Gönderen Konu: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi  (Okunma sayısı 44666 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #20 : Nisan 08, 2013, 16:37:14 »


MTK forumunda yapmış olduğumuz başka modifiye çalışmalarında da belirttiğim bir ayrıntıyı tekrar hatırlatmak istiyorum.

Kırmız boya öncesi mutlaka beyaz boya kullanılmalıdır. Kırmız rengi en iyi tutturmanın yolu zemine astar niteliğinde beyaz
boya uygulayıp, onun üzerine kırmızı renkli boyayı kullanmak gerekir.

Modelimizde görüldüğü gibi kırmızı boya yapacağımız yerleri önce akrilik özellikli Vallejo beyaz boya ile boyuyoruz.

Tenderin tekerlek içlerini de siyah ile boyuyoruz.







Tender altında yer alan kırmızı görünümlü kısımları Vallejo kırmızı ile boaydık.

Tekerlekleri iç kısımları da siyaha boyandığından tenderin bütününü görmek için alt şasi ile üst bölümü topluyoruz.

Siyah ve kırmızı boyanın tender üzerinde istediğimiz şekilde sorunsuz uygulandığını gözlemliyoruz.







Bazen insan bu tür çalışmalara kendini kaptırınca bazı detelerı da yapmak istiyor.
Hava tankının uç kısımlarında hava çıkış düzeneğinin pirinç metalden yapılmış olduğunu düşünerek bu küçük parçaları da
bu renge boyuyoruz.

TCDD 55022'nin modelini boyaları çok fazla yıpranmış, gövdesinin mümkün olduğunca eskimiş ve kirlenmiş bir görünümde
yapacağız.

Görmüş olduğunuz temiz boyalı görünüm model bittiğinde olmayacak!


« Son Düzenleme: Nisan 08, 2013, 16:44:50 Gönderen: Teoman Kardaşlar »

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #21 : Nisan 09, 2013, 00:59:47 »



TCDD 55022’nin tenderinde çalıştığı dönemlerde kömür alma hacminin arttırılarak daha fazla kömür alması sağlanmış.
Aşağıdaki fotoğrafta da görüldüğü gibi tenderin her iki ayanı ile arka tarafına ‘’U’’ biçiminde ahşap parçalar takılarak
kömürlerin dışarıya taşması önlenmiş.

Biz de bu durumu modelin tenderine uygulayacağız. Daha önce Mahmut Bey’in yapmış olduğu çit katlı ahşap çalışması
aslında çok güzel olmuştu.

Ancak fotoğraflarda tekrar incelemeye aldığımız TCDD 55022’nin tenderinde tek parça olduğu dikkatimizi çektiğinden bu
kez tek parçalı ahşap görünümlü parçaların takılmasına karar verdik.








Tender çalışmalarımızda; gerçeğindeki gibi kömürlük bölümünde, kömür alma hacminin arttırılması için ek olarak takılan
ahşap parçaların Evergreen plastik levhalardan şerit biçiminde keserek, tender üzerinde ölçülendirme yapıyoruz.






Evergreen plastik plakalardan kestiğimiz şeritlere ahşap dokusu vermek için plastiğin beyaz yüzeyini toz pastel siyah
boya kaplıyoruz.







Maket bıçağımızın ucu ile ahşap dokusu oluşacak biçimde çizikler oluşturuyoruz.







Revell’in Enamel ahşap rengine uygun boyası ile şeritleri boyuyoruz. Boyadıktan sonra tekrar çizikler atarak bu kez
toz pastel siyah ve kahve renkleri ile tekrar boyama yapıyoruz.






Hazırladığımız ahşap görünümlü parçaları modelimizin tenderi üzerine takıyoruz.

Gerçeğinde tenderin kömür alma kapasitesini arttırıp, kömürlerin dökülmesini önlemek amacı ile 3 kenarına set şeklinde
takılan ahşap parçaları böylece modelimize de uyarlamış oluyoruz.












