Aralık 15, 2017, 13:56:44 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.















Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular:

 
   Ana Sayfa   Yardım Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: 1 2 3 [4]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: TCDD İş Vagonlarının Model Tadilatları  (Okunma Sayısı 11198 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mahmutzey
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Mahmut Zeytinoğlu

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 67

Mesaj Sayısı: 54


« Yanıtla #60 : Nisan 03, 2017, 19:56:05 »

Teoman Hocam,

Sizin hızınıza yetişmek mümkün değil. Bir vagonun detaylı çalışmasının tamamını
okumadan bir yenisini bitiriyorsunuz....

Ellerinize, emeklerinize sağlık, bir köşede öylesine duran vagonlara kişilik ve ruh kazandırdınız.
Şimdiye kadar model olarak çalışılmamış ISKAT örnekleri de sizin sayenizde kurgularda yer alabilecek.

Yeni sürprizlerinizi bekliyoruz...
Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2673



« Yanıtla #61 : Nisan 03, 2017, 20:55:56 »

Valla artık çatladım kıskançlıktan............

Mahmut beycim Teoman hocanın mücevher gibi yaptığı vagonlarını güle güle kullan , yalnız , bi daha sana geldiğimde , giderken üstümü ara bence.............. Grin

Anladın sen onu.......................
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #62 : Nisan 04, 2017, 09:37:41 »



Metin Bey, her zaman savunduğum bir düşünce vardır. ’’Bilgi paylaşıldıkça değerlidir. ‘’
 
Olabildiğince bildiklerimizi, yapabildiklerimizi, ilgi alanımızdaki diğer kişiler ile paylaşabilmeliyiz.

Görüşleriniz için çok teşekkürler.




Mesut Bey, sizin de belirttiğiniz gibi günlük yaşamımız içinde işlerimizden dolayı bazen zaman bulmakta zorlanıyoruz.

Uygun bir zamanda temennim modellerinize gerekli eskitme ve boyama çalışmalarını yapmanızdır.

Çalışmalarımız ile ilgili düşünceleriniz için çok teşekkürler.




Alp Bey, özel mesajda daha ayrıntılı belirttiğiniz duygu ve düşünceleriniz için çok teşekkürler.




Mahmut Bey, uzun bir süre bekledikten sonra nihayet bu çalışmaları başlatıp, sürdürmeye devam ediyoruz.

Sabırla beklediğiniz için anlayışınıza teşekkür ederim.

Sizin sayenizde bu tür çalışmalar ile ben de elimi geliştirme fırsatı buluyorum. Yeni sürprizler mutlaka olacaktır.




Kemal Bey, bir gün mutlaka sizin de bir modelinizi eskitme çalışması yapmaya çalışacağım.

Yine sizin önerileriniz doğrultusunda önce kendimin buharlı modelinde sonra da Mahmut Bey’in de isteği doğrultusunda

iş vagonları modelleri üzerinde bu kadar yoğun bir eskitme çalışmalarına giriştim.

Bana bu konuda cesaret verdiğiniz için size de çok teşekkür ederim.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar


Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2673



« Yanıtla #63 : Nisan 09, 2017, 00:36:11 »

Değerli hocam , benim için yapacağın eskitme koleksiyonumdaki en değerli parça olacaktır. ( neyi yaptıracağımı şimdiden düşünmeye başladım  Cheesy )
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #64 : Aralık 03, 2017, 20:23:24 »





Saygıdeğer modeltrenciler,

Bu çalışmamızda Piko 1/87 ölçek Br 55 model lokomotifin tenderi üzerinde eskitme ve hurdaya çıkmış bir görüntü
oluşturmaya çalışacağız.

Eskitilmiş, hurda olmuş, ıskat edilmiş ‘’Tender’’ ( Kömür ve su vagonu)  modeli çalışması








Tender üzerinde her zaman olduğu gibi kuru toz pastel boyalar ile eskitme çalışmasına başlıyoruz. Ancak bu modele,
hurdaya çıkmış bir görüntü vermemiz  için üzerinde biraz daha gerçekçi bir görüntü oluşturmaya yönelik bazı çalışmalar
yapma gerekliliği kafamı kurcalamaya başladı.






Tender üzerinde eskitme çalışmasına ara verip, tenderi sökmeye karar verdim. Burada amacım tenderdeki kömür
görüntüsünü ortadan kaldırmak. Çünkü kullanım dışı kalmış hurdaya ayrılmış bir lokomotifin tenderinde dolu vaziyette
kömür olmaması gerekir.

