinde öyle irdeleyelim binayı biz göremeyiz ama belki torunlarımız görür

Ben yukardaki hesaplara katılmıyorum
Dört kişilik bir aile yolda molası çayı kahvesi yemeği bu rakamların üstüne çıkar
Üstüne üstlük karayollarımızdaki stres can güvenliği
Dün Ankara ya ulaşmanın iki alternatif vardı
1. Uçak
2. Karayolu
Bu gün bu alternatif üç oldu ve bence YTH ikinci sıra , karayolu  üçüncü sıra oldu

Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2014, 23:40:59 »
Avrupa'da tgv ile paris-lion arası 200 Euro'dan aşağı bilet bulamak zor.Fiyat tabiki daha ucuz olsun..Talebi birkaç ay sonra göreceğiz..Eskişehir -Ankara-Konya hattı oldukça yoğun..Birkaç ay sonra talep belli olur.

Be öncelikle Hayırlı olsun diyorum.

Unutmadan Haydarpaşa'cılar(Haydarpaşa platformcuları) dikkat ettimi bilmem ama açılışta Başbakanın bindiği vagonun üzerinde ''yht istanbulda'' yazısının yanında büyük bir Haydarpaşa Garı'nın resmi vardı.

Keşke 20 yıl önce yapılsaydı.Ayaş tüneli bile 20 yıldan fazla sürdü...İnşaallah Kars'tan, Van'a,,Antalya 'dan,,Adana'ya her yere yaygınlaşır,Eurostar gibi araç taşıyan hızlı trenlerde  yaygınlaşır.Avrupa'yı yakalamak için çok daha çalışmamız lazım.Her zaman söylediğim şey,

Hayırlı olsun.....

untmadan 2009 da ilk binmek nasib oldu.Kendi trenimiz ve kendi maketimizi kendi ülkemizde yapacağımız,dandikçi çinden kurtulmamız dileğiğle....

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2014, 23:56:10 »
Merhaba,

Aranızdaki Ankarada yaşayan İstanbullu, Kulüpten uzak bir üye, ve dostlardan uzak bir gariban taşralı olarak bu hesapları bende yapıyorum. Ama bilmediğim Pendikte trenden indikten sonra Kadıköye ulaşmanın seçenekleri, süresi ve maliyetleri nedir. Beni aydınlatabilirseniz bende kendi görüşlerimi açıklayabilirim.

Sevgilerimle,

Can

Dipnot.

Sevgili İrfan,

Sana katılıyorum. Bekleyelim ve görelim. Önyargılı olmadan, sistemin oturmasını ve gelişmesini görelim. Eleştiriyi zaman içinde tekrar yaparız. Dandik Çin mallarından kurtulabileceğimizi sanmıyorum. Ankara metrosu bildiğin gibi çok uzun zamandır hizmette. Emin değilim ama sanırım katarlar Bombardier.



Ancak, son açılan Kızılay-Çayyolu hattında Çin yapımı katarlar kullanılmakta. Dandik lafı hafif kalır. Bu mantığı anlamıyorum. Sen Bombardier kullanıyorsun, altyapını buna göre kurmuşsun, (Atölye, bakım, eğitim, yedek parça v.b.) gidip Çin malı sistem alıyorsun. Farklı bir yatırıma geçiyorsun. Belkide ben fizibiliteden hiç anlamıyorum...Bombardier katarlar başlangıçtan beri kusursuz çalışıyorlar. Benim Avrupada gördüğüm metrolardan çok daha iyiler. Yinede bekleyelim ve görelim diyorum.

« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2014, 00:22:01 Gönderen: CAN »

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #6 : Ağustos 01, 2014, 00:21:26 »
Canım abicim , şu anda ne yapılıyor bilmiyorum ama kısa bir müddet sonra Marmaray bağlantılı metro Pendiğe ulaşacak , o zaman işler daha kolay olacak.

Bu arada eski banliyö hattını 3 yollu yapma çalışmaları sürüyor , bazı yerleri nasıl geçeceklerini çok merak ediyorum , eğer becerirlerse tren Söğütlüçeşmeye kadar gelecek ve ordan hem metro hem de Marmaray bağlantısı olacak ( en az 1 senesi var )

Ben bilet fiyatının yüksek olduğu konusunda ısrarlıyım , bakalım ne olacak.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı Ferda

  • Ferda Genç
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • Yaş: 64
  • İleti: 1630
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #7 : Ağustos 01, 2014, 00:33:32 »
Sevgili Can Abi,

YHT şayet eski Pendik istasyonunda duruyorsa 10 dk yürüyerek sahilden sarı dolmuşlara binilebilir ve hemen hemen her zaman açık olan bir trafikte sahilden 15 - 20 dk da Bostancı da (Bağdat Caddesi) olabilirsin. Aynı dolmuşlar Kadiköye kadar gidiyorlar. Ücreti en son bindiğimde 4,- TL idi.(Bostancı). Bir alternatifde yine istasyondan 5 dk yürüyerek bu sefer minibüs yolundan giden minibüslere binilebilir ama onlar her yerde yolcu aldıklarından çok daha uzun sürede gidebilmekteler ve Bağdat Caddesinden geçmemekteler. Yapılmakta olan Pendik metro durağına yürüyerek ulaşmak yarım saat sürebilir.