Çevrimdışı hayri

  • Kulüp Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yaş: 43
  • İleti: 175
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #22 : Nisan 09, 2013, 10:41:37 »
Harika!
Herşey rayında...

Çevrimdışı sedat nişancı

  • Forum Üyesi
  • Yer: İZMİR
  • Yaş: 62
  • İleti: 342
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #23 : Nisan 09, 2013, 15:11:29 »
  Teoman Bey hava pompalarının ucundaki vanaların markasınıda yazsaydınız ;) :)

   Selamlar Sedat NİŞANCI

Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #24 : Nisan 10, 2013, 02:07:03 »



Tender üzerinde eskitme çalışmalarına önce üst bölüm  kömür haznesinden başladık.














Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #25 : Nisan 10, 2013, 22:22:34 »





Bir önceki mesajımızda tender üzerinde başlattığımız eskitme çalışmalarındaki görüntüler üzerinden biraz da uygulamamız
hakkında bilgi verelim.

Önce size kullandığımız malzemeleri tanıtalım.

Tenderin gerçek yapısı kömür ve su sarnıcı dış bölümü metal saç kaplama olup, üzeri siyah boya ile boyanmıştır.

Fabrika çıkışı çok temiz görünümlü olan boyalar zaman ile iklim şartları gereği önce soluklaşıp siyahın etkisini kaybetmesinin
ile birlikte yağmur ve nem etkisi ile de paslanma gösterir.

Metal yüzeyde soluklaşma ve paslanma etkisini vermek için, kuru toz pastel boya, suluboya tercihe göre de resim yağlı
boyası kullanılır.

Bu boyaların uygulanışları ise farklılık gösterir.

Kuru pastel boya, bir zımpara üzerine sürtme ile toz haline getirilir ve ince fırçalar ile istenilen yüzeye sürülür.

Sulu Boya, bazı etkin renklerde işe yarar ve su ile inceltilerek kullanılır. Örneğin; pas akıntı ve sızıntıları, ince fırça ile
suluboya kullanılarak çok güzel sonuç verir.

Resim Yağlı Boyası, tüp içinde diş macunu kıvamında olup, sentetik tiner veya terebentin ile inceltilerek kullanılır. İçe detay
çalışmalarda çok etkin bir sonuç verir.
Boya önce yüzeye tiner ile inceltilip, fırça ile sürülür, tam kurumadan ince bir bez ile sıyırma yapılarak yüzeyden silinir.
Kirletme efektlerinde çok iyi sonuç verir.
En büyük riski istediğiniz sonucu yakalayamadığınız zaman temizlenmesi güçtür. Buna karşılık suluboya da böyle bir risk
yoktur. Beğenmediğiniz bir durumda suluboyayı temizlemeniz çok kolaydır.

Sulu boya çalışmalarında çalışmanız bittiğinde boyanın çıkmasını önlemek için üzerine ince bir kat oluşacak şekilde püskürtme
yöntemi ile vernik atmak gerekir.

Eskitme ve kirletme çalışmalarındaki boya türlerimiz.







Şimdi tender üzerinde yaptığımız çalışmanın amacını ve ne yapmak istediğimizi aktarmaya çalışalım.

Eskitmeleri ve kirletmeleri mutlaka bilinçli bir şekilde yapmalıyız. Rasgele renkleri kullanarak eskitme ve kirletme yapacağız
diye lekeleme yapmamalıyız.




Aşağıdaki fotolardan incelememizi, bu yazdıklarımız doğrultusunda sürdürelim.

Tenderin kömür hazne bölümünde ahşap parçalar metal yüzeye demir çubuklar ile bağlanmıştır. Bu demir çubukların bağlantı
yerleri metal yüzeye vidalama ile yapılmış olup buralarda saçın delinmesinden dolayı su ve nem etkisi ile pas sızıntıları
oluşmuştur.