Müzelerde olsun, istasyon kenarlarında kaderine tek edilmiş olsun hurdaya çıkmış buharlı makinelerin tenderlerinde
kömür olmamaktadır.






Modelimizin kömür görünümlü parçası, modelin  kalıbında tenderin gövdesi ile bütün olarak hazırlanıp, plastik döküm
enjeksiyon yöntemi yapıldığından burada maket bıçağı ile kesim işlemi yaparak kömürlü bölümü almaya çalışacağız.







Görüldüğü gibi tenderimizin kömür bölümü parçasını maket bıçağı ve keski  ile tender gövdesinden ayırıyoruz. Bu arada
tenderin diğer parçalarını da ayırıp eskitme de yapsak TCDD renklerine göre tekerlek içleri ve tender şasi bölümünü siyah
boyamaya hazır konuma getiriyoruz.







Kömür haznesi bölümünün kesimden dolayı iç kısımlarda arta kalan plastik parçalarını düz ve yuvarlak eğe ile düzeltmeye
çalışıyoruz.

Yuvarlak eğe ile haznenin köşelerinin yuvarlaklığını bozmamak için tefsiye etmemiz,  kömür haznesi bölümünü doğru bir
şekilde ortaya çıkarmada yardımcı oluyor.







Her ne kadar eğeler ile düz alanları tesviye ile etsek de, tam düzgünlüğü sağlamak için maket bıçağı ile kazıma yöntemi
uygulayıp, daha  düzgün bir iç yüzey elde etmeye çalışıyoruz.







Tende kömür haznesi bölümünün ön kısmı kaldığından buradaki görüntü kömürsüz bir tender görünümüne
bağdaşmayacağından çizgilerle işaretlediğimiz bu bölümü de kesip çıkarmak zorunda kalacağız.



Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #65 : Aralık 03, 2017, 20:28:28 »









Tenderin ön tarafındaki kömür bendini ve kömür parçalarını barındıran kısmı da kesip,o alanı boşalttıktan sonra plastik
levha ‘’evergreen’’ den kömür haznesi tabanını ve  kazana kömür aktarılan ön kısma yeniden kömür bendi olarak plastikten
ahşap görünümlü parçalar kesilip tenderin iç bölümüne yapıştırıldı.






Beyaz olan plastik parçalarını siyah Tamiya marka mat boya ile tender rengine uyumlu konuma getirdik.







TCDD  45002 plaketli buharlı makine modelinin tenderi ile aynı şekilde olan hurda görünümlü tenderi yan yana koyup,
kömürlü ve kömürsüz görünümü karşılaştırıyoruz.

Ancak bu görünümlerde dikkatimizi çeken görüntü kullanımda olan tender ile hurdaya çıkacak eskimiş görünümlü tenderin
dış görünümünde özellikle kaporta kısmında düzgün bir görünüm olmaması gerekliliği kanısına varıyoruz.







Boş ve hurda görünümlü bir tenderin iç kısmının görüntüsü çok temiz olmaktansa, kömür artıklarının olduğunu, kömür
haznesi tabanında irili ufaklı kömür parçalarının bulunduğunu göstermek için  tabana irmik ve ince bulgur taneciklerini
yapıştırıp, sonrada bu malzemeleri  siyah boya ile kömür yapısına uygun görünüme getirdik.







Tenderin kömür haznesindeki artık kömür parçacıklarının tabanda boş kalan yerlere pas ve kirlenmiş tozlanmış etkisini
yansıtmak için kuru toz pastel ile çalışma yapıyoruz.







Bu arada tenderin iç kısmına yaptığımız çalışmayı, dış kısmına da su akıntılarından meydana gelen kireçlenmiş akıntı
izleri ile oksitlenmeden ötürü pas görüntülerini içeren kuru toz pastel boyayı geniş yatay yağlı boya fırçası ile boyuyoruz.




 


Tender içinde ve dışında eskimiş görüntülerinde istediğimiz sonuca ulaştık. Özellikle tender kömür haznesi tabanındaki
kömür artıkları görüntüsünde Çamlık Buharlı Lokomotif müzesinde yer alan kaderine terk edilmiş makinelerin tenderlerin
içindeki görüntülerinden esinlenerek bu etkiyi vermeye çalıştık.





Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #66 : Aralık 03, 2017, 20:31:53 »







Burada yaptığımız uygulamada saç kurutma makinesi ile ısıtma yaparak plastiğin yumuşamasını sağlayıp, metal bir alet
ile bastırarak çeşitli çöküntüler yaparak metal görümlü tender üzerinde bozulmalar oluşturmaktır.

Isıtma işleminde diğer yüzeylerin olumsuz etkilenmemesi için karton parçaları ile maskeleme yapıyoruz.







Saç kurutma makinesi ile ısıtarak yumuşattığımız plastiği metal çubukla bastırarak bozulma şekilleri oluşturuyoruz.

Isıtma yöntemi ile tenderin kömür haznesi bölümünde ve su tankının olduğu dış yüzeylerinde eskimiş ve bozuntuya uğramış
etkilerini çeşitli açılardan gözlemliyoruz.






















Tenderde kömür miktarını arttırıcı tedbir olarak, kömür haznesinin saç metal duvarlarının üzerine genellikle ahşap kalaslar
ile bir kasa yapılır. Hurdaya çıkmış ve gövdesinde çeşitli bozuntular oluşmuş tenderde bu kalaslarda yıpranmış ve kırılmış
bozulmuş görüntüler olabilir. İşte bu durumu yansıtıcı tender üzerine ek parçaları da plastik ‘’evergreen’’ levhalardan şeritler
 keserek oluşturduk.













Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #67 : Aralık 03, 2017, 20:35:51 »







Tender modelimiz üzerinde bunca bozulma yaratıp, hurdaya ayrılmış bir görünüm yarattıktan sonra artık böylesi bir durumda
bu tenderi ıskat edip tamamen devre dışı bırakıcı bir görüntüye kavuşturalım dedik. Ne yazık ki fazla hurdaya ayrılmış bu tip
araçlar ıskat edilip son yolculuğuna yani kesilip yok olmaya maruz bırakılıyorlar.




TCDD kullanım dışı gözden çıkardığı vagon, lokomotif vb. demiryolu araçlarının üzerine ıskat yazarak onların kullanımlarının
son bulduğunu ve hurdaya ayrılarak kesilip, geri kazanım amaçlı metal sanayiinde kullanılmak üzere eritilerek çeşitli metal
üretimlerinekatkı sağlamaktır.





TCDD de kullanılan’’Iska t’’kelimesi kullanım dışı anlamındadır.

Vallejo akrilik beyaz boya ile tender üzerine ince fırça ile ‘’ISKAT’’ yazıyoruz. TCDD atölyelerinde görevli kişilerin fırça ile
pek de düzgün olmayan bir yazı karakteri ile bu tip yazı yazdıklarını örnek alarak biz de yazıyı bu şekle uygun bir biçimde
yazıyoruz.









Tenderimiz hurdaya çıkmış ıskat edilmiş konumda son pozları ile huzurlarınızda













Logged
kemalomay
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Kemal Omay

Yaşadığı Yer:
Merkür...

Yaş: 18

Mesaj Sayısı: 2673



« Yanıtla #68 : Aralık 03, 2017, 21:13:43 »

Oooooof of  , vallahi bu sefer çok fena çatladım kıskançlıktan , tek kelimeyle muhteşem oldu , hiç bir eksiği kalmamış.

Mahmut beycim güle güle kullan ve kilit altında tut , ben senin eve girip çıkıyorum biliyorsun. Cool Cool Wink
Logged

YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.
enges
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Enver GENÇTÜRK

Yaşadığı Yer:
Osmaniye,Bakırköy

Yaş: 34

Mesaj Sayısı: 1212



WWW
« Yanıtla #69 : Aralık 03, 2017, 21:48:53 »

Abi fena olmuş
Elinize sağlık
Biyandan üzücü ama ülkemizde eski trenlerimiz ıskat olmuş olmayada devma ediyor
Çok gerçekçi olmuş
Logged

n koleksiyonumu dagıtıyorum. başlayacaklara duyrulur...
CAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Osman Can Becan

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 67

Mesaj Sayısı: 569



« Yanıtla #70 : Aralık 03, 2017, 22:49:58 »

Sevgili Teoman bey,

Evet biraz fazla olmuş. Anlaşılan Kemalden önce ben ziyaret edeceğim Mahmut beyi.

Emeklerinize sağlık, daha muhteşem bir ıskat olamazdı.