Sevgiler

Ferda
İYİ YAPILMIŞ BİR İŞİN ÖDÜLÜ, ONU YAPMIŞ OLMAKTIR.

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #8 : Ağustos 01, 2014, 09:44:50 »
Demir yoluyla yük taşımacılığı inkar edilemez ekonomik katkıdır
Bu konu maalesef eksik bırakıldı gibime geliyor
Dikkat ederseniz YHT uğruna konvansiyonel hat deniyor galiba bunlar feda edildi
Tabii bütçe ekonomi plan proje veya bu sonraya ertelendi düşünüldü  bilemeyiz ama

Demir yoluyla insan ve yük nakli beraber düşünülmesi gerekir


Çevrimdışı irfantprk

  • ?RFAN TOPRAK
  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 53
  • İleti: 505
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #9 : Ağustos 01, 2014, 23:03:15 »
Can abi,

Bombardier gerçekten kaliteli metro araçları üretiyor.Yanılmıyorsam Jozef Armard Bombardier kurucusuydu.(Discovery de belgeselini seyretmiştim)Kabataş-Bağcılar hattında yıllardır sorunsuz kullanılıyor.Bir ara Topkapı-Habipler hattında çizgileri ve dizaynı çok güzel beyaz renkte yakışıklı tramvay deneme seferleri yapıldı,Üzerinde ''yerli tramvayımız Uğur Böceği hayırlı olsun'' yazıyordu.Bursada üretiliyormuş,birçok parçası ( % 80 civarı yerliymiş).Ama ne oldu bilmem tramvay 2 ay sonra yok oldu,buhar oldu, uçtu gitti,performans ve tasarruf değerleri ALSTOM VE BOMBARDİER kadar etkili.Ne diyeyim,ne söyleyeyim.İnşaallah daha iyi olur,....

selamlar...
« Son Düzenleme: Ağustos 01, 2014, 23:10:35 Gönderen: irfantprk »

Çevrimdışı Okan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: ?stanbul
  • İleti: 1120
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #10 : Ağustos 03, 2014, 17:34:15 »
Sedat arkadaşımız konuyu sınav sorusu olarak açmıştı anlaşılan YHT'nin kendi sınavları daha tamamlanmamış....

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/101281/Yuksek_Hizli_Tren_de_kabus_gibi_gece.html

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #11 : Ağustos 03, 2014, 18:34:19 »
 Deve kesmek lazım, deve....:D :D :D
« Son Düzenleme: Ağustos 03, 2014, 18:38:43 Gönderen: utkan »

Çevrimdışı oruc

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 312
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #12 : Ağustos 03, 2014, 19:53:52 »
Trafolara kedi girmiştir

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #13 : Ağustos 06, 2014, 17:03:33 »
Hızlı tren ile seyahat eden bir kişinin görüşlerini aktaran linki paylaşıyorum

http://ozguryoldaa.blogspot.com.tr/2014/08/istanbul-ankara-hzl-treni.html 

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #14 : Ağustos 07, 2014, 00:01:28 »
Yorumlar gerçekten objektif yapılmış ayrıca  bir bölümde şöyle bir cümle var ş  Gebze istasyonu çıkışında haydarpaşa'nın yerine yapılacak depo sahasının inşaatı sürüyor. Bu inşaat bittiğinde normal trenlere de kavuşmayı bekliyoruz.

Bu bana sürpriz oldu , Haydarpaşa'nın sadece binasını peşkeş çekecekler ama manevra , depo alanı aynı kalacak sanıyordum , oralara da göz koymuş gözünü toprak doyurasıcalar.
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı CAN

  • Can Becan
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 73
  • İleti: 588
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #15 : Ağustos 07, 2014, 01:12:57 »
Vallahi Kemal bana sürpriz olmadı.

Yaklaşık 4-5 sene önce, Arkitera Mimarlık Dergisinde yayınlanan yeni Haydarpaşa yerleşim planını gördüydüm. Gar binası ve Cami dışında birşey kalmamışdı. Gerçekleşeceğine pek ihtimal vermediydim o zaman, ama galiba olacak gibi görünüyor. Planı bulabilirsem yayınlarım.