İşte bu pas sızıntılarını suluboyanın kızıl kahve ve oksit sarı renklerini kullanılarak çok ince fırça ile çubukların altından,
kalından inceye doğru fırçayı kullanıp, boyayı akıtarak uygularız.






Renklendirme çalışmasında, sağ ve sol tarafta boyaların kullanım dengesine mümkün olduğuca dikkat etmek gerekmektedir.







Siyah boyalı diğer alanlarda, siyah boyanın sert etkini kırmak için kahverengi ve gri renkleri biraz daha geniş uçlu fırça ile
dengeli bir şekilde, yüzeye toz pastel boyayı sürerek eskime ve paslanma etkisini verebiliriz.

Pas akıntı görünümleri kuru toz pastel ev suluboya kullanılarak verilmeye çalışıldı.






Tenderin kömür haznesi; sağ, sol ve arka yüzeylerinde bu çalışma tekrar edilerek dengeli bir şekilde boyama yapılır.

Ahşap altı saç kısımlarda belli yerlere de paslanmalar görüldüğünden buralara da yine toz pastel müdahalesi yapılır.






Metal saç kaplamanın ek yerlerinde ve punto diplerinde, çevrelerinde de eskime kirlenme ve pas etkisi kendini gösterir.
Buralarda kuru toz pastel, sulu boyaboya ile bu görüntüleri vermek kaçınılmaz olur.

Şimdiye kadar yaptığımız boya çalışmalarında suluboya ve kuru toz pastel kullandık.

Gerektiğinde resim yağlı boyasını kullanacağız ve bu tür çalışmaları da sizlere aktaracağız.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #26 : Nisan 12, 2013, 01:20:41 »





Sıra geldi tenderin su haznesi bölümünün dış yüzeyleri ile şasinin eskitilmesi ve kirletilmesi çalışmalarına.

Önce birkaç fotoğraf üzerinden araştırma yaparak, çalışmamıza yön verecek incelemelerde bulunalım.

Bilindiği üzere buharlı lokomotiflerin çalışmasında en çok ısı ve suya ihtiyaçları vardır.

Isı kaynağı kömür, buharın kaynağı da sudur. Tenderin üst kısmı kömür haznesi, altta kalan kısmı da su sarnıcıdır.

Tenderin sarnıcına su ikmali ise su cenderesi adı verilen bir düzenekle sağlanır.

Aşağıdaki fotoğrafrda su cenderesinden tenderin sarnıcına su verilmektedir.
İşte bu işlemde, su tender sarnıcına doldurulurken etrafa taşkınlık yapar, aynı zamanda su sarnıcına dolduğunda taşar ve
su cenderesinin vanası kapatılır.

Tenderin sarnıç kapağının çevresi su birikintileri ve su akıntılarından dolayı kireç kaplanır. 

Beyaz kireç akıntılarını modelimizin tenderi üzerinde vereceğiz. Yine bu duruma dayalı olarak dış etkenlerden dolayı yağmur,
kar ve nem gibi hava koşullarından dolayı paslanmada oluşur.

Pas görüntülerini de kömür haznesinde olduğu gibi sarnıcın üzerinde kru toz pastel ve suluboya kullanarak vereceğiz.








TCDD 55022’nin son kullanıldığı zamanlarda ıskata ayrıldığı günlerdeki görüntülerinden de iki örnek vererek pas ve kireç
akıntılarını inceleyelim.

Tenderin sarnıcı üzerindeki pas etkileri ile arkasında yer alan kireç akıntıları ve su alma kapağı çevresindeki pas ve
kireçlenmeleri aşağıdaki 2 fotoğrafta görmekteyiz.








Yaptığım incelemeleri dikkate alarak tender üzerindeki eskitme çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Çalışmalarımızı genellikle gece sürdürdüğüm için Tenderin üzerindeki paslanma  etkileri, günışığı olmadığından dolayı farklılık
göstermektedir.