Saygı ve sevgilerimle,

Can
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #71 : Aralık 04, 2017, 16:48:58 »





Sevgili Kemal Bey, merhaba.

''Hiç bir eksiği kalmamış'' deyişinize göre, bu tür eskitme çalışmalarında  yapılan çalışmalar istediğiniz kıvama
gelinmiş görünüyor.

Bu duruma ben de çok sevindim. İlginize ve bu doğrultuda verdiğiniz desteklere çok teşekkürler.




Sevgili Enver Bey, merhaba.

Çalışmamızla ilgili görüşlerinize çok teşekkür ederim. Sizin de değindiğiniz gibi ülkemizde ne yazık ki eski demir yolu
araçlarımıza ıskat edilerek gereken değer verilmemiş.

Elde kalanlara da gereken yeterli ilgi gösterilmediğinden, gözümüzün önünde baka baka çürümeye terk edilmişlikleri
çok can sıkıcı bir durum oluşturuyor. En canlı örneği bu günkü hali ile Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi.




Sevgili Can Bey, merhaba.

Bu model üzerinde yaptığımız çalışma ile ilgili güzel görüşlerinize çok teşekkür ederim.

Bu tür çalışmaları Mahmut Bey; yapmayı planladığı kurgusunun bir köşesinde, İstasyon kenarında kör hatta; Uşak, Alaşehir,
Yeşil Kavak ve Soma istasyonlarının kenarlarındaki kör hatlarında bekleyen, hurdaya ayrılmış vagon ve lokomotifleri örnek
alacak şekilde değerlendirmeyi düşünüyor.

Mahmut Beyi ziyaretinizde, diğer çalışmalar ile birlikte, tender modelini de daha yakından izleme fırsatınız olacaktır.



Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar



Logged
mesut kurt
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
mesut kurt

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 407



« Yanıtla #72 : Aralık 04, 2017, 17:20:36 »

Teoman Hocam,

Yine harika bir çalışma yapmışsınız, elinize sağlık,
eskitmede kullandığınız pastel boyaların markası nedir ?


Saygılarımla

Mesut Kurt
Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #73 : Aralık 04, 2017, 20:11:46 »





Sevgili Mesut Bey, merhaba.

İlginiz ve nazik düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.

Eskitme çalışmalarında kullandığım kuru pastel boyalardan iki ayrı marka aşağıda fotoğraflarda görülen markalardır.
Küçük kutu, Çekoslavakya ürünü ‘’Mondeluz’’ diğer kutu ise Hollanda ürünü ‘’Talens’’ markadır.







Mondeluz pastel boyalar sert ve zımparada kolay toz hale dönüşebilen boyalardır.

Talens boyalar ise daha yumuşak olup, zımparalamada dikkatli olmayı gerektiren  yumuşak olması nedeniyle çabuk kırılan
boyalardır.

Her  iki kuru pastel boya toz hale getirildikten sonra modeller üzerine fırça ile sürüldüğünde, birkaç kez boyayı yedirmek için
patene yaptırmak gerekiyor.

Patene: Fırçaya toz boyayı aldıktan sonra süreceğimiz yüzey üzerinde fırçayı yukarı aşağı sürtünme yaparak boyanın yüzeye
yapışmasını sağlayıp, uzun süreli istenilen alanda kalmasını sağlamaktır.



Logged
CAN
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Osman Can Becan

Yaşadığı Yer:
Ankara

Yaş: 67

Mesaj Sayısı: 569



« Yanıtla #74 : Aralık 05, 2017, 02:07:14 »

Teoman bey merhaba,

Sizinle hergün görüşüyoruz ancak, paylaşım açısından bazı sorularımı, diğer dostlara yardımcı olacağı düşüncesi ile buradan aktarmayı uygun gördüm.

Kurgum hemen hemen tamamlandığı için, 2018 ve 2019 da daha çok elektronik devreler ve eskitmelerle ilgileneceğim.

Eskitme konusunda bu aralar biraz çalışma yaptım. Kullandığım teknikler, airbrushla eskitme, sıvı eskitme malzemeleri kullanımı ve toz boya kullanımı. Sonuç olarak beni tatmin edebilecek noktalara geleceğim sanırım.

Sorumsa şu, hangi tekniği kullanayımsa kullanayım, yaptığım eskitme beni tatmin edecek sonuca ulaştıktan sonra, çalışmamı korumak için vernik atıyorum. O zamanda airbrushla attığım vernik eskitmenin (veya kirletmenin) bir kısmını alıp götürüyor.

