Gönderen Konu: tren garlarımız ve istasyonlarımız  (Okunma sayısı 411724 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #660 : Aralık 16, 2014, 07:51:55 »



istasyon bitişiğinde bulunan alt geçit  sol tarafta görülen merdivenler istasyona çıkıyor



Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #661 : Aralık 16, 2014, 07:54:16 »
istasyonda demiryolunda karsıya geçmek için yapılmış alt çeçit



Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #662 : Aralık 16, 2014, 07:58:08 »
istasyon karşısında bulunan turnike ve durak binası






Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #663 : Aralık 18, 2014, 07:43:36 »
.
« Son Düzenleme: Mart 02, 2015, 08:07:13 Gönderen: Ozan Dik »

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #664 : Aralık 18, 2014, 07:52:50 »
03-54 Fenerbahçe istasyonu Feneryolu istasyonundan ayrılan bir hat bu istasyona ulaşıyordu. günümüzde bu hat yok istasyonda  :(


 

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #665 : Aralık 18, 2014, 07:53:43 »
istasyon binası

« Son Düzenleme: Aralık 18, 2014, 07:57:17 Gönderen: Ozan Dik »

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #666 : Aralık 18, 2014, 08:00:37 »
bu hat ve istasyon hakkında ayrıntılı bilgi linki http://modeltrenciler.com/forum/index.php?topic=5502.0 Okan bey konuyu çok güzel anlatmış.

Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #667 : Aralık 18, 2014, 13:22:52 »
Ozan kardeşim , Türkiye de tren konusunda en şanslı bölge Ege bölgesidir , hem neredeyse her yere tren vardır hem de en çeşitli lokomotif ve vagonlar bu bölgede çalışmıştır , yani tren konusunda en zengin hatıralara sahip olanlar Egelilerdir.

Öncelikle bize Ege havası koklattığın için çok teşekkürler.

Şimdi sıra bizim tarafın istasyonlarına geldi , hem eski hallerinin hem de yeni durumlarının resimlerini bulmuşsun , bakalım hat yenilenince bu istasyonlar ne olacak , sanırım hepsi kullanılmayacak , MTK olarak bu istasyonlardan birine talip olabilsek ne iyi olurdu.

Hatıralarımızı canlandırdığın için daha büyük teşekkürler. Çok emeği geçen Pınar'a da ayrıca selamlar sevgiler......
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.

Çevrimdışı GOKHAN OZKAN

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 732
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #668 : Aralık 18, 2014, 19:40:23 »
Ozan Bey,Yine çok güzel fotograflar.
G. ÖZKAN

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #669 : Aralık 19, 2014, 07:48:07 »
Ozan kardeşim , Türkiye de tren konusunda en şanslı bölge Ege bölgesidir , hem neredeyse her yere tren vardır hem de en çeşitli lokomotif ve vagonlar bu bölgede çalışmıştır , yani tren konusunda en zengin hatıralara sahip olanlar Egelilerdir.

Öncelikle bize Ege havası koklattığın için çok teşekkürler.

Şimdi sıra bizim tarafın istasyonlarına geldi , hem eski hallerinin hem de yeni durumlarının resimlerini bulmuşsun , bakalım hat yenilenince bu istasyonlar ne olacak , sanırım hepsi kullanılmayacak , MTK olarak bu istasyonlardan birine talip olabilsek ne iyi olurdu.

Hatıralarımızı canlandırdığın için daha büyük teşekkürler. Çok emeği geçen Pınar'a da ayrıca selamlar sevgiler......

havalar ısınsın ege bölgesine devam gitmediğimiz istasyon ve gar olmayacak ama bir ricam olacak sırası gelen istasyonların elinde fotoğrafı olan arkadaşlarda eklerse çok sevinirim .

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #670 : Aralık 20, 2014, 09:53:36 »
03-55 Göztepe istasyonu(eski istasyon)
1872'de Haydarpaşa-Pendik hattı yapıldığı zaman Feneryolu’ndan kalkan tren Erenköy’de dururmuş. Bir süre sonra adını Merdivenköy, Şahkulu Sultan Dergahı*nın gönül eri olan Evliya Gözcü Baba ve onun bulunduğu gözetleme tepesinden alan Göztepe civarına, saray mensubu paşalar yerleşip, muhteşem köşkler yapınca yörenin önemi artmış, bu nedenle de bir istasyon yapmak zaruri hale gelmişti. Bu ihtiyacı karşılamak üzere hattın kara tarafına kâgir olan diğer istasyonların aksine (Fenerbahçe istasyonu hariç) iki katlı ahşap bir tren istasyonu inşaa edilmişti.


Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #671 : Aralık 20, 2014, 09:58:30 »
binanın arka tarafı












Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #672 : Aralık 20, 2014, 10:09:44 »
eski istasyondan detaylar






























Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #673 : Aralık 22, 2014, 07:45:35 »
03-55 Göztepe istasyonu(Yeni istasyon)
O yıllarda Feneryolu’ndan kalkan tren Göztepe’ye gelirken oldukça dik bir rampayı tırmanır, ıslak ve karlı havalarda lokomotifin tekerlekleri raylar üzerinde olduğu yerde döner ve tren yolda kalırmış. Bu durumu ortadan kaldırmak amacıyla o rampayı düzeltmek zorunlu olmuş, tren yolu kazılarak seviyesi 11 metre kadar aşağıya indirilmişti.Yol 11 metre aşağıya indirilince istasyon binası yukarıda bir setin üzerinde kalmış, yolcuların inip binmesinde yaşanacak zorluk göz önüne alınarak, 1915 yılında bugünkü  istasyon binası inşa edilmişti.









Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #674 : Aralık 22, 2014, 08:01:39 »
Yeni İstasyon binası inşaa edilirken daha önce hemzemin geçit olarak tren yolu ile kesişen Bağdat Caddesi’nden gelen yolun geçebilmesi için de bir köprü gerekmiş, köprü ile birlikte yeni İstasyon binası da diğer hatboyu istasyonlardan farklı olarak köprü gibi tren yolunun üzerine inşaa edilmişti.Yeni İstasyon binası bu haliyle, bir köprü üzerine inşaa edilmiş ve tren yolu hattının üzerine oturmuş yeğane ve benzersiz bir yapıdır. Sadece bu neden bile onun muhafaza edilip gelecek nesillere taşınması için yeterli bir özgünlüktür. Yeni istasyon binasının inşaatının o güne kadar tek hat olan Haydarpaşa Pendik hattının da çift hatta dönüştürülmesinde de payı olmuştu.köprü üzerindeki istasyon binasına girildiğinde her iki yandan inen merdivenlerle aşağıdaki pronlara iniliyor.















Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #675 : Aralık 22, 2014, 08:14:22 »
istasyonun yandan görünüşü





iatasyonun arka tarafı






Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #676 : Aralık 22, 2014, 08:22:19 »






fotoğraflar çeşitli internet sayfalarından alınmıştır.yazı Levent Civelekoğlu nun sayfasından alınmıştır.

Çevrimdışı utkan

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 65
  • İleti: 1938
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #677 : Aralık 22, 2014, 23:54:06 »
Harika kareler..... :o

Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #678 : Aralık 25, 2014, 07:50:15 »
01-56 Erenköy istasyonu



Çevrimdışı Ozan Dik

  • Ozan
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 52
  • İleti: 2710
Ynt: tren garlarımız ve istasyonlarımız
« Yanıtla #679 : Aralık 25, 2014, 07:53:43 »
istasyonun en son renklerine ait fotoğrafı