Aşağıda yer alan fotoğraflarda son iki görüntü; gündüz fotoğraf harici doğal olarak bakıldığında daha açık tonlarda
görülmektedir.


Suluboya ve kuru toz pastel beyaz boyalar ile kireç akıntılarını ince fırça ile veriyoruz.




Sarnıç su kapağı ve çevresi yine kireçlenmeden dolayı beyazlaşmasından dolayı biz de buralara modelimizde aynı etkiyi
vermeye çalışyoruz.








Şasi ve tekerlek çevresinde de eskime kirlenme çalışmalarında yine kuru toz pastel kullanıyoruz. Ancak bu bölgede yağlı
boya ile kirletme çalışmasında bulunacağız.






Eskitme çalışmamızın sonucuna tam olarak gelmedik. Kontrol amaçlı iki açıdan görüntü alarak üzerindeki boya etkilerini
inceliyoruz.
Yukarıdaki açıklamalarımızda da belirttiğimiz gibi ışık altına koyu bir görüntü ile karşılaşıyoruz.

Gündüz bu görüntüleri tekrar gözlemledikten sonra boyalar üzerinde tekrar bir çalışmaya yöneleceğiz.

Bir kez daha vurgulamak gerekirse bu model üzerindeki eskitme çalışmalarındaki amacımız; uzun yıllar hizmet etmiş
TCDD 55022’nin son zamanlardaki ıskat olmadan önceki  yıpranmış ve eskimiş bir görüntüsünü model üzerinde yansıtmaktır.





Çevrimdışı ismailozerbay

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 41
  • İleti: 75
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #27 : Nisan 12, 2013, 12:45:07 »
teoman bey gerçekten süper görünüyor emeğinize sağlık :)
Yalnız Pazusu ile Çalışan İŞÇİDİR!
Elleri ve Kafası ile Çalışan USTADIR!!
Elleri,Kafası ve KALBİ ile Çalışan SANATKARDIR!!!

Çevrimdışı Semih Seyhan Sıraç

  • Forum Üyesi
  • Yaş: 31
  • İleti: 2
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #28 : Nisan 12, 2013, 17:38:09 »
çalışmalar o kadar iyi ki - ne denir ki - emeği geçen herkesin ellerine sağlık...

Çevrimdışı ihsan

  • Ihsan Günder
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 70
  • İleti: 987
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #29 : Nisan 12, 2013, 17:55:52 »
Teoman bey merhaba

Bilemiyorum belki başka bir kaynağa bakıpıp bu şekil yapmış olabilirsiniz veya başka bir nedeni vardır
Kömürlükteki ahşap uzatmanın destekleri kazanın içine uzaması tahta uzatmaların dışa yatmasını önler gibime geliyor



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #30 : Nisan 12, 2013, 20:22:14 »






İsmail Bey ve  Semih Bey güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler.





Teoman bey merhaba

Bilemiyorum belki başka bir kaynağa bakıpıp bu şekil yapmış olabilirsiniz veya başka bir nedeni vardır
Kömürlükteki ahşap uzatmanın destekleri kazanın içine uzaması tahta uzatmaların dışa yatmasını önler gibime geliyor



İhsan Bey, kömürlük haznesinin ahşap uzatma desteklerini Mahmut Zeytinoğlu Bey ile birlikte 55001-55049 serisi
lokomotifleri üzerinde yaptığımız incelemelerden sonra aşağıdaki fotoğrafta görülen TCDD 55013 plaketli makinenin 
tenderindeki ahşap ve tender bağlantılarını gözleyerek modele uygulamayı düşündük.

TCDD 55001-55049 serisi lokomotiflerin kazan ve markiz yapıları farklılık taşısalar da kullanıldıkları dönemlerde
tenderleri birbirleri ile değiştirilerek de çalıştırılmışlardır.