Gerek toz malzeme, gerek akrilik eskitme boyaları kalıcı olmadığı için vernik atmayı zorunlu buluyorum. Hatta çok hafif bir enamel boya eskitmesi bile dokunmaya gelmiyor.

Siz bu yaptığınız çalışmalarda koruyucu bir vernik v.b. kullanıyormusunuz.

Aydınlatırsanız sevinirim.

Saygı ve sevgilerimle,

Can
 
Logged
mesut kurt
Kulüp Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
mesut kurt

Yaşadığı Yer:
İstanbul

Yaş: 45

Mesaj Sayısı: 407



« Yanıtla #75 : Aralık 05, 2017, 12:39:19 »

Merhaba Teoman Hocam,

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.



Saygılarımla

Mesut Kurt

Logged
Teoman Kardaşlar
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
Teoman Kardaşlar

Yaşadığı Yer:
Konak, İzmir

Yaş: 59

Mesaj Sayısı: 2172



« Yanıtla #76 : Aralık 05, 2017, 13:06:45 »



Mesut Bey, merhaba.

Ben de size çok teşekkür ederimiilginize ve gösterdiğiniz duyarlılığa.
Bilgi daima paylaşıldıkça değerlidir. Sevgiler, saygılar.





Can Bey, merhaba.

Bu forumda bilgilerimizi paylaşmamız, birçok modeltrenci dostlarımız arasında bilgi paylaşımı  bakımından son derece
yararlı olmaktadır. Bu görüşteki hassasiyetiniz için çok teşekkür ederim.

Sorunuzda belirttiğiniz üzere, eskitme çalışmalarının üzerine vernik atmak koruyucu olması bakımından uygun olabiliyor.
 
Ancak! Vernik kendi türüne göre inceltici sıvı ile kullanıldığından sıvı bir şekilde modelin üzerine airbrush ile atılması durumunda,
alttaki eskitme için kullanılmış boyaların etkisini azalttığı gibi toz olarak yapılmış eskitmeyi de tamamen ortadan kaldırabiliyor.
 
Toz pastel boya için en iyi yöntem, eskitme işlemi öncesi lokomotif, vagon, çeşitli bina vb. modellerin üzerine mat vernik atmaktır.
Mat vernik gözle görülmeyecek yüzeyde pütürlü bir yapı oluşturmaktadır. Bu yüzden toz kuru pastel boya mat vernikli yüzeye çok
daha iyi bir şekilde tutunmaktadır. Bu uygulama sonrası tekrar eskitme yapılmış modelin üzerine vernik atmaya gerek kalmaz.

Eskitme yapılmış lokomotif ve vagon modellerini mümkün olduğunca gövdelerinden tutmayıp, tamponlarından, kuplörlerinden,
bojilerinden tutarak taşımak en uygun yöntemdir.


Sevgiler, saygılar.
Teoman Kardaşlar




« Son Düzenleme: Aralık 05, 2017, 13:29:00 Gönderen: Teoman Kardaşlar » Logged
İhsan
Kurul Üyesi
Forum Üyesi
*
Offline Offline

Adı Soyadı:
İhsan Günder

Yaşadığı Yer:
Fatih İstanbul

Yaş: 64

Mesaj Sayısı: 915



« Yanıtla #77 : Aralık 05, 2017, 13:51:32 »

Sayın hocam
Ben  ince, hassas işlerimde Talens 003 mat vernik , diğerlerinde hazır sprey mat vernik kullanıyorum

Maket üzerinde belirttiğiniz gibi ilk olarak mat vernik bu güne kadar uygulamadım

 
Hertürlü boya ve efekt bittikten sonra Talens mat verniği(tabiiki aırbrush ile inceltmeden) veya sprey mat verniği en az 50-60 cm uzaktan
bir kaç saat arayla iki kat olarak uyguluyorum
Boya veya efekt bozulmadan orijinal haliyle fixleniyor ve belirttiğiniz gibi yüzey  hışırlı oluyor

Bu yöntemde özellikle ortamın çok iyi havalandırılması ve maske kullanılması gerekir
Tabiiki etraf kirlenecek  diye bir sorun olmamalı

Saygı ve sevgilerimle
Logged
Sayfa: 1 2 3 [4]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!