TCDD resmi sitesinde
https://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=7Hattın sonu hala Haydarpaşa olarak belirtiliyor. Umarım, sözlerine sahip çıkarlar ve bu web sitesindekiler habersiz değişmez.
https://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=7Devamında fotograflar da var...
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN HATTI
Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi, mevcut hattan bağımsız 533 km uzunluğunda 250 km/saat hıza uygun, tamamı elektrikli ve sinyalli yeni çift hatlı hızlı demiryolu yapımını içeriyor.
Projenin tamamlanmasıyla Ankara-İstanbul arası üç saate inecek. Bu güzergahtaki yolcu taşımacılığında yüzde 10 olan demiryolu payının yüzde 78’e çıkması hedefleniyor. Ankara- İstanbul Hızlı Tren Hattı, Marmaray ile bütünleşerek Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz ulaşım sağlanacak. Ülkemizin en büyük iki şehrini birbirine bağlayan bu projeyle kentler arasında sosyal, ekonomik ve kültürel alışveriş artacak ve Avrupa Birliği üyelik sürecinde olan ülkemiz, ulaşım altyapısıyla da hazır hale gelecek.
Proje 10 ayrı bölümden oluşmakta;
Ankara-Sincan : 24 Km
Ankara-Hızlı Tren Garı
Sincan-Esenkent : 15 Km
Esenkent-Eskişehir : 206 Km
Eskişehir Gar geçişi: 2.679 m
Eskişehir-İnönü : 30 Km
İnönü-Vezirhan : 54 Km
Vezirhan-Köseköy : 104 Km
Köseköy-Gebze : 56 Km
Gebze-Haydarpaşa : 44 Km
Ankara - İstanbul Hızlı Tren Projesi, iki etapta tamamlanacak. Projenin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir Hızlı Tren hattı 2009 yılında hizmete açıldı. Projenin ikinci etabı olan Eskişehir İstanbul hattının inşaatı devam ediyor. Köseköy-Gebze Etabının Temeli 28.03.2012 tarihinde atıldı.
Hattın 44 km'lik Gebze-Haydarpaşa kesimi Marmaray Projesi ile yüzeysel metroya dönüşeceğinden Marmaray Projesi kapsamında yapılacak.