Sanırım 2011 yılında onaylanan plana göre Harem de dahil olmak üzere, Kadıköye kadar olan bölge turizm, ticaret ve kültür alanı olarak planlanmış. Buna göre Harem, Konteyner limanı, TMO, Kadıköy tarafında Eski EBK tesisleri ve civarı, İstasyon atelyeleri ve ilerisi tamamen yıkılıyor. Projeye göre Haydarpaşa istasyon binası üst katları Otel olarak kullanılacak. Zemin kat istasyon olarak işlevine devam edecek. Bence bu İstanbul halkının, sivil toplum kuruluşlarının ve mühendis, mimar odalarının tepkisini azaltmak için yapılan bir göz boyama. Günde topu topu bir iki tren kaldıracaklar göstermelik olarak. Zira İstanbul ulaşım projelerine göre ana bağlantı istasyonu yeni yapılacak söğütlüçeşme istasyonu. Haydarpaşa istasyonu kapsamında tarihi eser sayılan birkaç bina var, mesela göçmen misafirhanesi. Bunların ne olacağı mechul. Şimdiki konteyner limanına 20 katlı turist gemilerini yanaştıracaksın. Selimiye ve Üsküdar silüeti yok olacak. Abartıyorsun diyeceksiniz, peki kabul. Yav İstanbulda Otelmi yok, yahut Otel yapacak yermi yok. Ne istersin dünya Gar literatürüne geçmiş Haydarpaşadan. Akşam akşam gene sinirim bozuldu.

Can
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2014, 02:11:26 Gönderen: CAN »

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #16 : Ağustos 07, 2014, 10:21:48 »
Can abi
Galata port ihalesini alan firma bu günlerde inşaata başlayacak
Courvasier ler belki geçici bir süre için haydarpaşa ya bağlanabilir
Bu gemiler genellikle 12 saat İstanbul'da kalıyorlar
Turistlerin gezeceği Avrupa yakasına gidiş geliş için bir/iki saati harcamazlar gibime geliyor

Sirkeci garının sahil yoluna bakan cephe karşısıdaki benzinci kaldırılmış
Buraya alelade bir park yapılmış
Tahmin ediyorum tarihi bina görüntüsünü kapatan o saçma sapan ilaveler kaldırılacak eskisi gibi gar binasına sahil yoluna bakan cepheden giriş çıkış verilecek gibi......

Çevrimdışı LIMATRAIN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 296
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #17 : Ağustos 07, 2014, 11:11:34 »
Bence burada irdelenmesi gereken bir kaç konu mevcut.
*- Yolcu gemilerinin Karaköy limanına yanaşmaları çok yeterli değil. Bizlere bazı konularda dezavantajlar getiriyor. NCL,MSC ve Costa Gemileri oldukça büyük olması sebebiyle kapasite düşük kalıyor. Limana 5 gemiden fazla gemi yanaştırılamıyor. Diğer taraftan 3.500 - 5.000 kişilik gemilerden çıkan ziyaretçiler için hazırlanan tur otobüsleri trafikte ciddi bir yük oluşturmaktadır. Costa hariç bir çok gemi stop-over olarak İstanbul limanını kullandığından turizm için yüksek katma değer oluşturmaktadır. Bununla beraber gemi bağlama ücretleri liman için çok yüksek olması başka bir sıkıntı olup gemilerin başka limanlara gitmesine neden olmaktadır.
*- Haydarpaşa limanı içindeki yük bölümü/konteyner bölümü yeni demiryolu ile esasında ambarlı bölgesine ( projelendirilmişti ) alınması ve bu alanın gemiler için tahsis edilmesi daha sağlıklı olacaktır. Gelen Turistler ise Venedikte limana yanaştıktan sonra VAPURETTO denen daha küçük araçlar ise adaya taşınabilmekte ve bir şikayet unsuru olarak kullanılmamaktadır. Ayrıca kısa süre sonra (2 yıl gibi) tekerlekli araçların kullanacağı tünel hizmete girdiğinde tarihi yarım adaya araçla da ulaşmak mümkün olacak gibi görülmektedir.
*- Son olarak Haydarpaşa Tren garı bence yaşayan ve şehrin simgesi olarak kullanılmaya devam edecek şekilde tren garı ( limitli sefer sayısı ) olarak devam etmeli ( Üst katların otel olarak kullanılması alt alanların ise müzeye çevrilmesi ) alan içerisinde kalan ve tarihi değeri olmayan binaların yerine Kültür ve sanat etkinlikleri ile Kongrelerin yapılacağı 5 yıldızlı merkez ile  taçlandırılması ( ulaşım imkanlarının mümkün olması sebebiyle ) tarihi korurken uygun mimari ile yapılabileceği inancındayım

YETER Kİ BİRİLERİ BU İŞTEN NEMALANMASIN...

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: YHT sınav sorusu Nazar değdi
« Yanıtla #18 : Ağustos 07, 2014, 22:02:21 »
Hızlı trenimizin üzerinde nazar var ayol , tabi açarken 2 tane buharlı kesselerdi bunlar olmazdı  ;D
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı emrah82

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 42
  • İleti: 28
Ynt: YHT sınav sorusu
« Yanıtla #19 : Ağustos 10, 2014, 10:18:54 »
Konu siyaset uzerine acilmis bir konu. Ulkeye demir yolu kazandirilmis, hala altinda birseyler araniyor...