Ayrıca yine görünüm bakımından, ahşabın dışından demir çubuklar ile tendere bağlantı yapılmış bir çalışmanın, model
üzerindeki görünüm hareketliliğini daha zenginleştireceğini de düşündük.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #31 : Nisan 14, 2013, 00:05:56 »



Tender üzerindeki eskitme çalışmalarımızda, son şeklini vererek bundan sonra markiz ve kazan bölümü eskitme
çalışmalarına yöneleceğiz.

TCDD 55022’nin modelinde eskimiş bir görünüm verileceğinden, yaptığımız çalışmada markiz ve kazan bölümü ile tenderi
tekrar birleştirerek görüntü kontrolü yapıyoruz.


Modelimizde kazan bölümü, yeni fabrikadan çıkmış boyası yıpranmamış bir makine durumunda görülürken, tenderin çok
fazla eskimiş ve yıpranmış görüntüsü, yapılan çalışmanın istediğimiz kıvamda olduğunu göstermektedir.







Tender sonrası yapacağımız eskitme çalışmaları için modelimizin kazan bölümünü ayrıştırıyoruz.

Burada öncelikle markiz içindeki kontrol paneli ile markizin dışında eskitme çalışmalarına yöneleceğiz.







Mahmut Zeytinoğlu Bey, TCDD 55022 modeli için yedek parça temin ederek olası bazı aksaklıklara karşı önlem almayı
unutmamış.

Markzin sağ ve sol yanında ÖBB ( Avusturya Demiryolları) yazılarını ortadan kaldırmak için boyama girişiminde bulunmuş
ancak yüzeyde oluşan boya katmanı nedeni ile markizin yedeğini kullanmayı önermiştir.

Mahmut Bey’in bana gönderdiği yedek markiz üzerindeki yazıları silip, bütününe sprey siyah boya atarak eskitme
çalışmalarımızı sürdüreceğiz.



Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #32 : Nisan 15, 2013, 00:20:47 »



Markiz üzerinde başladığımız boyama ve eskitme çalışmalarında ilk önce iç kısımdan başladık.

Modelimizin kumanda tablosunu renklendirerek çalışmamıza biraz daha renk katalım istedik.



Akrilik ve enamel boyalardan yararlanıp, ince fırçalar ile  markiz içindeki kumanda tablosunu boyamaya çalıştık.







Boyadığımız kumanda paneli ile boyanmamış olanı yan yana getirip, aralarındaki farkı görüp, yaptığımız çalışmanın
sonucunu görüyoruz.






Kumanda panelini markiz içine geçici olarak yerleştirip dışarıdan nasıl görülebileceğini birkaç açıdan fotoğraflayıp, inceliyoruz.










Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #33 : Nisan 15, 2013, 02:36:09 »



Markiz üzerindeki ÖBB (Avusturya Demiryolları) yazı ve numara serigrafi boyalarını alkol ile çıkarıyoruz.






Markizin iç ve dışını Tamiya siyah mat sprey boya ile boyoyoruz.





Eskitme için tender uyguladığımız renk ve tonlarını markiz üzerinde de aynen uyguluyoruz






Kazanın bağlantı yerlerinden markizi olması gereken yere geçici olarak tutturuyoruz.

Eskitme uyguladığımız renk tonlarını kontrol ederek, yıpranmamış kazan boyası ile yıpranmış, eskimiş ve paslanmaya
başlamış bir görüntüyü vermeye çalıştığımız markizin eskitme renklerinin farkını gözlemleyerek kuru toz pastel ile
çalışmamızı sürdürüyoruz.





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #34 : Nisan 15, 2013, 09:27:39 »



TCDD 55022 Roco üretimi model çalışmalarımızı genellikle akşamları sürdürmekteyiz.

Özellikle renklendirmelerde, gece oda içinde lamba ışığı altında aldığımız görüntüler ile günışığı görüntüleri farklılık
göstermektedir.

Bu gün sabah oda içinde masa lambası kullanmadan birkaç açıdan günışığında görüntü alarak tender, markiz dışı ve içini
görüntüleyip, renk uyumunu kontrol ederek çalışmalarımızı gün içinde devam ettireceğim.

Pazartesi günleri izin günüm olması, bu gün de İzmir’de havanın serin ve yağışlı olmasından dolayı model üzerindeki
çalışmalarımızı sürdürmek için çok güzel bir fırsat oldu.

Keyifli bir çalışma ile model üzerindeki eskitme çalışmalarımı sürdürüp, aşamaları yine sizler ile paylaşacağım.







Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #35 : Nisan 16, 2013, 00:32:04 »




TCDD 55022 olarak yapacağımız Roco model lokomotifin kazan bölümünde yapacağımız işlemlerin başında; kazan kapağı
üzerindeki plaketin,TCDD 55022’ye uygun bir şekilde oluşmasına yönelik düzenleme çalışmaları gelmektedir.

Rahmi Koç Müzesi’nde bulunan TCDD 55022 paletlerinden, kazan kapağı üzerinde yer alan 55022 numaralı plaketi, kazan
kapağı vanasının üzerinde takılı olarak kullanılmıştır.

Ancak Roco üretimi modelin plaket yeri,kazan kapağı vanasının altında bulunmaktadır.







Model üzerindeki bu ayrıntıyı doğru uygulamak için kazan kapağı üzerinde bir düzenleme yapmak kaçınılmaz olmuştur.


Kazanın diğer kısımlarında yapacağımız eskitme düzenlemeler için kazan üzerindeki tüm detay parçaları söküyoruz.





Sökülen parçaların tekrar yerlerine aynı şekilde takılması için güvence altına alıp, plastik kutuda koruma altına alıyoruz.





Kazan kapağı üzerindeki vana ve plaketi söküp alıyoruz.





Kapak üzerinde eski plaketin yerine oturduğu çıktılı delikleri kesip, zımparalıyoruz.

Plastik yuvarlak çubuklar ile delikleri kapatıp, yapıştırıyoruz.. Sonra tekrar kapatılan deliklerin üzerine dolgu macunu ile
doldurup kuruduktan sonra zımparalıyoruz.

Kazan kapağı üzerindeki delikleri kapatma işleminden sonra sprey siyah boya ile boyuyoruz.









Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #36 : Nisan 17, 2013, 01:53:24 »



Bu bölümde kazan üzerindeki çalışmalarımız ile eskitme ve boyama işlemlerimizi sürdüreceğiz.

Gövde üzerine siyah mat boya attıktan sonra bir kat mat vernik atıyoruz. Verniklenmiş yüzeyde eskitme yapacağımız kuru
toz pastel boyanın daha çok tutunmasını sağlayacağız.

Kazan kapağı üzerindeki deliklerin kapatılıp macunlanmasından sonra kapak üzerine bir kat boya ve son kat vernikleme
yaptıktan sonra kazan kapağı ve çevresinde kırmızı boya ile renklendirme yapacağız.






Kazan kapağı üzerinde bulunan vana , kapak menteşeleri, vana üzeri yatay demir çubuk ile kapağın tam olarak oturmasını
sağlayan kapak çevresindeki mandalları beyaz ile boyuyoruz.

Kırmızı rengi tam verebilmek için, zeminin beyaz olması gerektiğinden ilk önce beyaz boya yapıyoruz.






Beyaz üzerine kırmızı boyayı yine ince fırça kullanarak taşırmadan uyguluyoruz.





Kazan kapağının üzerindeki kırmızı boya uygulamasından sonra önce kapak bölümünden eskitme çalışmalarına başlıyoruz.






Kazanın başından geriye doğru baca ve çevresi daha sonra ilk Dom (buhar kubbesi) üzerinde buna bağlı olarak buharın
yoğunlaşarak Dom çevresinde sızıntı yapan suların oluşturduğu kireçlenme görüntüsünü vermeye çalışacağız.

Önce bu kireçlenme görüntüsünü; TCDD  55013 plaketli makineden örnek alarak inceleyip, benzer görüntüyü modelimizde
uygulayacağız.






Kireçlenme görüntüsü ile ilgli, Mahmut Bey ile yaptığımız görüşmeden sonra  model üzerinde çok aşırı olmayacak şekilde kireçlemeyi
vermenin görünüm bakımından daha iyi olacağına karar vererek eskitme uygulamasını bu görüş doğrultusunda yapmaya çalıştık.





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #37 : Nisan 17, 2013, 21:46:03 »



Kazan kapağı üzerinde yaptığımız kırmızı boya çalışmalarında bu gün Mahmut Bey’in uyarısı ile bir düzeltme yapıldı.

TCDD 55022’nin son döneminde kazan kapağı üzerinde kırmızı renkler vana, vana üstü yatay çubuk ve kapak menteşelerinin yatay
iki parçası üzerinde bulunmaktadır.

Kapak kenarı mandalları ve kapak üstünde yer alan tutamaçları kırmız renkli olmadığından bular üzerinde yaptığımız kırmızı boyalar
önce siyah boya ile değiştirildi.

TCDD 55022’nin çalıştığı en son durumundan ıskata ayrıldığı anda bu fotoğrafındaki görüntüsünde, kazan kapağının renkleri bize
model üzerinde yapacağımız çalışma ile bir fikir vermektedir.

                     




Modelimiz üzerinde kazan kapağında yaptığımız değişiklik sonrası kazanın ön taraflarındaki görüntüleri





Çevrimdışı Teoman Kardaşlar

  • Teoman Kardaşlar
  • Kurul Üyesi
  • Forum Üyesi
  • Yer: izmir
  • Yaş: 65
  • İleti: 2458
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #38 : Nisan 18, 2013, 00:24:03 »





TCDD 55022 model lokomotifin genel yapısında eskitme çalışmalarımızın büyük bölümünü tamamladık.

Önce tender ile başladığımız çalışmalarımızda, markiz iç ve dış yapısı ile kazan kısmının eskitmesinde renklerin ve tonlarının
birbirlerine uyumunu gerçekleştirmek için kuru toz pastel boyalardan kızıl kahverengi, oksit sarı ve siyah, beyaz, gri renkleri
kullanarak, eskimiş ve yıpranmış boya görüntüsü ile beraber gövde yapısında
meydana gelen pas etkilerini de vermeye çalıştık.

Suluboyadan da yararlanarak keskin pas akıntılarını oluşturduk. Şimdi sırada kazan alt yapısındaki şasi ve tekerlekler ile
bunlara bağlantılı biyeller üzerinde yapılacak çalışmalar bulunmaktadır.

Buraya kadar getirdiğimiz çalışmaların model üzerindeki genel bir görüntüsünü birkaç açıdan vererek aynı zamanda
kontrolünü de yapmış olacağız.













Çevrimdışı kemalomay

  • Kemal Omay
  • Administrator
  • Forum Üyesi
  • Yer: istanbul
  • Yaş: 25
  • İleti: 2880
Ynt: TCDD 55022-55037 Buharlı Loko Modifiyesi
« Yanıtla #39 : Nisan 18, 2013, 01:01:14 »
Oooooh , dünya varmış , sevgili hocam , iyi ki Mahmut bey seni zorladı da şu aleti bir güzel eskittin...

Sen kendi lokolarına bir türlü kıyamıyorsun , elin boş ve antrenmansız kalmasın diye sana eskitmen için bir kamyonet dolusu loko gönderiyorum............... ( adresi özelden yaz bana......... ;D  )
YAŞLANDIĞIMIZ İÇİN OYUN OYNAMAYI BIRAKMAYIZ , OYUN OYNAMAYI BIRAKTIĞIMIZ İÇİN YAŞLANIRIZ.   G.BERNARD SHAW.